זוגיות פרק ב' על סף פרידה-מסרב לילד

פסקל42

New member
את נשמעת טעונה

את נשמעת טעונה ומאשימה.
אין לך מושג מי אני ואיך אני מתנהלת כלפי הסביבה שלי.
אני אדם שמכיל כל דעה ומקבל את השונים ממני.
התופעה של ילדים לא רצויים על ידי הוריהם היא נדירה.
אם תביטי סביבך וגם על חיות הבר תביני שהאינסטינקט האנושי הטבעי (וגם האינסטינקט אצל חיות) הוא לגונן לאהוב לטפח ולהתמסר לילד.
אנשים בד"כ אינם מתחרטים על ילד שהביאו לעולם.
 

בת האש

New member
בטח שאני יודעת איך את מתנהגת - כי את מראה לי את זה ממש עכשיו

רמז: לקרוא למי ששונה ממך "סוציומט ופרזיט ששואף לחיי נוחות וריקנות" זה ממש לא לקבל את השונה. זה פשוט להיות מגעילה. ישמור האל מכזו קבלה הכלה.
&nbsp
חשבתי לכתוב לך על ההיסטוריה הארוכה של רצח תינוקות שיש למין האנושי, מיוון העתיקה, ועד ימינו. בתור דרך להפטר מנכים, מילדים עודפים (לשמירה על גודל האוכלוסייה), בתור תחליף לאמצעי מניעה. עד לרצח התינוקות הבנות בסין של ימינו...
&nbsp
אבל אני בטוחה מראש שהידע האנתרפולוגי לא ירשים אותך, ולא יעמוד בדרכו של המיתוס. גם זה שאני יכולה לספר לך מתי ואיך הומצא המיתוס של אהבת אם, ולמה הוא הומצא (כי חצי מהילדים מתו, בגלל רשלנות של האמהות שלהם, והמלך היה צריך חיילים. אנגליה הויקטוריאנית. אז התחילו להלל את "אהבת האם" כדי שאמהות יתחילו לדאוג לילדים שלהן).
&nbsp
&nbsp
 

פסקל42

New member
אין לי מושג איך זה קשור לנושא

ידע אנתרופולוגי יש לי גם בלעדייך.
אהבת אם אינה מיתוס.
אני חושבת שאת זו המגעילה והשטחית שלוקחת את אסונות העולם וקושרת אותם בלי טעם או פרופורציה לאמונה שלי שהאנושות מטבעה היא מלאת חמלה וטוב לב.
צר לי עלייך שכך את תופסת את השאיפה הלגיטימית שלי לרצות להביא ילדים.
ועדיין אני עומדת מאחורי הטענה שכשיש את כל התנאים הנכונים אין סיבה לפסול הבאת ילדים לעולם מתוך אהבה ורצון לטפח.
מי שלא אוהב או רוצה ילדים בהחלט ראוי שלא יביא ילדים לעולם. (זה לא קשור אליי)
 

בת האש

New member
זה בדיוק העניין - מתוך אהבה ורצון לטפח

מה שאת מנסה לעשות זה לכפות על מישהו שלא רוצה להביא ילד לעולם להביא אותו. הוא לא רוצה! וזהו. ם הסכמת שלהביא ילדים לעולם כשלא רוצים אותם זה רע, למה את מנסה לעשות בדיוק את זה - להביא לעולם ילד עם אבא שלא רוצה אותו?
&nbsp
אהבת אם היא לא מיתוס, אבל הרעיון שאמהות הן רק אוהבות ורצות לטפח, זה מיתוס. לא כל האמהות אוהבות, וממש לא תמיד. והייתה ויש כמות עצומה של ילדים לא רצויים. ותודה לאל, בזכותו של בן זוגך לא יהיה עוד אחד.
&nbsp
אחד הסיפורים העצובים הוא על אבא שהסכים להביא ילד שלישי כי אשתו ביקשה מאוד. זה היה חשוב לה מאוד מאוד, ממש בדמה. והיא הסכימה שכל הקושי של הגידול יהיה רק עליה. והוא הסכים. ונולדה להם ילדה. ואמא אוהבת אותה מאוד מאוד. ובאמת רק היא הייתה קמה אליה בלילה. וכשהייתה לא איזשהי בעיה הוא תמיד במידת האפשר היה מפנה לאמא. רואים את היחס השונה שלו אליה ולשני הילדים בגדולים. הוא בברור לא רצה אותה, הוא בברור אוהב אותה פחות. והילדה מרגישה את זה. לדעתי, זו טרגדיה.
&nbsp
ובגלל שלדעתי ילדים חסרי אונים ולא בוחרים לבוא לעולם הזה, אני דואגת לילדים הרבה יותר מאשר למבוגרים. ולכן אם יש בן זוג שלא רוצה ילד ואחד שכן, לדעתי התשובה הנכונה היא תמיד לא לעוד ילד.
כי אם נשווה את האפשרויות הגרועות בותר בשני המקרים, באחד מהם נקבל מבוגר אחד או שניים שסובלים בגלל הבחירות שלהם, ובמקרה השני נקבל ילד אחד שסובל בלי שהוא בחר בכלל, ומבוגר או שניים שסובלים בגלל הבחירות שלו.
&nbsp
אז באמת, כל הכבוד הערכה שלי לבן זוגך. לא כולם היו בוחרים כמוהו, ועומדים בפרץ.
&nbsp
ואת, אולי מוטב שבאמת תפנימי, בכל ליבך, שלהביא לעולם ילד כשהאבא לא רוצה בו, זה רע. גם אם האבא הסכים.
 

פסקל42

New member
ברור...

ברור שלא אביא ילד לאב שאינו מעוניין בכך..עובדה שעשיתי הפלה בתחילת הקשר כיוון שלא רצה את הילד..עם כל הקושי הנפשי הכרוך בכך...
גם עכשיו לא אעשה זאת בניגוד לרצונו של בן זוגי...הוא גם לא יסכים אם אינו רוצה...אני לא רואה סיבה שיסכים סתם כך...
 

בת האש

New member
על זה

כמו שאפשר כנראה להבין מההודעות שלי, נתקלתי ביותר מידי מקרים של נשים שלחצו על בני הזוג להביא ילד, וז הסתיים בילד בהסכמה (אך לא ברצון). ודברים כאלו מעציבים אותי מאוד.
&nbsp
אני שמחה מאוד לשוע ומעריכה אותך מאוד על זה שלמרות הרצון העמוק לעוד ילד (ואני יודעת מה זה) את לא מוכנה להביא ילד לאב שלא רוצה בכך. בלי לקשר לשאר חילוקי הדעות בינינו, אני מעריכה אותך מאוד בגלל זה.
 
"אלא אם כן הוא סוציופאט פרזיט וכו'..."

ואת טוענת שהמפלצת שיפוטית?
ילדים עולים כסף, ילדים גוזלים זמן, ילדים שואבים כוחות ולא כולם מרגישים שזה ממלא ומתגמל אותם כמו שאותך. זה עדיין לא הופך אותם לפרזיטים ריקנים.
אגב, אם כבר אז הולדת ילדים היא האקט האנוכי ביותר שקיים, אחרי הכל כדור הארץ כבר ממש לא צריך עוד בני אדם והסיבה היחידה שאת מולידה אותם זה כדי שהם ימלאו את עולמך בתוכן וישאו את הגנים שלך לעתיד. אני לא בטוחה שזה פחות ריקני מלרצות לטייל בעולם או לאכול במסעדה טובה, לקרוא ספר טוב, לצפות בסרט מעניין, לצייר, לרקוד או סתם לנוח ולא להחליף חיתולים, לנדנד נדנדה בגן שעשועים, לעזור בשעורי בית או לעשות 8 כביסות בשבוע... אבל אם את קובעת שהדרך היחידה להימנע מלהיות סוציופט, פרזיט וריקני היא להוליד עוד ילד... אז את בטח יודעת על מה את מדברת.
יש מי שבוחר שלא להביא לעולם ילדים כלל, יש מי שהשקעה בילד אחד מספקת אותו ויש מי ששניים זה די והותר עבור הכוחות ההוריים העומדים לרשותו. אולי הוא לא יצטער על הילד השלישי שנולד לו, אבל הוא בהחלט עלול להצטער על הזמן והשקט שנגזלו ממנו ואולי הילד הנוסף שיוולד יגדל תחת אותו צל ואולי הזוגיות שלכם תשלם את מחיר העייפות שלו מלהיות אבא.
קודם חשבתי כמוך שהמפלצת מגזימה, עכשיו אני מבינה שהיא עוד עשתה לך הנחה. את מקובעת עמוק בתוך האג'נדה שלך, את לא רואה אף אחד ושום דבר ממטר וכל מי שחולק עלייך וטוען שלא הכל מתחיל ונגמר בעוד ילד - מקבל אצלך ציון נכשל.
אם כדברייך הכמיהה לתינוק היא בלתי ניתנת לשינוי ומכתיבה את כל הווייתך - תעשי לעצמך תינוק מבנק הזרע ותורידי מהזוגיות שלכם את העול הזה. אם הזוגיות תשרוד את ההירון והלידה, בן זוגך תמיד יוכל לאמץ את התינוק הזה.
 

פסקל42

New member
העדפתי את התגובה הראשונה שלך והיא עזרה לי מאוד

הקצנת מאוד את דעותיי ונסחפת לגמרי...לא כך מגיב אדם שרוצה לתמוך ולעזור.
אני לא מחלקת ציונים. יש לי תפיסה שונה לגבי הורות וזכותי להביע אותה.
בהקשר של ילד- דווקא מכיוון שאינני סוציומטית חשוב לי להביא ילד רק מתוך אהבה אל זוגיות שלמה ואוהבת. לכן הורדתי את האופציה של בנק הזרע מהפרק.
הכמיהה לתינוק אינה מכתיבה את כל הוויתי ומכאן ההתלבטות הקשה..ואני אפילו נוטה בשלב זה להרפות ולאחוז בקשר הזוגי שלי לאחר שאני מעריכה מאוד את היכולת של בן זוגי לאהוב אותי למרות השוני המהותי ביננו.
תודה בכל אופן והמשך שבוע נפלא
 
מאחר שבאת להיעזר

ואני באמת מקווה לעזור לך, דווקא מתוך הרבה אמפטיה למצבך, מן הסתם מתוקף כך שאינני מכירה אותך וכמובן שאין לי שום אינטרס 'להוכיח' אותך על כלום, המעט שאני יכולה לעשות עבורך מכאן זה לשקף לך את מה שאני שומעת מדבריך. את כמובן תחליטי מה אם בכלל לקחת מזה ולאיזה כיוון. בסופו של דבר כפי שציינת אלה החיים שלך, ולכל אחד יש זכות לנווט את חייו כראות עיניו <גם אם זה עשוי לחבל בעולמו
>.

אתעלם מהדעות שאת משמיעה לגבי אחרים ושיקוליהם להביא או לא ילדים, ואתמקד בעיקר בשלך. אני חייבת לציין שלאור הקריאה שלך את דברי כ'שיפוטיים וביקורתיים ונחרצים', הגרסה של החיים המשותפים שהבאת כעת בתגובה הזו פותחת פער מהותי לכיוון הפנטסטי הרצוי מול פוסט הפתיחה שהיה כמובן יותר אותנטי ומשקף, בו היו גם קשיים וגם חוסר הסתגלות, ללא סלוגנים מתגוננים על אהבת ילדים שלא יודעת גבולות.

כאמור, וזה רק מה שמשתקף מכל הפוסטים שלך כאן - יש לך 'חלום' שאת כל כולך על זה, ובחלום הזה הוא מגשים לך את הכמיהה לילד המשותף כהוכחת אהבתו אליך <הגם שאינו מעוניין בילד בנוסף לקיימים שמתמודדים עם בעיות לא מועטות>. כלומר, הילד הזה אמור להיות אישור אולטימטיבי וערובה לאהבה שלו אליך, ועל זה את שמה את מלוא כובד המשקל, מפעילה המון עומס רגשי, ובעצם מעמידה את כל המערכת בתנאי משחק סכום אפס. אם הוא לא נותן לך ילד - הוא לא אוהב אותך, קרי הפסדת. אם הוא נותן לך ילד <שהוא אינו מעוניין בו> - ניצחת <אבל האבא הפסיד, וגם הילד הפסיד מראש כי ייוולד לתוך מערכת בה האבא הוכנע ואינו באמת מעוניין בו בכל לב
>.
הפנטזיה שלך שהחלום הזה יהפוך לדו צדדי היא בעיקר פנטזיה. כלומר, אין זה מן ההכרח שהוא לנצח לא ירצה ילד משותף. אבל הרצון הזה צריך לנבוט בתוכו, כמו שהוא בתוכך, באופן עצמוני, כן ושלם. זה יכול לקרות ביום בו המשפחה המורכבת שלכם באמת תתפקד, והוא יראה שזה אפשרי איתך. כרגע זה כנראה עוד לא המצב. כרגע, במצב הנוכחי הוא רואה שאת רואה בעיקר את עצמך, את החרדות שלך ואת החשקים שלך, ולא באמת סופרת אותו ואת הרצונות שלו.

ואם כבר יש בך את ההבנה הלא אגואיסטית שילד מאושר צריך בית אוהב מסביבו, כדאי גם שתוסיפי לכך הבנה נוספת - הוא חייב להיות רצוי על-ידי שני ההורים גם יחד.
לכן, כדאי מאוד להיעזר במטפל כדי לפרק את המשוואה האקסיומטית כמעט אצלך שילד=הוכחת אהבה, ולרדת ממנה בהקדם כדי שתהיה לך זוגיות.
 

פסקל42

New member
תודה רבה

אכן שיקפת לי את המצב ...זה מהותי מאוד עבורי ומאפשר לי לקבל פרספקטיבה יותר שקולה.
הזוגיות חשובה לי מאוד כי יש בה חיבור עמוק ואהבה גדולה.
אני אכן צריכה ללמוד לפרק את המשוואה שדבקתי בה ולהרפות מהאמונה הראשונית שלי שילד אמור היה לשמח את בן זוגי כבר בשלב הזה.
בנוסף עליי לעבוד על יתר ההיבטים במערכת הזוגית(חיים משותפים,הורות מורכבת וכו') ולבחון כיצד אני מנטרלת את האכזבה מכך שאצטרך לוותר על ילד באופן סופי.
אני חוששת מהמטענים שיצוצו במהלך הזמן ..
אין ספק שנזדקק לטיפול וליווי.
אשמח לקבל פרטים ליצירת קשר.
 
אני אומרת

תלכי צעד צעד
, תתחברי למציאות של הקשר, של הדינמיקה המשותפת, ואל תיכנסי מראש ל'אכזבות'. אינך יודעת מה יילד יום.
אולי כן תצליחו לעבור את השלב הטורבולנטי של איחוד המשפחות והחיים כן יובילו לילד משותף, ואם לא - אולי תהיה זו דווקא אנחת רווחה שלא עשית עוד ילד שיצטרך לחיות בהסדרי ראיה כל חייו, ושני אחים 'קשים' שמתחרים באופן מר על תשומת לב.

פחות דרמה, ויותר בוחן מציאות. גם הנחה שאת בסוף הדרך של פיריון היא 'צאקלקה' בלבד. את לא פרק בסטטיסטיקה, את זו את. אם הוא רק 'התעטש' עליך וכבר נכנסת להיריון, סימן שיש לכם את זה. סבי, מנוחתו עדן, נולד לאמו בגיל 48, ואחריו עוד הייתה אחות
. וזה עוד בתקופה שבה לא המציאו הפריות מבחנה, כן?

רק טוב שיהיה!
 

פסקל42

New member
שוב תודה


עזרת לי מאוד מאוד מאוד..........
את חדת אבחנה ,הגם שדרך פורמט כזה זה לא פשוט בכלל, אני מעריכה מאוד את הזמן והמחשבה שהקדשת לי מתוך אמפטיה ורצון לעזור..
הצלחת למשוט אותי מעט כלפי מעלה מהביצה ששקעתי בה...ואאמץ בחום את העצות הנבונות.
שלב שלב........
מסכימה בהחלט.

תודה .

תודה
 

A לוןA

New member
נקודה אחת שלא ראיתי שהעלו פה

במרוץ העיוור שלך להביא ילד סופר-גלו ולהדביק את כולכם בשלוש שניות לכדי משפחה אחת גדולה ומאושרת- איפה נכנס עניין האושר והרווחה של הבנות שלך כאן?
כתבת בפירוש שמגורים המשותפים היו רעים להן, שהן, השקטות, הלכו לאיבוד בתוך הרעש, ההמולה ותשומת הלב שדורשים הילדים מהצד השני, תוסיפי לכל העניין עוד תינוק חדש- ומה איתן?
 

שירה190

New member
תראי

אני דווקא ממש מכירה את הצורך הזה לילד נוסף. כותבת בכוונה צורך ולא רצון. זה משהו שמגיע מהרחם ואי אפשר להסביר אותו במילים רציונליות.
עם זאת יש עולם שלם מעבר לצורך הזה, שהוא לא צורך קיומי למרות שלפעמים זה מרגיש ככה.
להבנתי, מעבר לכל השאלות שרשמת בסוף, את צריכה לשאול את עצמך האם תוכלי להמשיך את הקשר הזוגי איתו, בלי לנטור לו במשך השנים הבאות על כך שלא רצה ילד נוסף. אם התשובה שלילית - שחררי את עצמך מהקשר.
 
יקירתי, החיפזון מהשטן

אל תשכחי את זה.

כמו כן, אי אפשר לעשות בכוח ואת כופה עליו.
 

נומלה

New member
אני מבינה אותך

אני מכירה את ההרגשה הזאת של כמיהה לילד. אבל אני חושבת שזו כמיהה נשית שלא כל גבר יכול להתחבר אליה. זה לא עושה אותו פחות אוהב. זה לא עושה אותו פחות אנושי, או פחות גבר נפלא.
אז השאלה הנשאלת היא: אם נשים רגע בצד את תחושת הכמיהה לילד, האם זה גבר ששוה להלחם עליו?
אם כן, אז במקרה שלך, המלחמה היא עם עצמך למצוא מוצא אחר לרצון האמהי. אם לא, חפשי מישהו שירצה ילד נוסף.
 

פסקל42

New member
תודה על ההבנה

אני מסכימה ונוטה להאמין ששווה להלחם על הזוגיות הנדירה
(בינתיים הוא נלחם יותר ממני )
יש בה המון אושר וגם הרבה עליות ומורדות (לונה פארק). אני יכולה רק לקוות שבטווח הזמן המוגבל שיש לי בגלל הגיל..הרצון לילד יתעורר גם אצלו, הפנמתי שיש סיכוי שזה יקרה לאחר שהוכחנו שלב אחרי שלב קשר יציב מאוזן ובטוח.
היה חשוב לי לדעת שהוא אוהב אותי למרות שאינו רוצה ילד(חייבת לציין שתנאים טכניים קיימים אצל שנינו ואנחנו לא מוגבלים בכלים)..ועל כך קבלתי תשובה ברורה ברוב התגובות.
תודה וסופש נפלא
 
למעלה