התחזית ל2012 לפי הרכבת:יהיה חם וצפוף...

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
מילים כדרבנות ספקן, כמה הערות:
תחנת כפר מנחם לא תוכננה להפתח לציבור לפני השלמת הקו הכפול בין ב''ש ללוד, אח''כ תעצור רכבת אחת מתוך 2 בשעה בתחנה, ולא זו הרכבת הישירה בקו ב''ש-ת''א. זכרון יעקב מתוכננת לשמש כתחנת קצה בעיקר לרכבות הפרבריות בקו אשקלון בנימינה, יתכן שמיעוט זניח של הרכבות בקו ת''א - חיפה תעצורנה בתחנה בשעות ובכוון השיא. אני לא צופה לתוספת זמן נסיעה בקו החוף בין ת''א לחיפה בשל כך. גריעת שידרוג התחנה מתוכנית החומש הבאה של ר''י משאירה את הנושא בהקפאה ארוכה.
אולי אני טועה, בקשר לזכרון יעקב, אבל
עד כמה, שזכור המטרה בפתיחת תחנת זכרון יעקב, היא לא רק שיפור עבור תושבים רבים, עליהם נועם ("הספקן החיפאי") פירט, אלא גם הורדת עומס בתחנת בנימינה; עצירת חלק מרכבות קו נהריה/חיפה-תל אביב/מודיעין בתחנת זכרון יעקב, במקום בנימינה. אך שוב אולי אני טועה.
 

easylivin

New member
אולי אני טועה, בקשר לזכרון יעקב, אבל
עד כמה, שזכור המטרה בפתיחת תחנת זכרון יעקב, היא לא רק שיפור עבור תושבים רבים, עליהם נועם ("הספקן החיפאי") פירט, אלא גם הורדת עומס בתחנת בנימינה; עצירת חלק מרכבות קו נהריה/חיפה-תל אביב/מודיעין בתחנת זכרון יעקב, במקום בנימינה. אך שוב אולי אני טועה.
אינך טועה, אורי. מדובר על תחנה חשובה
עם פוטנציאל רב, בעיניי כתושב האזור. כבר כתבנו על כך לא מעט, כפי שבוודאי זכור לך.
 

אורי404

New member
אינך טועה, אורי. מדובר על תחנה חשובה
עם פוטנציאל רב, בעיניי כתושב האזור. כבר כתבנו על כך לא מעט, כפי שבוודאי זכור לך.
בוודאי, שזכור לי, אריק על חשיבות התחנה
אני עצמי גם כתבתי את זה וחושב כך. מה שאני לא בטוח לגביו זה, לגבי השימוש של התחנה. כפי, שכתבתי נדמה לי, שהכוונה היא, שתחנת זכרון יעקב תפעל לסירוגין עם תחנת בנימינה בקו חיפה-תל אביב, אך אולי אני טועה.
 

easylivin

New member
בוודאי, שזכור לי, אריק על חשיבות התחנה
אני עצמי גם כתבתי את זה וחושב כך. מה שאני לא בטוח לגביו זה, לגבי השימוש של התחנה. כפי, שכתבתי נדמה לי, שהכוונה היא, שתחנת זכרון יעקב תפעל לסירוגין עם תחנת בנימינה בקו חיפה-תל אביב, אך אולי אני טועה.
גם אני חושב כך. נראה לי שרוב הרכבות תיעצרנה
דווקא בזיכרון ומיעוטן בבנימינה. וזה מכיוון שבזכרון אמורים להיבנות 4 רציפים והיא תהפוך לתחנת הקצה של הקו הפרברי, ולפיכך החלפת רכבות מהקו הפרברי לכיוון צפון תיעשה בזכרון יעקב. ייתכן שגם מגרש החנייה בה יהיה גדול יותר מהקיים בבנימינה, מהסיבה הפשוטה ששטח פנוי לא חסר סביבה כרגע.
 

אורי404

New member
גם אני חושב כך. נראה לי שרוב הרכבות תיעצרנה
דווקא בזיכרון ומיעוטן בבנימינה. וזה מכיוון שבזכרון אמורים להיבנות 4 רציפים והיא תהפוך לתחנת הקצה של הקו הפרברי, ולפיכך החלפת רכבות מהקו הפרברי לכיוון צפון תיעשה בזכרון יעקב. ייתכן שגם מגרש החנייה בה יהיה גדול יותר מהקיים בבנימינה, מהסיבה הפשוטה ששטח פנוי לא חסר סביבה כרגע.
נשמע טוב וזה גם תשובה למי, שחוששים מכך,
שהתחנה תגרום לנסיעה איטית יותר. אם זה אכן, יהיה מה שאני ואתה זוכרים, אני עוד יותר תומך בהקמת תחנת זכרון יעקב.
 

scooby5

Member
נשמע טוב וזה גם תשובה למי, שחוששים מכך,
שהתחנה תגרום לנסיעה איטית יותר. אם זה אכן, יהיה מה שאני ואתה זוכרים, אני עוד יותר תומך בהקמת תחנת זכרון יעקב.
הכל טוב ויפה בכמה תנאים:
הקמתה של התחנה מלכתחילה כתחנה בעלת 3/4 רציפים, שתוכל לקלוט את כלל הרכבות המתוכננות: פרבריות, מאספות/מהירות וישירות. שנית, מגרשי חניה ראויים. לבסוף, ואולי הכי חשוב, תחבורה ציבורית מזינה ברמה גבוהה.
 

