התאריכים מגוחכים
הכפלת סגולה-ת"א - תאריך סיום אפריל 2010? מאיפה הביאו את התאריך הזה? ההכפלה לא תסתיים בשום אופן לפני 2012. לגבי יישום בלו"ז ייתכן שזה נכון. אך הסיום המקורי בתכנית החומש היה אמור להיות ב-2007 כך שזה איחור של חמש שנים ויותר מ-100%. כל זה בקו קצר, פשוט וזול לביצוע שאמור לקחת במצב רגיל כשנה וחצי. תחנת כפר מנחם - תאריך הסיום ריאלי במדינה נורמלית. לא ברור באיזה קצב תתנהלנה העבודות שם, אך אם לשפוט לפי ההסטוריה של הקו לב"ש - איחור של עוד שנתיים הוא הגיוני. היישום בלו"ז תלוי כמובן בסיום ההכפלה. הקו לראשון מערב - העבודה לא תסתיים ביוני 2011. היא תסתיים כנראה ב-2012, באיחור של 57 שנים בלבד ובאיחור של ארבע שנים לפי תכנית החומש. לגבי ההפעלה - ינואר נשמע אופטימי מדי. הקו לב"ש - לא לא לא, אלף פעמים לא! העבודה לא תסתיים בשום אופן ביוני 2011. היא עשויה להסתיים שנה מאוחר יותר אך אין בכך כל בטחון, הקטע לוד-רמלה עומד כצל כבד מעל הפרוייקט כולו. בכל מקרה מדובר באיחור של 5 שנים מתכנית החומש, שוב - יותר מ-100% איחור! הקו לעכו - אפשרי, לא הייתי חותם לכך ערבות בנקאית... מדובר באיחור של 5 שנים לפי תכנית החומש. הקו לנהריה - התחזית הסולידית היחידה עד כה. מדובר באיחור של 6 שנים, 150%. תחנת זכרון - לא בתכנית החומש ולכן לא רלבנטי. גם לא רלבנטי גם לנושא הרכבות והלו"ז. הזלקורן המגוחך דחף את זה לטבלה כדי לנפח אותה (טוב שהוא לא כתב על מבצע נקיון בתחנת לוד...) הקו לבני דרום - ייתכן בהחלט, מדובר באיחור של 58 שנה ובאיחור של חמש שנים לעומת תכנית החומש. אריק שים לב - הפעלת הקו עד יבנה יחד עם ראשון מערב אינה הבטחה של הרכבת ומעולם לא היתה, זו שאיפה שלך ושל חברים אחרים בפורום שייתכן שתתממש וייתכן שלא. אין שום הצהרה רשמית של הרכבת לפיה הקו ייפתח במכה אחת עד יבנה, גם אם הדבר יהיה אפשרי טכנית. הקו לפלשת - נו שויין... זה בכלל לא בתכנית החומש ולכן המועד לא רלבנטי, החשיבות התפעולית זניחה (יהיה כבר קו ישיר לתל אביב). לגבי היתכנות - עוד לא התחילו לטפל בבעיה הגדולה ביותר (הפרדה מפלסית ברחוב הרצל) ולא ברור אם זה יימשך 5 שנים, 20 שנה או 100 שנה. קו העיירות - (צחוק רועם). הזלקורן לקח משהו, יש לו טריפ רע... קו רעננה - הקו יושלם במקביל לסלילת 531. 531 עוד לא התחיל בכלל. לא ברור אם יתחיל אי פעם (בייניש כבר מכינה צווי מניעה חודשיים לעיכוב העבודות). התאריך הוא בגדר הימור בקזינו (בלס וגס, לא בפורום). A1 - לא לא לא! הקו לא ייפתח בשום אופן לפני 2018, וידידנו ד"ר רייטר כבר הימר על 2020 (אביתר יותר מקושר מהזלקורן...) בקיצור, יש המון זמן - הרבה יותר ממה שטוען הזלקורן - להצטיידות. הקווים לא יופעלו בבת אחת ולא במלוא הקיבולת. נראה לי שיהיה תהליך ארוך ומתיש של תפעול שיימשך שנים על שנים. הבעיה האמיתית היא בעיכובים של עבודות הפיתוח ולא בציוד הנייד (אם כי אין לזלזל בנושא זה).