חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל
חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל
ברגעים אלו הסתיימה חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל במעמד ראש הממשלה, שר התחבורה, מנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל נתיבי ישראל את קו רכבת הגליל.
מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין כי מדובר בפרויקט הנדסי מורכב הכולל את מנהרת הרכבת המשמעותית ביותר בישראל, שאורכה הכולל מגיע לכ-10 קילומטרים. במנהרה הותקנו מערכות הבטיחות והביטחון מהמתקדמות ביותר בעולם. זאת, תוך התחשבות בנושא הסביבתי, בו אנו רואים חשיבות שאין כדוגמתה כחברה ממשלתית, באה כוחו של משרד התחבורה.
להלן נתונים:
• עלות פרויקט רכבת הגליל – 2.8 מיליארד ₪.
• אורך המסילה – 23 ק"מ.
• שתי מנהרות לכל צד באורך כולל של 4.7 ק"מ.
• 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים ודרכי שירות.
• שתי תחנות נוסעים חדשות: אחיהוד וכרמיאל.
- תחנת אחיהוד:
מבנה תחנה מרכזי, שני רציפי צד, מבנה מערכות שליטה ובקרה, תחנה לשירות הנוסעים, חניון המכיל 200 מקומות חניה.
- תחנת כרמיאל:
מרכז תחבורה רחב היקף המשמש אוטובוסים ותחבורה ציבורית, מבנה תחנה הכולל שני רציפים, טרמינל נוסעים בן שתי קומות, מגרש חניה המכיל 750 מקומות חניה.
• תדירות:
שתי רכבות בשעות השיא לכל כיוון, אחת עד באר שבע ואחת לחיפה חוף הכרמל.
רכבת אחת בשעות השפל – עד חיפה חוף הכרמל.
כרמיאל – חוף הכרמל – 18 רכבות ביממה.
כרמיאל – ב"ש (דרך תחנות ת"א) – 8 רכבות: 4 רכבות בשעות הבוקר, 4 רכבות בשעות אחה"צ/ערב.
• שעות פעילות:
רכבת ראשונה מכרמיאל (05:33) לחיפה חוף הכרמל (06:24).
רכבת ראשונה מחיפה חוף הכרמל (05:57) לכרמיאל (06:50).
רכבת אחרונה מכרמיאל (22:33) לחיפה חוף הכרמל (23:24).
רכבת אחרונה מחיפה חוף הכרמל (22:57) לכרמיאל (23:50).
זמני נסיעה:
כרמיאל – חיפה מרכז השמונה: 35 דקות.
כרמיאל – ת"א סבידור מרכז: שעה ושלושים וחמש דקות.
כרמיאל- ב"ש מרכז: שעתיים וחמישים ושש דקות.
מקור: פייסבוק נתיבי ישראל.
חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל
ברגעים אלו הסתיימה חניכת קו הרכבת ת"א - כרמיאל במעמד ראש הממשלה, שר התחבורה, מנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל נתיבי ישראל את קו רכבת הגליל.
מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין כי מדובר בפרויקט הנדסי מורכב הכולל את מנהרת הרכבת המשמעותית ביותר בישראל, שאורכה הכולל מגיע לכ-10 קילומטרים. במנהרה הותקנו מערכות הבטיחות והביטחון מהמתקדמות ביותר בעולם. זאת, תוך התחשבות בנושא הסביבתי, בו אנו רואים חשיבות שאין כדוגמתה כחברה ממשלתית, באה כוחו של משרד התחבורה.
להלן נתונים:
• עלות פרויקט רכבת הגליל – 2.8 מיליארד ₪.
• אורך המסילה – 23 ק"מ.
• שתי מנהרות לכל צד באורך כולל של 4.7 ק"מ.
• 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים ודרכי שירות.
• שתי תחנות נוסעים חדשות: אחיהוד וכרמיאל.
- תחנת אחיהוד:
מבנה תחנה מרכזי, שני רציפי צד, מבנה מערכות שליטה ובקרה, תחנה לשירות הנוסעים, חניון המכיל 200 מקומות חניה.
- תחנת כרמיאל:
מרכז תחבורה רחב היקף המשמש אוטובוסים ותחבורה ציבורית, מבנה תחנה הכולל שני רציפים, טרמינל נוסעים בן שתי קומות, מגרש חניה המכיל 750 מקומות חניה.
• תדירות:
שתי רכבות בשעות השיא לכל כיוון, אחת עד באר שבע ואחת לחיפה חוף הכרמל.
רכבת אחת בשעות השפל – עד חיפה חוף הכרמל.
כרמיאל – חוף הכרמל – 18 רכבות ביממה.
כרמיאל – ב"ש (דרך תחנות ת"א) – 8 רכבות: 4 רכבות בשעות הבוקר, 4 רכבות בשעות אחה"צ/ערב.
• שעות פעילות:
רכבת ראשונה מכרמיאל (05:33) לחיפה חוף הכרמל (06:24).
רכבת ראשונה מחיפה חוף הכרמל (05:57) לכרמיאל (06:50).
רכבת אחרונה מכרמיאל (22:33) לחיפה חוף הכרמל (23:24).
רכבת אחרונה מחיפה חוף הכרמל (22:57) לכרמיאל (23:50).
זמני נסיעה:
כרמיאל – חיפה מרכז השמונה: 35 דקות.
כרמיאל – ת"א סבידור מרכז: שעה ושלושים וחמש דקות.
כרמיאל- ב"ש מרכז: שעתיים וחמישים ושש דקות.
מקור: פייסבוק נתיבי ישראל.