חיוג מגולן למספר ישראלי של טלזר שנמצא בחו״ל קידומת 055 אזהרה

G Gabi

Member
בפירוט השיחות - התעריף אינו אחיד

מחישוב שביצעתי, השיחה עם חותמת הזמן 06:36:51 נמשכה 1:16 דקות וחויבה 5.81 ש"ח. כלומר, 4.841 ש"ח לדקת שיחה.
השיחות מ-18:47:10 ו-03:41:03 חויבו כ-4.586-4.587 ש"ח לדקה.
&nbsp
הסתכלתי רק על שלש אלו, מדוע התעריף איננו אחיד?
עם אקסל פשוט יהיה אפשר לקבל את התעריף לדקת שיחה בקלות.
כמדומני ברישיונות החברות ישנן הוראות כיצד יש לחשב חיוב, רמת הדיוק והספרות "לאחר הנקודה".
החיוב אמור להתבצע על-פי פעימות בנות שניה אחת.
&nbsp
אגב, בדקתי באתר 019 מה התעריף לחיוג לברזיל (קידומת בינ"ל 55), התעריפים ללקוח מזדמן עומדים על 3.85 או 5.37, גם אם נוסיף "דמי סיום שיחה" אם איכשהו באותיות הקטנות כתוב שצריך להוסיף אותן, מדובר בתעריפים שונים מאלו המתבטאים בחיוב בחשבונית.
&nbsp
אבל (!) עפ"י מידע המופיע בויקיפדיה בערך Telephone numbers in Brazil, מבנה מספר טלפון ברזילאי בנוי מ-10 או 11 ספרות, *לא כולל* בקידומת הבינ"ל.
המספר המופיע בפירוט השיחות מורכב מ-9 ספרות כולל 55, כלומר, בוודאי אין מדובר במספר ברזיאלי.
&nbsp
אם כך - מהו היעד אליו בוצעה השיחה?
מהו התעריף?
היכן התעריף מפורסם? היכן המחירון?
&nbsp
~~~
תביעה ייצוגית - חושש שלא תמצא עורך דין שיסכים לייצגך. עבור עורכי הדין מדובר בחישוב כלכלי, צריך לראות שיש פוטנציאל רווח בתיק.
מה היקף התיק? נניח, נניח 10,000 לקוחות כל חודש (קשה לי להאמין שטלזר מוכרת 10K סימים כאלו בחודש) ועבור כל לקוח קיים חיוב יתר בגובה 500 ש"ח (בין אם לקוחות גולן טלקום ובין אם חברות אחרות).
לענ"ד מדובר במספרים מנופחים, מנופחים מאוד.
הרי היקף חיוב היתר עומד על חצי מיליון שקלים בחודש.
כמה חודשים ההפרה נמשכה? נניח שנה. אין לי מושג כמה זמן המוצר הזה מצוי בשוק.
תביעה ייצוגית שהקרן שלה 6 מיליון שקלים (מנופחים מאוד)? גבולי, גבולי מאוד. הרי כמה שכ"ט ייפסק לעורכי הדין? כמה שעות עבודה הם צריכים להשקיע (כמובן לא כולל הוצאות ישירות בגין התיק והפסק עבודה אלטרנטיבית)?
&nbsp
~~~
&nbsp
לעניין שיוך למפעיל בינ"ל ש-backcencher כתב.
אם במנוי שלך מוגדר שהמפעיל הבינ"ל הוא "גולן טלקום בינ"ל" (016), כדי להיות מחויב על-ידי מפעיל בינ"ל אחר עליך לחייג באופן ישיר דרכו, כלומר, חובה עליך להזין את הקידומת של המפעיל לפני מספר הטלפון אליו אתה מתכוון לחייג. במקרה זה, עליך לחייג 019xxxxxxxxx.
&nbsp
~~~
&nbsp
מה הלאה?
אישית הייתי מסכם את הדברים כולם במכתב מסודר, שולח לשתי החברות ולמשרד התקשורת ולבקש הבהרות, מקור התקלה, צפי לטיפול וכמובן השבת החיוב. כל זאת תוך הבהרה שבמידה ולא יתקבל מענה בתוך מסגרת זמנים כלשהי, תפנה לערכאות.
&nbsp
אם תחליט לפנות לערכאה משפטית, ספק אם הישועה תבוא מבית המשפט לתביעות קטנות. בית המשפט יכול להורות לכל היותר יושב לך כספך (בתוספת פיצוי, במידה ותבקש).
תיקון התקלה תלוי בטוב-הלב ובנכונות של החברות. מצד שני, בתביעה עתידית (לאחר במקרה שלך, במידה ותתבע) אפשר לטעון שהתקלה הייתה ידועה להם והם לא טיפלו בה כך שאני מאוד מאוד מקווה שבעקבות פסק דין מפורט (ולא פס"ד שניתן בפשרה!) בבית המשפט לתביעות קטנות יגרום לחברות ליזום מהלך בירור ותיקון.
 

G Gabi

Member
הנתון לא חמק מעיני, הוא מופיע בהודעתך הפותחת


השאלות אודות היעד אינן מופנות אליך, הרי העובדות כולן ידועות וכמדומני אין חולק על העובדות (מקום הימצאותך, מספר טלפון בתבנית נייד ישראלי, חיוב שגוי וכו' וכו').
&nbsp
השאלות שהועלו ביחס לחיוב אמורות להיות מופנות לשתי החברות:
1. מהו היעד אליו בוצעה השיחה?
2. במידה ומדובר ביעד בינ"ל, באיזו מדינה והאם המספר תואם את תבנית המספור של אותה מדינה?
3. במידה ומדובר ביעד ישראלי - מדוע ישנו חיוב עבור השיחות?
4. כיצד נקבע התעריף? מדוע התעריף אינו אחיד? היכן מצוי מחירון המפרט את התעריף?
5. עובדה היא שסכום כסף נגבה מהלקוח. לאן הועבר הסכום? במידה וחולק בין שתי החברות מה יחס החלוקה? Follow the money.
6. מדוע כל שיחה מופיע בשתי רשומות נפרדות בפירוט השיחות?
7. מדוע יש שתי חשבוניות, בשני מועדים שונים, עבור אותן השיחות?
8. מדוע השיחות מסומנות שחויבו עם קידומת של מפעיל שיחות בינלאומי (019) בעוד שהשיחות לא חוייגו כך?
&nbsp
וכו' וכו'.
 

k-don

Well-known member
לפני תביעה נא לפנות לפניות הציבור בכתב

ובמקביל לפנות בתלונה למשרד התקשורת

ובנוסף להודיע לחברת האשראי להקטין את החיוב בהתאם
 

carmonle

New member
אנסה לפנות למשרד התקשורת וחברת כרטיסי האשראי

k-don תודה

יש לי התכתבות מול [email protected] ללא הצלחה כלל. לא מכיר כתובת אחרת של פניות הציבור בגולן.

לא בטוח שחברת האשראי תסכים לעצור תשלומים אבל אנסה. לגבי משרד התקשורת אידע אותם.

נראה לי שרק באמצעות תביעה, אולי אקבל כספי בחזרה או אגרום לשינוי בגולן, וזו הדרך הפשוטה לפעולה כנראה!

ערן
 

k-don

Well-known member
לגבי חברת האשראי יש את חוק כרטיסי חיוב

סעיף 6א או סעיף 10ב

שינוי ללא הרשאה (תיקון מס' 1) תשנ"ד-1994
6א. (א) הודיע לקוח למנפיק, תוך שלושים ימים מיום שנמסרה הודעת המנפיק על החיוב, שהסכום במסמך המעיד על העסקה הוגדל ללא הרשאה, ישיב לו המנפיק את ההפרש בין הסכום שעליו הודיע הלקוח כי התחייב בו תמורת הנכסים שרכש, לבין הסכום שרשום במסמך, בערכו ביום החיוב

הפסקת תשלום באמצעות הרשאה לחיוב חשבון בכרטיס חיוב (תיקון מס' 4) תשס"ח-2008
10ב. הורה לקוח למנפיק להפסיק חיוב בעסקה, שהספק דיווח למנפיק לגביה, בעת עשייתה, כי התשלום בעבורה נגבה באמצעות הרשאה לחיוב חשבון בכרטיס חיוב, יפסיק המנפיק לחייב את הלקוח.

https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/191_001.htm (להלן – סכום ההפרש);
 

אבי לב50

New member
נכון.

רק שאם זה היה בחברה אחרת היה פה "שירשורפלצת" נגד אותה חברה...
 

blzvi

Active member
גולן הם לא צד בענין

שטלזר תשלם את החשבון ותשחרר את הלקוח ולאחר כך יריבו ביניהם לא על גב הלקוח.
נציג טלזר יושב בטרמינל היוצאים בנתב"ג ומוכר מוצר שלא קיים.
מדוע אין שם נציגים של יתר חברות הסלולר ?
 

k-don

Well-known member
רק גולן הם צד בעניין. (והלקוח).

מערכת החיוב שלהם הפיקה חיוב שגוי
 

אבי לב50

New member
צבי, אתה טועה.

בהיותנו להערכתי שני הכותבים המבוגרים שבפורום אני מרשה לעצמי להגיד לך שחבל שאתה כותב תגובה שלא לעניין.
הרי גולן היא זאת שעשתה את הטעות, אז למה היא לא צד בעניין?
היא ורק היא הצד שבעניין.
 

G Gabi

Member
הצדק עימך, תבנית 05R-Nxxxxxx (כמדוני זו "התבנית הרשמית")...

היא תבנית למספור רט"ן ושיחות למספרים בעלי תבנית זו אמורים להיות מחוייבים בהתאם.
&nbsp
לא קראתי את מה שנכתב בדיון למעט ההודעה הפותחת.
&nbsp
לענ"ד חברת טלזר אינה צד בעניין, עליך לדרוש מחברת גולן טלקום החזר ובמידה ויסרבו (כפי שתיארת), לפנות לרגולטור [משרד התקשורת] ו/או סיוע מבית המשפט לתביעות קטנות [הנחה: שמדובר במנוי פרטי ולא מנוי עסקי; אחרת, יש לפנות לערכאה המתאימה].
&nbsp
בפועל, מה לעשות?
ראשית, פנה בכתב לחברת גולן טלקום. דרוש מהם החזר, בתוספת 16 שקלים הוצאות הצרכן בהתאם לסעיף 13ד1 לחוק הגנת הצרכן.
במידה והסכום לא יושב (יחד עם הוצאות הצרכן והפרשי הצמדה וריבית), ניתן לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות, במידה ומדובר בלקוח פרטי.
חוק הגנת הצרכן אינו חל על עסקאות בין עסקים, אלא בין צרכן ועוסק (כהגדרתם בחוק).
&nbsp
בכתב התביעה יש לדרוש החזר חיוב היתר + 16 ש"ח הוצאות הצרכן + הפרשי הצמדה וריבית. סכום זה נקרא " סכום ההחזר ", לשון החוק פשוטה מאוד.
בנוסף, בית המשפט רשאי לפסוק פיצויים שאינם תלויים בנזק [שים לב, אין צורך להוכיח נזק אלא מספיק שמצב מסוים התקיים] בהתאם לסעיף 31א לחוק הגנת הצרכן. מהזכור לי, החלק הרלוונטי לך הוא אחד/שני סעיפים מתת-סעיף (א)(2).
שים לב שעל מנת לתבוע לפי סעיף 31א פיצויים לדוגמא, יש לפנות לעוסק בכתב. העניין מופיע בסעיף 31א(ב).
מקווה שזוכר נכון את תתי-הסעיפים, לא בדקתי.
כמובן, הוצאות משפט (סכום האגרה וכד') שניתן להוכיח.
את התביעה אפשר להגיש ישירות מהבית באמצעות מערכת "נט המשפט". את כתב התביעה תוכל לכתוב בעצמך, היצמד לעובדות בלבד, תאריכים, מקומות, שמות וכד'.
&nbsp
לעניין תוכנית מספור, סעיף 5א לחוק התקשורת בזק ושידורים דן בעניין וכן תקנות של משרד התקשורת. יש אזור ייעוד באתר משרד התקשורת לעניין ניידות מספרים ותכנית מספור, מקווה שתוכל למצוא שם מידע רלוונטי:
http://moc.gov.il/43-he/MOC.aspx
&nbsp
בהצלחה!
 

carmonle

New member
גולן שלחו גם לי את העתק תגובתם למשרד התקשורת

לא התייחסו לצילומי לוג השיחות ושלחו אותי בתשובתם לטלזר

ממתין לתשובה ממשרד התקשורת עצמו ובכונתי להגיש תביעה קטנה

ערן
 

G Gabi

Member
למה להם לא לנסות להתנער מאחריות? סביר שלא 'ייענשו' על זה...

מנסים לגלגל אחריות. יצליח להם? מעולה. לא יצליח, חבל.
אם לא יצליח, האם הם ייקנסו בצורה שתכאיב? בצורה שתגרום להרתעה? נו באמת.. מה הסבירות שדבר מעין זה יקרה.
&nbsp
אם החיוג בוצע למספר בתבנית של מספר נייד ישראלי, הוא צריך להיות מחוייב בתעריף כזה. זו מהותה של תכנית מספור.
&nbsp
אם משרד התקשורת ייקבע כי החיוב אינו תקין - אל תשכח לדרוש 16 ש"ח הוצאות הצרכן על חיובי היתר (סעיף 13ד או 13ד1 לחוק הגנת הצרכן). אם הם לא משלמים 16 ש"ח הוצאות הצרכן ו/או לא משיבים את חיוב היתר במסגרת הקבועה בחוק - בית המשפט ראשי להורות על תשלום פיצוי ללא הוכחת נזק בסכום של עד 10,000 ש"ח. ראה סעיף 31א לחוק הגנת הצרכן, וודא שהתקשורת מבוצעת בכתב.
בנוסף, במידה ונגרמו לך הוצאות ונזקים בעקבות חיוב היתר, אל תשכח לדרוש השבה של הוצאות ונזקים אלו, ככל שתוכל להוכיחם.
&nbsp
לעניין מסגרת הזמנים, עולה כאן שאלה מעניינת.
לטענתם אין חיוב יתר ועל כן הבירור בוצע בתוך מסגרת הזמנים הקבוע בחוק.
אבל, אם משרד התקשורת (ככל שתבחר להמתין לבירור משרד התקשורת, לענ"ד זה מיותר וניתן כבר לתבוע) יכריע שמדובר בחיוב יתר וכי על גולן טלקום לגבות תשלום בהתאם לתכנית המספור, הרי שמסגרת הזמנים הופרה.
מכיוון שמסגרת הזמנים הופרה, הרי שקיימת עילה לבקש מבית המשפט להורות לנתבעת לשלם פיצוי ללא הוכחת נזק...
 
למעלה