התנשאות, בורות, ושוביניזים במיטבו.

קלייטון.ש

Well-known member
נימתו אכן מזלזלת אבל נדמה לי שאני מבין אותו

הוא מתכוון לזלזל בטענה שהשמיע התלמיד לפיה לנשים - כמין - יש רוחניות יתרה מלידה.
לכן שאלתי אם יש לטענה זו סימוכין במקורות היהדות. אם אין אפשר להבין למה רב ידחה בזלזול טענה לרוחניות יתרה, טענה שכנראה מכעיסה אותו. היהדות היא דת של עבודה - האדם נדרש לעבוד וללמוד כדי להתקדם במדרגות הרוחניות - ולא דת שלפיה אנשים נולדים מוכנים מבחינה רוחנית. מובן בעיני שרב ידחה טענה שיוצאת כך נגד מהות הדת.
חז"ל אמרו "הווי דן כל אדם לכף זכות". אני מאד מעריך אמירה זו ומשתדל לנהוג לפיה. אני תמיד משתדל להבין את האדם שעומד מולי ולהצדיק אותו. זאת דווקא כשאני לא מסכים איתו (שהרי את מה שאני מסכים לו לא קשה לי להצדיק). כאשר רב מוסר עמדה שמבוססת ביהדות, הוא מדבר מתוך אמונתו לא החדשנית אלא המסורתית, אני חושב שצריך להשתדל להבין אותו ולא לפסול. אחרת פוסלים לא רק אדם אחד אלא דת שלמה. זאת גם אם יש באותה דת דעות אחרות.
 

יוסי ר1

Active member
"והוי דן את כל האדם לכף זכות"...

כן, יש ביהדות עמדה לפיה נשים מחוננות ברוחניות יתרה, ומסבירים בזה את העניין שנשים פטורות ממצוות שהזמן גרמן, משום שהן מסוגלות יותר מגברים לנאמנות ודבקות ואינן צריכות את אותן מצוות.
ועתיק מזה הוא הטיעון שרש"י מביא בפרשה בה אברהם מפקפק בבקשת שרה לגרש את הגר וישמעאל - אלוקים מורה לו "כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה", אומר רש"י על אתר - "למדנו שהיה אברהם טפל לשרה בנביאות"!
 
באותו הקשר עלה היום בדעתי שיש גם רבנים שזקנם ארוך ודעתם קלה

לפעמים רבנים נמצאים גם בעמדה לאשר או לפסול רבנים אחרים - הייתי מיודד בזמנו עם הרב קרליבך, וכשבאתי להירשם לנישואים ברבנות לא הסכים הרב שקרליבך ישיא אותנו כי הוא 'לא מקובל עלינו'. כשראו את תגובתי המתקרבת, ולא הסתרתי אותה, אמרו טוב, נבדוק ונחזור אליך. בדקו וחזרו ואישרו, ואני אמרתי לרב מה דעתי עליו.

 

שילה1

New member
כל זמן שנשים פסולות לעדות-ברבני,

שנשים לא עולות לתורה(רק אצל הרפורמים),נשים לא חייבות במצוות רבות ,הכתובה=שטר קניין ועוד ועוד-נשים מופלות לרעה ביהדות בכלל ואצל רבנים מסויימים-בפרט. חבל מאוד שכך.
 
למעלה