ותודה לכתב ששומר אותנו בעוצר בסופ"ש

מצב
הנושא נעול.
שותף כדי להשאיר את המאבק על תח"ץ בשבת על סדר היום

לא צריך לתת לדמגוג הזה במה
במשרד התחבורה כבר הבינו מי הטיפוס. שם יודעים מהי באמת עבירה על החוק ומה לא.
צריך לעמוד על המשמר, אבל לא לשתף ולפרסם את השקרים שלו.
שותף כדי להשאיר את המאבק על תח"ץ בשבת על סדר היום
הכתבה שותפה על ידי ארגונים בעד תחץ בשבת. ואני חושב כמוהם.
 

bralor4247

New member

Ccyclist

Well-known member
זו לא צורת מחאה טובה כי אין להם איך לדעת שחתכת.

מתחייב לחתוך חוט עירוב בשבת הקרובה
אין תחבורה בשבת לחילונים, אין יציאה מהבית לחרדים
זו לא צורת מחאה טובה כי אין להם איך לדעת שחתכת.
מה גם שזו פגיעה באותו חופש דת ומצפון שאנחנו דורשים.
 

bralor4247

New member
אפרסם, רגע לפני כניסת השבת

זו לא צורת מחאה טובה כי אין להם איך לדעת שחתכת.
מה גם שזו פגיעה באותו חופש דת ומצפון שאנחנו דורשים.
אפרסם, רגע לפני כניסת השבת
פגיעה תחת פגיעה, מדובר במלחמת כפיה ממש כמו באירן. אין שום פגיעה בחרדים בהפעלת תח״צ בשבת, רק פגיעה במיסיונריות שלהם והרצון שלהם להפוך אותי להיות כמוהם. במלחמת תרבות זו, מי שימצמץ יובס. הגיע הזמן לשנס מותניים ולהילחם על מדינה יהודית חילונית בדיוק כפי שהיא קמה. אי הפעלת תח״צ בשבת משמעה כיבוש מדינת ישראל בידי כח זר שיש להילחם בו.
 

נייף

New member
כל זמן

אפרסם, רגע לפני כניסת השבת
פגיעה תחת פגיעה, מדובר במלחמת כפיה ממש כמו באירן. אין שום פגיעה בחרדים בהפעלת תח״צ בשבת, רק פגיעה במיסיונריות שלהם והרצון שלהם להפוך אותי להיות כמוהם. במלחמת תרבות זו, מי שימצמץ יובס. הגיע הזמן לשנס מותניים ולהילחם על מדינה יהודית חילונית בדיוק כפי שהיא קמה. אי הפעלת תח״צ בשבת משמעה כיבוש מדינת ישראל בידי כח זר שיש להילחם בו.
כל זמן
שיהיו חילונים שלא ירצו לשנות את הסטטוס קוו שהיה קיים מקום המדינה (שלא כפי שטענת) לא תהיה תח"צ בשבת מלבד אי אלו מקומות שהיה תמיד כמו בחיפה בכמה אזורים וכד'.

אגב, לא משנה מה תהיה הסיבה לאותם חילונים, אם בגלל שהם רוצים ציביון יהודי לפרהסיה במדינת ישראל או שאין ברצונם להתנגח אם הציבור החרדי - דתי - מסורתי או בגלל טיעון סוצייאלי של חוק עבודה ומנוחה.

אגב, חיפשתי לגבי עניין השבת ברכבת ישראל והנה מה שמצאתי בפייסבוק:

"... יום אחד התקבלה הודעה בביתנו, שלאחר הפסקת פעילותה של הרכבת המנדטורית, נפתח קו ראשון של רכבת ישראל. קו חיפה-נהריה היה הקו הראשון שחידש את פעילותו.

... הדוד, נרגש כולו, נטל את הלוח בידיו, התבונן בין דפיו בפנים מוארות ולפתע פלט אנחה קורעת לב: 'אוי וי, בשבת'. ברכבת ישראל החליט מי שהחליט, שמכיוון שמדובר בקו חיפה-עכו-נהריה, אשר בו התנהלה, עוד מתקופת המנדט, תחבורה ציבורית בשבתות, ומכיוון שבן-גוריון פסק שיתקיים סטטוס-קוו, הריהו חל גם על תנועת הרכבת.