easylivin

New member
הכל טוב ויפה בכמה תנאים:
הקמתה של התחנה מלכתחילה כתחנה בעלת 3/4 רציפים, שתוכל לקלוט את כלל הרכבות המתוכננות: פרבריות, מאספות/מהירות וישירות. שנית, מגרשי חניה ראויים. לבסוף, ואולי הכי חשוב, תחבורה ציבורית מזינה ברמה גבוהה.
והיא אכן מתוכננת לקום מלכתחילה כתחנה
בעלת 4 רציפים. אמור להיות בה גם חניון וגם תח"צ, ובתקווה שגם תושבי יקנעם יזכו לשירות אוטובוסים מזין אליה (זה לא יהיה להם כדאי, אלא מאוד מאוד כדאי להגיע כך לאזור המרכז!) - כמובן שאני מסכים עם דבריך, ונקווה שכך יהיה. הסיכוי שהפרוייקט "יופשר" שוב, קיים ללא ספק.
 

אורי404

New member
והיא אכן מתוכננת לקום מלכתחילה כתחנה
בעלת 4 רציפים. אמור להיות בה גם חניון וגם תח"צ, ובתקווה שגם תושבי יקנעם יזכו לשירות אוטובוסים מזין אליה (זה לא יהיה להם כדאי, אלא מאוד מאוד כדאי להגיע כך לאזור המרכז!) - כמובן שאני מסכים עם דבריך, ונקווה שכך יהיה. הסיכוי שהפרוייקט "יופשר" שוב, קיים ללא ספק.
 

