חברה ביקשה ממני המלצה על מסעדה בסגנון "גריל קוריאני"(??)

DANIAVNI

Well-known member
הפעלתי מנוע


 

DANIAVNI

Well-known member
ניסיתי לחפש ומצאתי מספר קבוצות אבל לא זו שציינת

אפשר קישור ?
 

DANIAVNI

Well-known member
יש כאן מישהי שנותנת מתכון "בסיסי" של עוף מוקפץ קוריאני

https://www.youtube.com/watch?v=f2Ilt-tk4xE

מה שמעניין שמסתבר שיש להם תבלינים משלהם שהיא מגדירה כהכרחי
למשל, קארי קוריאני ממרח צילי קוריאני

די יכול להיות שהיא מגזימה וגם הקארי שלנו יעבוד טוב אבל לכי תדעי

נראה לי שאני אקח רעיונות אבל בלי לדעת מה הטעם המקורי אין לאן לשאוף
 

DANIAVNI

Well-known member
נשבע לך שכתבתי לך על "עוף מוקפץ" תוך כדי שאת כתבת לי


 
זה באמת תבלינים אחרים

ממרח הצ'ילי שלהם לא דומה לרטבי/ממרחי צ'ילי בארץ. יש לו טעם מאוד מובחן, כנראה בגלל שקוריאנים אוהבים אוכל מותסס, והמחית כוללת פולי סויה מותססים. גם הקארי הקוריאני שונה (וגם הדברים שהם מבשלים איתו - חברה מקומית הכינה לי תבשיל קארי עם בננות בין הירקות ושברי אצות למעלה! אבל היה טעים). בקיצור, המטבח הקוריאני מחייב את המוצרים הספציפיים שלו.
אפשר במזרח/מערב (יש בשרונה, וגם בשוק הכרמל) למצוא את ממרח הצ'ילי וגם מוצרים אחרים. אבל, למשל, את המרק המופלא שאכלנו לפני שנה בדיוק בחגיגות השנה הסינית החדשה, אין לי שום דרך לשחזר בארץ...

(לא כתבתי על עוף מוקפץ, אלא מטוגן - הכוונה בשמן עמוק, של עוף מחולק, כמו קאנטקי פרייד צ'יקן, רק טעים בהרבה, ולעתים בוריאציות הקוריאניות גם עטוף ברוטב כתום חריף-מתוק)
 

DANIAVNI

Well-known member
מעניין למה אין ייצוג מספק למטבח הקוריאני בארץ

אכלתי לפני שנים באיזושהי מסעדה ביד חרוצים אבל שמעתי שנסגרה.
גם כשעבדה, אם הבנתי נכון, היא שרתה בעיקר קוריאנים שנמצאו בארץ .
גם לעמים אחרים כמו סינגפור מאלזיה וויאטנם אין ייצוג.

אם אני אנסה לנחש את הסיבה אז מה שהולך יותר אלה כל מיני מאכלים מותאמי חיך סיניים מתוקים במקורם כמו אגרולים, עוף חמוץ מתוק ועוד.

עוד תיאוריה בשני גרוש, אולי מרבית אוהבי החריף בישראל הם יותר אנשי שיפודים ושווארמה ולא מתחברים כל כך לאסיאתי ואוהבי האסייאתי לעומת זאת
לא כל כך מתחברים לחריף.
 

sweetdreams

New member
בדיוק בגלל ההתאמות האלה!

אוכל קוריאני זו תרבות בפני עצמה. במאכלים עצמם, באופן ההגשה, בתרבות האכילה. קוריאה מפורסמת בכך שלצד תרבות האוכל המסורתית שלה (שמצריך הרבה סבלנות) גם תרבות אוכל הרחוב משגשגת בה, ולא בכדי. הרבה אוכלים שם בחוץ, וזה לא רק דברים כמו דוכן פלאפל פה או דוכן נקניקיות בגרמניה. קוריאנים אוכלים לרוב בקבוצות, עם מנות גדולות שמוגשות למרכז, והרבה מנות צד.
&nbsp
על מנת לשחזר חוויה דומה בארץ, אז מעבר לכך שצריך מוצרים מסויימים על מנת להגיע לטעמים הספציפיים, ועל כן קיום מסעדות קוריאניות מצריך גם קיום של שוק קוריאני (שלמיטב הבנתי, אין פה!), מסעדות קוריאניות לא יכולות פשוט להכנס תחת הקטגוריה של מסעדות אסייתיות כוללות, שמכניסות בין הסושי למוקפץ מנה של ביבימבאפ, וטוענות שיש אוכל קוריאני בארץ. זה יהיה מגוחך!
 
יש מסעדות וייטנאמיות בישראל

אם הן אותנטיות? טרם הייתי בווייטנאם...

לדעתי יש כיום יותר ויותר קהל לאוכל אסייתי אותנטי, בעיקר במרכז. כיום חו"ל נגיד בהרבה מאשר בילדותנו, אפשר למצוא כרטיסי טיסה לפעמים במחיר של 500-700$ לסין, יפן, קוריאה וכו' ולהיחשף לאוכל אסייתי אמיתי, והיום המזרח הוא לא נחלתם של צעירים הרפתקנים אחרי צבא אלא אפילו הדודה בת ה-70 יצאה לטיול מאורגן בסין וחושבת על פסח ביפן.
היום בארץ לא מעט אנשים מסתכלים בזלזול על האוכל העלק-סיני שהגישו פה באייטיז.

הבעיה באוכל הקוריאני היא שקודם כל צריך את כל המרכיבים (וזה מעלה עלויות), זה לא יהיה כשר (מה שמרתיע חלק מהקהל, אם כי אני מהצד שמרתיע אותו כשזה כן כשר...), וגם אני מנסה לחשוב איך היו עושים את זה פה - בסיאול הז'אנרים בדרך כלל מופרדים: מסעדת עוף מטוגן עושה רק את זה, מסעדת ברביקיו עושה רק ברביקיו, ויש דברים שהם רק אוכל רחוב וכו'. אין כל כך שילוב, אלא מיקוד במשהו צר. שנית, כמו שאמרתי, המסעדות הרבה פעמים מתאימות לכמות של אנשים כחוויה חברתית, זה לא משהו של "קפצתי לבדי לסתום חור לארוחת צהריים". סביר להניח שמסעדה קוריאנית בארץ לא תתמקד במשהו ספציפי.

מבחינתי בכל אופן אחד הדברים החשובים בחוויית האוכל הקוריאנית ממילא לא ישוחזר בארץ - המחיר. אחרי שחזרתי משם (טוב, מרוב מסעותיי בשנים האחרונות) התבאסתי בכל יציאה החוצה בארץ. בקוריאה מרוויחים יותר, ומשלמים על אוכל בחוץ הרבה הרבה פחות. טוב, חוץ מקפה...
 
למעלה