בפירוט השיחות - התעריף אינו אחיד
מחישוב שביצעתי, השיחה עם חותמת הזמן 06:36:51 נמשכה 1:16 דקות וחויבה 5.81 ש"ח. כלומר, 4.841 ש"ח לדקת שיחה.
השיחות מ-18:47:10 ו-03:41:03 חויבו כ-4.586-4.587 ש"ח לדקה.
 
הסתכלתי רק על שלש אלו, מדוע התעריף איננו אחיד?
עם אקסל פשוט יהיה אפשר לקבל את התעריף לדקת שיחה בקלות.
כמדומני ברישיונות החברות ישנן הוראות כיצד יש לחשב חיוב, רמת הדיוק והספרות "לאחר הנקודה".
החיוב אמור להתבצע על-פי פעימות בנות שניה אחת.
 
אגב, בדקתי באתר 019 מה התעריף לחיוג לברזיל (קידומת בינ"ל 55), התעריפים ללקוח מזדמן עומדים על 3.85 או 5.37, גם אם נוסיף "דמי סיום שיחה" אם איכשהו באותיות הקטנות כתוב שצריך להוסיף אותן, מדובר בתעריפים שונים מאלו המתבטאים בחיוב בחשבונית.
 
אבל (!) עפ"י מידע המופיע בויקיפדיה בערך Telephone numbers in Brazil, מבנה מספר טלפון ברזילאי בנוי מ-10 או 11 ספרות, *לא כולל* בקידומת הבינ"ל.
המספר המופיע בפירוט השיחות מורכב מ-9 ספרות כולל 55, כלומר, בוודאי אין מדובר במספר ברזיאלי.
 
אם כך - מהו היעד אליו בוצעה השיחה?
מהו התעריף?
היכן התעריף מפורסם? היכן המחירון?
 
~~~
תביעה ייצוגית - חושש שלא תמצא עורך דין שיסכים לייצגך. עבור עורכי הדין מדובר בחישוב כלכלי, צריך לראות שיש פוטנציאל רווח בתיק.
מה היקף התיק? נניח, נניח 10,000 לקוחות כל חודש (קשה לי להאמין שטלזר מוכרת 10K סימים כאלו בחודש) ועבור כל לקוח קיים חיוב יתר בגובה 500 ש"ח (בין אם לקוחות גולן טלקום ובין אם חברות אחרות).
לענ"ד מדובר במספרים מנופחים, מנופחים מאוד.
הרי היקף חיוב היתר עומד על חצי מיליון שקלים בחודש.
כמה חודשים ההפרה נמשכה? נניח שנה. אין לי מושג כמה זמן המוצר הזה מצוי בשוק.
תביעה ייצוגית שהקרן שלה 6 מיליון שקלים (מנופחים מאוד)? גבולי, גבולי מאוד. הרי כמה שכ"ט ייפסק לעורכי הדין? כמה שעות עבודה הם צריכים להשקיע (כמובן לא כולל הוצאות ישירות בגין התיק והפסק עבודה אלטרנטיבית)?
 
~~~
 
לעניין שיוך למפעיל בינ"ל ש-backcencher כתב.
אם במנוי שלך מוגדר שהמפעיל הבינ"ל הוא "גולן טלקום בינ"ל" (016), כדי להיות מחויב על-ידי מפעיל בינ"ל אחר עליך לחייג באופן ישיר דרכו, כלומר, חובה עליך להזין את הקידומת של המפעיל לפני מספר הטלפון אליו אתה מתכוון לחייג. במקרה זה, עליך לחייג 019xxxxxxxxx.
 
~~~
 
מה הלאה?
אישית הייתי מסכם את הדברים כולם במכתב מסודר, שולח לשתי החברות ולמשרד התקשורת ולבקש הבהרות, מקור התקלה, צפי לטיפול וכמובן השבת החיוב. כל זאת תוך הבהרה שבמידה ולא יתקבל מענה בתוך מסגרת זמנים כלשהי, תפנה לערכאות.
 
אם תחליט לפנות לערכאה משפטית, ספק אם הישועה תבוא מבית המשפט לתביעות קטנות. בית המשפט יכול להורות לכל היותר יושב לך כספך (בתוספת פיצוי, במידה ותבקש).
תיקון התקלה תלוי בטוב-הלב ובנכונות של החברות. מצד שני, בתביעה עתידית (לאחר במקרה שלך, במידה ותתבע) אפשר לטעון שהתקלה הייתה ידועה להם והם לא טיפלו בה כך שאני מאוד מאוד מקווה שבעקבות פסק דין מפורט (ולא פס"ד שניתן בפשרה!) בבית המשפט לתביעות קטנות יגרום לחברות ליזום מהלך בירור ותיקון.
מחישוב שביצעתי, השיחה עם חותמת הזמן 06:36:51 נמשכה 1:16 דקות וחויבה 5.81 ש"ח. כלומר, 4.841 ש"ח לדקת שיחה.
השיחות מ-18:47:10 ו-03:41:03 חויבו כ-4.586-4.587 ש"ח לדקה.
 
הסתכלתי רק על שלש אלו, מדוע התעריף איננו אחיד?
עם אקסל פשוט יהיה אפשר לקבל את התעריף לדקת שיחה בקלות.
כמדומני ברישיונות החברות ישנן הוראות כיצד יש לחשב חיוב, רמת הדיוק והספרות "לאחר הנקודה".
החיוב אמור להתבצע על-פי פעימות בנות שניה אחת.
 
אגב, בדקתי באתר 019 מה התעריף לחיוג לברזיל (קידומת בינ"ל 55), התעריפים ללקוח מזדמן עומדים על 3.85 או 5.37, גם אם נוסיף "דמי סיום שיחה" אם איכשהו באותיות הקטנות כתוב שצריך להוסיף אותן, מדובר בתעריפים שונים מאלו המתבטאים בחיוב בחשבונית.
 
אבל (!) עפ"י מידע המופיע בויקיפדיה בערך Telephone numbers in Brazil, מבנה מספר טלפון ברזילאי בנוי מ-10 או 11 ספרות, *לא כולל* בקידומת הבינ"ל.
המספר המופיע בפירוט השיחות מורכב מ-9 ספרות כולל 55, כלומר, בוודאי אין מדובר במספר ברזיאלי.
 
אם כך - מהו היעד אליו בוצעה השיחה?
מהו התעריף?
היכן התעריף מפורסם? היכן המחירון?
 
~~~
תביעה ייצוגית - חושש שלא תמצא עורך דין שיסכים לייצגך. עבור עורכי הדין מדובר בחישוב כלכלי, צריך לראות שיש פוטנציאל רווח בתיק.
מה היקף התיק? נניח, נניח 10,000 לקוחות כל חודש (קשה לי להאמין שטלזר מוכרת 10K סימים כאלו בחודש) ועבור כל לקוח קיים חיוב יתר בגובה 500 ש"ח (בין אם לקוחות גולן טלקום ובין אם חברות אחרות).
לענ"ד מדובר במספרים מנופחים, מנופחים מאוד.
הרי היקף חיוב היתר עומד על חצי מיליון שקלים בחודש.
כמה חודשים ההפרה נמשכה? נניח שנה. אין לי מושג כמה זמן המוצר הזה מצוי בשוק.
תביעה ייצוגית שהקרן שלה 6 מיליון שקלים (מנופחים מאוד)? גבולי, גבולי מאוד. הרי כמה שכ"ט ייפסק לעורכי הדין? כמה שעות עבודה הם צריכים להשקיע (כמובן לא כולל הוצאות ישירות בגין התיק והפסק עבודה אלטרנטיבית)?
 
~~~
 
לעניין שיוך למפעיל בינ"ל ש-backcencher כתב.
אם במנוי שלך מוגדר שהמפעיל הבינ"ל הוא "גולן טלקום בינ"ל" (016), כדי להיות מחויב על-ידי מפעיל בינ"ל אחר עליך לחייג באופן ישיר דרכו, כלומר, חובה עליך להזין את הקידומת של המפעיל לפני מספר הטלפון אליו אתה מתכוון לחייג. במקרה זה, עליך לחייג 019xxxxxxxxx.
 
~~~
 
מה הלאה?
אישית הייתי מסכם את הדברים כולם במכתב מסודר, שולח לשתי החברות ולמשרד התקשורת ולבקש הבהרות, מקור התקלה, צפי לטיפול וכמובן השבת החיוב. כל זאת תוך הבהרה שבמידה ולא יתקבל מענה בתוך מסגרת זמנים כלשהי, תפנה לערכאות.
 
אם תחליט לפנות לערכאה משפטית, ספק אם הישועה תבוא מבית המשפט לתביעות קטנות. בית המשפט יכול להורות לכל היותר יושב לך כספך (בתוספת פיצוי, במידה ותבקש).
תיקון התקלה תלוי בטוב-הלב ובנכונות של החברות. מצד שני, בתביעה עתידית (לאחר במקרה שלך, במידה ותתבע) אפשר לטעון שהתקלה הייתה ידועה להם והם לא טיפלו בה כך שאני מאוד מאוד מקווה שבעקבות פסק דין מפורט (ולא פס"ד שניתן בפשרה!) בבית המשפט לתביעות קטנות יגרום לחברות ליזום מהלך בירור ותיקון.