בועז ל

New member
גם התאריכים בהם אתה נוקב הם הימור בלבד
להלן ההערות לגבי מה שכתבת. 1. עבודת ההכפלה המתמשכת בין סגולה לת"א היא אכן פארסה מוחלטת אפילו בקצבי הבניה הישראלים אך מה הסימוכין לקביעה שהסאגה תמשך עד 2012? מדובר במקטע מאוד קצר שאם יקחו אותו ברצינות הוא יכול להסתיים בקרוב מאוד. 2. תחנת כפר מנחם - טוב שלא נפתחה ולא תפתח בזמן הקרוב. כל עוד הקו לב"ש לא מוכפל ואין רכבות ישירות לב"ש, רק חסרה עוד תחנת עצירה בנסיעה האיטית ממילא לתל אביב. 3. מהצילומים המתקבלים מאזור חולון בת ים, יוני 2011 הוא בהחלט תאריך ריאלי. 4. הקו לב"ש בהחלט נראה במצב לא מעודד בין קרית גת ללוד, יש מקטעים שבקושי החלו לעבוד עליהם. באשר למקטע בתוך רמלה (מרגע כניסת הרכבת לתחום עירית לוד היא מתחברת למסילה הכפולה לרחובות) אכן עוד לא החלה כל עבודה במקום ואולי טוב שכך שכן עדיין יש אפשרות להימנע מהחלמאות של העברת מסילה שעליה אמורות לעבור רכבות מהירות בתוך תוואי עירוני מפותל.עדיין לא ברור לי מדוע מעדיפים להכפיל תוואי כה מפותל ובעייתי על פני חיבור המסילה ל-A1 במקטע של 4 ק"מ בין מחלף נשרים - בן שמן. 5. הקו לעכו הוא פארסה נוספת נוסח סגולה ת"א שעומדת להסתיים ביחוד במקטע הצפוני שלו. על חיתוך הפיתול בעכו דרום עובדים מס' שנים ממש שיא עולמי, אבל נראה לי שיש גבול כמה אפשר למתוח את השיא. 6. הקו לנהריה עובר ברובו בשטח חקלאי מישורי וכבר הוכנו בו הפרדות מפלצתיות (בעיקר בדרכים חקלאיות כאשר דווקא המחסום בעין שרה שגבה כבר חיי אדם לא הוחלף בגשר). אני מסכים איתך שהיעד בר השגה. 7. תחנת זכרון מיותרת לחלוטין (מרוחקת מזכרון כמעט כמו בנימינה) תגרום לעיכובים עוד גדולים יותר של הרכבות המהירות והישירות מהצפון לת"א ויש לקוות שהקמתה תדחה כמה שיותר. 8. הקו לראשון בכל זאת נראה במצב מתקדם יותר מהמשך הקו ליבנה ובני דרום. אם הקו לראשון יפתח ביוני 2011 הם ככל הנראה לא יפתחו בו זמנית, אך בכל מקרה הם יפתחו בסמיכות זמנים. 9. הקו לפלשת- להכפלתו היתה חשיבות גדולה לקיצור הלו"ז ועמידה בלו"ז כרגע כשהקו לאשדוד ואשקלון עובר במקטע זה, סיום הכפלתו לאחר פתיחת הקו ת"א ראשל"צ בני דרום לא תתרום כמעט דבר ועדיף לרכז מאמץ לצורך פתיחת הקו ראשל"צ אשדוד בזמן מלפזר מאמץ על הקו הישן. 10. קו העיירות - קו שהיה צריך להיות בסדר עדיפות נמוך (הרבה יותר נמוך מהקו לכרמיאל לדוגמה) עקב מיעוט הנוסעים הצפויים בו והעובדה שבין העיירות עובר כיום כביש נוח מאוד.פתיחתו לא תשנה באופן דרמטי את כמות הנוסעים ברכבת ודחיית פתיחתו לא תשנה להרבה אנשים דבר. עדיף היה להאריך תוך זמן קצר את הרכבת עד שדרות בלבד ולשם לסדר הסעות נוחות וכרטוס משותף מאופקים, נתיבות ויישובי עוטף עזה. 11. הקו לרעננה - דווקא בשל הצמדתו לכביש ניתן להיות רגועים יחסית שהוא יקודם ומרגע שיוסרו הצווים הוא יבנה בקצב מהיר (ראה ערך המקטעים בקו לב"ש שעוברים בתוך תוואי כביש 6 ונמצאים במצב הרבה יותר מתקדם מהמקטעים האחרים. 12. קו A1 זו באמת בורסת הימורים לשמה, אבל אם מישהו יחליט לקחת את העניינים לידיים ניתן לסיימו ב-2017 ואף קודם לכן.עם זאת אני יכול להבין את הספקנות שלך ושל אבייתר לאור עברו הקרוב והלא מזהיר של התוואי הנ"ל.
קצת פרופורציות ביחס לקטע רמלה-לוד והכפלת הקו
לבאר שבע. אורך הקטע שבין לוד לרמלה מסתכם בשני ק"מ בלבד. זהו קטע קצר ביחס ל-42 הק"מ שבין קריית גת ללוד: כ-4% בלבד. עם זאת, נכונה קביעתו של וילהלם לפיה קטע רמלוד עומד כצל כבד מעל הפרויקט, אלא שגורם אי הוודאות יכול לפעול לשני הכיוונים. משמע: קיים תרחיש (שעל פניו נראה בלתי סביר כרגע) שגם קטע רמלוד הקצרצר יסתיים באיחור מינימלי בלבד בן מספר חודשים ואולי אף מטה מזה. מכאן, שכל תאריך הננקב על ידינו כאן מבוסס על הערכה אישית בלבד ואינו בבחינת 'ראה וקדש'. יתרה מכך: מניסיוני האישי, גם אלה העוסקים במלאכה עצמה (בכל ההיבטים הקשורים בפרויקט: תכנון, ביצוע, מימון וניהול) אינם יכולים תמיד להעריך במדויק את מועד סיומו של פרגמנט מסוים בפרויקט ולבטח לא את הפרויקט כולו. מאידך, מובן מאליו שבסיס הנתונים עליו מסתמכים העוסקים במלאכה רחב משלנו ומאפשר הערכות מדויקות יותר. לאחר ההסכמה המלאה שלי לסעיף 2 המתייחס לתחנת כפר מנחם, אעיר כי בהשמטת קטע רמלוד הקצרצר והבוגדני, קטע לוד-ק.גת נמצא דווקא במצב מעודד ביותר ובהחלט ממש לא כפי שנכתב לעיל. באשר ליתר הסעיפים שציינת, אני מסכים עם מרביתם פרט לסעיף 10. בדומה לראשית דבריי, בנוסף לזהירות הנדרשת בהערכות לו"ז וצפי נוסעים, נדרשת גם הכרת המאטריה המוניציפאלית והתכניות הממשלתיות ביחס לאזור כולו. רק לאחר מספר שנים מהפעלת הקו ניתן לבדוק עד כמה נכונות או שגויות היו הנחות העבודה לגביו. אסיים בהסכמה חלקית עם הסעיף האחרון: בהכירי את הבעיות העתידיות הצפויות ב-A1 (חלקן טרם פורסם בתקשורת), 2017 לא תהיה להערכתי שנת סיום הפרויקט , אף אם מישהו ייקח את העניינים לידיים, כהגדרתך.
 
גם התאריכים בהם אתה נוקב הם הימור בלבד
להלן ההערות לגבי מה שכתבת. 1. עבודת ההכפלה המתמשכת בין סגולה לת"א היא אכן פארסה מוחלטת אפילו בקצבי הבניה הישראלים אך מה הסימוכין לקביעה שהסאגה תמשך עד 2012? מדובר במקטע מאוד קצר שאם יקחו אותו ברצינות הוא יכול להסתיים בקרוב מאוד. 2. תחנת כפר מנחם - טוב שלא נפתחה ולא תפתח בזמן הקרוב. כל עוד הקו לב"ש לא מוכפל ואין רכבות ישירות לב"ש, רק חסרה עוד תחנת עצירה בנסיעה האיטית ממילא לתל אביב. 3. מהצילומים המתקבלים מאזור חולון בת ים, יוני 2011 הוא בהחלט תאריך ריאלי. 4. הקו לב"ש בהחלט נראה במצב לא מעודד בין קרית גת ללוד, יש מקטעים שבקושי החלו לעבוד עליהם. באשר למקטע בתוך רמלה (מרגע כניסת הרכבת לתחום עירית לוד היא מתחברת למסילה הכפולה לרחובות) אכן עוד לא החלה כל עבודה במקום ואולי טוב שכך שכן עדיין יש אפשרות להימנע מהחלמאות של העברת מסילה שעליה אמורות לעבור רכבות מהירות בתוך תוואי עירוני מפותל.עדיין לא ברור לי מדוע מעדיפים להכפיל תוואי כה מפותל ובעייתי על פני חיבור המסילה ל-A1 במקטע של 4 ק"מ בין מחלף נשרים - בן שמן. 5. הקו לעכו הוא פארסה נוספת נוסח סגולה ת"א שעומדת להסתיים ביחוד במקטע הצפוני שלו. על חיתוך הפיתול בעכו דרום עובדים מס' שנים ממש שיא עולמי, אבל נראה לי שיש גבול כמה אפשר למתוח את השיא. 6. הקו לנהריה עובר ברובו בשטח חקלאי מישורי וכבר הוכנו בו הפרדות מפלצתיות (בעיקר בדרכים חקלאיות כאשר דווקא המחסום בעין שרה שגבה כבר חיי אדם לא הוחלף בגשר). אני מסכים איתך שהיעד בר השגה. 7. תחנת זכרון מיותרת לחלוטין (מרוחקת מזכרון כמעט כמו בנימינה) תגרום לעיכובים עוד גדולים יותר של הרכבות המהירות והישירות מהצפון לת"א ויש לקוות שהקמתה תדחה כמה שיותר. 8. הקו לראשון בכל זאת נראה במצב מתקדם יותר מהמשך הקו ליבנה ובני דרום. אם הקו לראשון יפתח ביוני 2011 הם ככל הנראה לא יפתחו בו זמנית, אך בכל מקרה הם יפתחו בסמיכות זמנים. 9. הקו לפלשת- להכפלתו היתה חשיבות גדולה לקיצור הלו"ז ועמידה בלו"ז כרגע כשהקו לאשדוד ואשקלון עובר במקטע זה, סיום הכפלתו לאחר פתיחת הקו ת"א ראשל"צ בני דרום לא תתרום כמעט דבר ועדיף לרכז מאמץ לצורך פתיחת הקו ראשל"צ אשדוד בזמן מלפזר מאמץ על הקו הישן. 10. קו העיירות - קו שהיה צריך להיות בסדר עדיפות נמוך (הרבה יותר נמוך מהקו לכרמיאל לדוגמה) עקב מיעוט הנוסעים הצפויים בו והעובדה שבין העיירות עובר כיום כביש נוח מאוד.פתיחתו לא תשנה באופן דרמטי את כמות הנוסעים ברכבת ודחיית פתיחתו לא תשנה להרבה אנשים דבר. עדיף היה להאריך תוך זמן קצר את הרכבת עד שדרות בלבד ולשם לסדר הסעות נוחות וכרטוס משותף מאופקים, נתיבות ויישובי עוטף עזה. 11. הקו לרעננה - דווקא בשל הצמדתו לכביש ניתן להיות רגועים יחסית שהוא יקודם ומרגע שיוסרו הצווים הוא יבנה בקצב מהיר (ראה ערך המקטעים בקו לב"ש שעוברים בתוך תוואי כביש 6 ונמצאים במצב הרבה יותר מתקדם מהמקטעים האחרים. 12. קו A1 זו באמת בורסת הימורים לשמה, אבל אם מישהו יחליט לקחת את העניינים לידיים ניתן לסיימו ב-2017 ואף קודם לכן.עם זאת אני יכול להבין את הספקנות שלך ושל אבייתר לאור עברו הקרוב והלא מזהיר של התוואי הנ"ל.
לא, אלה תאריכי מינימום
לא הימור ולא נעליים. התאריכים בהם נקבתי הם תאריכים שלפניהם לא לא לא ייתכן סיום העבודה! התאריך הממשי של סיום העבודה הוא מהתאריכים בהם נקבתי ועד חורבן בית שלישי. יכול להיות גם איחור נוסף של עוד 3000 שנה - תלוי במשרד האוצר של החייזרים. אין כל מקום לנחש תאריכים מדוייקים - אין שום פרוייקט שמסתיים בתאריך המוצהר ממילא. זו כמובן עוד נקודה שחורה לכתב המגוחך הזלקורן.
 
גם התאריכים בהם אתה נוקב הם הימור בלבד
להלן ההערות לגבי מה שכתבת. 1. עבודת ההכפלה המתמשכת בין סגולה לת"א היא אכן פארסה מוחלטת אפילו בקצבי הבניה הישראלים אך מה הסימוכין לקביעה שהסאגה תמשך עד 2012? מדובר במקטע מאוד קצר שאם יקחו אותו ברצינות הוא יכול להסתיים בקרוב מאוד. 2. תחנת כפר מנחם - טוב שלא נפתחה ולא תפתח בזמן הקרוב. כל עוד הקו לב"ש לא מוכפל ואין רכבות ישירות לב"ש, רק חסרה עוד תחנת עצירה בנסיעה האיטית ממילא לתל אביב. 3. מהצילומים המתקבלים מאזור חולון בת ים, יוני 2011 הוא בהחלט תאריך ריאלי. 4. הקו לב"ש בהחלט נראה במצב לא מעודד בין קרית גת ללוד, יש מקטעים שבקושי החלו לעבוד עליהם. באשר למקטע בתוך רמלה (מרגע כניסת הרכבת לתחום עירית לוד היא מתחברת למסילה הכפולה לרחובות) אכן עוד לא החלה כל עבודה במקום ואולי טוב שכך שכן עדיין יש אפשרות להימנע מהחלמאות של העברת מסילה שעליה אמורות לעבור רכבות מהירות בתוך תוואי עירוני מפותל.עדיין לא ברור לי מדוע מעדיפים להכפיל תוואי כה מפותל ובעייתי על פני חיבור המסילה ל-A1 במקטע של 4 ק"מ בין מחלף נשרים - בן שמן. 5. הקו לעכו הוא פארסה נוספת נוסח סגולה ת"א שעומדת להסתיים ביחוד במקטע הצפוני שלו. על חיתוך הפיתול בעכו דרום עובדים מס' שנים ממש שיא עולמי, אבל נראה לי שיש גבול כמה אפשר למתוח את השיא. 6. הקו לנהריה עובר ברובו בשטח חקלאי מישורי וכבר הוכנו בו הפרדות מפלצתיות (בעיקר בדרכים חקלאיות כאשר דווקא המחסום בעין שרה שגבה כבר חיי אדם לא הוחלף בגשר). אני מסכים איתך שהיעד בר השגה. 7. תחנת זכרון מיותרת לחלוטין (מרוחקת מזכרון כמעט כמו בנימינה) תגרום לעיכובים עוד גדולים יותר של הרכבות המהירות והישירות מהצפון לת"א ויש לקוות שהקמתה תדחה כמה שיותר. 8. הקו לראשון בכל זאת נראה במצב מתקדם יותר מהמשך הקו ליבנה ובני דרום. אם הקו לראשון יפתח ביוני 2011 הם ככל הנראה לא יפתחו בו זמנית, אך בכל מקרה הם יפתחו בסמיכות זמנים. 9. הקו לפלשת- להכפלתו היתה חשיבות גדולה לקיצור הלו"ז ועמידה בלו"ז כרגע כשהקו לאשדוד ואשקלון עובר במקטע זה, סיום הכפלתו לאחר פתיחת הקו ת"א ראשל"צ בני דרום לא תתרום כמעט דבר ועדיף לרכז מאמץ לצורך פתיחת הקו ראשל"צ אשדוד בזמן מלפזר מאמץ על הקו הישן. 10. קו העיירות - קו שהיה צריך להיות בסדר עדיפות נמוך (הרבה יותר נמוך מהקו לכרמיאל לדוגמה) עקב מיעוט הנוסעים הצפויים בו והעובדה שבין העיירות עובר כיום כביש נוח מאוד.פתיחתו לא תשנה באופן דרמטי את כמות הנוסעים ברכבת ודחיית פתיחתו לא תשנה להרבה אנשים דבר. עדיף היה להאריך תוך זמן קצר את הרכבת עד שדרות בלבד ולשם לסדר הסעות נוחות וכרטוס משותף מאופקים, נתיבות ויישובי עוטף עזה. 11. הקו לרעננה - דווקא בשל הצמדתו לכביש ניתן להיות רגועים יחסית שהוא יקודם ומרגע שיוסרו הצווים הוא יבנה בקצב מהיר (ראה ערך המקטעים בקו לב"ש שעוברים בתוך תוואי כביש 6 ונמצאים במצב הרבה יותר מתקדם מהמקטעים האחרים. 12. קו A1 זו באמת בורסת הימורים לשמה, אבל אם מישהו יחליט לקחת את העניינים לידיים ניתן לסיימו ב-2017 ואף קודם לכן.עם זאת אני יכול להבין את הספקנות שלך ושל אבייתר לאור עברו הקרוב והלא מזהיר של התוואי הנ"ל.
והתייחסות פרטנית להערותיך
סגולה - "אם יקחו אותו ברצינות" - איפה אתה חי? לא לקחו אותו ברצינות מהיום הראשון, לא לוקחים אותו ברצינות גם היום, ולא יקחו אותו ברצינות לעולם. אתה משלה את עצמך. 2012 מינימום ולא שניה לפני. כפר מנחם - אם כך אתה מסכים איתי. אז למה אתה מתווכח איתי? אלא אם אתה מאלה שמתווכחים עם עצמם בזמן גילוח הבוקר. ראשל"צ - הצילומים בהחלט מעודדים, אך הם אינם מגלים לך את הבעיה העיקרית - תחנת שער חולון שרק לאחרונה נזכרו להתחיל לעבוד עליה. מכיוון שהקו צריך לעבור מעליה, העיכוב משמעותי. ב"ש - שוב אתה מסכים איתי ובכל זאת מתווכח. לגבי החלופה שאתה מציע - ייתכן מאד שהיא נכונה, אך שינוי זה יאריך את הסיום בעוד 10 שנים לפחות (תכנון, משפטים ב-6 ערכאות, דיונים בכנסת, תקצוב, ביצוע עם הפסקות כרגיל). עכו - לא, אתה שוב טועה. אין גבול כמה אפשר למתוח את השיא. זו הסיבה שלקח 40 שנה להאריך את מסילת האיילון דרומה מרכבת מרכז לרכבת דרום. נהריה - שוב אתה מסכים איתי... תיזהר... זכרון - עוד הסכמה בינינו! מה יהיה?! בני דרום - הסכמה חמישית שלך עם מה שכתבתי. פלשת - הסכמה שישית! העיקר שאתה מתווכח. עיירות - הסכמה שביעית. בקרוב נגיע למספרים גדולים במיוחד. רעננה - לא, לא ניתן להיות רגועים. הצווים ימשיכו (זה איזור של צפונים המקורבים למערכת המשפטית והפוליטית), הסכסוכים עם הזכיין ימשיכו, הבעיות הכספיות ימשיכו, ואם בכלל יתחילו יום אחד לעבוד - הפרוייקט יימשך זמן רב מאד (מחלפים=עיכובים). A1 - אף אחד לא ייקח שום עניינים לשום ידיים, תשכח מזה. המנכ"ל היוצא הודה כבר שהקו לא יושלם לפני 2016 (לאחר שהרכבת התעקשה שנים שיושלם לפני 2010!). אם המנכ"ל הודה שיושלם רק אחרי 2016 - ברור שיושלם רק אחרי 2018. חשבון פשוט. מה גם שלאור חילופי המנכ"ל (המתעכבים כשלעצמם) הקצב יואט, לא יואץ.
 

