זאת טעינה מהירה :)

se7en777

New member
לא ממש מבין בזה



 

Sanchez

Member
אם אני רואה טוב...
המטען הזה מוציא אפילו 4 מתחים !
&nbsp
 

enigo

New member
בהחלט אפשרי, כי הרבה פעמים יש תאימות לאחור

ואז המטען יודע לספק גם 5 וולט, גם 9 וולט וגם 15 וולט (במטען שיש לי בבית. בהתאם לתקני הטעינה שהוא תואם להם).
 

enigo

New member
למה זה משנה אם המתח משתנה?

נפח הסוללה הוא אכן כ-16 וואט שעה, ולכן אם היא נטענת בשעה, המשמעות היא שהמטען הוא בהספק 16 וואט, ולא משנה באיזה שילוב של מתח וזרם זה מתקבל.
אבל צריך לשים לב שזה הספק ממוצע (בדרך כלל בהתחלה הטעינה מהירה יותר ומאיטה לקראת הסוף), והספק שהתקבל בסוללה, אחרי אובדנים (אלו שגורמים למכשיר להתחמם בטעינה). כך שקרוב לוודאי שההספק המרבי של המטען גבוה בהרבה מ-16 וואט. מהמר על משהו באזור ה-24 וואט.
 

N641

New member
הימור קרוב. המטען עצמו 27W (אגב יש כבר מכשירים עם מטען 50W).

 

Sanchez

Member
הסקתי מצילום מסך...
ראיתי שהמתח סביב 4.2V
המטענים הטלפוניים היום יודעים להוציא (נדמה לי) 3 רמות מתח, כל אחד ברמת זרם שונה.
ההתחלה באמת מהירה (כדי לתת מכסימום טעינה בפרק זמן הקצר ביותר) ומתמתנת לקראת ההמשך.
יש לי רקע מקצועי של הרבה שנים בטעינת סוללות.
בעיקרון, כמות טעינות גדולה, בזרם גבוה- מקצרת את "חיי" הסוללה. אבל כאן הכוונה לתת למשתמש BOOST של טעינה חזקה מאוד כדי לאפשר שימוש מידי במכשיר.
המתכננים עושים הכל ופחות איכפת להם מאורך חיי סוללה.
אותו דבר מתקיים ברכבים חשמליים עם SUPERCHARGER.
 

enigo

New member
מסכים עם מה שאתה אומר, אלא שעדיין הספק המטען לא קשור למתח

ואם הוא משתנה או לא.
הוא יכול לתת (תאורטית) 4 אמפר ב-5V או 2 אמפר ב-10V - ההספק זהה.
ולמיטב ידיעתי כל המטענים המהירים עובדים במתח גבוה יותר מ-5V חלק מהזמן, כמו שאמרת.
 

blzvi

Active member
ככלל

טעינה מהירה זו כניעה של יצרני הסלולר לדרישות המשתמשים.
אף אחד לא שאל את הסוללה אם זה טוב לה.
אני מיושן ואותי לימדו שטעינה עד 10% מקיבול הטעינה (10 שעות טעינה ) זה בסדר.
מעבר לכך ,טעינה מעבר ל 80% קיבולת או פריקה מתחת ל 20% קיבולת לא בריא לשום סוללה נטענת.
 

N641

New member
הדרישות והצרכים השתנו - זו לא כניעה

היום, בניגוד לעבר, צריכת ה-DATA עלתה במאות אחוזים + מסכים דולקים הרבה יותר זמן (צפייה בווידאו, ווטסאפ וניווט). כל זה דורש אנרגיה מהסוללה.
&nbsp
יכולת הטעינה המהירה היא רק תוצר לוואי של דרישות המכשיר המתקדמות. במצב ניווט, כאשר המסך על בהירות כמעט מקסימלית (כי ביום קיץ ישראלי בצהריים חייבים) + GPS עובד קבוע + BT מחובר קבוע ועוד שלל דברים שרצים ברקע, דרישות האנרגיה של המכשיר מהסוללה עולות ולא מין הנמנע שהמטען יוכל לספק את הדרישות הגבוהות + במקביל עליו גם למלא את הסוללה. מטען בהספק נמוך כמו שהיה נהוג פעם, לא יעמוד בעומס והסוללה תתרוקן תוך כדי שימוש אפילו שהמטען מחובר.
&nbsp
לכן, מטען חזק + סוללה שמסוגלת להכיל את מהירות אגירת האנרגיה הזו, מביאה ל"תוצר לוואי" של מהירות טעינה מהירה מאוד במצב מנוחה, כאשר המכשיר נח ולא דורש אנרגיה רבה מהסוללה ולפי כך כמעט כל הספק המטען מתורגם לטעינה.
 

blzvi

Active member
טכנית

זה לא בריא לסוללה ,גם שמדובר ב Li-Po , הכל זה הליך כימי וטעינה מהירה גורמת לחימום וקיצור חיי הסוללה. ואת זה דרישות המערכת לא ישנו.
בכתבה שפורסמה החודש דובר על רכב חשמלי שהשיג שיא ק"מ לאורך שנים .
והבעלים ככלל אצבע סיפר שמעולם לא טען מעבר ל 80% ולא חיכה לריקון מתחת ל 20% .מה שטוב למכונית חשמלית ,טוב לטלפונים סלולריים.
אולי בעתיד יצליחו לרתום את תאי הדלק (תאי מימן ) ואז כולם ילכו עם מיכל מימן בכיס
 

N641

New member
אם כוונתך לסוללה של טסלה

אז דע לך שזה כלל לא אותו דבר. אומנם מבנה הסוללות דומה אך הניהול שונה לחלוטין. המערכת שם דואגת תמידית לשמור את הסוללה במתח/זרם ובטמפ' אידיאלית (כמה שניתן) ע"י קירור/חימום אקטיבי של תאי הסוללה והורדת יכולת ביצועים אוטומטית כאשר הסוללה מגיעה לקצוות שלה. מה שבסלולארי כלל אין.
&nbsp
אבל מסכים איתך שעדיף לא להגיע לקצוות הסוללה (אחוזי סוללה בין 40-80 תאורטית הם אידיאליים).
&nbsp
&nbsp
 

se7en777

New member
תאורטית כן אבל מעשית אני מטעין את

המכשיר בד״כ בלילה ואין לי שעון מעורר שמצלצל שהסוללה מלאה :).
ואפשר לקחת גם את מכוניות ההיבריד שנטענות כל פעם שלוחצים על ברקס :)
 
למעלה