חדש🌻-דרושה תאומה -יערה שחורי /איור: עמר הופמן/ הוצאה: כתר ספרים /מרץ 2024 /קטגוריות: ילדים ונוער

יעלקר

Well-known member
מנהל
1711181832395.png
יום אחד קמה ילדה ומחליטה שהיא צריכה תאומה. הן לא חיבות להראות אותו הדבר, הם לא חיבות להיות בנות אותו הגיל, זאת אפילו לא חיבות להיות ילדה - העיקר שתהיה אחותה בלב ובנפש. אבל איפה מוצאים תאומה שכזו?
ספור משעשע, מרגש ומפתיע על הדברים שהופכים חברות לאמתית.

יערה שחורי היא משוררת, עורכת וסופרת עטורת פרסים. דרושה תאומה הוא ספרה הראשון לילדים.
היא מגדלת ילדה, ארבעה חתולים וכלבה מאתגרת.
עמר הופמן הוא מאייר, סופר ויוצר ועורך קומיקס, חתן פרס אנדרסן לאיור ופרסים נוספים. הוא מגדל שני ילדים וחולם על כלב.

יערה שחורי, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "תמיד סברתי שלא רק שאני מעוניינת בתאומה, אלא כי היא דרושה לי בדחיפות". במרכז הספר ילדה היוצאת לחפש את הנפש התאומה שלה. הן לא חייבות להיראות אותו הדבר, הן לא חייבות להיות בנות אותו הגיל, זאת אפילו לא חייבת להיות ילדה – העיקר שתהיה אחותה בלב ובנפש. אבל איפה מוצאים תאומה שכזו?

סיפור משעשע ומפתיע על הדברים שהופכים חברות לאמיתית, המלווה באיורים נהדרים של הסופר והמאייר עומר הופמן, חתן פרס אנדרסן לאיור ופרסים נוספים.

כתבה עורכת הספר, מיכל פז-קלפ: "הטקסט הנאיבי להפליא הזה כתוב בלשון מתגלגלת ובחריזה מבריקה, שמזכירה יותר מכול את ספריו של דוקטור סוס הנפלא. אל החגיגה האנושית-ילדית הזו הצטרף עומר הופמן, בסערה כבירה של רוח שטות מרנינה ואנושיות כובשת לב. והתוצאה מופלאה ונהדרת כל כך, שכל הצצה באחד מדפי הספר מציפה את הלב באושר מזוכך".


1711182280998.png
הפנקס כתב עת מקוון לספרות ותרבות לילדים:

החלום המתוק של כל עורך ועורכת הוא לפגוש ספר ילדים שמעורר את הילד שבהם. כזה שמחזיר אותם בבת אחת לשנותיהם הראשונות, לחוויות, להנאות ולתקוות הצעירות, התמימות, הראשוניות האלה. כשאני זוכה לחוות את הרגע הזה, אני תמיד אחוזת פליאה. כל כך לא מובן מאליו שנס כזה יתרחש.

צמד היוצרים שהעניקו לי את החסד הזה השנה הוא יערה שחורי ועומר הופמן, ששוקדים בימים אלה על הפנינה הספרותית “דרושה תאומה”. הספר עוסק בילדה שמחפשת לעצמה תאומה. או למעשה נפש תאומה. זו לא חייבת להיות ילדה, היא לא חייבת להיות בת גילה של הגיבורה – העיקר שתהיה אחותה בלב ובנפש.

הטקסט הנאיבי להפליא הזה כתוב בלשון מתגלגלת ובחריזה מבריקה, שמזכירה יותר מכול את ספריו של דוקטור סוס הנפלא. אל החגיגה האנושית-ילדית הזו הצטרף עומר הופמן, בסערה כבירה של רוח שטות מרנינה ואנושיות כובשת לב. והתוצאה מופלאה ונהדרת כל כך, שכל הצצה באחד מדפי הספר מציפה את הלב באושר מזוכך.
 
למעלה