luckydude

Active member
והתייחסות פרטנית להערותיך
סגולה - "אם יקחו אותו ברצינות" - איפה אתה חי? לא לקחו אותו ברצינות מהיום הראשון, לא לוקחים אותו ברצינות גם היום, ולא יקחו אותו ברצינות לעולם. אתה משלה את עצמך. 2012 מינימום ולא שניה לפני. כפר מנחם - אם כך אתה מסכים איתי. אז למה אתה מתווכח איתי? אלא אם אתה מאלה שמתווכחים עם עצמם בזמן גילוח הבוקר. ראשל"צ - הצילומים בהחלט מעודדים, אך הם אינם מגלים לך את הבעיה העיקרית - תחנת שער חולון שרק לאחרונה נזכרו להתחיל לעבוד עליה. מכיוון שהקו צריך לעבור מעליה, העיכוב משמעותי. ב"ש - שוב אתה מסכים איתי ובכל זאת מתווכח. לגבי החלופה שאתה מציע - ייתכן מאד שהיא נכונה, אך שינוי זה יאריך את הסיום בעוד 10 שנים לפחות (תכנון, משפטים ב-6 ערכאות, דיונים בכנסת, תקצוב, ביצוע עם הפסקות כרגיל). עכו - לא, אתה שוב טועה. אין גבול כמה אפשר למתוח את השיא. זו הסיבה שלקח 40 שנה להאריך את מסילת האיילון דרומה מרכבת מרכז לרכבת דרום. נהריה - שוב אתה מסכים איתי... תיזהר... זכרון - עוד הסכמה בינינו! מה יהיה?! בני דרום - הסכמה חמישית שלך עם מה שכתבתי. פלשת - הסכמה שישית! העיקר שאתה מתווכח. עיירות - הסכמה שביעית. בקרוב נגיע למספרים גדולים במיוחד. רעננה - לא, לא ניתן להיות רגועים. הצווים ימשיכו (זה איזור של צפונים המקורבים למערכת המשפטית והפוליטית), הסכסוכים עם הזכיין ימשיכו, הבעיות הכספיות ימשיכו, ואם בכלל יתחילו יום אחד לעבוד - הפרוייקט יימשך זמן רב מאד (מחלפים=עיכובים). A1 - אף אחד לא ייקח שום עניינים לשום ידיים, תשכח מזה. המנכ"ל היוצא הודה כבר שהקו לא יושלם לפני 2016 (לאחר שהרכבת התעקשה שנים שיושלם לפני 2010!). אם המנכ"ל הודה שיושלם רק אחרי 2016 - ברור שיושלם רק אחרי 2018. חשבון פשוט. מה גם שלאור חילופי המנכ"ל (המתעכבים כשלעצמם) הקצב יואט, לא יואץ.
שער חולון דווקא במצב לא כ"כ רע.
במיוחד בהתחשב בתאריך התחלת העבודות המאוחר יחסית. בקצב ההתקדמות הנוכחי, זה לא בלתי אפשרי שעד סוף הקיץ אם לא לפני אפשר יהיה להעביר רכבות עבודה אטיות במפלס העליון של התחנה בעוד שעובדים על גימור שאר התחנה. בקשר ללוד-ב"ש, מכביש 431 לבאר שבע המצב די טוב. עקרונית כל התוואי על הקטע הזה נמצא באישזהו שלב כלשהו של עבודות. אני גם לא חושב שישנם עוד מכרזים בין 431 לבאר שבע שלא פורסמו עדיין. ואפילו לאחד המקומות היחידים שעדיין לא התחילו לעבוד עליהם - להפרדה המפלסית בכביש 411 נבחר קבלן מבצע לפני כמה ימים.
 

down under

New member
התאריכים מגוחכים
הכפלת סגולה-ת"א - תאריך סיום אפריל 2010? מאיפה הביאו את התאריך הזה? ההכפלה לא תסתיים בשום אופן לפני 2012. לגבי יישום בלו"ז ייתכן שזה נכון. אך הסיום המקורי בתכנית החומש היה אמור להיות ב-2007 כך שזה איחור של חמש שנים ויותר מ-100%. כל זה בקו קצר, פשוט וזול לביצוע שאמור לקחת במצב רגיל כשנה וחצי. תחנת כפר מנחם - תאריך הסיום ריאלי במדינה נורמלית. לא ברור באיזה קצב תתנהלנה העבודות שם, אך אם לשפוט לפי ההסטוריה של הקו לב"ש - איחור של עוד שנתיים הוא הגיוני. היישום בלו"ז תלוי כמובן בסיום ההכפלה. הקו לראשון מערב - העבודה לא תסתיים ביוני 2011. היא תסתיים כנראה ב-2012, באיחור של 57 שנים בלבד ובאיחור של ארבע שנים לפי תכנית החומש. לגבי ההפעלה - ינואר נשמע אופטימי מדי. הקו לב"ש - לא לא לא, אלף פעמים לא! העבודה לא תסתיים בשום אופן ביוני 2011. היא עשויה להסתיים שנה מאוחר יותר אך אין בכך כל בטחון, הקטע לוד-רמלה עומד כצל כבד מעל הפרוייקט כולו. בכל מקרה מדובר באיחור של 5 שנים מתכנית החומש, שוב - יותר מ-100% איחור! הקו לעכו - אפשרי, לא הייתי חותם לכך ערבות בנקאית... מדובר באיחור של 5 שנים לפי תכנית החומש. הקו לנהריה - התחזית הסולידית היחידה עד כה. מדובר באיחור של 6 שנים, 150%. תחנת זכרון - לא בתכנית החומש ולכן לא רלבנטי. גם לא רלבנטי גם לנושא הרכבות והלו"ז. הזלקורן המגוחך דחף את זה לטבלה כדי לנפח אותה (טוב שהוא לא כתב על מבצע נקיון בתחנת לוד...) הקו לבני דרום - ייתכן בהחלט, מדובר באיחור של 58 שנה ובאיחור של חמש שנים לעומת תכנית החומש. אריק שים לב - הפעלת הקו עד יבנה יחד עם ראשון מערב אינה הבטחה של הרכבת ומעולם לא היתה, זו שאיפה שלך ושל חברים אחרים בפורום שייתכן שתתממש וייתכן שלא. אין שום הצהרה רשמית של הרכבת לפיה הקו ייפתח במכה אחת עד יבנה, גם אם הדבר יהיה אפשרי טכנית. הקו לפלשת - נו שויין... זה בכלל לא בתכנית החומש ולכן המועד לא רלבנטי, החשיבות התפעולית זניחה (יהיה כבר קו ישיר לתל אביב). לגבי היתכנות - עוד לא התחילו לטפל בבעיה הגדולה ביותר (הפרדה מפלסית ברחוב הרצל) ולא ברור אם זה יימשך 5 שנים, 20 שנה או 100 שנה. קו העיירות - (צחוק רועם). הזלקורן לקח משהו, יש לו טריפ רע... קו רעננה - הקו יושלם במקביל לסלילת 531. 531 עוד לא התחיל בכלל. לא ברור אם יתחיל אי פעם (בייניש כבר מכינה צווי מניעה חודשיים לעיכוב העבודות). התאריך הוא בגדר הימור בקזינו (בלס וגס, לא בפורום). A1 - לא לא לא! הקו לא ייפתח בשום אופן לפני 2018, וידידנו ד"ר רייטר כבר הימר על 2020 (אביתר יותר מקושר מהזלקורן...) בקיצור, יש המון זמן - הרבה יותר ממה שטוען הזלקורן - להצטיידות. הקווים לא יופעלו בבת אחת ולא במלוא הקיבולת. נראה לי שיהיה תהליך ארוך ומתיש של תפעול שיימשך שנים על שנים. הבעיה האמיתית היא בעיכובים של עבודות הפיתוח ולא בציוד הנייד (אם כי אין לזלזל בנושא זה).
מאיזה תאריך אתה סופר 57 ו-58 שנות איחור?
 
מאיזה תאריך אתה סופר 57 ו-58 שנות איחור?
1955
השנה בה נועד להפתח הקו לדרום. מסיבות לא ענייניות ולא הגיוניות נכנס פיתוח הרכבת בארץ לתרדמה בת 40 שנה. כשהתעוררו כבר היה על התוואי כביש מהיר (איילון) מה שגרם לעיכובים נוספים מיותרים לחלוטין. קו הרכבת לאשקלון אמור היה להיות מוכן עשרות שנים לפני שאיילון בכלל נסלל! בפועל נאלצו לחכות עד שהמחלפים יושלמו ועד המנהרה תיחפר ועד שהנתיבים יוזזו ועד שהגשרים יוסטו ועד ש ועד ש ועד ש... כאשר במקור היה שם שטח ריק מיועד למסילה ללא כל הפרעה (שלא לדבר על פולשים מסוגים שונים שהתנחלו על התוואי לאורך השנים).
 

down under

New member
1955
השנה בה נועד להפתח הקו לדרום. מסיבות לא ענייניות ולא הגיוניות נכנס פיתוח הרכבת בארץ לתרדמה בת 40 שנה. כשהתעוררו כבר היה על התוואי כביש מהיר (איילון) מה שגרם לעיכובים נוספים מיותרים לחלוטין. קו הרכבת לאשקלון אמור היה להיות מוכן עשרות שנים לפני שאיילון בכלל נסלל! בפועל נאלצו לחכות עד שהמחלפים יושלמו ועד המנהרה תיחפר ועד שהנתיבים יוזזו ועד שהגשרים יוסטו ועד ש ועד ש ועד ש... כאשר במקור היה שם שטח ריק מיועד למסילה ללא כל הפרעה (שלא לדבר על פולשים מסוגים שונים שהתנחלו על התוואי לאורך השנים).
לפי מה קבעת את השנה הזו, 55' ?
היתה איזו החלטת ממשלה סודית שדברה על השנה הזו? היתה איזו החלטה של מועצת המנהלים של רכבת ישראל? או שמא גם פה הכיסוי למלים שלך הוא כמו הכיסוי (שלא קיים, למי שלא הבין) למה שאתה טוען לגבי החוק הבינ"ל והכרתו במערב ירושלים?
 

טשאפק

New member
התחזית ל2012 לפי הרכבת:יהיה חם וצפוף...
שבת שלום לכולם.. כתבה מעניינת:http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3879467,00.html לא הבנתי משהו...בטבלא הראשונה התאריך סיום זה התאריך שבו העבודה הייתה אמורה להסתיים,ויישום בלו"ז זה מתי שהעבודה תסתיים בפועל?
מצטרף לקושיית מת לגלוש 2 לעיל
האמנם פיתוח הקווים מתקדם מהר מפיתוח הציוד הנייד, ברמה שצפויה ליצור ב-2012 בעיות של צפיפות (מעבר לבעיות הקשות הקיימות) ובטיחות? זה לא מצב שצריך לקרות. לא אסון אם יקרה ההיפך, בגלל עיכובים לא צפויים בפיתוח הקווים. אבל שמסילה לא תנוצל בגלל היעדר ציוד, זה מיותר לגמרי.
 

easylivin

New member
מצטרף לקושיית מת לגלוש 2 לעיל
האמנם פיתוח הקווים מתקדם מהר מפיתוח הציוד הנייד, ברמה שצפויה ליצור ב-2012 בעיות של צפיפות (מעבר לבעיות הקשות הקיימות) ובטיחות? זה לא מצב שצריך לקרות. לא אסון אם יקרה ההיפך, בגלל עיכובים לא צפויים בפיתוח הקווים. אבל שמסילה לא תנוצל בגלל היעדר ציוד, זה מיותר לגמרי.
בטיחות?! בוודאי שלא.
ההיפך: פחות רכבות - יותר בטיחות, ובטוחני שהפקידים השומרים על תקציב המדינה מכל משמר, לא יניחו לרמת הבטיחות להידרדר.
אז כן, בהחלט ייתכנו מצבים שהציוד לא יגיע בזמן. כרגע התאריכים הם גבוליים: הרכש מסימנס יגיע ב-2011 ויאפשר את הפעלת הקו לראשל"צ מערב; הרכש החדש של קטרים וקרונות קומותיים יגיע ב-2012 ואילו רכש חירום לא אושר בכלל. איך, למה ובגלל מי הגענו למצב הגבולי? - זאת השאלה החשובה באמת, ממנה בוחר להתעלם הצהובון והכתב בעל הכוונות הטהורות.
 

akira

New member
התחזית ל2012 לפי הרכבת:יהיה חם וצפוף...
שבת שלום לכולם.. כתבה מעניינת:http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3879467,00.html לא הבנתי משהו...בטבלא הראשונה התאריך סיום זה התאריך שבו העבודה הייתה אמורה להסתיים,ויישום בלו"ז זה מתי שהעבודה תסתיים בפועל?
ועכשיו איפה מוצאים את הדו"ח?
מעניין אותי לדעת האם הדו"ח המצוטט זמין גם ברשת או במקום אחר? על פי הציטוטים הוא מכיל חומר מעניין רב...
 

easylivin

New member
ועכשיו איפה מוצאים את הדו"ח?
מעניין אותי לדעת האם הדו"ח המצוטט זמין גם ברשת או במקום אחר? על פי הציטוטים הוא מכיל חומר מעניין רב...
אל תיפול במלכודת ואל תסיק את המסקנה "המתבקשת"
כאילו שלנתונים האלה יש אחיזה במציאות. אולי לחלקם כן, אבל חלקם הגדול תמוהים בלשון המעטה. ש.ה. כהרגלו מפרסם את ההבלים "שמדליפים" לו בעלי-עניין מבלי לבדוק, פשוט כי אין ולא תהיה לו שום אפשרות לבדוק אותם. לא בהכרח הדו"ח הזה קיים, ואם כן - לא בהכרח תמצא בו את המספרים המופיעים בכתבה.
 

בועז ל

New member
אל תיפול במלכודת ואל תסיק את המסקנה "המתבקשת"
כאילו שלנתונים האלה יש אחיזה במציאות. אולי לחלקם כן, אבל חלקם הגדול תמוהים בלשון המעטה. ש.ה. כהרגלו מפרסם את ההבלים "שמדליפים" לו בעלי-עניין מבלי לבדוק, פשוט כי אין ולא תהיה לו שום אפשרות לבדוק אותם. לא בהכרח הדו"ח הזה קיים, ואם כן - לא בהכרח תמצא בו את המספרים המופיעים בכתבה.
הרשה לי לשער שידידנו קיבל לידיו את אחת מאותן
מצגות ישנות ולא מעודכנות של חט' נייד. עם מצגת כזו, כל אחד יכול לכתוב מאמר זול וסנסציוני.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה