חדש מנת"ע - גרסה נוספת של מפת הקווים המלאה

זו שלוחה קצרה מאוד ותפעולית בעיקרה

פתאום אתה בעד שלוחות? לקו הסגול יש כבר שתיים, שלוש זה הרבה
זו שלוחה קצרה מאוד ותפעולית בעיקרה
בשביל חנה וסע לא שווה לוותר על קישור חשוב בין בקעת אונו לאזור צומת אל על.

ולגבי השלוחה הצפונית של הקו הסגול ראוי להתייחס אליה כאל קו נפרד, כפי שלשלוחות של הקו הירוק בצפון ובדרום ראוי להתייחס כקווים נפרדים.
אלה קווים שונים עם גזע משותף (קווי מזלג) ולא ממש שלוחות.
כך גם לגבי קו המטרו M1 שמאגד למעשה שני קווים שונים.
 

Ccyclist

Well-known member
מערכות קיימות נבנו שלב על שלב.

לא צריך להקפיא את הפרויקט בשביל לתכנן הארכה לאירפורט סיטי
גם כך הפרויקט הזה מחולק למקטעי תכנון.
וכפי שלקו האדום יש שלוחה לדיפו ולתחנת קרית אריה גם לקו הסגול יכולה להיות שלוחה קצרה לדיפו ולחנה וסע והקו הראשי יכול להגיע לאירפורט סיטי.
אגב, זה נכון גם אם חלק מהקו יסע בתוך שטח של התעשיה האווירית.
מערכות קיימות נבנו שלב על שלב.
אם חיבור הקו הסגול לנתב"ג יהיה באמצעות הארכת שלוחת יהוד אז אפשר לבצע זאת גם באמצעות גישור או מינהור בקטע הבעייתי אם אי אפשר לשמור רצועה, למשל ליד נחל יהוד (מסילות אינן חייבות לעבור על כבישים).
&nbsp
זה שומר על מבנה של שתי שלוחות בלבד.
&nbsp
אם היו מחיים את שלוחת אור יהודה בשלב המאוחר הזה היה אפשר להגיע לנתב"ג ממערב בתוואי דומה למסילת ר"י ומנהרה כלשהי מתחת לשדה, אבל זה היה מחייב את הקו להיות קו משלים לשלוחת אונו אם לא ישקלו את הצעתי לתוואי "סגול אקספרס" דרך פארק שרון-חיריה וכביש 641.
&nbsp
 
דבר נוסף: בפורום היו לא מעט דיונים על הארכת השלוחה של הקו

הוא חייב להיות כי התוכנית כבר בשלבים סופיים ועוד רגע מתחילים
או שאתה מציע בעצם להקפיא את פרויקט הקו הסגול כדי לתכנן מחדש את תנוחת המסילות לכיוון הדפו, ולתכנן מחדש איך יעברו המסילות בכביש 40?
צריך בתוכנית כזו להתחשב במחלף הטייסים שעתיד להיבנות שם, בעובדה שקטע כביש 40 היום בין תעופה לבדק הולך להפוך לכביש פנימי של מפעל תעשייה אווירית, ושמה שהיום נקרא כביש 46 הולך להפוך לכביש 40... זה שינוי משמעותי בתכנון, זו תוספת תקציב גדולה בגלל הארכת המסילה והתחנות הנוספות, ויהיה צורך למצוא מקום חדש לאותו חניון חנה וסע, וכו'.

מה שאתה אומר אולי היה רלוונטי לפני שלוש שנים כשנת"ע עדיין עבדו על התוכנית, עכשיו מאוחר מדי.
דבר נוסף: בפורום היו לא מעט דיונים על הארכת השלוחה של הקו
האדום לתוך שכונת הדר המושבות החדשה (כיכר הרעות), כך שתחנת הקצה של השלוחה לא תהיה בדפו.
לא הייתה לך בעיה עם תכנון הארכה כזו לאחר שהתכנון של הקו האדום נסגר ולא כתבת שזו הצעה להקפיא את פרויקט הקו האדום.
 

