את עוסקת בחריגים
אני מדבר על המרכז, המקובל. כיום "אהבה" איננה ענין מקובל ביחסים נורמליים בין גבר לאשה ("נורמליים" דהיינו אלה שנחשבים לנורמה). היום מקובלת ה"זוגיות". ברור שהמשפחה נתפסה ביותר מזוית ראיה אחת, והיה לה תפקיד חברתי בלי ספק, שהזרם הנורמלי בחברה קידם, וגינה חריגות ממנו. אבל אותו זרם ממש תפס גם את האהבה כרגש חשוב בין בני זוג. הוא תפס את ההקרבה ההדדית כחלק מהיחסים האלה, ברמה של היומיום. כיום אותה הקרבה ממש, אפילו ביחסים "רומנטיים" כהגדרתך, נתפסת כסמרטוטיות, כהשפלה. היום מטרתו הראשית של הפרט, אפילו כשהוא בתוך מערכת יחסים זוגית, היא אושרו ורווחתו שלו, והוא מתקשר לבן זוגו כדי לספק לעצמו צרכים שלו. סיפוק צרכי בן הזוג נתפס כחלק מאיזו הדדיות הכרחית, איזה "תן לי ואתן לך", גם אם זה לפעמים "קודם אני אתן, אבל אני מחכה לקבל ממך בעתיד הקרוב מאד". איך אמרת בעצמך? "שוויון וחברות".
אני מדבר על המרכז, המקובל. כיום "אהבה" איננה ענין מקובל ביחסים נורמליים בין גבר לאשה ("נורמליים" דהיינו אלה שנחשבים לנורמה). היום מקובלת ה"זוגיות". ברור שהמשפחה נתפסה ביותר מזוית ראיה אחת, והיה לה תפקיד חברתי בלי ספק, שהזרם הנורמלי בחברה קידם, וגינה חריגות ממנו. אבל אותו זרם ממש תפס גם את האהבה כרגש חשוב בין בני זוג. הוא תפס את ההקרבה ההדדית כחלק מהיחסים האלה, ברמה של היומיום. כיום אותה הקרבה ממש, אפילו ביחסים "רומנטיים" כהגדרתך, נתפסת כסמרטוטיות, כהשפלה. היום מטרתו הראשית של הפרט, אפילו כשהוא בתוך מערכת יחסים זוגית, היא אושרו ורווחתו שלו, והוא מתקשר לבן זוגו כדי לספק לעצמו צרכים שלו. סיפוק צרכי בן הזוג נתפס כחלק מאיזו הדדיות הכרחית, איזה "תן לי ואתן לך", גם אם זה לפעמים "קודם אני אתן, אבל אני מחכה לקבל ממך בעתיד הקרוב מאד". איך אמרת בעצמך? "שוויון וחברות".