זה בטח עוד ישתנה, אבל כרגע המטרו לא יעבור בבני ברק

מצב
הנושא נעול.

arand

New member
בתורת ישראל יש הכל, גם אפשרות לדבר עם קבלנים

הרבנים מוזמנים להחליט מתי חרדים יכולים לקרוע נייר טואלט.
את ההחלטה איפה להעביר תוואי של פרוייקט בעלות של עשרות מיליארדי שקלים אני מעדיף להשאיר לאנשים שמתעסקים שנים בתכנון ואת ההחלטה מתי ואיך להפעיל מכונות TBM שעולות עשרות מיליוני שקלים ליחידה אני מעדיף להשאיר למהנדסים מומחים שזאת העבודה שלהם. לרבנים אין את הידע, את היכולת או את הסמכות לפסוק לגבי 99% מהדברים שהם פוסקים לגביהם, בדיוק כמו שלמהנדס מומחה אין את היכולת לומר לקהילה חרדית האם מותר לקרוע נייר טואלט בשבת ובאיזו זווית לסובב תרנגולות מעל הראש לפני יום הכיפורים.
בתורת ישראל יש הכל, גם אפשרות לדבר עם קבלנים
ולדעת איך לעשות שיוכלו לבנות בשבת על פי ההלכה.
יש אפשרות לבנות בלי לחלל את השבת, רק שיש מי שרוצה לחלל אותה בגסות.
&nbsp
 

darkshadow1

New member
אז למה אי אפשר לכבות תחנות כוח בשבת אבל TBM כן?

בתורת ישראל יש הכל, גם אפשרות לדבר עם קבלנים
ולדעת איך לעשות שיוכלו לבנות בשבת על פי ההלכה.
יש אפשרות לבנות בלי לחלל את השבת, רק שיש מי שרוצה לחלל אותה בגסות.
&nbsp
אז למה אי אפשר לכבות תחנות כוח בשבת אבל TBM כן?
כל דבר אפשר פיזית להפסיק בשבת- השאלה היא באיזה מחיר.
 

arand

New member
אני לא רב, יש הרבה פריטי דינים,

אז למה אי אפשר לכבות תחנות כוח בשבת אבל TBM כן?
כל דבר אפשר פיזית להפסיק בשבת- השאלה היא באיזה מחיר.
אני לא רב, יש הרבה פריטי דינים,
מי שרוצה ללמוד ולהבין שילך, מי שלא, שלא ילמד.
אבל שינאה? רק כי נראה לא הגיוני בלי ללמוד...
 

darkshadow1

New member
אתה לא רב- אבל הרב הוא מהנדס או מתכנן ערים?

אני לא רב, יש הרבה פריטי דינים,
מי שרוצה ללמוד ולהבין שילך, מי שלא, שלא ילמד.
אבל שינאה? רק כי נראה לא הגיוני בלי ללמוד...
אתה לא רב- אבל הרב הוא מהנדס או מתכנן ערים?
 
כל הרבנים שלך יחד הם 0 אחד גדול עבורי.

את ההלכות נשאיר לרבנים שלמדו מה כן ומה לא
אין היתר לסינים לבנות ליהודים, אלא אם כן אם בונים גם לעצמם.
או כמו צריכת החשמל שמספקת חשמל גם בשבת בגלל שיש היתר בתי חולים ונזקקים שזה פיקוח נפש.
אבל את ההלכות מה נקרא היתר בניה ומתי יש פיקוח נפש, רק רב פוסק הלכות מוסמך יכריע.
כל הרבנים שלך יחד הם 0 אחד גדול עבורי.
אולי הם משפיעים עליך, מבחינתי לא הם ולא דעתם לא קיימים.
בדיוק כמו שלמשל לכומר בצרפת אין שום משמעות בשבילך.
 

arand

New member
בשמחה,אני לא נפגע וגם לא הרבנים

כל הרבנים שלך יחד הם 0 אחד גדול עבורי.
אולי הם משפיעים עליך, מבחינתי לא הם ולא דעתם לא קיימים.
בדיוק כמו שלמשל לכומר בצרפת אין שום משמעות בשבילך.
בשמחה,אני לא נפגע וגם לא הרבנים
ואין שום קשר בין רב לכומר אפילו לו לא במשהו.
שנהיה כמה 0, ואפס אפסים.
 
