התורה אמת או לא?

avinoni23

New member
אחי

שמעתי אין סוף אנשים שמאמינים באבולציה תאמין לי.
הידעה שלי ברורה ומוחלטת.
היסוד הוא שאני מבין שהעולם חכם מאוד מאוד מאוד.
אם הייתי מבין שהעולם לא חכם גוף האדם טיפש השמש זה במקרה טיפשות הירח טיפות הגשם טיפשות העצים החיות הפרחים הכול במקרה ככה באוויר .. ברור לי שהכול חכם ביותר.
לא הגיוני שבגוף האדם יהיה עיינים... כמה אתה מכיר אנשים עם סוכרת שלוקחים כדורים בגלל בעיה קטנה בגוף ואפחד לא מצליח לפתור רק נותנים כדורים שמאזנים את הסוכר אבל גורמים לעוד מחלות בגלל הכדורים כי זה רעלים . איך הגוף יודע לזהות מה זה רעל ומה זה פסולת והוא מוציא את כול הפסולת בשתן ואת הוויטמנים הוא לוקח ? איך זה הגיוני שהקופים והחיות לא התפתחו ? למה חלק מהחיות נשארו כמו שהם .? ותהרצאה שלך שמעתי.. כי אני תמיד שומע שתי צדדים אפילו אם אני בטוח מאמין לצד אחד . ולהגיד שהטבע ייצר לאדם שיינים בשביל להטעים את עצמו לטבע? מה זההדבר המפגר זה ? לפי מה שאתה אומר הטבע יצר שלמות מסוימת הוא יודע להשלים דברים מאיפה הכוח הזה בא? טבע זה דבר שאין לו שכל הוא אמור לזרום ... למה הטבע יצר בכלל פה שהיסגור את הפה וככה לא נצתרך לאכול ...
 

avinoni23

New member
אחי

תן לי הוחכה שאתה צודק אחת .
&nbsp
בוא ניראה שאתה בא ומייצר חיידק ..
אם תצליח לייצר חיידק או צ'וק או משהו בסגנון אני מוריד בפניך את הקבוע.
אתה מחליף את החוכמה להסתגלות זו הבעיה שלך .
&nbsp
אומריםש כול המחלות שיש היום לאדם הם בגלל תזונה לא בריאה והרבה זבל שהוא מכניס לגוף
&nbsp
אז למה הגוף לא מסתגל ? למה הגוך לא בריא?
סרטן סוכרת לכמה הגוף לא הסתגל לזה ומרפא את זה?
&nbsp
למה הגוף לא מסתגל להיות בלי אוכל ? בשביל מה גוף צריך לאכול ?
יותר טוב לו בלי אוכל .... טוב לא משנה נשמה שיהיה לך בהצלחה כול אחד יחייה לפי הבנתו.
&nbsp
 

avinoni23

New member
התורה אמת או לא?

אני לומד עיצוב שיער..
ותמיד קופצים אליי דתיים ומשכנעים אותי לגביי אמיתות הדת..
עכשיו אני כן מאמין שיש בורא לעולם זה ברור ומובן אבל לגביי התורה יש לי המון המון ספקות ויש לי ספק שאולי גם זה כן נכון וזה גורם לי ללמוד את תחום העיצוב שיער עם קצת פחד!
עכשיו לא ברור לי בכלל אם התורה נכונה או לא.. אין הוכחה חד משמעית לעימתות התורה.. ויש המון שהולכים לכיוון הדת כי פשוט יש להם הרגשה שזזה באמת התורה נכונה.. הבעיה שהרגשה יוכל להיות שקרית..
אין לי באמת הוחכה וודאית.. יש מליון ואחד סיבות..
סיבה עיקרית שאני תמיד שואל למה אין הוחכה וודאית אז ישר עונים לי כי אם תיהיה הוחכה וודאית אז לא תיהי זכות בחירה.. ואז אני אומר לעצמי בראש ממה? זו התשובה הכי מפגרת ששמעתי ולמה ? זאת אומרת הםבמילים אחרות אומרים לי תשמע אתה צריך לקיים את התורה למרות שיש לך ספק ולמרות שאתה לא מאמין .. כי אם תאמין אז לא תיהיה לך זכות בחירה(קצת קשה לי להסביר) בקיצור אני רוצה תאכלס תשובה אמיתית שהמוח שלי יעקל אותה ... שלא תבינו לא נכון אני 10 שנים שומע שיעורי תורה ואני מאוד נהנה ויש המון דברים חכמים אבל גם בנצרות והעמים אחרים יש המון דברים חכמים.. וההוחכה שגם הם תמיד מצטטים כול מיני דברים חכמים מהתורות שלהם .
 

ספקן1

New member
שלום לך

קודם כל למה אתה כזה בטוח שיש אלוהים הרי מלא מדענים(שהם הרבה יותר חכמים מהדוסים שבאים לשכנע אותך) חלוקים בזה ?
דבר שני גם אם נניח שמישהו ברא את העולם מי אמר שזה רק אלוהים אחד אולי יש כמה אלוהים?
מה שבטוח שאתה לא צריך להתרגש מכל מיני ססמאות של דתיים שעברו שטיפת מוח ולכל שאלה הם ממצאים תשובה .
אתה צריך להבין שאנשים דתיים לא בגלל שזה אמת (לכאורה אין כזה דבר בכלל אמת) אלא בגלל ששם הם גדלו או שהרגש סחב אותם לשם , קשה להם לחשוב שהם ימותו אז הדת מפצה על זה.
כתבת שהתורה חכמה אוקיי יש שם דברים חכמים אבל גם מלא בולשייט אחל מעובדות לא נכונות וכלה בכל מיני סיפורי רצח ועבדות שאת זה הדתיים לא מספרים לך (כתוב בתורה שאבא יכול למכור את בתו לעבדות, מי שמחלל שבת סקול יסקל וכו).
עכשיו גם אם נניח שיש אלוהים מי אמר שמתן תורה היה בכלל הרי אנשים נוטעים להאמין לשטויות אז האמינו גם לסיפור הזה, יש אנשים שמאמינים שהרבי מלובביץ חי ושהוא המשיח אז אתה רואה שכשיש אדם כריזמטי קל לו למצוא מעריצים.
התורה סותרת הרבה הוכחות מדעיות 1)היא סותרת את האבולוציה 2) גיל העולם 3) בגמרא כתוב כל מיני בולשיט כגון שעכברים יכולים להיווצר מאבק.
גם אם נניח שאלוהים נתן את התורה מי אמר לנו שטוב לנו לשמוע לו ? תראה מה קרה בשוואה לאלה ששמעו לו?(מתו גם חילונים אבל גם מלא מאמינים)
בתורה עצמה לא מוזכר ולו פעם אחת גן עדן וגהנום?
גם אם נניח שהתורה אמת כל הבולשיט של חכמים ודאי שזה סתם המצאה .
עוד שאלה האם יש כזה דבר כישוף? אם אין אז התורה זה שטויות כי שם כתוב שיש ואם יש כזה דבר כישוף מי אמר לך שמעמד מתן תורה לא היה אלא בסך הכל כישוף?
ובנוסף למה אני צריך להאמין לתורה אם בני ישראל אחרי ארבעים יום מקבלת התורה עבדו עבודה זרה(בנו את העגל).
לסיכום יש מלא שאלות על הדת רק תפתח את העינים קצת ותראה שהכל בולשיט אחד גדול .
מה שכן הדת זה סוג של החיים אחר שחלק אנשים נמשכים אליו אבל צריך לדעת כמה דברים לפני שהולכים לשם1) שזה לא אמת אלא צורת חיים 2)שלמרות שיש דברים שקורצים שם יש גם מלא דברים שלא רואים מבחוץ שהם ממש חרא .( הסגירות שם , העוני ,היחס לנשים, הגזענות לספרדים ולשונה ממך,).
איך שלא יהיה מאחל לך בהצלחה אם מה שתבחר שיהיה שבת שלום .
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

avinoni23

New member
ספקן

ההוחכה שלי שיש כוח או בריא היא שעולם כולכך מסודר וחכם לא יוכל להיווצר לבד.. זה כמו שתגיד לי שטלוויזיה 42 נוצרה לבד..
אין דבר כזה.. גוף האדם פי מליארדד יותר חכם
זו פשוט הוחכה וודאית שיש בורא לעולם
שמע אני בטוח ב100% אין לי פה ספק בכלל שמעתי אין סוף הרצאות
וברור לי שהעולם מתוכנן עליידי כוח מסוים . אני הבנאדם הכי אנטי בעולם לא מאמין לכולם ואם האמנתי לזה אז זה אומר משהו..
לגביי התורה אני באמת שלא יודע אם אי נכונה או לא אבל בראש עוברת לי מחשבות שאולי כן ... באמת שלא יודע!
אבל בלי שום קשר אמרתה הרבה דברים שאני לא מסכים איתם ..
אין ספק שהתורה מאוד חכמה.. לא יודע עד כמה אבל תאמין שאני שומע שיעורים הדברים נשמעים מאוד חכמים.. אבל זה לא אומר שזה תורה מה' שוב לגביי שיש כוח שברא תעולם אין לך מה להתכווח איתי אני בטוח בזה.. ואני גם מאמין שיש נשמה וגוף ואלו שתיי דברים נפרדים כי אני מרגיש שיש לי נשמה.
&nbsp
 

ספקן1

New member
שוב שלום

בר ראשון לא אמרתי שהתורה מאלוהים בגלל שהיא חכמה אמרתי בדיוק הפוך.
דבר שני אתה שואל מי ברא את העולם המסודר הזה ואני שואל מי ברא את אלוהים?
וגם אם יש אלוהים שברא את העולם אולי יש כמה אלוהים?
שבוע טוב
 

avinoni23

New member
ספקן

שמע נשמה אני חוקר המון זמן את הנושא
והגעתי להחלטה חד משמעית
אני לא יודע אם יש בורא לא בורא
מה שכן יש כוח או חוכמה מסוימת או משהו מסוים שתכנן את העולם ...
העולם לא נוצר ככה סתם .
כי שכל רגשות מחשבות חוכמת גוף האדם שהיא עצומה עצומה המרכבות שם היא אדירה.. ואני אומר לך חד משמעית ללא צל של ספק שייש מתכנן שהוא בעל חוכמה בלתי רגילה תקרא לו איך שאתה רוצה אלוהים טבע בודה לא יודע מה שכן שיש כוח כזה שסידר את העולם...
&nbsp
לגביי אם התורה אמת או לא וואלה לא יודע לא קבלתי הוכחה באמת ברשימה ויש איסוף דברים שכן סותרים לי שהתורה לא נכונה...
&nbsp
בקיצור לחשוב שהעולם הגיע מפיצוץ או חיידק או מה שלא יהיה זה טימטום בצורה בלתי רגילה. אפילו החיידק הקטן ביותר לא יוכל להייוצר ככה סתם אפילו נלמה לא יוכלה להיווצר ככה באוויר אפילו כוס חד פעמי לא יוכל להיווצר ככה סתם באוויר.. אז עולם כולכך מורכב? צמחים שמש גשם מים חמצן מערכת הגוף מחשבה כול הפירות והצמחים והחיות רק להתסכל על היופי שלהם אפשר להגיע ואואוו
 

ניטשה 5

New member
היי אבי:

אין שום קשר. למעשה, הדת מתיימרת (לפחות לפי זרמים מרכזיים בה) לענות על השאלות הגדולות של האדם משחר ההיסטוריה. העובדה המצערת היא, שהישועה לא הגיעה מעולם מכיוון הדת. כלומר, רק באמצעות החקירה המדעית בני אדם הגיעו להישגים בהבנה הולכת וגדלה של העולם. אין ספק שיש גם "דברים חכמים" בכתבי הדתות השונים, אחרי הכל, רבים מחכמי הדתות לאורך ההיסטוריה היו ללא ספק אנשים חכמים ומשכילים ברמה כזו או אחרת (חלקם אף שלטו בספרי הפילוסופיה של העת העתיקה). בכל מקרה, היות וטענות הדתות השונות (הנפוצות והמרכזיות הן טענות בדבר קיומו של "אל/אלים", "התגלות", מסירת "ספר הוראות" "השגחה" "גאולה פרטית/לאומית" "ניסים" ) - מעולם לא גובו, ואף לא בראיה מדעית אחת לרפואה, הרי שאין סיבה לראות אותן יותר מיצירות אנושיות מעניינות יותר או פחות ותו לא. גם העובדה שדתות שונות וסותרות נוצרו בכל העולם ובזמנים שונים מעידה על צורך נפשי בסיסי, אנושי, ואוניברסאלי בדת. אין ספק שיש משהו תמים [ וקצת משעשע אם להיות ציני ] בלראות אנשים המשוכנעים בכל ליבם כי הדת אליה הם משתייכים (שזה כמובן תלוי באיפה הם נולדו גיאוגרפית) היא! ורק היא!! האמת המוחלטת. לגבי הטענה שלך כי בטוח קיים "אלוהים" שייצר את העולם, מפני "מורכבותו הרבה של היקום המעידה על מתכנן" - אני רק יכול להגיד לך שאלוהים, למעשה, מגדיל את השאלה, היות ואם קיים אלוהים שייצר ותכנן את הכל, הרי שהוא מורכב אף יותר, ולכן, מחייב מתכנן גדול יותר שתיכנן אותו וזה ממשיך עד אין סוף. אבל גם אם נניח ו "אלוהים" היה עונה על שאלת המורכבות. האם היה נכון להסיק על קיומם של דברים בעולם המציאות מ "טיעון פילוסופי" גדול ככל שיהיה? אם יש משהו שלמדנו מהפיזיקה הקוונטית, הוא שחד משמעית לא. החוקיות הפיזיקלית של היקום הקיצוני אינה מחוייבת לללוגיקה השכלית שלנו ולכן היא איננה אינטואיטיבית בממצאיה אלא אמפירית בלבד ולא בהכרח רציונלית. (הסיבה לכך באה דווקא מהביולוגיה שלנו. כלומר מהעובדה שהבנה כזו לא הייתה מספקת לנו יתרון אבולוציוני כלל) בקשר לטענה שלך כי "לחשוב כי העולם בא מפיצוץ או חיידק היא טמטום".- ההסבר המקובל על הפיזיקאים בדבר תחילת היקום הוא לא חיידק (ייצור אשר למעשה נוצר בכדור הארץ מליארדי שנים אחרי) אלא באמצעות תאוריית "המפץ הגדול" שמספיק אפילו בלימוד חובבני שלה (ובעיקר את האישושים השונים שהפכו אותה לקונסנזוס בקרב הפיזיקאים) כדי להבין עד כמה היא מבוססת ומשכנעת. בהצלחה.
 

DoronModan

New member
יצירה ספרותית אמיתית לחלוטין

אל תשים לב למי שאומר לך שהיא לא אמיתית. אתה יכול לקנות את האֶפּוֹס הזה בחנויות ספרים רבות.
 

avinoni23

New member
ניטשה 5

שמעתי מליון אנשים שלא מאמנים שהוכחו את המדע
תקשיב העולם הוא חכם בצורה בלתי רגילה
אין דבר כזה שאין מתכנן אין אין !
גם לחיידק הקטן ביותר ביותר חייב מתכנן
לא יודע אם הכוח שעשה את זה זה בורא עולם או משהו מסתורי או הטבע
אבל מה שבטוח שיש מתכנן שהוא חכם בצורה בלתי רגע שיצר את העולם המורכב הזה
וחוץ מזה שהוא יצר אדם כולכך חכם הוא יצר את העולם בדיוק לפי התנאים של העולם או להפך . בוא נגיד שאין מתכנן ואין משהו חכם ..
תחשוב שבטעות לא הייה חמצן מה הייה קורה? תחשוב שבטעות לא הייה גשם מה הייה קורא? תחשוב שבטעות לא הייה לאדם רגליים הוא לא הייה יוכל לזוז.. תחשוב שבטעות לא הייה שמש תחשוב בטעות לא הייה אוויר ולא הייה עף לאדם תחשוב שבטעות לא הייה עצים ופירות מכול מיני סוגים תראה איך העולם מתוכנן... אז כוח שתכנן אני משוכנע ב100
 

DoronModan

New member
אם תקרא לזה אבולוציה או תקרא לזה כח מתכנן

או מה שאתה רוצה, זה לא קשור לעובדה שהתורה הוא יצירה ספרותית יפה מאוד.
קח את הפלאפון שלך. לפני 10 שנים הוא נראה אחרת לגמרי. דברים מתפתחים. אתה רוצה להלביש על התפתחות טבעית כח עליון? בבקשה. כל אחד ימציא מפלצת או קוסם, או קב"ה או רש"ע (ריבונו של עולם) או גיבורת על, שהיא זו שיצרה, ונוכל לכתוב יצירה חדשה, לא פחות יפה ועשירה מהתורה, בפרט אם כמו עבור התורה, יעברו מאות ואלפי שנים עד שהסיפורים האלה יתגבשו בידי המון אנשים שיספרו אותם מאב לבן, במדורת השבט וכו', עד שיקבלו צורה. גם זו אבולוציה... אבולוציה של סיפור.
 
למעלה