התלבטות לגבי קניית שיאומי- אשמח לעצות! :)

כמו הרבה אנשים אחרים גם בסביבה שלי

יש הרבה אנשים שראו את האור והיו משוכנעים שדפקו את המערכת עם כלמיני מותגים מלוכסנים בשנקל עם נתוני נייר מדהימים .
הסטטיסטיקה ( לפחות במקום העבודה ) מספרת סיפור אחר . על מכשירים ( דוגי , ליקו , מיצו , חוואווי וכ"ו ) עם איכות מצלמה של שנות התשעים , עם איכות בנייה של שניים סינים עם כינור גדול , עם אמינות ועמידות של כלום ,עם אין שירות בארץ
הרב המכריע נטש את הסיפור אחרי פחות משנה .
אז נכון - אפשר לקנות לילד מכשיר ב 438 ש"ח , רק לקחת בחשבון שמדובר במוצא חד"פ .
* היית קונה רכב שצריך להחליף לו רום בשביל שיהיה אפשר לעבוד איתו ? או שצריך להעביר אותו לילד המחוצ'קן בן ה14 של השכנים כדי שתוכל ליסוע לעבודה ?
 

enigo

New member
וסטטיסטיקה קצת אחרת...

טלפון ג'יאו שנקנה לפני ארבע שנים עדיין עובד. ה-GPS היה מחורבן מהרגע הראשון, אבל זה לא רלבנטי בטלפון לילדה, והמצלמה האחורית הפסיקה לעבוד לפני שנה - אבל היא היתה כל כך גרועה מראש, שזה לא ממש משנה. עלה 70$ בזמנו. סכום שבאותה תקופה היה בערך מחיר קייס לסמסונג בארץ. לא דרש שום תחזוקה - אפילו הסוללה מקורית.
טלפון אופו 7A - בן שנה וחצי. עובד בלי שום בעיה. מהיר, בנוי טוב, מצלמה מספקת בהחלט לצרכי ילדים. לא נדרשה שום תחזוקה, וגם הסוללה ספייר שקיבלנו תמורת 127$ הדולר ששילמנו עליו עדיין במגירה, בלי שימוש.
טלפון נוביה 9 מיני נקנה לפני כשנתיים. עדיין תקין ועובד. לא נדרשה שום תחזוקה. מצלמה טובה, עם הרבה אפשרויות שליטה ידנית.
טלפון ZTE V5 - מת אחרי שנה בערך. לא טרחתי לתקן.
טלפון נוביה 7 מקס - בן שנה בערך, חזק, מסך יפה, מצלמה לא רעה. לא נדרשה שום תחזוקה.
לנובו זוק Z2 - בן 8 חודשים. שום בעיה עד עכשיו (מלבד רום "בינלאומי" מלא פרסומות שהוחלף. טלפון זהה שהוזמן מחנות אחרת הגיע עם רום תקין). יופי של טלפון.
מצד שני, הסמסונג S4 של אשתי חווה בארבע שנים שתי החלפות מסך (אחת כשהוא היה בן חודש - המסך פשוט מת. הוחלף באחריות), נדרש לשתי החלפות סוללה ולא מזמן מת רכיב הזיכרון שלו וגם שקע הטעינה דרש החלפה. וזה לא כי אשתי משתמשת כבדה או משהו. מיותר לציין שהסמסונג לבדו עלה יותר מכל הסיניים ביחד...
אז יודע מה? נראה לי שזו סטטיסטיקה לא רעה - אם מסתכלים עליה מהצד הסיני.

אבל חשוב להגיד - צריך לדעת מה לקנות מכל שפע הסינים. חבר התלהב ממפרט של טלפונים של יצרן סיני (נדמה לי ulefone או משהו בסגנון), והזמין טלפון לילד. הטלפון הרשים מאוד בביצועים, אז הוא הזמין עוד שלושה טלפונים של אותו יצרן (דגמים שונים) שכולם או שלא עבדו כמו שצריך מהרגע הראשון או התחילו לעשות בעיות די מהר. אחרי שנה בערך, גם הטלפון של הילד מת.
 

enigo

New member
ולשאלה בסיפא - כן. אם היו מוכרים לי מכונית משפחתית בחצי מחיר

שכל מה שצריך לעשות בה כדי לקבל משפחתית מן המניין הוא להחליף צמיגים (עולה אפילו יותר מרום...), הייתי עושה זאת בשמחה. אתה לא?
 

BobboVilla

New member
החלפת רום זה יותר דומה להחלפת תיבת ההילוכים מאשר הצמיגים

והיית צריך לעשות את זה לא באיזשהו מוסך, שאולי לא מכיר בהכרח את הדגם המסוים שלך, כן מבין ברכיבי המנוע השונים. במקום זה, אתה צריך להחליף את זה בעצמך, או לתת לאיזה חובבן שעשה את זה פעמיים-שלוש, ומבין רק את ההיבט הצד של מה שהוא צריך לעשות עכשיו.
 

BobboVilla

New member
ויש מכוניות סיניות שמתפוררות בעת תאונה

גם לה יש (היו) גלגלים.

 

noa_f

New member
ב-1988 היו פה דאצ׳יות שהתפוררו תוך שנה בלי תאונה..

 

BobboVilla

New member
והיו גם סוסיתות שגמלים היו אוכלים אותן


 

enigo

New member
העלות של החלפת רום קרובה יותר לזו של החלפת צמיגים, באופן

יחסי - והפיכה באותה מידה. לעומת החלפת תיבת הילוכים או מחשב. לא מצא חן בעינך הרום החדש? תחזיר לישן. מה גם שבהרבה מאוד טלפונים סיניים לא צריך להחליף רום - ומצד שני יש לא-סיניים שבהם צריך להחליף רום.
 

BobboVilla

New member
מבחינת עלות אתה צודק. אבל צמיגים לא חייבים להיות "של הרכב"

בעוד שתיבת ההילוכים (והרום) חייבים להתאים לרכב/מכשיר, אחרת יש לך קופסא חסרת שימוש. בנוסף, לא בטוח שתמיד אפשר למצוא את הרום המקורי של המכשיר, בטח כאשר מדובר ביצרניות קטנות ואיזוטריות, שמייצרות מכשירים חד פעמיים.
 

enigo

New member
כמו שכתבתי בהודעה אחרת כאן - הסיניים בהחלט דורשים קצת יותר

בררנות ומחקר לפני הקניה. כשאתה קונה סמסונג אמצע הדרך אתה יודע שלא תצטרך להתעסק איתו - אבל אתה גם יודע (או שהרוב בעצם לא) שתקבל תמורה די עלובה לכספך מבחינת יכולת וביצועים. אף החלפת רום לא תגדיל לך את זיכרון העבודה או תשפר את ביצועי המעבד. שלא לדבר על רזולוצית המסך.
אז יש אלטרנטיבה - לנבור קצת בפורומים ומבחנים, למצוא מכשיר של חברה מוכרת ולא כזו שצצה אתמול, תשנה את השם מחר ותעלם מחרתיים. לקנות בזול - ולהשקיע אם צריך עוד כמה שקלים בהחלפת רום.
ויש גם שקט נפשי מסוים בידיעה שבמקרה הכי גרוע - אם הטלפון נשבר/טבע/נגנב - הוא עלה פחות מתיקון מסך בחלק מהטלפונים של החברות המובילות.
 

BobboVilla

New member
אני הגבתי לכך שעשית הקבלה בין החלפת רום להחלפת צמיגים

לא האם זה יותר או פחות טוב לקנות מכשיר סיני.
&nbsp
אגב, מכיוון שהדיון התחיל עם מכשירים של שיאומי, למיטב זיכרוני כדי שאפשר יהיה לצרוב רומים צריך לפתוח את ה-Bootloader, וזה תהליך שלוקח כמה ימים/שבועות כי צריך לשלוח בקשה לאישור באיזה פורום.
 

enigo

New member
הדיון התחיל עם שיאומי והמשיך עם כלל הסיניים. לפחות בהודעה

שאני הגבתי אליה. וכאשר החלפת רום עולה כמה עשרות שקלים (אם נעזרים במישהו אחר) ולוקחת שעה-שעתיים - אז זה קרוב יותר להחלפת צמיגים מאשר להחלפת תיבת הילוכים.
וכמו שנדמה לי שכבר כתבתי - מתוך לא מעט טלפונים סיניים שהיו לי ובמשפחתי, רק באחד החלפתי רום בגלל שהוא הגיע עם רום "גלובאלי" של החנות, שהיה מפוצץ בפרסומות. כל השאר עובדים עד היום (חוץ מאחד שמת) עם הרום המקורי וכולם מרוצים.
&nbsp
 

enigo

New member
ואגב, במדינה שלנו החלפת תיבת הילוכים נשמעת כדבר הזוי, אבל

יש מדינות שבהן התקנות פחות קשיחות, והחלפת סוג תיבת ההילוכים ברכב לכזו של רכב אחר הוא עניין נפוץ למדי. לא במכוניות עממיות סטנדרטיות, אבל בהחלט במכוניות שבהן אנשים משקיעים בשיפורים - רכבי שטח או ספורט, בעיקר. אבל אפילו במכוניות עממיות, אם יש תיבת הילוכים או מנוע בעייתיים, ויש רכיב אחר טוב יותר שזמין במחיר סביר, אנשים מחליפים. כמו שאצלנו החליפו בזמנו - באישור מיוחד של המדינה - מנועי 1100 ב-1300 (באסקורט) או 1300 ב-1600 (בסובארו ליאונה).
 

z1george

Member
מנהל
כן

יש קופונים שמורידים המחיר 118$ או 138$ בהתאמה
אין לי מושג. קניתי 4/32 אחרי שהיה לי משהו דומה שתפקד נהדר 5 חודשים ואז נמאס לי ומכרתי. אבל יש מכשירי לאאקו אצל חברים שעובדים כבר קרוב לשנתיים איכות הבניה מעולה
לגבי מצלמות שהמאזין אמר שנות ה90== אכן צריך להתפשר .
אבל זה 118$ במקום 600$ אז יש כאלה שיתפשרו על לצלם צלחות בחושך אצל שף מפורסם כדי לשלם חמישית מחיר.
לגבי הרום- אין לי מושג
בזמנו קניתי Le2 Pro ב245$ וכן ישבתי והחלפתי רום
אני חושב שזו עסקה נהדרת ב118$ ל4GB RAM
NO PAIN NO GAIN
לא כולם יכולים לשלם על OP5 או גלקסיS8 ולטעמי המכשיר הזה עדיף על מיני סמסונגים נמוכים שנמכרים בארץ בפי שלוש
להבטיח שזה עובד OOB - זה עובד
אם רצוי להחליף רום - ברור שכן
 

se7en77

New member
יש דברים שכדי לעבוד איתם חייבים את ליקו

והאפליקציות זבל שלהם , דוגמא אחת זה אינפרא רד , למה אפליקציה לשלט רחוק צריכה גישה לאנשי הקשר או לטלפון ... נכון להיום לא מצאתי אפליקציה צד שלישי שעובדת עם האינפרא.
 
למעלה