חדש מנת"ע - גרסה נוספת של מפת הקווים המלאה

דווקא היה להם אתר אבל זה היה אתר כללי של השכונה ולא אתר

המתנגדים מפ"ת לא הספיקו להקים אתר... הכניעה באה מהר מדי
דווקא היה להם אתר אבל זה היה אתר כללי של השכונה ולא אתר
שהוקם לצורך ההתנגדות.
[URL]http://www.kfarganim.co.il/[/URL]

בתקופת ההתנגדות הפעילה הקו הסגול העסיק רבות את האתר הזה.
 
אילו תוכניות פיתוח יהיה על הציר הזה

קו M3 מאוד הגיוני
הוא נותן קישור בין כל הקווים האחרים, ומספק עוד ציר אורך למטרופולין במקום שחסר - יהיה ציר אורך ליד כביש 6 (המסילה המזרחית), ציר אורך מקביל ברובו לכביש 4 (M3) וציר אורך בת"א עצמה.

בלי M3 אנשים היו צריכים להגיע עד ת"א בשביל לבצע הרבה מההחלפות, וזה לא הגיוני.

בעבר ראיתי דו"ח של נת"ע שמסביר על הצורך שלו, אז חיפשתי אותו עכשיו, ולא כיף לקשר לקובץ שמאוכסן באתר של נימביסטים מסריחים (מתנגדי הקו הסגול בפתח תקווה שאני מאחל להם הרבה דברים רעים) , אבל לא מצאתי אותו בשום מקום אחר.

http://kavsagol.co.il/wp-content/uploads/2016/12/קווי-מטרו.pdf

המשפט האחרון בהודעתך
"קו מטרו בונים במקום שבו כבר יש נוסעים רבים לא בציר דמיוני בין כמה ערים בנויות שאולי למישהו זה יהיה נוח." שגוי מיסודו.

קודם כל הוא לא בנוי כדי "שאולי למישהו זה יהיה נוח" אלא כדי לשרת צורך ממשי שזוהה. דבר שני, לפעמים בונים קווי מטרו שחלקם עוברים במקומות שעדיין לא פותחו עד מלוא הפוטנציאל שלהם, כדי לאפשר להם להתפתח למלוא הפוטנציאל שלהם. זו תוכנית לעשרות שנים קדימה. אם תמיד נתכנן רק ביחס למה שיש עכשיו ולא ביחס למה שעתיד להיות (בהתאם לתוכניות פיתוח עתידיות) אז זה תמיד יהיה משחק של playing catch עם המציאות, ותמיד נהיה בפיגור מאחוריה.
אילו תוכניות פיתוח יהיה על הציר הזה
ואכן אתה צודק שיש מקרים שבונים קו מטרו למקום שיפתחו בעתיד, בד"כ המצב הוא לעיר שכבר מפותחת ובעקבות ההקמה יקומו עוד בנייני מגורים ומסחר.
&nbsp
 

tby1

Active member
הולך להיות בינוי מקיף מאוד על קרקעות מחנה תה"ש

אילו תוכניות פיתוח יהיה על הציר הזה
ואכן אתה צודק שיש מקרים שבונים קו מטרו למקום שיפתחו בעתיד, בד"כ המצב הוא לעיר שכבר מפותחת ובעקבות ההקמה יקומו עוד בנייני מגורים ומסחר.
&nbsp
הולך להיות בינוי מקיף מאוד על קרקעות מחנה תה"ש
 
אני מציע שכעת יקימו קו אוטובוס מקדים לראות האם בכלל יש נוסעי

קו M3 מאוד הגיוני
הוא נותן קישור בין כל הקווים האחרים, ומספק עוד ציר אורך למטרופולין במקום שחסר - יהיה ציר אורך ליד כביש 6 (המסילה המזרחית), ציר אורך מקביל ברובו לכביש 4 (M3) וציר אורך בת"א עצמה.

בלי M3 אנשים היו צריכים להגיע עד ת"א בשביל לבצע הרבה מההחלפות, וזה לא הגיוני.

בעבר ראיתי דו"ח של נת"ע שמסביר על הצורך שלו, אז חיפשתי אותו עכשיו, ולא כיף לקשר לקובץ שמאוכסן באתר של נימביסטים מסריחים (מתנגדי הקו הסגול בפתח תקווה שאני מאחל להם הרבה דברים רעים) , אבל לא מצאתי אותו בשום מקום אחר.

http://kavsagol.co.il/wp-content/uploads/2016/12/קווי-מטרו.pdf

המשפט האחרון בהודעתך
"קו מטרו בונים במקום שבו כבר יש נוסעים רבים לא בציר דמיוני בין כמה ערים בנויות שאולי למישהו זה יהיה נוח." שגוי מיסודו.

