טבע לא תוכל להעתיק תרופה של pernix

lernery

New member
שום הבדל, הכול שטויות

זה לחלוטין חסר משמעות.
ובינתיים מאז הפעם האחרונה שכתבתי בפורום, אני אחרי 3.5 שנים של התמחות בנוירולוגיה.
 

dw2322

New member
ברוך השב


האם יצא לך להכיר את מחלת ההנטינגטון?
אני מבין שזו מחלה נדירה יחסית, אך שאין לה טיפול טוב כיום (הטיפול באיכילוב: http://www.tasmc.org.il/Operations/Pages/Huntington.aspx ) ו-טבע אוטוטו משיקה תרופה פנטסטית עבורה (היו תוצאות קליניות משובחות). אין על זה יותר מדי מידע (להבדיל מביוטקיות קטנות שמפמפמות כל היום אודות התרופה העתידית שלהן טבע די שושו בעניין התרופות העתידיות שלה) ולכן יכול להיות מעניין לשמוע חוו"ד של מישהו מהתחום.
אחרי ההנטינגטון האינדיקציה הבאה אמורה להיות דיסקינזיה מאוחרת ולאחר מכן טורט.

בהמשך יתכן ותגיע גם תרופה למיגרנה, הנמצאת כיום בשלב 3 של הניסויים הקליניים ואני מבין שזו עשויה להיות תרופת בלוקבסטר מהליגה של הקופקסון. שוב, להבדיל מכל חברת ביוטק זעירה, טבע די מקמצת במידע.
מדובר בתרופה למיגרנה כרונית ולאפיזודות מיגרנה (כנראה 2 אינדיקציות).

לגבי הקופקסון אני מבין שזו תרופה מורכבת, כך שלא כל חאפר גנרי יכול להעתיק, ולכן בגירסת דור 1 (20 מ"ג) ישנה גנרית אחת. דור 2 (40 מ"ג) היא תרופה עוד יותר מורכבת.
 

dw2322

New member
הפתעה: עידכון לגבי אינדיקציית הדיסקינזיה

http://maya.tase.co.il/reports/details/1084107/2/0
&nbsp
לפי מה שאני מבין זו האינדיקציה הבאה לתרופה SD-809, אחרי ההנטינגטון (שאוטוטו אמור להיות מושק)
&nbsp
כרגיל אצל טבע השושואיסטית - לא מגלים לנו היקף כספי עתידי.
כתבות עבר:
http://www.teva.co.il/Media/NewsRoom/Pages/SD-809-ARM.aspx
http://www.themarker.com/markets/1.3076376
 

lernery

New member
תראה המיגרנה לא מרשים אותי כ"כ

כל השוק הוא 3 מיליארד דולר. אני לא יודע כמה טבע תיקח מתוך זה אבל יש 15-20 תרופות שונות שאנשים לוקחים להקלה על מיגרנות, לכולן אין פטנט, וחלקן הגדול עוזרים כך או אחרת למטופלים. ככה שמכירות רציניות (נניח מעל 50 מיליון דולר בשנה) - וואלה לא נראה לי כל כך.
לגבי הנטינגטון - מדובר פה על 50 אלף חולים בעולם המערבי. אם התרופה תגרום לשיפור אפילו מינימלי בסימפטומים שלהם, רובם ככולם יקנו אותה באופן מיידי. אבל מה יהיו ההכנסות? כמה יעלה טיפול לשנה?
יש הבדל משמעותי אם טיפולים יעלו 1000 דולר למטופל לשנה או 100 דולר או 10 אלפים דולר.
אני הייתי מהמר על איזה 50 מיליון דולר לשנה מכירות אם התרופה תצליח.
נניח שזה יוצא רווח אחרי מס של 20 מיליון דולר - נחמד מאוד, לא מפצה על המיליארד לשנה של הקופקסון.
לגבי דיסקינזיה מאוחרת ושאר ההתוויות - אני צריך לחשוב עם עצמי כמה זה שווה.
 

dw2322

New member
המספרים ככל הנראה גבוהים יותר

גם אני, כמי שלא מבין, סברתי לתומי שמה זה כבר מיגרנה, שטויות, אולם מישהו מהתחום הסביר לי שלא מדובר במשהו דרדל'ה שלוקחים בשבילו אקמול או אדוויל אלא בעיה שמשתקת בן אדם מתיפקוד, כך שיתכן שכן מדובר בתרופה גדולה. גם ארז ויגודמן בכבודו ובעצמו אמר לנו באסיפת בעלי המניות לשים לב לתרופה הזו, שעשויה להיות בליגה של הקופקסון, ואפילו יותר. לגמרי בלוקבסטר. אני מניח שהוא לא קשקש סתם.
שוב, אני לא רופא כך שהידע שלי בזה מאד מוגבל, והם לא מנדבים יותר מדי מידע.
&nbsp
לגבי ההנטינגטון אני חושב שהערתך לעלות טיפול שנתית של 1000$ היא ממעיטה במיוחד. אם אינני טועה הקופקסון זה סדר גודל של 80K$ שנתי, ואני מנחש (מנחש! לא יודע) שאלה סדרי הגודל שיהיו גם לתרופה הזו, מה שיביא אותנו לסדרי גודל של מאות M$ בשנה. לא קופקסון אבל בהחלט די נחמד. אני מסייג את דבריי בכך שבמעט המידע האנליסטי שראיתי יתכן והמספרים הללו מתייחסים לכל 3 האינדיקציות לתרופה, ולא רק ההנטינגטון הראשונה.
 

lernery

New member
לצערי וצערך אתה ממש טועה

אני נוירולוג. תחום ההתמחות בנוירולוגיה כולל מיגרנות, טרשת נפוצה ומחלת הנטינגטון. תאמין לי שאני יודע *בדיוק* מה זאת מיגרנה, בכל תורנות מיון אני רואה 2-3 חולים עם מיגרנה שטורחים להגיע עד המיון ולחכות 3-4 שעות בגלל כאב הראש שלהם. במרפאות רואה גם כן מספיק.
וגם MS. הנטינגטון זאת מחלה נדירה אז עד היום ראיתי 2-3.
אז ככה:
-מיגרנה יכולה להיות כואבת מאוד, אבל כמו שאמרתי, יש אלף תרופות (סתם, בערך 15) שאפשר להשתמש בהן והן ללא הגנה בפטנט. למה שטבע תיקח נתח שוק משמעותי? יש תרופות די טובות היום.
-MS מחלה מאוד נפוצה, יחסית. אחד ל-1000 איש בעולם המערבי עם טיפול כרוני לכל החיים. הנטיגנטון מחלה מאוד נדירה. אחד ל-30 אלף איש, אולי פחות. פי 20 פחות שכיחה. הנטיגנטון מחלה משפחתית (ובסה"כ הרבה פעמים האנשים שחולים בזה הם ממשפחות מסכנות, כי מי יתחתן עם חולה הנטיגנטון? *אם כי בחלק גדול מהמקרים זאת מוטציה חדשה), טרשת זאת מחלה שפוגעת באופן אקראי לחלוטין ובעיקר בלבנים מערביים בני המעמד הגבוה... איך אפשר להשוות את הפוטנציאל של שתיהן?
אם במחלת הנטיגנטון יש 50 אלף חולים בעולם המערבי, בטרשת יש איזה 2 מיליון חולים בעולם המערבי או משהו דומה. זה חתיכת הבדל. בכל העולם יש 3 מיליון חולים. זאת אחת המחלות הכרוניות הרווחיות ביותר. אין מה להשוות.
 

igal2016

New member
אולי אני יוסיף לה עוד קצת , נראה מה עם הנאום של טראמפ היום

 
למעלה