.... למחרת השכם בבוקר, בלי להתמהמה, עלה על האוטובוס בדרכו לתל אביב.
..... בלי שקבע פגישה מראש, הוא התייצב בלשכתו של דוד רמז, שר התחבורה הראשון של המדינה שאך מקרוב נולדה.

... 'אני רבה של קריית מוצקין, והיא מופיעה פה בלוח הזמנים של הרכבת, אדוני השר. זוהי רכבת ישראל. אבל האם לנער הזה התפללתי? אם השם 'ישראל' מתנוסס על הקרון, והקרון הזה בגלגליו רומס את קדושת השבת, שעליה מסרנו במשך דורות את נפשנו - האם לשם כך באנו לחון את עפר ארצנו הקדושה? הזוהי משאת נפשנו?'. וכך נשא מונולוג בן עשרים דקות.

.... מיד עם סיום דברי הרב, הרים רמז את השפופרת וביקש לדבר עם המזכיר הכללי של משרד התחבורה. בנוכחות הדוד שאל את המזכ"ל: 'האם כבר הוצאנו לוח זמנים לקו הראשון של הרכבת?' המזכיר הכללי אישר.

.... 'אני מבקש לשנות את לוח הזמנים של רכבות הנוסעים. לא נדבר עכשיו על רכבות המשא, אבל רכבות הנוסעים בקו חיפה-נהריה, לא תסענה בשבת, ולא במועדי ישראל. עליך לשנות את לוח הזמנים בהתאם.


גם בקווי רכבת הנוסעים העתידיים, לא תחולל השבת ודינה יהיה כדין התחבורה הציבורית באגד, דן, המקשר ודרום יהודה', פסק דוד רמז.

בימים ההם היה השר פוסק יחיד בשאלות כאלו .... ואני ידעתי על-פה את פרטי פרטיה של הפגישה ההיא. תוצאותיה ניכרות בשטח עד עצם היום הזה'.
(אל תשלח ידך אל הנער/הרב ישראל מאיר לאו. עמ' 124-126).

[URL]https://www.facebook.com/bfreeisrael/posts/348147941892089[/URL]
 

Ccyclist

Well-known member
איום ונורא, מוכיח שאין ומעולם לא היה סטטוס קוו.

כל זמן
שיהיו חילונים שלא ירצו לשנות את הסטטוס קוו שהיה קיים מקום המדינה (שלא כפי שטענת) לא תהיה תח"צ בשבת מלבד אי אלו מקומות שהיה תמיד כמו בחיפה בכמה אזורים וכד'.

אגב, לא משנה מה תהיה הסיבה לאותם חילונים, אם בגלל שהם רוצים ציביון יהודי לפרהסיה במדינת ישראל או שאין ברצונם להתנגח אם הציבור החרדי - דתי - מסורתי או בגלל טיעון סוצייאלי של חוק עבודה ומנוחה.

אגב, חיפשתי לגבי עניין השבת ברכבת ישראל והנה מה שמצאתי בפייסבוק:

"... יום אחד התקבלה הודעה בביתנו, שלאחר הפסקת פעילותה של הרכבת המנדטורית, נפתח קו ראשון של רכבת ישראל. קו חיפה-נהריה היה הקו הראשון שחידש את פעילותו.

... הדוד, נרגש כולו, נטל את הלוח בידיו, התבונן בין דפיו בפנים מוארות ולפתע פלט אנחה קורעת לב: 'אוי וי, בשבת'. ברכבת ישראל החליט מי שהחליט, שמכיוון שמדובר בקו חיפה-עכו-נהריה, אשר בו התנהלה, עוד מתקופת המנדט, תחבורה ציבורית בשבתות, ומכיוון שבן-גוריון פסק שיתקיים סטטוס-קוו, הריהו חל גם על תנועת הרכבת.

.... למחרת השכם בבוקר, בלי להתמהמה, עלה על האוטובוס בדרכו לתל אביב.
..... בלי שקבע פגישה מראש, הוא התייצב בלשכתו של דוד רמז, שר התחבורה הראשון של המדינה שאך מקרוב נולדה.

... 'אני רבה של קריית מוצקין, והיא מופיעה פה בלוח הזמנים של הרכבת, אדוני השר. זוהי רכבת ישראל. אבל האם לנער הזה התפללתי? אם השם 'ישראל' מתנוסס על הקרון, והקרון הזה בגלגליו רומס את קדושת השבת, שעליה מסרנו במשך דורות את נפשנו - האם לשם כך באנו לחון את עפר ארצנו הקדושה? הזוהי משאת נפשנו?'. וכך נשא מונולוג בן עשרים דקות.

.... מיד עם סיום דברי הרב, הרים רמז את השפופרת וביקש לדבר עם המזכיר הכללי של משרד התחבורה. בנוכחות הדוד שאל את המזכ"ל: 'האם כבר הוצאנו לוח זמנים לקו הראשון של הרכבת?' המזכיר הכללי אישר.

.... 'אני מבקש לשנות את לוח הזמנים של רכבות הנוסעים. לא נדבר עכשיו על רכבות המשא, אבל רכבות הנוסעים בקו חיפה-נהריה, לא תסענה בשבת, ולא במועדי ישראל. עליך לשנות את לוח הזמנים בהתאם.


גם בקווי רכבת הנוסעים העתידיים, לא תחולל השבת ודינה יהיה כדין התחבורה הציבורית באגד, דן, המקשר ודרום יהודה', פסק דוד רמז.

בימים ההם היה השר פוסק יחיד בשאלות כאלו .... ואני ידעתי על-פה את פרטי פרטיה של הפגישה ההיא. תוצאותיה ניכרות בשטח עד עצם היום הזה'.
(אל תשלח ידך אל הנער/הרב ישראל מאיר לאו. עמ' 124-126).

[URL]https://www.facebook.com/bfreeisrael/posts/348147941892089[/URL]
איום ונורא, מוכיח שאין ומעולם לא היה סטטוס קוו.
השקר שנמכר לציבור החילוני הוא שהחזון איש ובן גוריון הסכימו להקפיא את המצב ערב הקמת המדינה ועל שני הצדדים לכבד זאת. הקטע שהבאת מוכיח עד כמה הצד הדתי יכול במחי יד לבטל את זכויותיו של הציבור החילוני ואת "הדרך לעבדות" שבה מפא"י ההיסטורית היתה מוכנה לבטל את זכויות הציבור החילוני המעוגנות באותו סטטוס קוו מזוייף.
&nbsp
אי אפשר להצדיק הגבלות לצד החילוני בשם דבר שאינו מונע הפרות מצד הדתיים.
&nbsp
&nbsp
 

נייף

New member
אל תקח ללב


איום ונורא, מוכיח שאין ומעולם לא היה סטטוס קוו.
השקר שנמכר לציבור החילוני הוא שהחזון איש ובן גוריון הסכימו להקפיא את המצב ערב הקמת המדינה ועל שני הצדדים לכבד זאת. הקטע שהבאת מוכיח עד כמה הצד הדתי יכול במחי יד לבטל את זכויותיו של הציבור החילוני ואת "הדרך לעבדות" שבה מפא"י ההיסטורית היתה מוכנה לבטל את זכויות הציבור החילוני המעוגנות באותו סטטוס קוו מזוייף.
&nbsp
אי אפשר להצדיק הגבלות לצד החילוני בשם דבר שאינו מונע הפרות מצד הדתיים.
&nbsp
&nbsp
אל תקח ללב

התגוררתי שנים רבות ברחוב שהיה עורק תחבורה ראשי וסואן כך שמאוד שמחתי שלפחות אוטובוסים אין לי בשבת.

אני לא יחיד, כמוני חילונים רבים במדינה שחושבים שמגיע לנו פעם בשבוע 24 שעות של שקט מהאוטובוסים.

לרובם - יש רכב, וכולם - יכולים להשתמש במונית.

עכ"פ זו דעתי, ולגטימי שיחלקו עליי.
 

Bus Nerd

Active member
אמרתי כבר, אם הרעש באמת היה הבעיה, הפתרון קיים

אל תקח ללב

התגוררתי שנים רבות ברחוב שהיה עורק תחבורה ראשי וסואן כך שמאוד שמחתי שלפחות אוטובוסים אין לי בשבת.

אני לא יחיד, כמוני חילונים רבים במדינה שחושבים שמגיע לנו פעם בשבוע 24 שעות של שקט מהאוטובוסים.

לרובם - יש רכב, וכולם - יכולים להשתמש במונית.

עכ"פ זו דעתי, ולגטימי שיחלקו עליי.
אמרתי כבר, אם הרעש באמת היה הבעיה, הפתרון קיים
אוטובוסים חשמליים או מונעים בגז כל כך שקטים שלא תשמע אותם זזים בכלל. לא מאמין לי? סע לגוטבורג בשוודיה שם כל האוטובוסים מונעים בגז טבעי ושקטים במיוחד. או קרוב יותר, לת"א, ליד אחד הקווים שמופעל בחשמל באוטובוסים הכתומים החדשים של דן (למה כתום אין איש יודע). אין שקט מזה.
&nbsp
וזה בטוח הרבה יותר שקט מהפקקים בכביש 2 ונתיבי איילון וליד הפרק הלאומי ברמת גן בשעות מסויימות בשבת. טרטור מנועים של אלפי מכוניות פרטיות מרעיש הרבה יותר ממנוע של אוטובוס בודד פעם בשעה או פעם בחצי שעה - ויש לזכור שתח"צ בשבת, אם אי פעם תופעל, תופעל במתכונת מצומצמת עם הרבה פחות קווים ותדירות נמוכה בהרבה, מכיוון שדפוסי הדרישה בשבת שונים מדפוסי הדרישה באמצע השבוע.
&nbsp
הרעש, כמו "זכויות העובדים" הוא פשוט תירוץ לא מוצלח של אנשים שמה שחשוב להם זה האספקט הדתי, אבל מבינים שזה לא ישכנע אף חילוני שרוצה בתח"צ בשבת ולכן מתאמצים להמציא תירוצים לא קשורים.
&nbsp
אז בבקשה, אם אתה רוצה לדבר על זה ברצינות, תפסיק עם השטויות של "רעש" ותיתן טיעונים עניינים.
 

Ccyclist

Well-known member
רכב ומוניות אינם אופציה עבור רבים וזכותם לתח"צ.

אל תקח ללב

התגוררתי שנים רבות ברחוב שהיה עורק תחבורה ראשי וסואן כך שמאוד שמחתי שלפחות אוטובוסים אין לי בשבת.

אני לא יחיד, כמוני חילונים רבים במדינה שחושבים שמגיע לנו פעם בשבוע 24 שעות של שקט מהאוטובוסים.

לרובם - יש רכב, וכולם - יכולים להשתמש במונית.

עכ"פ זו דעתי, ולגטימי שיחלקו עליי.
רכב ומוניות אינם אופציה עבור רבים וזכותם לתח"צ.
לרכב יש מחסום כפול של כלכלה ורישוי, המונית הפרטית מציבה מחסום כלכלי ניכר עבור מי שבדרך כלל משתמש בתחבורה ציבורית וגם אם אפשר ליסוע שבת אחת בחודש זה יוצר אלמנט של קיצוב.
&nbsp
בכל העולם המערבי מצליחים להפעיל תחבורה ציבורית ביום א' ולתת יומיים מנוחה. בישראל מנסים לתכנן לפי מודלים של תיכנון מערבי - הכנסת אמצעים מסילתיים לערים, צימצום מקומות חנייה ובנייה לגובה - וכל זה אומר שאי אפשר יהיה להחזיק ברכב שני או אפילו רכב לכל משפחה אלא שמפנים את הציבור להשתמש בתחבורה ציבורית שאינה קימת בערב הבילויים העיקרי וביום החופשי שלו.
 

iritilan

New member
במה שונה רעש מכוניות מרעש אוטובוסים?

אל תקח ללב

התגוררתי שנים רבות ברחוב שהיה עורק תחבורה ראשי וסואן כך שמאוד שמחתי שלפחות אוטובוסים אין לי בשבת.

אני לא יחיד, כמוני חילונים רבים במדינה שחושבים שמגיע לנו פעם בשבוע 24 שעות של שקט מהאוטובוסים.

לרובם - יש רכב, וכולם - יכולים להשתמש במונית.

עכ"פ זו דעתי, ולגטימי שיחלקו עליי.
במה שונה רעש מכוניות מרעש אוטובוסים?
גם אני הייתי רוצה שלא יהיה לי רעש מכוניות מתחת לחלון, מישהו יעלה בדעתו לסגור את הרחוב לתנועת רכב פרטי בגלל זה?
למה אוטובוסים זו הפרעה ורכבים פרטיים לא? להיפך אוטובוסים פחות נכנסים לרחובות קטנים ולו תחבורה ציבורית היתה הופכת במדינה לחלופה אמיתית לרכב פרטי (ואני בהחלט חושבת שהיעדר תחבורה ציבורית בשבת זו רק אחת מהבעיות בדרך ליעד זה) מספר המכוניות על הכביש היה יורד ועמו גם הרעש.
לרבים מאד אין רכב פרטי וגם אינם יכולים להרשות לעצמם מונית, בוודאי לא באופן קבוע. האם אסור לכל הציבור הגדול הזה לבקר משפחה? ללכת לים? להנות מהחופש המובן מאליו שבעלי רכב פרטי נהנים ממנו?
ודרך אגב גם לנהוג במונית זו עבודה, למה זה לגיטימי יותר?
קל מאד למי שיש לו רכב פרטי לזלזל בחשיבות התחבורה הציבורית בכל ימות השנה, כולל שבת. מי שנוסע בשבת בעצמו, למה שידרוש לשלול את הזכות הזאת מאחרים?
 
אז אני מבין שאין לך בעיה שהאוטובוסים החשמליים של קו 4 בת"א

אל תקח ללב

התגוררתי שנים רבות ברחוב שהיה עורק תחבורה ראשי וסואן כך שמאוד שמחתי שלפחות אוטובוסים אין לי בשבת.

אני לא יחיד, כמוני חילונים רבים במדינה שחושבים שמגיע לנו פעם בשבוע 24 שעות של שקט מהאוטובוסים.

לרובם - יש רכב, וכולם - יכולים להשתמש במונית.

עכ"פ זו דעתי, ולגטימי שיחלקו עליי.
אז אני מבין שאין לך בעיה שהאוטובוסים החשמליים של קו 4 בת"א
יפעלו בשבת...
ואין לך בעיה שהרכבת הקלה המחושמלת בקו האדום בגוש דן תפעל בשבת...
ומה לגבי הרכבת הקלה בירושלים? (אמנם ירושלים עיר הקודש, אבל אם כל מה שחשוב לך זה שקט, אז גם הרכבת הקלה הזו לא אמורה להפריע לך, נכון?)

אם נניח יהיה מאבק על הפעלת הקו האדום בגוש דן בשבת, באיזה צד אתה תהיה?
 

Ccyclist

Well-known member
כל רחובות רק"ל ירושלים פתוחים בשבת.

אז אני מבין שאין לך בעיה שהאוטובוסים החשמליים של קו 4 בת"א
יפעלו בשבת...
ואין לך בעיה שהרכבת הקלה המחושמלת בקו האדום בגוש דן תפעל בשבת...
ומה לגבי הרכבת הקלה בירושלים? (אמנם ירושלים עיר הקודש, אבל אם כל מה שחשוב לך זה שקט, אז גם הרכבת הקלה הזו לא אמורה להפריע לך, נכון?)

אם נניח יהיה מאבק על הפעלת הקו האדום בגוש דן בשבת, באיזה צד אתה תהיה?
כל רחובות רק"ל ירושלים פתוחים בשבת.
 

נייף

New member
לדעתי

איום ונורא, מוכיח שאין ומעולם לא היה סטטוס קוו.
השקר שנמכר לציבור החילוני הוא שהחזון איש ובן גוריון הסכימו להקפיא את המצב ערב הקמת המדינה ועל שני הצדדים לכבד זאת. הקטע שהבאת מוכיח עד כמה הצד הדתי יכול במחי יד לבטל את זכויותיו של הציבור החילוני ואת "הדרך לעבדות" שבה מפא"י ההיסטורית היתה מוכנה לבטל את זכויות הציבור החילוני המעוגנות באותו סטטוס קוו מזוייף.
&nbsp
אי אפשר להצדיק הגבלות לצד החילוני בשם דבר שאינו מונע הפרות מצד הדתיים.
&nbsp
&nbsp
לדעתי
האפשרות של תח"צ רשמית בשבת ככל הנראה לא תהיה והסיבה לכך היא מתמטית.

מספר המסורתיים, הדתיים, החרדיים, וגם החילוניים המעוניינים בכך רב יותר מהחילוניים שלא מעוניינים בכך.

ועוד לא דברנו על הפוליטיקה....
 

Ccyclist

Well-known member
נסעת לאחרונה במטרונית קו 1 בשבת?

לדעתי
האפשרות של תח"צ רשמית בשבת ככל הנראה לא תהיה והסיבה לכך היא מתמטית.

מספר המסורתיים, הדתיים, החרדיים, וגם החילוניים המעוניינים בכך רב יותר מהחילוניים שלא מעוניינים בכך.

ועוד לא דברנו על הפוליטיקה....
נסעת לאחרונה במטרונית קו 1 בשבת?
לפי הפרופיל אתה באזור חיפה. סע בקו שלפי הדיווחים עליו בפורום מפרקיות נוסעות בו ללא מקומות ישיבה בערבי שישי ותגיד שאין דרישה.
 
לא נכון, רבים מהדתיים לאומיים תומכים בתחץ בשבת

לדעתי
האפשרות של תח"צ רשמית בשבת ככל הנראה לא תהיה והסיבה לכך היא מתמטית.

מספר המסורתיים, הדתיים, החרדיים, וגם החילוניים המעוניינים בכך רב יותר מהחילוניים שלא מעוניינים בכך.

ועוד לא דברנו על הפוליטיקה....
לא נכון, רבים מהדתיים לאומיים תומכים בתחץ בשבת
ורוב מוחץ אצל החילונים והמסורתיים, וכמובן הלא יהודים.
ההתנגדות ברובה אצל החרדים.
 

Ccyclist

Well-known member
המלחמה העיקרית היא בתומכיהם, ויש להדגיש שאין פגיעה.

אפרסם, רגע לפני כניסת השבת
פגיעה תחת פגיעה, מדובר במלחמת כפיה ממש כמו באירן. אין שום פגיעה בחרדים בהפעלת תח״צ בשבת, רק פגיעה במיסיונריות שלהם והרצון שלהם להפוך אותי להיות כמוהם. במלחמת תרבות זו, מי שימצמץ יובס. הגיע הזמן לשנס מותניים ולהילחם על מדינה יהודית חילונית בדיוק כפי שהיא קמה. אי הפעלת תח״צ בשבת משמעה כיבוש מדינת ישראל בידי כח זר שיש להילחם בו.
המלחמה העיקרית היא בתומכיהם, ויש להדגיש שאין פגיעה.
באנגליה אין יהודי דתי אחד שהיה חושב אפילו להפריע לתנועת הרכבות והאוטובוסים בשכונות יהודיות בצפון לונדון. לא מפריע להם כהוא-זה שהאמצעים האלו פועלים אפילו ביום כיפור והם מסוגלים לקבל אפילו יהודים שבאים לבתי כנסת אורתודוקסים באמצעי התחבורה האלו. מדובר בקהילות שקיימות מסוף המאה ה19 והן משקפות את אותה יהדות מסורתית שמעידים עליה ממרוקו ועד לזכרונות הילדות של טומי לפיד. יהודים הצליחו לחיות בגלות 2000 שנה בלי שמנהגים זרים או חילוניים "יפגעו ברגשותיהם".
&nbsp
כוחם של החרדים והדתיים לאומיים בישראל מקורו בשקר של "פגיעה ברגשות". התירוץ הזה משכנע ישראלים חילונים ומסורתיים רבים שאינם יודעים שהיהדות הצליחה לחיות בפשרה עם סביבתה. האמת היא שכל עוד הדתי או החרדי חופשי לקיים את מצוות הדת זה מספיק והוא יכול לחיות בשלום אפילו עם גויים גמורים ולא רק עם יהודים חילוניים. תושבי מאה שערים בירושלים אינם נפגעים כהוא זה מכך שאוטובוסים מזרח ירושלמיים נוסעים בשבת כ500 מטר מרחובותיהם.
&nbsp
כדי לאפשר תח"צ בשבת יש להראות שמתן שירות לציבור החילוני לא מפריע כהוא-זה ליכולתם של הדתיים לקיים את אורח החיים שלהם ושה"רגשות" שלהם לא מצדיקים הגבלות על אחרים כי עובדה שבשאר העולם אין להם "רגשות" כאלו. אף אחד לא מדבר על העברת אוטובוסים בלב בני ברק או גאולה אלא בצירים עיקריים ובשכונות חילוניות. המסר הוא שההפרעה הממשית היחידה היא לחופש התנועה של החילונים ואת הנקודה הזו קשה להמחיש על ידי פגיעה ממשית בחופש הדת של הדתיים.
&nbsp
אני די בעד הפגנה של חסימת אוטובוסים לאזורים דתיים ביום ד' למשל כי זו המחשה של פגיעה דומה במהותה.
&nbsp
 

נייף

New member
אינני מנתח

המלחמה העיקרית היא בתומכיהם, ויש להדגיש שאין פגיעה.
באנגליה אין יהודי דתי אחד שהיה חושב אפילו להפריע לתנועת הרכבות והאוטובוסים בשכונות יהודיות בצפון לונדון. לא מפריע להם כהוא-זה שהאמצעים האלו פועלים אפילו ביום כיפור והם מסוגלים לקבל אפילו יהודים שבאים לבתי כנסת אורתודוקסים באמצעי התחבורה האלו. מדובר בקהילות שקיימות מסוף המאה ה19 והן משקפות את אותה יהדות מסורתית שמעידים עליה ממרוקו ועד לזכרונות הילדות של טומי לפיד. יהודים הצליחו לחיות בגלות 2000 שנה בלי שמנהגים זרים או חילוניים "יפגעו ברגשותיהם".
&nbsp
כוחם של החרדים והדתיים לאומיים בישראל מקורו בשקר של "פגיעה ברגשות". התירוץ הזה משכנע ישראלים חילונים ומסורתיים רבים שאינם יודעים שהיהדות הצליחה לחיות בפשרה עם סביבתה. האמת היא שכל עוד הדתי או החרדי חופשי לקיים את מצוות הדת זה מספיק והוא יכול לחיות בשלום אפילו עם גויים גמורים ולא רק עם יהודים חילוניים. תושבי מאה שערים בירושלים אינם נפגעים כהוא זה מכך שאוטובוסים מזרח ירושלמיים נוסעים בשבת כ500 מטר מרחובותיהם.
&nbsp
כדי לאפשר תח"צ בשבת יש להראות שמתן שירות לציבור החילוני לא מפריע כהוא-זה ליכולתם של הדתיים לקיים את אורח החיים שלהם ושה"רגשות" שלהם לא מצדיקים הגבלות על אחרים כי עובדה שבשאר העולם אין להם "רגשות" כאלו. אף אחד לא מדבר על העברת אוטובוסים בלב בני ברק או גאולה אלא בצירים עיקריים ובשכונות חילוניות. המסר הוא שההפרעה הממשית היחידה היא לחופש התנועה של החילונים ואת הנקודה הזו קשה להמחיש על ידי פגיעה ממשית בחופש הדת של הדתיים.
&nbsp
אני די בעד הפגנה של חסימת אוטובוסים לאזורים דתיים ביום ד' למשל כי זו המחשה של פגיעה דומה במהותה.
&nbsp
אינני מנתח
ובוודאי שלא נוירולוג אבל אנסה להיכנס למוח של הדתי (על סמך שיחות שהיו לי).

הנקודה העיקרית היא שכאן מדובר במדינה יהודית המתנהלת על ידי יהודים, כיון שכך קיימת בדת העניין של הערבות ואחריות הדדית לכן מפותח אצלם מאוד ערבות הדדית כמו גמחים וכיו"ב.

(הרי אותה התמיהה קיימת בשאר החוקים הדתיים כמו 'נישואין וגירושין', מה אכפת לך הדתי איך שהבת שלי תתחתן, אתה בין וכה תתחתן לפי ההלכה).

כאמור, הם מרגישים חובה לשמור על היהדות, לטענתם אם הם לא יעמדו על המשמר אז כל סממן יהודי במדינה ייעלם תוך תקופה קצרה.

נכון שמבחינה מסויימת קשה להבין את זה וזה גורם לתחושה של חוסר אונים... אבל כך הם רואים את זה כדאי שנדע את הדברים.

אגב, תמיד שאלתי את עצמי מדוע אני רואה במקרי פיגועים מתעסקים עם המתים, איך הם הגיעו לזה, בצבא ובאזרחי, נראה שזה גם עניין של ערבות הדדית מסויימת.

כל עוד שהם לא בודקים לי בתוך הבית אם אני מברך... או מניח תפילין.... או מדליק את הגז בשבת - אין לי בעיה. אדרבא, אני מתחבר לעניין המסורתי.
 

Ccyclist

Well-known member
זה לא רלוונטי לרוב החילוני וללא יהודים.

אינני מנתח
ובוודאי שלא נוירולוג אבל אנסה להיכנס למוח של הדתי (על סמך שיחות שהיו לי).

הנקודה העיקרית היא שכאן מדובר במדינה יהודית המתנהלת על ידי יהודים, כיון שכך קיימת בדת העניין של הערבות ואחריות הדדית לכן מפותח אצלם מאוד ערבות הדדית כמו גמחים וכיו"ב.

(הרי אותה התמיהה קיימת בשאר החוקים הדתיים כמו 'נישואין וגירושין', מה אכפת לך הדתי איך שהבת שלי תתחתן, אתה בין וכה תתחתן לפי ההלכה).

כאמור, הם מרגישים חובה לשמור על היהדות, לטענתם אם הם לא יעמדו על המשמר אז כל סממן יהודי במדינה ייעלם תוך תקופה קצרה.

נכון שמבחינה מסויימת קשה להבין את זה וזה גורם לתחושה של חוסר אונים... אבל כך הם רואים את זה כדאי שנדע את הדברים.

אגב, תמיד שאלתי את עצמי מדוע אני רואה במקרי פיגועים מתעסקים עם המתים, איך הם הגיעו לזה, בצבא ובאזרחי, נראה שזה גם עניין של ערבות הדדית מסויימת.

כל עוד שהם לא בודקים לי בתוך הבית אם אני מברך... או מניח תפילין.... או מדליק את הגז בשבת - אין לי בעיה. אדרבא, אני מתחבר לעניין המסורתי.
זה לא רלוונטי לרוב החילוני וללא יהודים.
הדתיים והחרדים ביחד הם 20% מהאוכלוסייה בלבד. יש 20% ערבים, אחוז מסויים של זכאי חוק שבות לא יהודים ורוב של כ 60% חילונים ומסורתיים לא קפדנים. השפה שבה יש לנהל את הדיון היא בשיח זכויות וכבוד הדדי חילוני ולא במונחי דת. המדינה הוקמה כמדינת לאום מודרנית של העם היהודי ע"י חילונים וההלכה איננה חלק ממערכת החוקים שלה.
&nbsp
על הדתי לכבד את חילוניותי וזכותי לנהל אורח חיים חילוני כולל גישה למקומות בילוי ומוסדות תרבות (חלקם במימון המדינה) הפעילים בשבתות ובחגים.
&nbsp
&nbsp
 
זו "ערבות הדדית" סלקטיבית והרבה פעמים גם צבועה

אינני מנתח
ובוודאי שלא נוירולוג אבל אנסה להיכנס למוח של הדתי (על סמך שיחות שהיו לי).

הנקודה העיקרית היא שכאן מדובר במדינה יהודית המתנהלת על ידי יהודים, כיון שכך קיימת בדת העניין של הערבות ואחריות הדדית לכן מפותח אצלם מאוד ערבות הדדית כמו גמחים וכיו"ב.

(הרי אותה התמיהה קיימת בשאר החוקים הדתיים כמו 'נישואין וגירושין', מה אכפת לך הדתי איך שהבת שלי תתחתן, אתה בין וכה תתחתן לפי ההלכה).

כאמור, הם מרגישים חובה לשמור על היהדות, לטענתם אם הם לא יעמדו על המשמר אז כל סממן יהודי במדינה ייעלם תוך תקופה קצרה.

נכון שמבחינה מסויימת קשה להבין את זה וזה גורם לתחושה של חוסר אונים... אבל כך הם רואים את זה כדאי שנדע את הדברים.

אגב, תמיד שאלתי את עצמי מדוע אני רואה במקרי פיגועים מתעסקים עם המתים, איך הם הגיעו לזה, בצבא ובאזרחי, נראה שזה גם עניין של ערבות הדדית מסויימת.

כל עוד שהם לא בודקים לי בתוך הבית אם אני מברך... או מניח תפילין.... או מדליק את הגז בשבת - אין לי בעיה. אדרבא, אני מתחבר לעניין המסורתי.
זו "ערבות הדדית" סלקטיבית והרבה פעמים גם צבועה
ה"ערבות ההדדית" הזו מוגדרת על ידי חלק מהם (בעיקר על ידי חלק גדול מהחרדים) בהתאם להשקפה שנוחה להם - הם קבעו למשל שערבות הדדית זה לימוד תורה בישיבות במקום לשרת בצבא.
מה יותר ערבות הדדית משירות צבאי או אזרחי למען העם והמדינה?

כל עוד הגדרת הערבות ההדדית מהווה בעיניהם מונופול שלהם, אחרים לא חייבים ללכת שבי אחרי "הערבות ההדדית" הנפלאה הזו.

אני מעדיף את "החייה ותן לחיות" על פני "הערבות ההדדית" שמנסה לנהל לי את החיים לפי הגדרות סלקטיביות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה