חדשות מנת"ע

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
שבתשתיות פרסם עדכון בעמוד שלו.

כמה תמונות עדכון מתחנת ההגנה
יש אמנם "סימני נפט" אבל זה עדיין נראה ממש זניח ביחס למה שמצפים מהמקום. דיברו בסוכות על פתיחה עד תחנת ההגנהעד סוף השנה, ואחר כך היו דיבורים על פסח עד תחנת סבידור.
בקצב הנוכחי אין לכך סבירות.
מצורפות מספר תמונות מתחנת ההגנה מלפני כעשרה ימים
תמונה 145330 - יסודות על הרציף המזרחי בתחנת ההגנה
תמונה 150339 - הכנה להתקנת פורטל על הקיר המערבי (צמוד לנתיבי איילון) בחלק הצפוני של רציפי ההגנה
תמונה 150342 - אותה נקודה עם פחות זום
תמונה 19186 - אחת משתי יציקות שמצאתי באחד הרציפים.

הייתי קצר בזמן, כך שלא סרקתי את כל הרציפים, אך לא התרשמתי שיש הרבה מעבר למה שצילמתי.
שבתשתיות פרסם עדכון בעמוד שלו.
הייתי אומר שהטון של הפרסום, הוא אופטימיות זהירה.
מדבריו ניתן להבין שלא נשאר הרבה עד שיתאפשרלחבר את תחנת ההגנה.
מעניין יהיה לראות, האם בסוף יוחלט לפתוח עד הגנה, עוד שימתינו עד שחשמול יגיע עד סבידור.
אני מסכים איתך שסיום עד סבידור עד פתח לא נראה בר השגה, מה שמגביר את הסיכויים שיוחלט לפתוח עד הגנה ברגע שיתאפשר.
לדעתי אחרי שזה יקרה, גם נראה התגברות משמעותית של כמויות המשתמשים בקו.
 

Rubim88

New member
לא יקרה עד פסח בכל מקרה

כמה תמונות עדכון מתחנת ההגנה
יש אמנם "סימני נפט" אבל זה עדיין נראה ממש זניח ביחס למה שמצפים מהמקום. דיברו בסוכות על פתיחה עד תחנת ההגנהעד סוף השנה, ואחר כך היו דיבורים על פסח עד תחנת סבידור.
בקצב הנוכחי אין לכך סבירות.
מצורפות מספר תמונות מתחנת ההגנה מלפני כעשרה ימים
תמונה 145330 - יסודות על הרציף המזרחי בתחנת ההגנה
תמונה 150339 - הכנה להתקנת פורטל על הקיר המערבי (צמוד לנתיבי איילון) בחלק הצפוני של רציפי ההגנה
תמונה 150342 - אותה נקודה עם פחות זום
תמונה 19186 - אחת משתי יציקות שמצאתי באחד הרציפים.

הייתי קצר בזמן, כך שלא סרקתי את כל הרציפים, אך לא התרשמתי שיש הרבה מעבר למה שצילמתי.
לא יקרה עד פסח בכל מקרה
אולי חודשיים - 3 אחרי. הקטע אמנם קצר יחסית אבל מורכב יותר מסתם קטע פתוח, גם חלונות הזמן קצרים יותר. בנוסף עדיין לא סיימו עד להגנה, ועדיין יש את הקטע עד למוסך בלוד.
לפי מה שראיתי, מתמונה 1 יש עוד 2 כאלו ברציף 5 מתמונה 3 יש עוד 2 בסמוך לרציף 1 ומתמונה 4 יש עוד אחת כמו שרשמת. בנוסף יש כמה יסודות "רגילים" וסביר שמתחת למבנה התחנה התמיכות למערכת הOCS יהיו מהתקרה.
 
לא חושב שאפשר להשוות ל-A1

לוחות זמנים - קו אדום רכבת קלה
אם רוצים להימנע מהפיאסקו של הפעלה תפעולית לכאורה (תחת הכותרת - הרצה)של הקו האדום כפי שקרה ברכבת לירושלים, נדרש שכלל המערכות והציוד יוהיו מוכנים שנה מראש.
יש על פי מתווה זה להגיע למצב שכלל מערכות החשמול, האתות, הבקרה, הציוד הנע (כלל המערכים), התחנות, תחנות ההשנאה וכיוצ"ב להיות מוכנים לתחילת ההרצה באוקטובר 2020. גם אם יש החושבים שאני מגזים, אזלכל המאוחר בינואר 2021.
אמנם הפרויקט מתקדם בכל החזיתות אך לאור הניסיון המר שהיה לכולנו עם חברת SEMI והתקדמות הזוחלת של פרויקט החשמול של הקו הרצליה (מי עוד זוכר) עד ירושלים אני מתקשה לראות את הפרויקט מוכן להרצה בעוד 21 חודשים.
הלוואי ואני טועה.....
לא חושב שאפשר להשוות ל-A1
א. כבר כתבתי שלדעתי יהיה עיכוב של כשנה, פשוט בגלל שגם אם הניהול המצויין של הפרויקט על ידי נת"ע, זו מנת חלקם של פרויקטים גדולים. אבל קשה לי לנתח מה יהיה הנתיב הקריטי שיגרום לאותו עיכוב. נכון להיום נראה שהכל עדיין מתכנס, אם כי בדוחק, למועד שנקבע.
מבין הגורמים הקריטיים:
א. מנהרות - יהיה גמור (כולל מנהרות מקשרות ומערכות, יש יתרון עצום בכך שהם לא עובדים על מסילה פעילה, יש אי וודאות לגבי אישורים מצד שלישי שאולי יעכבו פתיחה רשמית כמו אישור כבאות ומשטרה. זה תלוי בעיקר בתיאום שוטף איתם לאורך כל התהליך שאין לנו מידע עליו, אבל ברכבת לירושלים היה קלוקל.
ב. תחנות תת קרקעיות - יהיה גמור במידה מספיקה לפתיחת הרצה (יש פינישים שניתן יהיה לקדם תוך כדי הרצה עם קהל ולכן הם לא בנתיב הקריטי, אם תהיה בעיה בתחנה כזו או אחרת אפשר לפתוח את ההרצה עם דילוג מעליה (כמו שמתוכנן בכל מקרה בתחנת קרליבך עוד בגאנט המקורי).
ג. מסילה עילית ותחנות עיליות, כנ"ל, אלא אם כן יהיו בעיות לא צפויות, אבל בינתיים העבודות העיליות כבר התחילו בשני קצות הקו, אז אני אופטימי. גם כאן יש פינישים שיוכלו להסתיים במהלך ההרצה (לדוגמה, אם מחליטים על הרצה חינם אז מכונות הכירטוס כבר לא בנתיב קריטי). גם כאן אם יש בעיה נגיד בשלוחת פתח תקווה אפשר להתחיל את ההרצה בלעדיה (רק שלוחת הדיפו), אם יש בעיה בשלוחת בת ים אפשר לתהחיל את ההרצה בלעדיה (רק מהתוואי התת קרקעי או מתחנה אחרת שלפניה יש X של מסילות שמאפשר לה להיות תחנת קצה זמנית).
ד. דיפו וקרונות - הדיפו כמעט גמור והמסרים ממפעל הייצור בסין מעודדים וב-2019 יתחילו להגיע הקרונות הראשונים שיטפטפו לאיטם לאורך שנתיים. גם בגלל מחסור בקרונות אפשר להתחיל בהפעלה חלקית (בין אם בתדיורת ובין אם בהפעלה לא מלאה של כל המסילות).
ה. התשתית העילית שבין התחנות, שנת"ע אחראית גם עליה (מדרכות חדשות, עצים וכו'), כל אלה לא בנתיב הקריטי ולדעתי לא יהיו מוכנים באוטובר 2021 למרות שעקרונית הם בגאנט.

לכן אני מעריך שיעמדו בדד-ליין של אוקטובר 2021 מבחינת פתיחה כלשהי, אבל היא לא תהיה מלאה. ובגדול היציאה מהתחנות תהיה לאתרי עבודה ולא לסביבה נעימה ומוגמרת.
 

matrix200200

Active member
לדעתי החלק הכי בעייתי בפרוייקט זה התקדמות בניית התחנות

לא חושב שאפשר להשוות ל-A1
א. כבר כתבתי שלדעתי יהיה עיכוב של כשנה, פשוט בגלל שגם אם הניהול המצויין של הפרויקט על ידי נת"ע, זו מנת חלקם של פרויקטים גדולים. אבל קשה לי לנתח מה יהיה הנתיב הקריטי שיגרום לאותו עיכוב. נכון להיום נראה שהכל עדיין מתכנס, אם כי בדוחק, למועד שנקבע.
מבין הגורמים הקריטיים:
א. מנהרות - יהיה גמור (כולל מנהרות מקשרות ומערכות, יש יתרון עצום בכך שהם לא עובדים על מסילה פעילה, יש אי וודאות לגבי אישורים מצד שלישי שאולי יעכבו פתיחה רשמית כמו אישור כבאות ומשטרה. זה תלוי בעיקר בתיאום שוטף איתם לאורך כל התהליך שאין לנו מידע עליו, אבל ברכבת לירושלים היה קלוקל.
ב. תחנות תת קרקעיות - יהיה גמור במידה מספיקה לפתיחת הרצה (יש פינישים שניתן יהיה לקדם תוך כדי הרצה עם קהל ולכן הם לא בנתיב הקריטי, אם תהיה בעיה בתחנה כזו או אחרת אפשר לפתוח את ההרצה עם דילוג מעליה (כמו שמתוכנן בכל מקרה בתחנת קרליבך עוד בגאנט המקורי).
ג. מסילה עילית ותחנות עיליות, כנ"ל, אלא אם כן יהיו בעיות לא צפויות, אבל בינתיים העבודות העיליות כבר התחילו בשני קצות הקו, אז אני אופטימי. גם כאן יש פינישים שיוכלו להסתיים במהלך ההרצה (לדוגמה, אם מחליטים על הרצה חינם אז מכונות הכירטוס כבר לא בנתיב קריטי). גם כאן אם יש בעיה נגיד בשלוחת פתח תקווה אפשר להתחיל את ההרצה בלעדיה (רק שלוחת הדיפו), אם יש בעיה בשלוחת בת ים אפשר לתהחיל את ההרצה בלעדיה (רק מהתוואי התת קרקעי או מתחנה אחרת שלפניה יש X של מסילות שמאפשר לה להיות תחנת קצה זמנית).
ד. דיפו וקרונות - הדיפו כמעט גמור והמסרים ממפעל הייצור בסין מעודדים וב-2019 יתחילו להגיע הקרונות הראשונים שיטפטפו לאיטם לאורך שנתיים. גם בגלל מחסור בקרונות אפשר להתחיל בהפעלה חלקית (בין אם בתדיורת ובין אם בהפעלה לא מלאה של כל המסילות).
ה. התשתית העילית שבין התחנות, שנת"ע אחראית גם עליה (מדרכות חדשות, עצים וכו'), כל אלה לא בנתיב הקריטי ולדעתי לא יהיו מוכנים באוטובר 2021 למרות שעקרונית הם בגאנט.

לכן אני מעריך שיעמדו בדד-ליין של אוקטובר 2021 מבחינת פתיחה כלשהי, אבל היא לא תהיה מלאה. ובגדול היציאה מהתחנות תהיה לאתרי עבודה ולא לסביבה נעימה ומוגמרת.
לדעתי החלק הכי בעייתי בפרוייקט זה התקדמות בניית התחנות
כידועה הבניה התחילה באיחור של מספר חודשים בגלל אותו סכסוך עם דניה סיבוס בגלל המחיר.
היא גם מתקדמת די לאט בינתיים.
גם מפחיד אותי שאין אחידות בקצב בניית התחנות.
יש את אלנבי שהיא קרוב לוודאי תהיה מוכנה ברמת השלד כבר בעוד שנה לדעתי ויש כאלה שבקושי התחילו לחפור (קרליבך).
גם תחנות שלכאורה היו אמורות תהיות בשלבי בניה מתקדמים כמו ארלוזורוב עדיין רחוקים ממצב של אלנבי.
בחלק המזרחי כידוע יש בעיה בהתקדמות בניית תחנות בגלל הסכסוך עם עריית בני ברק שמנסה בכל דרך לתקוע מקלות בגלגלים ויש לה לצערי הרבה אפשרויות לגרום לעיכובים.
גם הקטעים של מעבר ממפלס על הקרקע אל מתחת לקרקע לא נמצאים במצב יותר מדי מתקדם.
אגב מה קורה עם הצימבר?
האם סיימו לעבוד עליו?
גם מצב חדרי תשתיות לא ברור.
נת"ע לא דיברה על זה הרבה ופרסמה מעט מאוד מידע על מצב ההתקדמות שלהם (היו כמה תמונות לפני הרבה זמן ושום דבר מאז).
אז גם זה יכול להיות בעייתי.
 

Bus Nerd

Active member
הצ'יימבר כנראה מוכן

לדעתי החלק הכי בעייתי בפרוייקט זה התקדמות בניית התחנות
כידועה הבניה התחילה באיחור של מספר חודשים בגלל אותו סכסוך עם דניה סיבוס בגלל המחיר.
היא גם מתקדמת די לאט בינתיים.
גם מפחיד אותי שאין אחידות בקצב בניית התחנות.
יש את אלנבי שהיא קרוב לוודאי תהיה מוכנה ברמת השלד כבר בעוד שנה לדעתי ויש כאלה שבקושי התחילו לחפור (קרליבך).
גם תחנות שלכאורה היו אמורות תהיות בשלבי בניה מתקדמים כמו ארלוזורוב עדיין רחוקים ממצב של אלנבי.
בחלק המזרחי כידוע יש בעיה בהתקדמות בניית תחנות בגלל הסכסוך עם עריית בני ברק שמנסה בכל דרך לתקוע מקלות בגלגלים ויש לה לצערי הרבה אפשרויות לגרום לעיכובים.
גם הקטעים של מעבר ממפלס על הקרקע אל מתחת לקרקע לא נמצאים במצב יותר מדי מתקדם.
אגב מה קורה עם הצימבר?
האם סיימו לעבוד עליו?
גם מצב חדרי תשתיות לא ברור.
נת"ע לא דיברה על זה הרבה ופרסמה מעט מאוד מידע על מצב ההתקדמות שלהם (היו כמה תמונות לפני הרבה זמן ושום דבר מאז).
אז גם זה יכול להיות בעייתי.
הצ'יימבר כנראה מוכן
כי הרי התחילו להרכיב מכונת TBM קטנה בפורטל שנקר כדי לחפור את המנהרה הקצרצרה מהפורטל לצ'יימבר. לא היו עושים את זה אם הצ'יימבר לא היה מוכן.

כבר התחילו העבודות במפלס העליון בפתח תקווה, וגם ביפו/בת ים עובדים על המקטע העילי.

ההבדל בין התחנות מבחינת קצב חפירה כנראה נובע מאילוצים כמו מי תהום, בעיות עם קבלני משנה, וכו'.

אני מאמין שגם אם יהיה עיכוב, הוא יהיה עיכוב יחסית קטן - נת"ע הראו מקצועיות מרשימה שמאוד נדירה בפרוייקטים בארץ (ואפילו מקצועית יותר מכמה פרויקטים בארה"ב)
 

matrix200200

Active member
אם כך זה מצויין, הציימבר נראה כאחד החלקים היותר מורכבים

הצ'יימבר כנראה מוכן
כי הרי התחילו להרכיב מכונת TBM קטנה בפורטל שנקר כדי לחפור את המנהרה הקצרצרה מהפורטל לצ'יימבר. לא היו עושים את זה אם הצ'יימבר לא היה מוכן.

כבר התחילו העבודות במפלס העליון בפתח תקווה, וגם ביפו/בת ים עובדים על המקטע העילי.

ההבדל בין התחנות מבחינת קצב חפירה כנראה נובע מאילוצים כמו מי תהום, בעיות עם קבלני משנה, וכו'.

אני מאמין שגם אם יהיה עיכוב, הוא יהיה עיכוב יחסית קטן - נת"ע הראו מקצועיות מרשימה שמאוד נדירה בפרוייקטים בארץ (ואפילו מקצועית יותר מכמה פרויקטים בארה"ב)
אם כך זה מצויין, הציימבר נראה כאחד החלקים היותר מורכבים
מבחינה הנדסית בפרוייקט הזה.
לגבי התחנות, אתה כמובן צודק, אבל תסכים שזה קצת מטריד (המצב של תחנות שנמצאות מרחק של חודשים מבחינת התקדמות החפירות.
מבחינתי המצב "הבטוח" הוא כאשר כל התחנות התת קרקעיות (פרט לקרליבך כמובן) יהיו עם רצפה יצוקה.
משם הבניה הרבה פחות מאתגרת ויש פחות סיכונים (שכמו שאמרת בעיקר נובעים ממי תהום).
אני מנסה לדלות את המידע על כך מהודעות של נת"ע ולכרגע אפשר להגיד שיש לנו רצפה (או הכנות ליציקה שלה) בתחנות אלנבי, יהודית (לא בטוח), שאול המלך, ובן גוריון.
בתחנות אבא הלל נראה לי קרובים לזה וכנ"ל בתחנת ביאליק.
בתחנות קרליבך וארלוזורוב נראה שעדיין חופרים ועדיין לא ברור מתי יגיעו למצב של יציקת רצפה.

לגבי ביצועי נת"ע, אין לי כמובן מידע, אבל ההרגשה שלי ש"מזלה" שבחרה בחברות סיניות עם מוסר עבודה טוב, חברת ייעוץ בריטית טובה ואלה באמת עושים את העבודה שלהם.
אני מאוד סקפטי לגבי עובדי נת"ע עצמם ומקצועיות שלהם בתחום שאין להם שום רקע או נסיון העבר.
 

Bus Nerd

Active member
נת"ע מנהלים את הפרויקט, לא הסינים

אם כך זה מצויין, הציימבר נראה כאחד החלקים היותר מורכבים
מבחינה הנדסית בפרוייקט הזה.
לגבי התחנות, אתה כמובן צודק, אבל תסכים שזה קצת מטריד (המצב של תחנות שנמצאות מרחק של חודשים מבחינת התקדמות החפירות.
מבחינתי המצב "הבטוח" הוא כאשר כל התחנות התת קרקעיות (פרט לקרליבך כמובן) יהיו עם רצפה יצוקה.
משם הבניה הרבה פחות מאתגרת ויש פחות סיכונים (שכמו שאמרת בעיקר נובעים ממי תהום).
אני מנסה לדלות את המידע על כך מהודעות של נת"ע ולכרגע אפשר להגיד שיש לנו רצפה (או הכנות ליציקה שלה) בתחנות אלנבי, יהודית (לא בטוח), שאול המלך, ובן גוריון.
בתחנות אבא הלל נראה לי קרובים לזה וכנ"ל בתחנת ביאליק.
בתחנות קרליבך וארלוזורוב נראה שעדיין חופרים ועדיין לא ברור מתי יגיעו למצב של יציקת רצפה.

לגבי ביצועי נת"ע, אין לי כמובן מידע, אבל ההרגשה שלי ש"מזלה" שבחרה בחברות סיניות עם מוסר עבודה טוב, חברת ייעוץ בריטית טובה ואלה באמת עושים את העבודה שלהם.
אני מאוד סקפטי לגבי עובדי נת"ע עצמם ומקצועיות שלהם בתחום שאין להם שום רקע או נסיון העבר.
נת"ע מנהלים את הפרויקט, לא הסינים
וכנראה יש להם מנהלי פרויקט מעולים.

בקשר לתחנות: ראיתי יציקה בשאול המלך באחד הלילות של חנוכה - זאת אומרת שאו שהרצפה שם בשלבים מתקדמים או שכבר סיימו. באותו לילה ראיתי שבאבא הלל עדיין מוציאים חול (גם בלילה!) מהתחנה.

אתה צודק בקשר לרצפה ייצוקה ולמצב "בטוח" - כי הדיפון, החפירה, ויציקת הרצפה הם השלבים הכי ארוכים ומסובכים בבניית תחנה תת קרקעית. מה שבא אחר כך "קל" בהשוואה, וכמובן רצפה ייצוקה זה בעצם blocker לכל המשימות האחרות, כולל סלילת מסילות, תשתית חשמל, וכולל בניית המבנה הפנימי של התחנה
 

GLSRA

Active member
ברור שהרצפה היא שלב קריטי אבל למרות הכל אתם נשמעים לי

נת"ע מנהלים את הפרויקט, לא הסינים
וכנראה יש להם מנהלי פרויקט מעולים.

בקשר לתחנות: ראיתי יציקה בשאול המלך באחד הלילות של חנוכה - זאת אומרת שאו שהרצפה שם בשלבים מתקדמים או שכבר סיימו. באותו לילה ראיתי שבאבא הלל עדיין מוציאים חול (גם בלילה!) מהתחנה.

אתה צודק בקשר לרצפה ייצוקה ולמצב "בטוח" - כי הדיפון, החפירה, ויציקת הרצפה הם השלבים הכי ארוכים ומסובכים בבניית תחנה תת קרקעית. מה שבא אחר כך "קל" בהשוואה, וכמובן רצפה ייצוקה זה בעצם blocker לכל המשימות האחרות, כולל סלילת מסילות, תשתית חשמל, וכולל בניית המבנה הפנימי של התחנה
ברור שהרצפה היא שלב קריטי אבל למרות הכל אתם נשמעים לי
אופטימיים מדי....
אני עוקב כמוכם על הפרויקט בכללותו ומשהו משדר לי על בלימה בהתקדמות. אפילו בדיפו שאני מסכים שהוא לא בשלב הקריטי, נדמה כאילו לא קרה שם כלום כבר מספר חודשים....
העבודות על המסילה הטורקית, לגמרי זזות בעצלתיים....
אני לא מרגיש כרגע שזה ריאלי שרכבת תפעל באופן תפעולי (מעבר לנסיעות מבחן במקטעים מסוימים, למעשה הרצות במועד המתוכנן.
כמובן שרק הזמן יבהיר לנו עד כמה צדקנו או טעינו, אבל ממה שראיתי ב A1 שליוויתי מקרוב מאוד בשנים האחרונות, הרושם הוא לא מספיק טוב.
נת"ע אמנם משתפים במידע (זה טוב, זה מעניין וזה מבורך), מפיצים תמונות אבל זה בהחלט לא מידע רציף וקוהרנטי. קשה לייצר תמונת מצב מלאה מפרסום תמונה מפה ותמונה משם פעם בכמה ימים.
 

matrix200200

Active member
לגבי הדיפו, זה די הגיוני שהם אולי שמים אותו כרגע בצד

ברור שהרצפה היא שלב קריטי אבל למרות הכל אתם נשמעים לי
אופטימיים מדי....
אני עוקב כמוכם על הפרויקט בכללותו ומשהו משדר לי על בלימה בהתקדמות. אפילו בדיפו שאני מסכים שהוא לא בשלב הקריטי, נדמה כאילו לא קרה שם כלום כבר מספר חודשים....
העבודות על המסילה הטורקית, לגמרי זזות בעצלתיים....
אני לא מרגיש כרגע שזה ריאלי שרכבת תפעל באופן תפעולי (מעבר לנסיעות מבחן במקטעים מסוימים, למעשה הרצות במועד המתוכנן.
כמובן שרק הזמן יבהיר לנו עד כמה צדקנו או טעינו, אבל ממה שראיתי ב A1 שליוויתי מקרוב מאוד בשנים האחרונות, הרושם הוא לא מספיק טוב.
נת"ע אמנם משתפים במידע (זה טוב, זה מעניין וזה מבורך), מפיצים תמונות אבל זה בהחלט לא מידע רציף וקוהרנטי. קשה לייצר תמונת מצב מלאה מפרסום תמונה מפה ותמונה משם פעם בכמה ימים.
לגבי הדיפו, זה די הגיוני שהם אולי שמים אותו כרגע בצד
בדיוק כי הוא כפי שאמרת לא בנתיב הקריטי והם מעדיפים לרכז מאמצים בחלקים אחרים בפרוייקט.
לגבי המסילה הטורקית, אני מסכים איתך וגם רשמתי שזה חלק שמטריד אותי.

לגבי המידע שנת"ע מספקים, אתה צודק שמידע חלקי, אבל היי זה עדיף מכלום ולדעתי זה כן נותן אפשרות (בהינתן מאמץ מסוים וקצת ניחושים) להסיק מסקנות מעבר למידע שהם מתכוונים לספק.
בכל זאת, לא מדובר בפרוייקט סודי במיוחד
 

matrix200200

Active member
לגבי אבא הלל, הם בדיוק פרסמו תמונה עם כיתוב

נת"ע מנהלים את הפרויקט, לא הסינים
וכנראה יש להם מנהלי פרויקט מעולים.

בקשר לתחנות: ראיתי יציקה בשאול המלך באחד הלילות של חנוכה - זאת אומרת שאו שהרצפה שם בשלבים מתקדמים או שכבר סיימו. באותו לילה ראיתי שבאבא הלל עדיין מוציאים חול (גם בלילה!) מהתחנה.

אתה צודק בקשר לרצפה ייצוקה ולמצב "בטוח" - כי הדיפון, החפירה, ויציקת הרצפה הם השלבים הכי ארוכים ומסובכים בבניית תחנה תת קרקעית. מה שבא אחר כך "קל" בהשוואה, וכמובן רצפה ייצוקה זה בעצם blocker לכל המשימות האחרות, כולל סלילת מסילות, תשתית חשמל, וכולל בניית המבנה הפנימי של התחנה
לגבי אבא הלל, הם בדיוק פרסמו תמונה עם כיתוב
שעבודות הכנה לקראת יציקת הרצפה בעיצומן (ראה את האינסטגרם שלהם).
 
אתה מוזמן לקרליבך

לדעתי החלק הכי בעייתי בפרוייקט זה התקדמות בניית התחנות
כידועה הבניה התחילה באיחור של מספר חודשים בגלל אותו סכסוך עם דניה סיבוס בגלל המחיר.
היא גם מתקדמת די לאט בינתיים.
גם מפחיד אותי שאין אחידות בקצב בניית התחנות.
יש את אלנבי שהיא קרוב לוודאי תהיה מוכנה ברמת השלד כבר בעוד שנה לדעתי ויש כאלה שבקושי התחילו לחפור (קרליבך).
גם תחנות שלכאורה היו אמורות תהיות בשלבי בניה מתקדמים כמו ארלוזורוב עדיין רחוקים ממצב של אלנבי.
בחלק המזרחי כידוע יש בעיה בהתקדמות בניית תחנות בגלל הסכסוך עם עריית בני ברק שמנסה בכל דרך לתקוע מקלות בגלגלים ויש לה לצערי הרבה אפשרויות לגרום לעיכובים.
גם הקטעים של מעבר ממפלס על הקרקע אל מתחת לקרקע לא נמצאים במצב יותר מדי מתקדם.
אגב מה קורה עם הצימבר?
האם סיימו לעבוד עליו?
גם מצב חדרי תשתיות לא ברור.
נת"ע לא דיברה על זה הרבה ופרסמה מעט מאוד מידע על מצב ההתקדמות שלהם (היו כמה תמונות לפני הרבה זמן ושום דבר מאז).
אז גם זה יכול להיות בעייתי.
אתה מוזמן לקרליבך
יש גשר הולכי רגל ממש מעל מתחם העבודות שמאפשר להסתכל למטה.
ממש אי אפשר להגיד על התחנה ש"כמעט לא התחילו לחפור". להערכתי הם כבר הגיעו לשיא העומק, לפחות בחלק משטח התחנה.
כבר רואים את היציקה למעבר הרכב המשוקע שעכשיו מתחילה.
בכל מקרה, קרליבך לא בנתיב הקריטי, היא מראש אמורה להסתיים כחצי שנה אחרי ההפעלה, ואם זה יהיה שנה אחרי לא יקרה נזק גדול.
 

matrix200200

Active member
המקום מוכר לי בהחלט, אבל אני יכול לצטט לך את נת"ע של לפני 10

אתה מוזמן לקרליבך
יש גשר הולכי רגל ממש מעל מתחם העבודות שמאפשר להסתכל למטה.
ממש אי אפשר להגיד על התחנה ש"כמעט לא התחילו לחפור". להערכתי הם כבר הגיעו לשיא העומק, לפחות בחלק משטח התחנה.
כבר רואים את היציקה למעבר הרכב המשוקע שעכשיו מתחילה.
בכל מקרה, קרליבך לא בנתיב הקריטי, היא מראש אמורה להסתיים כחצי שנה אחרי ההפעלה, ואם זה יהיה שנה אחרי לא יקרה נזק גדול.
המקום מוכר לי בהחלט, אבל אני יכול לצטט לך את נת"ע של לפני 10
ימים עד שבועיים, שפרסמו פוסט עם עדכון על קרליבך.
קרוב לציטוט: "הגענו לעומק 17 מטרים".
לגבי המעבר המשוקע, אתה צודק, הם גם פרסמו את העניין.
זה אומנם חלק מפרוייקט (סוג של), אבל זה עניין די שולי, שלא ממש קשור להתקדמות הקו האדום כשלעצמו.
 
במבט שני אתה צודק

המקום מוכר לי בהחלט, אבל אני יכול לצטט לך את נת"ע של לפני 10
ימים עד שבועיים, שפרסמו פוסט עם עדכון על קרליבך.
קרוב לציטוט: "הגענו לעומק 17 מטרים".
לגבי המעבר המשוקע, אתה צודק, הם גם פרסמו את העניין.
זה אומנם חלק מפרוייקט (סוג של), אבל זה עניין די שולי, שלא ממש קשור להתקדמות הקו האדום כשלעצמו.
במבט שני אתה צודק
נראה שהם הגיעו לרצפה של הקו הירוק ועכשיו חופרים עוד למטה עד לרצפה של הקו האדום. יש להם עוד לאן לרדת.
 

matrix200200

Active member
אתה יודע, זה מאוד הפתיע אותי כשקראתי את הפוסט הזה שלהם.

במבט שני אתה צודק
נראה שהם הגיעו לרצפה של הקו הירוק ועכשיו חופרים עוד למטה עד לרצפה של הקו האדום. יש להם עוד לאן לרדת.
אתה יודע, זה מאוד הפתיע אותי כשקראתי את הפוסט הזה שלהם.
משום מה חשבתי שתחנת קרליבך, תהיה סוג של אלופת העומק של כל התחנות בגלל הצטלבות של שני הקווים.
חשבתי שהיא תגיע למשהוא כמו 50 מטר עומק, או משהוא בסגנון.
כשהבנתי שבעצם הקו הירוק יעבור בעומק של 17 מטר בלבד ואז הקו האדום בעצם יהיה בעומק "הרגיל" כמו שאר התחנות, זה היה סוג של אכזבה.
עבור הקו הירוק, זה אומר שהמנהרה תעבור בסה"כ כ10-15 מטרים מתחת לפני הקרקע וזה כנראה לכל אורך הקטע התת קרקעי (קשה לי לראות אותם עושים מנהרה שצוללת למטה ועולה למעלה).
זה נשמע לי קצת מסוכן בכנות (בהינתן הבניינים עתיקים לאורך המקטע התת קרקעי).
אני תוהה גם האם זה לא יגרום לאנשים שיגורו לאורך הקו הירוק, להתלונן על על מפגעי הרעש ורעידות כל פעם שתעבור רכבת מתחת לבית שלהם (אני מדבר על בתים בקו ראשון למנהרה).
בכל זאת 10-15 מטרים זה הרבה פחות מ30 וגם יש את העניין של גל הדף שהרכבת יוצרת בתוך המנהרה הסגורה כשהיא מאיצה.
מצד שני, חפירה בכזה עומק וגם בניית התחנות צריכה לקחת פחות זמן בגלל זה.
וגם נושא מי תהום אמור להיות פחות מאתגר בכזה עומק, שהוא די סטנדרטי לכמעט כל מגדל עם כמה קומות של חנייה תת קרקעית.
 
עוד עדכונים מנת"ע

חדשות מנת"ע
חדשות טובות בהחלט.
כנראה אנחנו מתקרבים לסיום הכרייה בקו (פרט לקטע הקצר מתחת לכביש גהה).
זה גם טוב מבחינה פוליטית (בני ברק וכל מה שמסביב
עוד עדכונים מנת"ע
"עבודות המשך במנהרות הקו האדום: מכינים את הרצפה לתשתית המערכות והמסילות"



 

matrix200200

Active member
ועוד אחד

עוד עדכונים מנת"ע
"עבודות המשך במנהרות הקו האדום: מכינים את הרצפה לתשתית המערכות והמסילות"
ועוד אחד
תקשיבו, נדמה לי יש בינינו כאן בפורום מישהוא שמדליף לנת"ע

עדכון מצב התחנות הכללי:
ציטוט:
"תחנות שאול המלך, ארלוזורוב, אבא הלל וביאליק סיימנו לחפור את התחנה ובימים אלה יוצקים את הרצפה".
אני אוסיף אלנבי.
אז יש לנו 5 תחנות שחפירה הסתיימה ובשבועות הקרובים תהיה גם רצפה יצוקה.
 

GLSRA

Active member
מעניין, גם לי היתה תחושה שהפרסום של נת"ע היום היה בעקבות

ועוד אחד
תקשיבו, נדמה לי יש בינינו כאן בפורום מישהוא שמדליף לנת"ע

עדכון מצב התחנות הכללי:
ציטוט:
"תחנות שאול המלך, ארלוזורוב, אבא הלל וביאליק סיימנו לחפור את התחנה ובימים אלה יוצקים את הרצפה".
אני אוסיף אלנבי.
אז יש לנו 5 תחנות שחפירה הסתיימה ובשבועות הקרובים תהיה גם רצפה יצוקה.
מעניין, גם לי היתה תחושה שהפרסום של נת"ע היום היה בעקבות
השרשור מאמש....
 
יש הרבה קוראים סמויים בפורום. למעשה מספר הקוראים שאינם

ועוד אחד
תקשיבו, נדמה לי יש בינינו כאן בפורום מישהוא שמדליף לנת"ע

עדכון מצב התחנות הכללי:
ציטוט:
"תחנות שאול המלך, ארלוזורוב, אבא הלל וביאליק סיימנו לחפור את התחנה ובימים אלה יוצקים את הרצפה".
אני אוסיף אלנבי.
אז יש לנו 5 תחנות שחפירה הסתיימה ובשבועות הקרובים תהיה גם רצפה יצוקה.
יש הרבה קוראים סמויים בפורום. למעשה מספר הקוראים שאינם
כותבים גדול בהרבה ממספר הכותבים בפורום.
ובמיוחד יש קוראים סמויים ממשרד התחבורה ומארגוני תחבורה כמו נת"ע.
אין צורך במדליפים - כל אחד יכול לקרוא את הכתוב בפורום.
ולמה שנכתב בפורום בהחלט יש השפעה.
לפעמים ההשפעה חיובית ולפעמים שלילית.
מה שנכתב בפורום גורם לנת"ע לפרסם מצידה. לעומת זאת יש מקרים, כולל בימים האחרונים, שמה שנכתב בפורום גורם למשרד התחבורה דווקא להסתיר מידע - ראה מה קרה לדף על השינויים בגוש דן ב-4.1.2019 אחרי שקיום הדף הזה ותוכנו פורסם בפורום.
 

GLSRA

Active member
בהחלט ברור שישנם קוראים "סמויים" וטוב שיש

יש הרבה קוראים סמויים בפורום. למעשה מספר הקוראים שאינם
כותבים גדול בהרבה ממספר הכותבים בפורום.
ובמיוחד יש קוראים סמויים ממשרד התחבורה ומארגוני תחבורה כמו נת"ע.
אין צורך במדליפים - כל אחד יכול לקרוא את הכתוב בפורום.
ולמה שנכתב בפורום בהחלט יש השפעה.
לפעמים ההשפעה חיובית ולפעמים שלילית.
מה שנכתב בפורום גורם לנת"ע לפרסם מצידה. לעומת זאת יש מקרים, כולל בימים האחרונים, שמה שנכתב בפורום גורם למשרד התחבורה דווקא להסתיר מידע - ראה מה קרה לדף על השינויים בגוש דן ב-4.1.2019 אחרי שקיום הדף הזה ותוכנו פורסם בפורום.
בהחלט ברור שישנם קוראים "סמויים" וטוב שיש
חבל שהם לא מוצאים לנכון להוסיף מידע ולתקן טעויות, סה"כ לא מדובר בסודות מדינה או בענייני ביטחון.
אם יש לדברים שנכתבים פה על ידי ה"כותבים" השפעה, זה בהחלט מעודד. מרבית הקוראים מחזיקים ידע מצטבר אדיר, הבנה ונסיון לא מבוטל במערכות תחבורה, והמון תשוקה לנושא.
בהחלט משמח אם יש השפעה שכזו...
זה יכול להיות מאוד רלוונטי בהקשר של סדרי עדיפויות, מיקום תחנות, פתרונות כאלה ואחרים כגול מסלולי קווים וכיוצ"ב
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה