חופש במערכת יחסים

נראה שהוא לא מבין מה זה משפחה.

כן, הוא לא אדם חופשי. יש לו משפחה, והוא לא יכול להחליט בכל רגע באופן עצמאי מה הוא בדיוק רוצה לעשות באותו רגע ואיפה הוא רוצה להיות.
 
שאלת אותו פעם מדוע בכלל התחתן איתך?

והאם הוא בכלל רוצה להמשיך להיות נשוי?
לי נשמע שהוא חי כמו אורח / עוד אחד הילדים בבית - מצד אחד
ובנוסף משליט לך טרור של השתקה
מה בעצם הוא נותן לך בקשר?
את ממילא לבד, לפחות תמצאי מישהו שיהיה בן זוג נורמלי ותשחררי אותו לחיות עם אמא שלו.
 

Yaelshachor

New member
יש מצב ש...

יש מצב שיצרתם דינמיקה שבה את אמא לשלושה, מנהלת את הבית ואת כולם ועכשיו בגיל 40+ בא לו להיות עם סמכויות רגילות של מבוגר? לגיטימי, אבל הוא צריך להבין שאת המצב גם הוא יצר ושגם לו יש תפקיד בשינוי. ושסמכות באה עם אחריות (גם על האווירה בבית).
 
אולי הוא מסתכל מסביב, אנשים בני ארבעים פלוס כבר עם

ילדים גדולים, חופשיים יותר, מתכננים טיולים ארוכים בחו"ל בלי ילדים.
הוא בלחץ של קטנטנים מסביב לשעון - גם אם הוא לא עושה את כל העבודה, אז הם עדיין שם, דורשים יחס.
ככה ניראה לי, כי גם אנחנו עם קטנים ואין זמן לכלום, ובעלי מסתכל מסביב, רואה את החברים שלו, שהילדים שלהם עוזבים את הבית אחד אחרי השני ועל פניו נראה שהם מכייפים.
עודדי אותו לנסוע לבדו או שימצא תחביב שהוא אוהב ויצא קצת בערב.
 

ilanit2015

New member
תודה!

אני לא חושבת שילדים קטנים זה העניין - רוב החברים שלנו גם עדיין עם קטנטנים.
הרעיון של טיול או תחביב נשמע טוב - אני מקווה שיאמץ אותו
 

Age Enhanced

New member
האם הוא תמיד היה ככה?

לשלב עבודה מאומצת ומשפחה עם ילדים קטנים זה לא פשוט. זה מאד מעייף ויש תחושה של לשרוד עוד יום, לא של חיים ממש. הפתרון להביא עזרה עם הילדים ושתמצאו דברים לעשות כזוג. בגלל שאלתי אם פעם הדברים בינכם היו יותר טובים. בהצלחה.
 
דבר אחד שלא התייחסו אליו עד כה

את רוב הדברים החשובים אמרו. יש דבר אחד חשוב שטרם התייחסו אליו או שאני פספסתי. כשהוא אמר לך שהחופש יותר חשוב לו ממך ולא יוכל להמשיך כך, זה משהו שאמור להדליק לך תמרור אזהרה גדול. גם אם הוא לא לגמרי מתכוון לזה, ללא ספק הוא לפחות קצת מתכוון לזה. וכמובן ייתכן כי הרבה יותר מקצת. זה משהו שדורש בירור. התגובה שלך, להיעלב, ממש לא עוזרת וזה בלשון המעטה. במקום להתייחס ברצינות למשהו משמעותי מאד, יצרת מצב שבו הוא לא ירצה לחלוק איתך דברים משמעותיים על רגשותיו כדי שאת לא תיעלבי. מצב ממש לא רצוי. לדעתי אתם חייבים לחזור לטיפול הזוגי כי ברור שהפסקתם אותו ולא "סיימתם" כפי שכתבת. וזה לא רק מונח, זאת משמעות אחרת. ואני ממליץ שבטיפול ובכלל, תתני לו להגיד את מה שעל ליבו ואל תכניסי אותו למקום של התגוננות והצטדקות.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
להבנתי

כשמישהו אומר "החופש יותר חשוב לי ממך ואני לא בטוח שאוכל להמשיך כך יותר", בדרך כלל התרגום הוא: My way or the highway

זה לא מצב מבטיח לטיפול זוגי, שתמיד, אבל תמיד, דורש מחוייבות של שניים. במיוחד לאור הטיפול הקודם, שאותו הוא "כיבד בנוכחותו" (אבל לא נפתח רגשית).
לכן המלצתי לה על טיפול פרטני לבחינת היקף התגובה וסגנונה.
אני כן מסכים אתך שזה מצב של הליכה מאוד קרוב לקצה, ודרושה כל הערנות המתחייבת.
פחות מסכים שבמצב כזה הכלי המרכזי הוא הכלה והקשבה. לדעתי זה יותר אזור של הצבת גבולות והבהרת הנפרדות, כי לא יתכן שצד אחד יהיה בנפרדות והשני מחוייב לזוגיות, כאילו הכל דבש.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

skickers

New member
לי זה נשמע כמו איום סרק

בטח לאור ההתנצלות וההשתפכות שבאו אחריו. חוץ מלדבר, הוא לא עושה הרבה לממש את האיום. אני כן מסכים שלהיעלב זה לירות לעצמה ברגל.
 
יכול להיות שזה באמת my way or no way

אבל לי אישית האמירה הזאת נשמעת כמו קריאת מצוקה. לפחות בכל הנוגע לאותו טיפול זוגי, שמענו רק צד אחד. יכול להיות שהפרשנות שלו למה שהיה בטיפול מאד שונה ממה ששמענו פה. לי נשמע שהיא מנג'סת אותו לא מעט, ואתה לא יודע איזה רף היא הציבה באותו טיפול שהוא לא עמד בו, כי שמענו רק את האינטרפרטציה שלה ולא עובדות על שיתוף הפעולה שלו. לא ברור לי מה ייחשב מצידה כנוכחות סבירה מצידו שתהיה מקובלת על שניהם. אני אמנם לא מטפל זוגי אבל קשה לי להסיק עפ"י מה ששמעתי שהוא אשם, הוא הרע. אני מניח שחלק מהטיפול צריך להיות בירור אם יש בכלל איזור משותף שבו שניהם יהיו מרוצים או שהציפיות שלהם אחד מהשני כל כך רחוקות שלא ניתן למצוא שטח משותף.
 
הלוואי שזה היה ככה בטיפול זוגי

חלק מהמטפלים והייתי מסתכן לומר אפילו רובם, מתחילים ישר לתקן בכוח את הקשר. גם קשר שלא אפשרי לתקן או שהצדדים בכלל רוצים לתקן אותו. למה? אני מאמין שהסיבה העיקרית היא כי הם מאמינים שזאת חובתם המקצועית. מטפלת אמרה לבת הזוג שלי בסוף טיפול ארוך שנגמר בגירושין אגב, שמטפל זוגי שיציע פרידה הוא כמו רופא שיציע המתת חסד. סיבה אפשרית נוספת שאני מקווה שנכונה רק אצל מיעוט קטן, זה שממש לא משתלם להם כלכלית להמליץ על פרידה. אחרי 3 מפגשים אני מניח שהרבה פעמים אפשר לומר לזוג שמה שהם צריכים זה מגשר לגירושין ולא מטפל. אבל כשכל מפגש עולה 500 ש"ח בממוצע, כנראה שיש מטפלים שלא עומדים בפיתוי.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
לגבי מטרות הטיפול הזוגי

המטרות לא נגזרות ממה שבא למטפל הזוגי, אלא ממה שבני הזוג מבקשים. המטפל רק מסייע בהשגת המטרה שלהם, במידה שהוא יכול.
אם המטרות שלהם שונות, אז יש למטפל מטרה להגיע להבנות על מטרה משותפת ביניהם.
אם המטרות לא ברורות להם עצמם, יש למטפל מטרה שם הם יבהירו לעצמם מה המטרות.

מודה שלא בדקתי בסקר אם כולם נוהגים כך, אבל אני מאמין שרובם כן.
אבל אולי אני טועה.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
היות ולא מגיעים למטפל כדי להיפרד

אז הם אף פעם לא יגידו דבר כזה. זאת חובתו כלפי בני הזוג לומר להם שאין סיכוי ולחסוך להם את עגמת הנפש. אני מאמין שבחלק מהמקרים זה ברור לאיש מקצוע די מהר. להחזיק אנשים בכוח ביחד בכל מיני סידורים מעוותים כששניהם סובלים ורע להם, נשמע לי לא לעניין ובכל זאת מלא אנשים יוצאים ככה מטיפול.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
בחלק גדול מהמקרים צד אחד לפחות שוקל פרידה

כשזה המצב, אני לא מתייחס לזה כמון שפולנים מתייחסים לסרטן. "לא מדברים על זה אוי אוי אוי". אני שם את זה על השולחן, ואם לאותו צד יש מטרה לברר לעצמו האם להשאר או לא, אז זו המטרה שלו.

לפעמים אני מרגיש ספק אצל צד אחד, שאפילו לא אומר את זה. מאוד חשוב להציף את הספק הזה, אם הוא ישנו. טיאטוא מתחת לשולחן - לעניות דעתי - רק הורס יותר. כי אז לא מתייחסים לספק באופן ישיר.

בכלל "הספק בתוך הקשר" הוא נושא ענק ומאוד מאוד נפוץ. בכל שלב של הזוגיות.

ואם לצד השני יש בטיפול הזוגי מטרה אחרת (נגיד שהצד השני דווקא לא יעזוב), אז יש שתי מטרות שונות, ועם זה עובדים.

בכל מקרה, מה שמשותף לכל המטרות הוא שקודם צריך להבין את שני בני האדם, ומה קרה הבקשר שלהם על פני השנים. זה תנאי משותף לכל מטרה.

וגם כשהמטרה היא ברורה, משותפת וח משמעית, לתקן את הקשר, אני אישית לא רץ לשם. אין קיצורי דרך. קודם להבין לעומק, אחרת נותנים להם הוראות הפעלה למיקסר.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
אנחנו הפולנים יושבים בחושך וסובלים בשקט


תאמין לי, הייתי בשני טיפולים נפרדים. קיוויתי מאד שהמטפל/ת יעשו לנו סדר ביחסים. זה לא קרה. אצל זוגתי הנוכחית, פרק ב', כשהייתה בטיפול עם מי שהיום הגרוש שלה, היא אמרה כמה פעמים שהיא לא רואה עתיד לקשר ובכ"ז המטפלת התעקשה "לבחון את כל האפשרויות" ובחנה רק את האפשרות שהם ישארו ביחד. גם אם הם לא רוצים ורע להם ביחד. הבעייה שכשיש צד אחד יותר כוחני, בעלה דאז במקרה שלהם, המטפלת לחצה עליה, הצד היותר חלש, לעשות הרבה ויתורים ולסתות מהדרך כדי שהוא יהיה מרוצה. זוגתי היא אשה מאד-מאד חכמה, עם שכל ישר ושתי רגליים על הקרקע אבל לצערה גם מאד חשוב לה "להיות בסדר" ולא לפגוע באף אחד חס וחלילה. והיא אפילו לא פולנייה ��. אז תחת לחץ, היא עשתה משהו שלא האמינה בו, שידעה שמועד לכישלון, רק כדי לא לצאת המניאקית בכל הסיפור. בסוף כל העסק התפוצץ כמו אותו ענף שמתכופף ומתכופף עד שנשבר אבל אני לא חושב שזה נכון מה שהמטפלת עשתה.

אצלי לשם השוואה, אשתי הייתה אדם מאד מאד שתלטני וניסתה להכתיב לי כל דבר. במה מותר לי לעבוד, עם מי אני יכול להיפגש, וכו'. רבנו כל הזמן. כשהגענו לטיפול הגדרתי היטב מה המטרות והגבולות שלי. כיום אני יודע שזה היה חסר סיכוי אבל אז בתוך הקלחת, זה לא היה כזה ברור אם אנחנו מנהלים מאבק, משא ומתן או רומן. היו הרבה דברים בקשר שכן עבדו אז המצב לא היה כזה ברור. אבל ציפיתי מהמטפל שייכנס לעובי הקורה ולא סתם ינחה תכנית ריאליטי בכיכוב הפולני והייקית.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
לא אמרתי חלילה שהוא אשם או רע

הוא רק בוחר כרגע עמדה של להיות בחוץ.
זו זכותו.
והשאלה היחידה שהעליתי היא איך היא נערכת מול זה.
&nbsp
ומזכיר שוב, שלא המלצתי על טיפול זוגי. לא כי הוא"רע". אלא כי הוא בכיוון אחר כרגע.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 
אני חוששת

שמה שהוא אומר לך בעצם זה שהוא... לא אוהב אותך יותר
. הוא מחפש כל מיני דרכים ותירוצים להמעיט באינטראקציה, יוזם התנהלות מרחיקה ופוגענית ומגלגל לפתחך את המשבר שיפרק את ה'עונש' הזה שבתוכו הוא לכאורה חי. 'חופש' זה שם קוד למשהו שפשוט משחרר 'מהכלא' הרגשי שהוא כלוא בתוכו
.

אני הייתי שוקלת להגשים לו את המשאלה
, ולשחרר אותו לגמרי לחופשי. לאמא, למשחקי מחשב, לעבודה עד כלות. להגדיר הסדרי ראייה לילדים בשאיפה להורות משותפת <מה שיכריח אותו לבלות איתם כנראה יותר ממה שהוא מבלה היום>, וגובה השתתפות במחייתם, ולשלוח עם המזוודה להשלים פערים עם האמא. לא חייבים היום, אפשר להמתין ל'מתקפת חופש' הבאה
.

זה יעשה אחד מהשניים - או שהבחור יעשה חשבון נפש או יקפוץ על הרעיון. כך או כך - רווח נקי שלך.
כי לחיות בתוך מצב כזה הוא רעל טהור לנפש.
 
יש צורך בשיווי משקל בין הביחד והלחוד

כל אחד צריך גם זמן לחוד, לא משנה כמה מערכת יחסים טובה. מה האיזון? זה משתנה מזוג לזוג. מעניין איך הגעתם למצב הזה, אני מנחשת שזה היה תהליך, החלקה במדרון חלקלק. אני לא מכירה אתכם אבל לדעתי אם פעם היה לכם משהו משותף ואהבתם, אז מה שאת מתארת זה מצב הפיך. כמובן בתנאי ששניכם רוצים בזה. דווקא זה שהוא התנצל אחרי שפגע בך מראה לדעתי שאכפת לו ממך ומהקשר.
 
למעלה