קודם כל הוא לא בנוי כדי "שאולי למישהו זה יהיה נוח" אלא כדי לשרת צורך ממשי שזוהה. דבר שני, לפעמים בונים קווי מטרו שחלקם עוברים במקומות שעדיין לא פותחו עד מלוא הפוטנציאל שלהם, כדי לאפשר להם להתפתח למלוא הפוטנציאל שלהם. זו תוכנית לעשרות שנים קדימה. אם תמיד נתכנן רק ביחס למה שיש עכשיו ולא ביחס למה שעתיד להיות (בהתאם לתוכניות פיתוח עתידיות) אז זה תמיד יהיה משחק של playing catch עם המציאות, ותמיד נהיה בפיגור מאחוריה.
אני מציע שכעת יקימו קו אוטובוס מקדים לראות האם בכלל יש נוסעי
יהיו נוסעים על הציר, אם אפשר אז גם לנתץ את המסלול.
ללא תוכניות פיתוח עצומות לא נראה ביקוש לקו שלא מגיע לתל אביב.
 

Bus Nerd

Active member
קו אוטובוס? בוודאי שאף אחד לא ייסע בו

אני מציע שכעת יקימו קו אוטובוס מקדים לראות האם בכלל יש נוסעי
יהיו נוסעים על הציר, אם אפשר אז גם לנתץ את המסלול.
ללא תוכניות פיתוח עצומות לא נראה ביקוש לקו שלא מגיע לתל אביב.
קו אוטובוס? בוודאי שאף אחד לא ייסע בו
במטרו בטוח שייסעו, כי הוא לא עומד בפקקים ולא עוצר ברמזורים. באוטובוס כזה אף אחד לא ייסע, כי מדובר על מסלול ארוך ומלא פקקים. מה גם שלא ניתן פיזית תשתיתית להעביר קו אוטובוס במסלול מספיק דומה למסלול המתוכנן של M3.

יש מוקדי ביקוש לאורך התוואי, באיזור התעשייה של אור יהודה, אוניברסיטת בר אילן, בית החולים שיבא, ברמת סיב בפתח תקווה, בקריית אריה בפתח תקווה, עתידים/רמת החייל, והרצליה פיתוח. בנוסף לכך יש הרבה שכונות מגורים לאורך התוואי, וקישוריות טובה עם הקווים האחרים.

הקישוריות אומרת שלמשל מישהו שגר ביהוד יוכל לקחת את הסגול, להחליף לM3, ואז להחליף לM2 או לקו האדום כדי להגיע למקום עבודתו בתל אביב. מישהו גר באור יהודה ולומד באוניברסיטת תל אביב יוכל לקחת את M3 עד לעתידים ולהחליף לקו הירוק.
 
זה ממש לא נכון

אני מציע שכעת יקימו קו אוטובוס מקדים לראות האם בכלל יש נוסעי
יהיו נוסעים על הציר, אם אפשר אז גם לנתץ את המסלול.
ללא תוכניות פיתוח עצומות לא נראה ביקוש לקו שלא מגיע לתל אביב.
זה ממש לא נכון
תסתכל על קווים 143, 145, 146 של חולון או על קו 164.
יש הרבה ביקוש לנסיעות סביב כביש 4, לתל השומר, לבר אילן, לקרית אריה, לאזור קניון איילון ולרמת החייל.
לא צריך תוכניות פיתוח עצומות לציר שמסביבו כבר יש מוקדי ביקוש ואזורי תעסוקה גדולים
אבל יש גם תוכניות פיתוח - יש תוכניות פיתוח גדולות הן בגבעת שמואל והן בצפון בני ברק.
 
כידוע לי הם בתדירות לא גבוהה במיוחד ודומים לקו M3 רק בחלק קט

זה ממש לא נכון
תסתכל על קווים 143, 145, 146 של חולון או על קו 164.
יש הרבה ביקוש לנסיעות סביב כביש 4, לתל השומר, לבר אילן, לקרית אריה, לאזור קניון איילון ולרמת החייל.
לא צריך תוכניות פיתוח עצומות לציר שמסביבו כבר יש מוקדי ביקוש ואזורי תעסוקה גדולים
אבל יש גם תוכניות פיתוח - יש תוכניות פיתוח גדולות הן בגבעת שמואל והן בצפון בני ברק.
כידוע לי הם בתדירות לא גבוהה במיוחד ודומים לקו M3 רק בחלק קט
 

סנוי

New member
אז אולי מקביל 164 שיכנס בתל השומר, ינוע על דרך רבין?

זה ממש לא נכון
תסתכל על קווים 143, 145, 146 של חולון או על קו 164.
יש הרבה ביקוש לנסיעות סביב כביש 4, לתל השומר, לבר אילן, לקרית אריה, לאזור קניון איילון ולרמת החייל.
לא צריך תוכניות פיתוח עצומות לציר שמסביבו כבר יש מוקדי ביקוש ואזורי תעסוקה גדולים
אבל יש גם תוכניות פיתוח - יש תוכניות פיתוח גדולות הן בגבעת שמואל והן בצפון בני ברק.
אז אולי מקביל 164 שיכנס בתל השומר, ינוע על דרך רבין?
מאזור ראשל"צ או חולון דרך תל השומר, בר אילן (כניסת קרית אונו), דרך רבין, ק.אריה, יסיים בקניון איילון
 

סנוי

New member
חבל באמת שאין תכניות ל"מילוי" בין אור יהודה לראשון

קו M3 מאוד הגיוני
הוא נותן קישור בין כל הקווים האחרים, ומספק עוד ציר אורך למטרופולין במקום שחסר - יהיה ציר אורך ליד כביש 6 (המסילה המזרחית), ציר אורך מקביל ברובו לכביש 4 (M3) וציר אורך בת"א עצמה.

בלי M3 אנשים היו צריכים להגיע עד ת"א בשביל לבצע הרבה מההחלפות, וזה לא הגיוני.

בעבר ראיתי דו"ח של נת"ע שמסביר על הצורך שלו, אז חיפשתי אותו עכשיו, ולא כיף לקשר לקובץ שמאוכסן באתר של נימביסטים מסריחים (מתנגדי הקו הסגול בפתח תקווה שאני מאחל להם הרבה דברים רעים) , אבל לא מצאתי אותו בשום מקום אחר.

http://kavsagol.co.il/wp-content/uploads/2016/12/קווי-מטרו.pdf

המשפט האחרון בהודעתך
"קו מטרו בונים במקום שבו כבר יש נוסעים רבים לא בציר דמיוני בין כמה ערים בנויות שאולי למישהו זה יהיה נוח." שגוי מיסודו.

קודם כל הוא לא בנוי כדי "שאולי למישהו זה יהיה נוח" אלא כדי לשרת צורך ממשי שזוהה. דבר שני, לפעמים בונים קווי מטרו שחלקם עוברים במקומות שעדיין לא פותחו עד מלוא הפוטנציאל שלהם, כדי לאפשר להם להתפתח למלוא הפוטנציאל שלהם. זו תוכנית לעשרות שנים קדימה. אם תמיד נתכנן רק ביחס למה שיש עכשיו ולא ביחס למה שעתיד להיות (בהתאם לתוכניות פיתוח עתידיות) אז זה תמיד יהיה משחק של playing catch עם המציאות, ותמיד נהיה בפיגור מאחוריה.
חבל באמת שאין תכניות ל"מילוי" בין אור יהודה לראשון
אבל זה נובע מתוואי השטח ומהצורך באזורי חיץ ירוקים בתוך המטרופולין. בעולם אידאלי, ראשון הייתה מתפתחת לכיוון צפון גם (במקום המכון החקלאי והשירות המטאורולוגי), כדי ליצור רצף אורבני כלשהו שיצדיק מערכת הסעת המונים מבלי להתפשר על רווחים בין ערים.
עם זאת אסייג ואומר שיש אזורי טבע שיש לשמר, למשל אזור ניקוז האיילון ודיונות חולון (שלדעתי חבל להרוס, ומתכננים שכונת ענק שם עם מעבר של המטרו, אז זה קצת סותר את דבריי...)
&nbsp
אני חושב שהמטרה של כל אחד מאיתנו, חברי הפורום שקצת יותר מבינים מהציבור הרחב בעניינים שכאלו, היא להפיץ הסברה כמו הסדרה של הסרטונים של גיא שחר, שהסביר מדוע קשה ליצור מערכת הסעת המונים בגוש דן (חלק מזה הוא הפיזור המרחבי וההתפתחות הלא אחידה במרחב בכ-50 יישובים נפרדים במקביל).
חלק מהסיבות שהוא מראה מסבירות מדוע המהלכים של יצירת קווי מטרו, ומטרו היקפי בכלל, קשים לביצוע - ועם זאת יש לפתח קישוריות חצי-טבעתית מוטת פיתוח לאורכה, כדי לעבות את המטרופולין ולמנוע גלישה נוספת לפרברים (חריש, מישהו?).
&nbsp
קישור לסרטונים של גיא שחר:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLXR-5jyQXynXjps_LW516fnT4DNSRpxLT
 
אם רוצים קו הקפי עדיף שM1 מראשון תתפצל לרחוב הרצל

קווים M2 וM1 (השלוחה לרחובות) מהמוצדקים ביותר
קו M3 נראה לי הזוי ומיותר ברוב הקטעים בו לא יהיו מספיק נוסעים.
קו מטרו בונים במקום שבו כבר יש נוסעים רבים לא בציר דמיוני בין כמה ערים בנויות שאולי למישהו זה יהיה נוח.
אם רוצים קו הקפי עדיף שM1 מראשון תתפצל לרחוב הרצל
ומשם לכיוון בית דגן ומסלול ליד כביש 4, בדומה ל164
 

darkshadow1

New member
אתה מציע בעצם לפצל את M1 לשלוחה נוספת?

אם רוצים קו הקפי עדיף שM1 מראשון תתפצל לרחוב הרצל
ומשם לכיוון בית דגן ומסלול ליד כביש 4, בדומה ל164
אתה מציע בעצם לפצל את M1 לשלוחה נוספת?
בהנחה שהתדירות בקטע המרכזי של M1 תהיה מקסימאלית גם לפי התכנון הנוכחי- זה רק יקטין את רמת השירות לשנים הקטעים הדרומיים.
 

סנוי

New member
כמה זה בטוח שכל התשתית תהיה תת-קרקעית בכלל? לא נשמע הגיוני

חדש מנת"ע - גרסה נוספת של מפת הקווים המלאה
מקור: דף הפייסבוק של נת"ע.

במפה רואים את הארכת אחד קווי המטרו לכיוון טרמינל 3 של נתב"ג, כמו שהוצע בעבר בפורום.

לדעתי זה הרבה יותר הגיוני מההארכה של הקו הסגול או החום לתוך שדה התעופה.
כמה זה בטוח שכל התשתית תהיה תת-קרקעית בכלל? לא נשמע הגיוני
 

Bus Nerd

Active member
כל התשתית תהיה בהפרדה מלאה משאר משתמשי הדרך

כמה זה בטוח שכל התשתית תהיה תת-קרקעית בכלל? לא נשמע הגיוני
כל התשתית תהיה בהפרדה מלאה משאר משתמשי הדרך
אבל לא דיברו בהכרח על מנהרות - אמרו מנהרות בחלק מהדרך, גשרים בחלק אחר, ויש איזורים שכרגע בשטח לא בנוי שיוכלו להיות פשוט על הקרקע
 

Yarenn

New member
בעצם בראש העין תהיה קצת עלייה?

חדש מנת"ע - גרסה נוספת של מפת הקווים המלאה
מקור: דף הפייסבוק של נת"ע.

במפה רואים את הארכת אחד קווי המטרו לכיוון טרמינל 3 של נתב"ג, כמו שהוצע בעבר בפורום.

לדעתי זה הרבה יותר הגיוני מההארכה של הקו הסגול או החום לתוך שדה התעופה.
בעצם בראש העין תהיה קצת עלייה?
אוֹ שהתחנה תהיה עמוּקה יחסית מתחת לפני השטח
 
עד שזה יקרה בני דורי (60 פלוס) יהיו כבר עם הפיליפינית שלהם

חדש מנת"ע - גרסה נוספת של מפת הקווים המלאה
מקור: דף הפייסבוק של נת"ע.

במפה רואים את הארכת אחד קווי המטרו לכיוון טרמינל 3 של נתב"ג, כמו שהוצע בעבר בפורום.

לדעתי זה הרבה יותר הגיוני מההארכה של הקו הסגול או החום לתוך שדה התעופה.
עד שזה יקרה בני דורי (60 פלוס) יהיו כבר עם הפיליפינית שלהם
 
למעלה