טיטניום או קרבון? מבקש עצות או המלצות ממבינים

לאלו ולאלו יש שני גלגלים, פדלים, ושרשרת

ראשית, אני מחזיק אצבעות שהכן הניתוח יצליח. זה יותר חשוב משלדה חדשה
הוסיפו כאן לינק לסרט נחמד, אבל אין לו משמעות -- אני לא הייתי מעז לרכב על שלדה שנדרסה ע"י טנדר, לא משנה מאיזה חומר היא עשויה. וכמו שאיציק כתב למטה, יש שלדות אלומיניום רכות, וגם יש שלדות דאונהיל מקארבון, אין חשיבות לחומר נטו, אלא לתכנון השלדה הכולל. אפשר לייצר סגסוגות שונות על בסיס אותה מתכת, ואפשר לשזור סיבי פחמן בצורות שונות. וגם מאותה סגסוגת ממש, צינורות בעובי ופרופיל שונה יפגינו תכונות אחרות לגמרי. בקיצור: קח זוגות לנסיון, ובחר את זה שההתנהגות (והצבע) שלו יפים בעיניך.
 

Outdoors

New member
תודה על האיחולים, וכן, הסרט אכןנחמד אך לא....

רלבנטי. אלו לא המאמצים או הטראומות ששילדה אמורה לעמוד בהם ויותר מזה אין בכך דבר וחצי דבר עם נוחות רכיבה או קשיחות בפני העברת כח. חג שמח
 

aabramovich

New member
חיכיתי הרבה לענות, לא היתי סגור מה לומר

אבל עכשיו אני יודע. אתחיל בזה ששני החומרים חזקים מאוד אבל בעיות קיימות בשניהם. כן, פלסטיק, סליחה - קרבון, יכול להשבר. אבל גם טיטניום חסין ככל שיהיה לא חסין פגמים וראיתי כאלו של מותגים נחשבים שהיו בהם שברים מסוכנים מאוד. שני החומרים יכולים להפגע אבל ברוב המוחלט של המקרים מדובר בחומרים שיכולים להחזיק שנים. אם זה מה שאתה רוצה. למרות שבד"כ מיחסים אריכות ימים למתכות. שני החומרים יכולים לתת קשיחות נפלאה ושיכוח זעזועים נפלא. שני החומרים יכולים להיות בסיס לשלדות יפות. שני החומרים יכול להיות בסיס לשלדות נוראיות. אז עם מה ללכת? אני היתי הולך עם טיטניום. אבל לא היתי הולך עם לייטספיד מכמה סיבות - הם היום אחד היצרנים הגדולים ודווקא בטיטניום היתי שמח ללכת על בוטיק (מה גם שחברה שמייצרת אופניים כאלו מכוערים לא מגיע להם שיקנו אותם http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Litespeed_Archon_C3_Road_Bike_2010/5360045788/ כן אני יודע שזה קרבון). MOOTS, SEVEN וכאלו עוד יחסית קטנים (אבל לא קטנים מידי). ה MOOTS קיבלו שבחים מכאן ועד מחרתיים. יש את אניגמה הבריטים שאילולא כמה שירשורים זוועה בפורומים בבריטניה לפני כמה שנים (ע"ע שברים) היתי ממליץ עליהם בפה מלא. שוב תשאל - על מה ללכת? אומר שוב - טיטניום אבל רק אם יש לך את הכסף ללכת על מותג איכותי במיוחד.
 

Outdoors

New member
תודה על התגובה המפורטת!!

בסה"כ היא מחזקת את התחושה ואת הכיוון שלי. אין לי באמת טענות לקרבון אבל אני נוטה לטיטניום. אולי זו אגדה אורבנית ואולי לא אבל אני נוטה להאמין כי לקרבון יש אורך חיים מוגבל, גם אם אינו חוטף מכות או נחשף לרטיבות (ראיתי מה קרה לכידון קרבון שנשרט ועמד מספר ימים חשוף - -הפך לתחבושת...). לא חשבתי על MOOTS, למרות שהכרתי את הפירמה - מעניין.. למרות השם האגדי של לייטספיד, כנראה שהם באמת לא היו הבחירה שלי (הוצעה למכירה באיביי שלדת ICON חדשה במידה שלי י במחיר סביר, התלבטתי והחלטתי לוותר). טוב. קודם נעבור הניתוח בשלום ואח"כ נדבר. תודה שוב על הכל!!
 
למעלה