טיסה של פעם בחיים

mike300L

New member
באקסטרא ה flop tube עובד גם ב knife edge משום שהמיכל

מלבני והיציאה ל flop tube היא במרכז הדופן הצדדית. כך שהצינור והמשקולת יעילים בתחתית ארבעת הדפנות של המיכל: ישר, הפוך, knife edge ימינה או שמאלה. ודרך אגב המיכל שבו יש את ה flop tube הוא גם ה header tank. הוא מכיל כשני גאלון וממוקם בתחתית המטוס, המיכל המרכזי מזין את המיכל הזה בישרה, וכשהמטוס הפוך המיכל הקטן נמצא מעל המנוע, כך שחלק מההזנה מסתייעת בכוח הכובד.
 
ההפך הוא הנכון,

הראות מהמושב האחורי לפחות במטוס שלי, בהסעה אני חייב לבצע S" TURNES" בעברית תיקנית "זיג-זג". לקראת הנחיתה, ככל שהמסלול מתקרב יותר, הוא הולך ונעלם יותר ויותר. זאת הסיבה שהטייס שלך "החליק" SLIP, רגל ימין כנף שמאל מונמכת אלא שכאשר יש ליישר עם ציר מסלול, המסלול פשוט נעלם. הפתרון, נחיתת מריצה "TWO WHEEL LANDING" לא תמיד אפשר או רצוי. הנחיתה נעשית במהירות יחסית גבוהה. לרוב המטוסים מהסוג הזה אין מדפים לכן העצירה הסופית היא בעזרת המעצורים. אם אתה לא זהיר התוצאה יכולה להיות "NOSE OVER" יקר מאד. וכבוד עצמי הרוס...אבל בסופו של דבר מתרגלים.
 

ZeevRozenek1

New member
כשהטייס יושב מאחור

רחוק מהחרטום , יותר מחצי המטוס , כולל הכנפיים ,נמצא מלפניו בשטח הראיה שלו , מה שנותן לו תמונה אמיתית של ה"ATITUDE " ולא צריך להתעסק עם האופק המלאכותי . יתרון בהטסה וקצת חיסרון בנחיתה ובהסעה
 
מאחר וטסתי בשתי התצורות,

מושב קדמי (סופר דקטלון (4X-AIR) די הרבה שעות הן כמדריך (מושב אחורי) והן כטייס מפקד, סולו, מושב קדמי) וכן במטוס דו כנפי שתוכנן ב-1928, GREAT LAKES 2T1A-2, גם כאן כמדריך וטייס מפקד. המסקנה האישית שלי , זה הכל ענין של הרגל. דומה להעדפות של טייסי כנף עילית או תחתית לדעתי אין הבדל מהותי. ההדבל היחיד הוא סוג הטיסה והעבודה המתבצעת. אני מתייחס רק לאוירובטיקה בסיסית. (4.0-4.5G).
אגב, אופק מלאכותי? מה זה?...
לגבי טיסה תחרותית מייק הוא הכתובת.



 

עמוס 2cv

New member
אם משהו יהיה מעוניין להתנסות בטיסה כזאת תכתוב בגוגל

AIR COMBAT USA ותקבל פרטים על המקום .
 
למעלה