עיריית בני ברק מתעלמת מצרכים ייחודיים של פרויקטים תת קרקעיים

העיריה לא מטומטמת, אף חרדי לא רוצה רכבת שבנו אותה בשבת
לכן מי שבונה ומוותר על איכלוסיה שלימה שצורכת תחבורה ציבורית רק בשביל לבנות בשבת, כנראה שהוא מטומטם אבל עדיף להתנזר ממילות גנאי. תושבי בני ברק מוותרים על רכבת כאשר בונים אותו בשבת. תעשו משעל עם בעיר בני ברק אם הציבור מוותר על הרכבת או לא, אם בונים אותו בשבת, ותראו את התוצאות.
עיריית בני ברק מתעלמת מצרכים ייחודיים של פרויקטים תת קרקעיים
מסוג זה.
אם היה מדובר בפרויקט על פני הקרקע היה אפשר להצדיק דרישה של העירייה שלא יתבצעו עבודות בשבת בשטחה. אבל כשמדובר בחפירת מנהרות תת קרקעיות שמתבצעות על ידי מכונות TBM (ואגב שמופעלות על ידי עובדים זרים ולא יהודיים) שלא ניתן להפסיק את פעולתן באמצע, המשמעות של הדרישה של העיריה היא שהפרויקט לא יוכל להתבצע בשטחה ומי שמפסידים מכך הם תושבי העיר.
אז התוצאה בפועל היא שתושבי העיר משתמשים וישתמשו באמצעים שכן ניבנו בשבת על פני הקרקע ועל ידי יהודים אבל יפסידו אמצעי שנבנה מתחת לפני הקרקע ועל ידי מכונה שמופעלת על ידי גויים.
אולי זה לא טמטום אבל לא ממש הגיון צרוף.
 

darkshadow1

New member
הזוי- עיריית בני-ברק אפילו לא טרחה לשלוח נציג לדיון.

זה בטח עוד ישתנה, אבל כרגע המטרו לא יעבור בבני ברק
יכול להיות שפספסתי את הדיון על זה, אבל פרסמו את התת"לים של המטרו (101-103) עם קבצי ממ"ג ופרוטוקול של דיון בוועדה הארצית לתשתיות לאומיות, וכרגע המטרו שהיה אמור לעבור בבני ברק עבר הסטה לרמת גן בעקבות הדרישה של עיריית בני ברק להתחייבות שלא יבוצעו עבודות בשבת.
מבחינה תכנונית זה גרוע, כי אם יש אוכלוסייה שצריכה את הגישה למטרו זה אוכלוסיית בני ברק, אבל יהושפט הקדוש, העירייה שם מטומטמת ברמות ויורה לתושבים שלה ברגליים.
כמה שאלות למביני עניין: האם חפירה "ידנית" של המקטע הזה אפשרית בהתחשב בדרישה לא לעבוד בשבת? בכמה זמן היא תאריך את העבודות וכמה היא תסבך/תייקר את הפרוייקט? יש דוגמאות של חפירת מנהרות כאלה בלי TBM מהשנים האחרונות?

הייתי שם לינק ישיר לקבצים, אבל זה אתר ממשלתי אז אין אופציה כזו. מי שרוצה למצוא את הקבצים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Forms/SV3.aspx?tid=31&bid=30
וללחוץ על הלינק לאחד התת"לים הרלוונטיים (זה די בתחילת הרשימה, כי זה אתר ממשלתי, אז הגיוני שתת"ל 101 יהיה לפני תת"ל 12).
הזוי- עיריית בני-ברק אפילו לא טרחה לשלוח נציג לדיון.
 

Ccyclist

Well-known member
יש היתרים של הרבנות למפעלים שחייבים לפעול 7 ימים ברציפות

זה בטח עוד ישתנה, אבל כרגע המטרו לא יעבור בבני ברק
יכול להיות שפספסתי את הדיון על זה, אבל פרסמו את התת"לים של המטרו (101-103) עם קבצי ממ"ג ופרוטוקול של דיון בוועדה הארצית לתשתיות לאומיות, וכרגע המטרו שהיה אמור לעבור בבני ברק עבר הסטה לרמת גן בעקבות הדרישה של עיריית בני ברק להתחייבות שלא יבוצעו עבודות בשבת.
מבחינה תכנונית זה גרוע, כי אם יש אוכלוסייה שצריכה את הגישה למטרו זה אוכלוסיית בני ברק, אבל יהושפט הקדוש, העירייה שם מטומטמת ברמות ויורה לתושבים שלה ברגליים.
כמה שאלות למביני עניין: האם חפירה "ידנית" של המקטע הזה אפשרית בהתחשב בדרישה לא לעבוד בשבת? בכמה זמן היא תאריך את העבודות וכמה היא תסבך/תייקר את הפרוייקט? יש דוגמאות של חפירת מנהרות כאלה בלי TBM מהשנים האחרונות?

הייתי שם לינק ישיר לקבצים, אבל זה אתר ממשלתי אז אין אופציה כזו. מי שרוצה למצוא את הקבצים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Forms/SV3.aspx?tid=31&bid=30
וללחוץ על הלינק לאחד התת"לים הרלוונטיים (זה די בתחילת הרשימה, כי זה אתר ממשלתי, אז הגיוני שתת"ל 101 יהיה לפני תת"ל 12).
יש היתרים של הרבנות למפעלים שחייבים לפעול 7 ימים ברציפות
למשל תהליכי התכה שאי אפשר לכבות את התנורים אחרי 5 וחצי ימים ואז להדליק מחדש.
&nbsp
יש יתרון נוסף למטרו אם יבנו בשיטה של תחנות תחתית עמוקה הנבנות מן האדמה החוצה ולא בשיטה של קופסאות תחנות והוא שאת שלב ה TBM אפשר לעבור ללא מבני שטח שיהוו מוקד להפגנות.
&nbsp
חבל שנותנים לזנב שאינו מכיר בכלב לכשכש בכלב.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

matrix200200

Active member
אחד השרשורים היותר משעשעים בפורום.

זה בטח עוד ישתנה, אבל כרגע המטרו לא יעבור בבני ברק
יכול להיות שפספסתי את הדיון על זה, אבל פרסמו את התת"לים של המטרו (101-103) עם קבצי ממ"ג ופרוטוקול של דיון בוועדה הארצית לתשתיות לאומיות, וכרגע המטרו שהיה אמור לעבור בבני ברק עבר הסטה לרמת גן בעקבות הדרישה של עיריית בני ברק להתחייבות שלא יבוצעו עבודות בשבת.
מבחינה תכנונית זה גרוע, כי אם יש אוכלוסייה שצריכה את הגישה למטרו זה אוכלוסיית בני ברק, אבל יהושפט הקדוש, העירייה שם מטומטמת ברמות ויורה לתושבים שלה ברגליים.
כמה שאלות למביני עניין: האם חפירה "ידנית" של המקטע הזה אפשרית בהתחשב בדרישה לא לעבוד בשבת? בכמה זמן היא תאריך את העבודות וכמה היא תסבך/תייקר את הפרוייקט? יש דוגמאות של חפירת מנהרות כאלה בלי TBM מהשנים האחרונות?

הייתי שם לינק ישיר לקבצים, אבל זה אתר ממשלתי אז אין אופציה כזו. מי שרוצה למצוא את הקבצים: http://mavat.moin.gov.il/MavatPS/Forms/SV3.aspx?tid=31&bid=30
וללחוץ על הלינק לאחד התת"לים הרלוונטיים (זה די בתחילת הרשימה, כי זה אתר ממשלתי, אז הגיוני שתת"ל 101 יהיה לפני תת"ל 12).
אחד השרשורים היותר משעשעים בפורום.
אתם לא חושבים שלפני להתווכח, האם הרכבת תעבור בבני ברק ואיך יעבדו בשבת, היה מועיל, אם הייתם מוצאים קודם 150 מיליארד שקל מיותרים בתקציב המדינה או אצל הדוד העשיר מאמריקה?
ובכלל אני מציע, אם כבר דנים בנושא הזה, בואו נדבר גם על איסורים הלכתיים ושימוש במכשירי טלפורטציה בשבת ויום כיפור.
לדעתי זה יהיה דיון הרבה יותר רלוונטי וגם מעשי

רק מזכיר, אנחנו מדברים בדיוק באותם ימים שאחד הנושאים בחדשות זה חריגה מתקציב המדינה בסכום הרבה יותר קטן מעלות פרוייקט המטרו וכבר מספרים לנו שצריך דחוף לקצץ מיליארדי שקלים מכל משרדי הממשלה וגם להעלות מיסים.
ובדיוק אחרי שאני וGLSRA בדיוק דיברנו על עיכובים אפשריים בפרוייקט הקו האדום (שהוא אולי הדבר הקרוב ביותר שיקרה בתחום הזה).
באמת תהיו רציניים לרגע.
 

darkshadow1

New member
באותה המידה אפשר גם לדון על מחירי הכרטיסים של המטרו.

אחד השרשורים היותר משעשעים בפורום.
אתם לא חושבים שלפני להתווכח, האם הרכבת תעבור בבני ברק ואיך יעבדו בשבת, היה מועיל, אם הייתם מוצאים קודם 150 מיליארד שקל מיותרים בתקציב המדינה או אצל הדוד העשיר מאמריקה?
ובכלל אני מציע, אם כבר דנים בנושא הזה, בואו נדבר גם על איסורים הלכתיים ושימוש במכשירי טלפורטציה בשבת ויום כיפור.
לדעתי זה יהיה דיון הרבה יותר רלוונטי וגם מעשי

רק מזכיר, אנחנו מדברים בדיוק באותם ימים שאחד הנושאים בחדשות זה חריגה מתקציב המדינה בסכום הרבה יותר קטן מעלות פרוייקט המטרו וכבר מספרים לנו שצריך דחוף לקצץ מיליארדי שקלים מכל משרדי הממשלה וגם להעלות מיסים.
ובדיוק אחרי שאני וGLSRA בדיוק דיברנו על עיכובים אפשריים בפרוייקט הקו האדום (שהוא אולי הדבר הקרוב ביותר שיקרה בתחום הזה).
באמת תהיו רציניים לרגע.
באותה המידה אפשר גם לדון על מחירי הכרטיסים של המטרו.
1. המטרו נמצא עדיין בתכנון, והתקציבים לא יתחילו לזרום עד אמצע העשור הבא לפחות- ולכן המשבר התקציבי הנוכחי פשוט לא רלוונטי לעניין. ענייני תכנון הם כן רלוונטיין כי אלה בדיוק הדברים שכנראה יסגרו ברובם בשנה-שנתיים הקרובות, ואחר כך יהיה קשה בהרבה לשנות. לדוגמה- כבר בזמן הקרוב יוטלו מגבלות שונות על בנייה בקרבת התוואי של המטרו, ותהיה בהן הקלה רק כאשר יוחלט על התוואי המדוייק (בעיקר על מיקומי התחנות)
2. הבעיות עם ההתנהלות של הממשלה הקודמת היא לא שהיא הוציאה הרבה כסף אלא שהיא הוציאה כספים בלי למצוא להם מקור תקציבי לטווח ארוך ושהכספים שהיא הוציאה לא יועדו לפרוייקטים שצפויים להחזיר את עלותם בטווח כלשהו (לדוגמה פרוייקטי תשתיות, חינוך, הכשרות מקצועיות, רפורמות וכו') אלא פשוט חילקה כסף לאזרחים. התוצאה היא שההוצאה הנוספת לא הביאה לעלייה בגביית המס ושכשהממשלה מיצתה את המקורות התקציביים לטווח הקצר, לא נשאר תקציב- ולכן הגירעון עלה ונדרש קיצוץ. אם הממשלה תתכנן כמו שצריך את תקציב המטרו- אין שום סיבה שהמצב הזה יחזור על עצמו.
3. באופן כללי, העלאת מסים היא לא בהכרח דבר רע כי ההוצאה האזרחית בישראל ביחס לתמ"ג אינה גבוהה באופן חריג ביחס למדינות המפותחות. אז אם יעלו מסים כדי לממן את המטרו- זה הרע במיעוטו.
4. בכל מקרה מדובר על סכום שכולו מסתכם בכ-10 מיליארד ש"ח בשנה, כך שלא מדובר על סכומים אסטרונומיים. לשם השוואה, תכנית "מחיר למשתכן" לבדה עולה למדינה כ-3 מיליארד ש"ח בשנה. ובניגוד ל"מחיר למשתכן" שהיא פשוט פיזור כסף באוויר- המטרו כנראה יחזיר את ההשקעה בטווח הבינוני-ארוך וחלק לא מבוטל מן העלות תכוסה ע"י השבחת הקרקעות בצמוד לקווים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה