התלבטות בקניית אופה לחם

zepled

New member
התלבטות בקניית אופה לחם

שלום לכולם, אני מתלבט האם לקנות אופה לחם לפי השרשורים שהיו בפורום הבנתי שהרוב ממליץ על מיקסר ואז אפייה בתנור. וחלק ממליצים לקנות מוכן, אני רוצה לקנות אופה לחם ממספר סיבות המחיר היקר של לחם מוכן 20 ש"ח לחבילה שמספיקה בקושי לשלושה ימים, וגם האפייה בשילוב עם מיקסר נראית לי יותר מידי עבודה. אפייה באופה לחם נראית לי אפשרות הכי נוחה למרות שקראתי שיש אופי לחם שמשאירים חור בלחפ אחרי האפייה ורק אחרי מספר רב של ניסיונות יוצא לחם סביר. אני מתלבט בין מספר אופי לחם אשמח אם תחלקו את דעותיכם ותעזרו לי לקבל החלטה.
 

פושטקי

New member
שאלה על אפיית לחם ללא גלוטן

שלום, לאחותי גילו צליאק ואני מעוניינת לקנות לה במתנה אופה לחם ע"מ שתוכל להכין לחם ללא גלוטן בבית :) קראתי במספר מקומות כי לשם כך נדרש אופה לחם שיש בו תוכנית ייחודית אבל לא הצלחתי להבין באיזה דגמים יש את התוכנית הזו. לי באופן אישי יש אופה לחם מסוג Morphy Richards 48290 שאני מאוד מרוצה ממנו אבל לא הבנתי אם הוא מתאים. האם ידוע לכם אם הדגם הזה מתאים לאפייה ללא גלוטן? אם כן- על איזו תוכנית צריך להפעיל ואם לא- איזה דגם כן מתאים? אודה לתשובות מהירות. תודה רבה ובריאות לכולם!!!
 

tamysh1

New member
עוד יתרון ששכחתי לכתוב אתמול

שכשיש תערובות מוכנות ללחם- להכין אותם באופה לחם- זה הכי קל ופשוט.
 
../images/Emo124.gifמישהו יכול ליעץ בעניין אופה לחם../images/Emo92.gif

לצערי, אינני יודעת מה ליעץ. אין לי אופה לחם כל שאין לי מושג. מקווה שמישהו שמתמצא יכנס וימליץ. שבוע טוב, אמא של הבנים
 

Tami661

New member
אני לא יודעת אם אני מקור מהימן להמלצה מאחר

ואיני נזקקת ללחם זה באופן שוטף, אולם במתכונים שלי יש כמה ייעודיים לאופה לחם בשל הביקוש שהיה להם ועל סמך היכרותי עם פלח נרחב של משתמשים וצרכנים למטרה זו אני יכולה רק להביע את דעתי האישית: חסרון ראשון - אופה הלחם אינו חוסך את הצורך בעירוב קמחים מיוחדים, הדיוק בשקילתם ועירבוב יסודי, שאלו בעצם מהווים את 'הבעיה' המרכזית, המבדילה את תהליך הכנת הלחם נטול הגלוטן מלחם רגיל חסרון שני - הלחם המתקבל הוא מאוד קטן באופן יחסי למה שניתן להפיק באותה השקעה (עבודה/זמן/בלאגן) מהכנה תוך שימוש במיקסר ואפייה בתנור חסרון שלישי - זמן. אמנם מרגע שהתחיל התהליך אין צורך לעמוד ליד האופה ולהשגיח על התהליכים, אולם הזמן... הרבה יותר ארוך בסיכום מאשר הכנת לחם במיקסר ותנור (על אחת כמה וכמה כשמדובר בתערובות לחם מוכנות כמו זו של בר-אל למשל) חסרון רביעי - הצלחת האפייה תלויה בכל כך הרבה גורמים משתנים (טמפרטורת סביבת העבודה/תוצרת הקמחים וכיו"ב) עליהם לא ניתן לשלוט בהכנה באופה לעומת היכולת לשלוט בהם בשיטת ההכנה האחרת (הכפלת נפח הבצק בתפיחה ראשונה/מרקם הבצק תוך כדי לישה לצורך הוספת נוזלים) חסרון חמישי - מגוון טעמים. קשה להגיע למגוון טעמים בלחם נטול גלוטן הנאפה באופה לחם. אז נכון שאפשר פה ושם להוסיף גרעינים/עשבי תיבול - אך אלו טעמים המגבילים מאוד את השימוש בלחם. חסרון שישי - לא השקעתי בשפע מתכונים לאופה כמו שהשקעתי בבצקים המיועדים להכנה בשיטת המיקסר+תנור
נוסיף לכל החסרונות הללו את הדיווחים שאני שומעת מסביבי על "פיל לבן על השיש"... כלומר: התלהבות ראשונית ומאיסה מהירה במכשיר ותועלתו ותקבלו את דעתי האישית על רכישת אופה לחם. אבל כמובן, למען הגילוי הנאות, אציין שצליאקים רבים ציינו שהאופה הציל אותם בשלבי ההתאקלמות הראשוניים ללחם נטול גלוטן (זה אחרת כשקונים לחם כזה מוכן מאשר שמכינים לבד עם הריח המתפשט והידיעה שאין מרכיבים 'מוזרים' במוצר הבסיסי הזה)
 

mel79

New member
אנחנו משתמשים באופה לחם של מרפי ריצ'רדס

ואני חייב לומר שלמרות שלא ניסיתי לאפות לחם במיקסר ובתנור, לא נראה לי סביר מה שאת אומרת מבחינת ההשקעה. הכנת כיכר לחם (שמספיקה לבן שלי לשבוע) לוקחת אולי 10 דקות. כל מה שצריך זה להכניס את המצרכים לאופה לפי הסדר וללחוץ על כפתור ההפעלה. אז נכון, הלחם לא גדול ולקח זמן עד שמצאנו מתכון ותוכנית שהוא אוהב ושאפשר להקפיא ולהפשיר אותו אבל הוא טעים (לפחות לבן שלי) ולא דורש השקעה.
 

Tami661

New member
מעולה../images/Emo45.gifכמו שאמרתי... יש ויש. בגלל זה פתחתי

במשפט ש'אני לא מקור מספיק מוסמך' המשתמשים הקבועים הם אלו שיכולים לתת את התשובה, כי מבחינתי - להכין לחם שלא באופה... לוקח פחות מ-10 דקות (עבודה... מה שהתנור עושה וזמן התפיחה, אינם נכללים בחשבון שכן אני תמיד מוצאת 'תעסוקה' לזמן הזה
)
 

tamysh1

New member
אני משתמשת באופה לחם של קנווד

הבנתי שיש גם דגמים של אופי לחם עם תכנית ללחם ללא גלוטן- אם תוכל למצוא אחד כזה- הייתי ממליצה ללכת עליו. לי יש 2 מתכונים שלטעמי הם מוצלחים ואני מכינה אותם. שוב, לי הם טעימים, לא יודעת אם לילד הם יהיו טעימים כי הם לא ממש "רגילים", יותר מיוחדים. מתכון אחד הוא בבלוג שלי (בחתימה שלי למטה) ומתכון אחר הוא של מישהי מהפורום שפרסמה כאן- אם תרצה אני אחפש לך אותו. לדעתי אפייה באופה לחם קלה יותר מאשר בתנור.
 

yaaralt

New member
זו אכן התלבטות

מסכימה לגמרי שבאופה לחם קל הרבה יותר לאפות. זורקים את כל הרכיבים מחכים ובסוף יוצא לחם (אגב, לא גדול ככ בכל מקרה) על סמך ההנחה הזו וכמובן שאני אצטרך לאפות המון לחם, קניתי אופה לחם. בדיעבד, האופה יושב לו בנחת על המדף וכמעט לא נמצא בשימוש. למה? כי הבת שלי, עבורה כל זה מיועד, לא מוכנה לאכול מהלחמים הללו. לכן, המלצתי, קודם לנסות לחמים קנויים, אם אפשר אפילו להשאיל מחברים ולנסות לפני הרכישה. אם אתם אוהבים ומתחברים - זה שווה. לי יש אופה של מורפי ריצ'רדס והוא מצויין (גם כשמשתמשים בו
בהצלחה!
 

מליקה987

New member
אני משתמש באופה לחם של Emile Henry ואני מאוד מרוצה, מאוד קל לשימוש.
 
למעלה