Bus Nerd

Active member
יש הבדל בין הארכה ששומרת על אותה תנוחת מסילה

דבר נוסף: בפורום היו לא מעט דיונים על הארכת השלוחה של הקו
האדום לתוך שכונת הדר המושבות החדשה (כיכר הרעות), כך שתחנת הקצה של השלוחה לא תהיה בדפו.
לא הייתה לך בעיה עם תכנון הארכה כזו לאחר שהתכנון של הקו האדום נסגר ולא כתבת שזו הצעה להקפיא את פרויקט הקו האדום.
יש הבדל בין הארכה ששומרת על אותה תנוחת מסילה
לבין הארכה שמחייבת תכנון מחדש מסובך בהרבה.
אני מכיר את האיזור הזה מקרוב ולכן אני יודע שתכנון של הארכת הקו הסגול דרומה מצומת הטייסים הוא ממש לא פשוט, והרבה יותר מסובך משימוש בזכות דרך קיימת בשטח פתוח בפתח תקווה.

כמו כן, יש נטייה בפורום כל הזמן לבקר את התוכניות של נת"ע ואוטומטית להניח שהן שגויות ולא טובות, תוך התעלמות מכל העבודה הטובה שנת"ע עושים, וזה קצת מרגיז
 

Ccyclist

Well-known member
נקודת החלפה מוצלחת צריכה לכלול כמה שיותר קווים.

הארכת הסגול לאיירפורט סיטי פחות סבירה בגלל החנה וסע
שמתוכנן להיות מוקם ביחד עם דפו ליד בני עטרות ממזרח לכביש 40.

אם כבר אז אולי עדיף להאריך את החום לכיוון איירפורט סיטי:
מלוד לאורך רחוב החשמונאים, משם לאורך כביש 40, תחנה ליד "תעופה" ומשם פנייה מזרחה, חצייה של כביש 46, ונסיעה לאורך רחוב הירדן באיירפורט סיטי. הקישור בין הסגול לתעופה יוכל להתבצע באמצעות "BRT כביש 40" שהופיע בכל מיני תוכניות אבל עדיין רחוק ממימוש
נקודת החלפה מוצלחת צריכה לכלול כמה שיותר קווים.
אין חובה למקם דפואים דווקא בקצות הקו. בירושלים הדפו בגבעה הצרפתית ובגוש דן יהיה דפו בסגולה. גם בתחתית הלונדונית אני יכול למנות שורה ארוכה של דפואים שנמצאים באמצע השלוחות הפרבריות.
&nbsp
איירפורט סיטי + תעופה יכולות להיות כניסה אחורית מוצלחת לגוש דן מכל רחבי הארץ באמצעות המסילה המזרחית וכבישים 6 ו 1 וחנה וסע באזור זה.
&nbsp
זהו מוקד חיצוני שטוב שתהיה לו קישוריות מקסימלית.
 
לא יהיה דפו בסגולה, אלא בסמוך לתחנת קרית אריה

נקודת החלפה מוצלחת צריכה לכלול כמה שיותר קווים.
אין חובה למקם דפואים דווקא בקצות הקו. בירושלים הדפו בגבעה הצרפתית ובגוש דן יהיה דפו בסגולה. גם בתחתית הלונדונית אני יכול למנות שורה ארוכה של דפואים שנמצאים באמצע השלוחות הפרבריות.
&nbsp
איירפורט סיטי + תעופה יכולות להיות כניסה אחורית מוצלחת לגוש דן מכל רחבי הארץ באמצעות המסילה המזרחית וכבישים 6 ו 1 וחנה וסע באזור זה.
&nbsp
זהו מוקד חיצוני שטוב שתהיה לו קישוריות מקסימלית.
לא יהיה דפו בסגולה, אלא בסמוך לתחנת קרית אריה
 

Ccyclist

Well-known member
גדלתי בירושלים. מבחינתי זה כמעט אותו דבר.

לא יהיה דפו בסגולה, אלא בסמוך לתחנת קרית אריה
גדלתי בירושלים. מבחינתי זה כמעט אותו דבר.
אני יודע שנהוג לתקן כאן על כל פיפס הכי קטן שיש אבל בסך הכל פיספסתי בתחנת רכבת אחת. קורה. מה שחשוב הוא העיקרון שהדפו אינו ספציפית בתחנה הסופית.
 

Yarenn

New member
מה זה "מדינה שלמה"?

ולמה צריך מטרו כזה? נתב"ג זה לא הית'רו
היקף הפעילות בנתב"ג לא נובע מיותו נמל תעופה של עיר ואפילו לא מהיותו נמל תעופה של מטרופולין, אלא מהיותו נמל תעופה בינלאומי יחיד (למעשה) של מדינה שלמה.
ולכן יותר חשוב לחזק את הקישורים לנתב"ג ממקומות שונים מאשר להגיע לתדירות של עשרות רכבות בשעה בין תל אביב לנתב"ג.

לעיתים ההשלכות שאתה עושה, ממה שאתה מכיר באירופה, לישראל מפספסות את המציאות.
מה זה "מדינה שלמה"?
המדינה הזאת היא בסך הכל די פרברים רחוֹקים יוֹתר אוֹ פחוֹת מתל אביב
 
במפה הזו רואים שהקו ההיקפי M3 מתוכנן לעבור ממש בתחנת קרית

חדש מנת"ע - גרסה נוספת של מפת הקווים המלאה
מקור: דף הפייסבוק של נת"ע.

במפה רואים את הארכת אחד קווי המטרו לכיוון טרמינל 3 של נתב"ג, כמו שהוצע בעבר בפורום.

לדעתי זה הרבה יותר הגיוני מההארכה של הקו הסגול או החום לתוך שדה התעופה.
במפה הזו רואים שהקו ההיקפי M3 מתוכנן לעבור ממש בתחנת קרית
אריה ובכך נוצר הקישור בין שלוחת הקו האדום לקו הירוק לכיוון עתידים.
 
קווים M2 וM1 (השלוחה לרחובות) מהמוצדקים ביותר

חדש מנת"ע - גרסה נוספת של מפת הקווים המלאה
מקור: דף הפייסבוק של נת"ע.

במפה רואים את הארכת אחד קווי המטרו לכיוון טרמינל 3 של נתב"ג, כמו שהוצע בעבר בפורום.

לדעתי זה הרבה יותר הגיוני מההארכה של הקו הסגול או החום לתוך שדה התעופה.
קווים M2 וM1 (השלוחה לרחובות) מהמוצדקים ביותר
קו M3 נראה לי הזוי ומיותר ברוב הקטעים בו לא יהיו מספיק נוסעים.
קו מטרו בונים במקום שבו כבר יש נוסעים רבים לא בציר דמיוני בין כמה ערים בנויות שאולי למישהו זה יהיה נוח.
 

Bus Nerd

Active member
קו M3 מאוד הגיוני

קווים M2 וM1 (השלוחה לרחובות) מהמוצדקים ביותר
קו M3 נראה לי הזוי ומיותר ברוב הקטעים בו לא יהיו מספיק נוסעים.
קו מטרו בונים במקום שבו כבר יש נוסעים רבים לא בציר דמיוני בין כמה ערים בנויות שאולי למישהו זה יהיה נוח.
קו M3 מאוד הגיוני
הוא נותן קישור בין כל הקווים האחרים, ומספק עוד ציר אורך למטרופולין במקום שחסר - יהיה ציר אורך ליד כביש 6 (המסילה המזרחית), ציר אורך מקביל ברובו לכביש 4 (M3) וציר אורך בת"א עצמה.

בלי M3 אנשים היו צריכים להגיע עד ת"א בשביל לבצע הרבה מההחלפות, וזה לא הגיוני.

בעבר ראיתי דו"ח של נת"ע שמסביר על הצורך שלו, אז חיפשתי אותו עכשיו, ולא כיף לקשר לקובץ שמאוכסן באתר של נימביסטים מסריחים (מתנגדי הקו הסגול בפתח תקווה שאני מאחל להם הרבה דברים רעים) , אבל לא מצאתי אותו בשום מקום אחר.

http://kavsagol.co.il/wp-content/uploads/2016/12/קווי-מטרו.pdf

המשפט האחרון בהודעתך
"קו מטרו בונים במקום שבו כבר יש נוסעים רבים לא בציר דמיוני בין כמה ערים בנויות שאולי למישהו זה יהיה נוח." שגוי מיסודו.

קודם כל הוא לא בנוי כדי "שאולי למישהו זה יהיה נוח" אלא כדי לשרת צורך ממשי שזוהה. דבר שני, לפעמים בונים קווי מטרו שחלקם עוברים במקומות שעדיין לא פותחו עד מלוא הפוטנציאל שלהם, כדי לאפשר להם להתפתח למלוא הפוטנציאל שלהם. זו תוכנית לעשרות שנים קדימה. אם תמיד נתכנן רק ביחס למה שיש עכשיו ולא ביחס למה שעתיד להיות (בהתאם לתוכניות פיתוח עתידיות) אז זה תמיד יהיה משחק של playing catch עם המציאות, ותמיד נהיה בפיגור מאחוריה.
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי הוא הגיוני יותר כרק"ל ואת הרווח אפשר להשקיע בעיר עצמה.

קו M3 מאוד הגיוני
הוא נותן קישור בין כל הקווים האחרים, ומספק עוד ציר אורך למטרופולין במקום שחסר - יהיה ציר אורך ליד כביש 6 (המסילה המזרחית), ציר אורך מקביל ברובו לכביש 4 (M3) וציר אורך בת"א עצמה.

בלי M3 אנשים היו צריכים להגיע עד ת"א בשביל לבצע הרבה מההחלפות, וזה לא הגיוני.

בעבר ראיתי דו"ח של נת"ע שמסביר על הצורך שלו, אז חיפשתי אותו עכשיו, ולא כיף לקשר לקובץ שמאוכסן באתר של נימביסטים מסריחים (מתנגדי הקו הסגול בפתח תקווה שאני מאחל להם הרבה דברים רעים) , אבל לא מצאתי אותו בשום מקום אחר.

http://kavsagol.co.il/wp-content/uploads/2016/12/קווי-מטרו.pdf

המשפט האחרון בהודעתך
"קו מטרו בונים במקום שבו כבר יש נוסעים רבים לא בציר דמיוני בין כמה ערים בנויות שאולי למישהו זה יהיה נוח." שגוי מיסודו.

קודם כל הוא לא בנוי כדי "שאולי למישהו זה יהיה נוח" אלא כדי לשרת צורך ממשי שזוהה. דבר שני, לפעמים בונים קווי מטרו שחלקם עוברים במקומות שעדיין לא פותחו עד מלוא הפוטנציאל שלהם, כדי לאפשר להם להתפתח למלוא הפוטנציאל שלהם. זו תוכנית לעשרות שנים קדימה. אם תמיד נתכנן רק ביחס למה שיש עכשיו ולא ביחס למה שעתיד להיות (בהתאם לתוכניות פיתוח עתידיות) אז זה תמיד יהיה משחק של playing catch עם המציאות, ותמיד נהיה בפיגור מאחוריה.
לדעתי הוא הגיוני יותר כרק"ל ואת הרווח אפשר להשקיע בעיר עצמה.
 

Yarenn

New member


מה זו "העיר עצמה"? העיר עצמה זה גוש דן
 

Ccyclist

Well-known member
האוברגראונד נבנה במאה ה19. רק"ל פריס - 2006.

הוא דומה לoverground בלונדון
האוברגראונד נבנה במאה ה19. רק"ל פריס - 2006.
אם היתה טבעת מסילות קיימות במסלול המטרו ההיקפי והאתגר העיקרי היה לחבר ביניהן במספר מחלפים מסילתיים ולהשמיש מחדש מספר קילומטרים חד סיפרתי אז היה אפשר להשוות את הקו לאוברגראונד. אינני מאמין שהיו בונים את האוברגראונד מאפס בתחילת המאה ה21 אם המסילות האלו לא היו קיימות, וקווים במערכת כמו קו צפון לונדון (חצי מעגל סביב כל הגדה הצפונית שמגיע אפילו לחלק מהגדה הדרומית בצד המערבי של המסלול) היו בשימוש נוסעים במשך 150 שנה.
&nbsp
בפריס יש שימוש מסויים בתוואי מסילות ישן אך בעיקר בשדרות היקפיות סביב הגבול העירוני של פריס. המערכת נבנתה בתחילת המאה ה21 ואני בטוח שסקורפיון יוכל להרחיב. המערכת בהחלט ברת השוואה גאוגרפית למטרו ההיקפי (ואף גדולה ממנו - בהעברה למפת גוש דן היא באה מהים ומקיפה את נתב"ג ממזרח, ומכסה אזור מהקו הורוד ז"ל למסילה המזרחית ולקו החום). משום שהמטרה בקו ההיקפי היא שיסעו בו כקו משלים בין קו או שניים על הרדיוס זהו אמצעי שיתאים לכך יותר ממטרו היקפי.
 
נראה לי שיש לך רפלקס מותנה נגד פתח תקוה, אבל מדובר באתר של

קו M3 מאוד הגיוני
הוא נותן קישור בין כל הקווים האחרים, ומספק עוד ציר אורך למטרופולין במקום שחסר - יהיה ציר אורך ליד כביש 6 (המסילה המזרחית), ציר אורך מקביל ברובו לכביש 4 (M3) וציר אורך בת"א עצמה.

בלי M3 אנשים היו צריכים להגיע עד ת"א בשביל לבצע הרבה מההחלפות, וזה לא הגיוני.

בעבר ראיתי דו"ח של נת"ע שמסביר על הצורך שלו, אז חיפשתי אותו עכשיו, ולא כיף לקשר לקובץ שמאוכסן באתר של נימביסטים מסריחים (מתנגדי הקו הסגול בפתח תקווה שאני מאחל להם הרבה דברים רעים) , אבל לא מצאתי אותו בשום מקום אחר.

http://kavsagol.co.il/wp-content/uploads/2016/12/קווי-מטרו.pdf

המשפט האחרון בהודעתך
"קו מטרו בונים במקום שבו כבר יש נוסעים רבים לא בציר דמיוני בין כמה ערים בנויות שאולי למישהו זה יהיה נוח." שגוי מיסודו.

קודם כל הוא לא בנוי כדי "שאולי למישהו זה יהיה נוח" אלא כדי לשרת צורך ממשי שזוהה. דבר שני, לפעמים בונים קווי מטרו שחלקם עוברים במקומות שעדיין לא פותחו עד מלוא הפוטנציאל שלהם, כדי לאפשר להם להתפתח למלוא הפוטנציאל שלהם. זו תוכנית לעשרות שנים קדימה. אם תמיד נתכנן רק ביחס למה שיש עכשיו ולא ביחס למה שעתיד להיות (בהתאם לתוכניות פיתוח עתידיות) אז זה תמיד יהיה משחק של playing catch עם המציאות, ותמיד נהיה בפיגור מאחוריה.
נראה לי שיש לך רפלקס מותנה נגד פתח תקוה, אבל מדובר באתר של
המנתגדים מרמת גן ולא מפתח תקוה.
 

amit1270

New member
המתנגדים מפ"ת לא הספיקו להקים אתר... הכניעה באה מהר מדי

נראה לי שיש לך רפלקס מותנה נגד פתח תקוה, אבל מדובר באתר של
המנתגדים מרמת גן ולא מפתח תקוה.
המתנגדים מפ"ת לא הספיקו להקים אתר... הכניעה באה מהר מדי
 
למעלה