חושבת לקנות תלת-גלגלי - האם כדאי?

be_roo

New member
אז זהו שכן, מבחינת החוק. אולי יש הנחיה לא לאכוף, אבל הנחיות

יכולות להשתנות מהיום למחר.
&nbsp
הקובע קובע במפורש בתקנה 164: "לענין חלק זה, מי שמסיע רכב בכוח גופו דינו כדין נוהג רכב"
 

herouth

New member
טוב, אני לא עורכת דין, אבל עוררת את סקרנותי

אז קראתי קצת את תקנות התעבורה. סעיף 164 נפתח במילים "לעניין חלק זה".
&nbsp
הסעיף נמצא בתוך חלק ב'.
&nbsp
סעיף 38, שאוסר נסיעה על מדרכה, נמצא בחלק א'.
&nbsp
כך שאפשר לטעון שסעיף 164 לא חל על סעיף 38.
&nbsp
ועוד התפלפלות אפשרית: אם אתה מכבה את האופנוע, ודוחף אותו בכוח הגוף, אפשר לטעון שהוא נכנס להגדרה של "עגלת יד", שמותר לדחוף אותה על המדרכה, כיוון שרוחבו פחות ממטר.
 

ch561

New member
לפי מבחנים ברשת

ל 500 יש 40 כ"ס ולכן את יכולה לרכב עליו.
לפי המבחנים ה 300 מגיע ל 110 אבל לא הרבה יותר.
לשניהם יש ABS, אבל זה מעודכן לזמן של המבחן וצריך לשאול את היבואן האם עדיין זה המפרט שמיובא לארץ.
MP3 300
[URL]http://www.doogri.co.il/mainsite/ContentInfoTest.aspx?ContentID=3138[/URL]

MP3 500
[URL]http://web.archive.org/web/20140830064902/http://www.fullgaz.co.il/home/p/75915/[/URL]
לגבי לחדש או שלא, זה תלוי בך, ברצון לחדש וברצון לבטיחות עדיפה.
 

anigodin

New member
לגבי ה-MP3

קרוב משפחה שלי קנה לפני שנתיים או שלוש אופנוע כלשהו (לא זוכר איזה בדיוק, אבל כנראה משהו דרך עופר-אבניר). הייתה תקלה חמורה איתו כבר במעמד המסירה ועד שיגיע כלי חדש הם נתנו לו MP3 כדי שיהיה לו על מה לרכוב.
יצא לי לבקר אותו בדיוק באותו זמן והוא אמר שהוא כ"כ מרוצה ממנו שהוא שוקל להגיד להם שהוא מוותר על האופנוע וקונה במקומו MP3....
 

herouth

New member
כן, התרשמתי שכל מי שקונה נהנה.

אני עדיין מתלבטת, מכיוון שנראה שלנסיעות הבינעירוניות זה גבולי מאוד, ולרכוש 500 סמ"ק זה גם יקר (כשהפרופיל שלי הוא 98% נסיעות בתוך גוש דן) וגם קצת מטריד מבחינת הכובד.
 

פרארי1

New member
אני מניח שהשינוי מה-XEVO יהיה זניח

נראה לי שאת לא מאלה שמחפשים כל הזמן את הקצה ורוכבים בפול גז כל הזמן.
אני לא מכיר מקרוב את ה-MP3 300, אבל כן מכיר את המנוע מהבוורלי והוא בונבון אמיתי.
אני כמובן מקבל את מה שבועז אומר לגביו בבינעירוני, אבל זה לא נשמע לי כמו דיל ברייקר במקרה שלך.
אני יכול להציע לך להיוועץ בגארדמן לגבי שינוי במשקולות או במכלולי וריאטור אחרים, כדי לקבל עוד קצת במהירות הסופית, אבל כאמור, לא בטוח שזה כזה קריטי.
&nbsp
אם קיימת אופציה, קחי רכיבת מבחן, צאי קצת לאיילון ותראי איך את מתחברת לכלי והאם הוא מספק את הצרכים שלך.
 

פרארי1

New member
את לקוחה שלהם

קנית כלי חדש בעבר ואת שוקלת עוד כלי חדש, מן הראוי שיתנו לך רכיבת מבחן ארוכה יחסית, שתאפשר לך, במקרה שהאיילון פקוק, לצאת דרומה ל-431 או לאחד הכבישים המהירים האחרים במרכז.
&nbsp
בכל מקרה, כמות הנסיעות הבינעירוניות שלך ממש מזערית (כל הקילומטרז' שלך נמוך מאד), כך שזה באמת לא נראה לי קריטי.
נראה לי שעשיתי יותר קילומטרז' בינעירוני על 125, ממה שעשית עם ה-250 שלך
 

anigodin

New member
אם את יכולה, נסי לקבוע נסיעת מבחן ליום שישי בבוקר

אז הנתיבים לא עמוסים (לפחות לא לפני שעות הצהריים) ואפשר לשייט במהירות גבוהה יותר.
כך בדקתי בזמנו את ה-PCX מול הג'וימקס (125) כשהתלבטתי בין השניים.
 

herouth

New member
תודה. זאת אפשרות

אם כי בתכל'ס, הדרך היחידה לבדוק מעל 110 קמ"ש היא לצאת לכביש 1. באיילון המהירות המותרת היא 90, ובמהירות הזו ה־MP3 אמור לשייט בלי בעיה.
 

anigodin

New member
אה.. כן.

מתי בפעם האחרונה ראית מישהו נוסע באיילון במהירות החוקית?
 

herouth

New member
בפעם האחרונה שנסעתי באיילון, כמובן.


אבל רק בגלל שהסתכלתי במראה.
 

jony stekino

New member
לא מסוכן להתרגל לכלי בטיחותי ?

אתה מתרגל להשכבות מאד נמוכות , ולפתע אתה חוזר לקטנוע רגיל לא מסוכן קצת ?
 

herouth

New member
אצלי זה: מורידים את המהירות כך שהזוית בפניה תהיה מינימלית.

 

אם פי 3

New member
למה?

לא חייבים (ולא רצוי) להשכיב עד הברך בכל עיקול אקראי בכביש, אבל האטה מוגזמת מסכנת אותך בגלל אי ההתאמה לקצב התנועה.
כמובן שצריך להתאים את המהירות למידת העיקול, תנאי האחיזה וכו' אבל לא רצוי לרוכב/ת לפחד מהטיות, שהן חלק בלתי נפרד מהרכיבה.
בקורסי הרכיבה המתקדמת מתייחסים ומתרגלים גם את זה.
וחוץ מזה, זה נורא כיף, הזווית הזו שנוצרת.
 

xfwind

New member


הדרך הטובה להתמודד עם כניסה במהירות גבוהה מידי לפניה היא להטות יותר את הדוג.
רוכבים שלא מתורגלים בכך ישתמשו באופצית ההאטה/בלימה ומקרבים עצמם לאיבוד אחיזה.
 

herouth

New member
לא בולמים - זה תמיד פוגע ביציבות - אבל בהחלט מאיטים.

לא ברור לי למה זה אמור לפגוע באחיזה. להיפך.
&nbsp
בכל אופן, ככה אני רוכבת כבר 13 שנה, וטפו טפו, בינתיים לא איבדתי אחיזה, לא נפלתי, לא הייתי מעורבת בתאונות, ולא שיפשפתי ברכיים.
&nbsp
אני חושבת שעניין ה"השכבות" הוא הרבה מאוד עניין של אוואנטה, שחייבים בשבילה לנסוע במהירות גבוהה מהמותר בפניות (מרבית הפניות במחלפים מחייבות לפי התמרורים לרדת ל־50 קמ"ש ואפילו ל־40), העיקר שמרגישים שאתה בלונה-פארק. ובכן, אני שונאת רכבות הרים, ולא לוקחת סיכונים.
 
למעלה