השמאלנים מביאים לעצמם עכשיו כאפות לפנים בעקבות תכנית טראמפ

  • פותח הנושא hnc
  • פורסם בתאריך

hnc

New member
קח דוגמה, הם יעשו ברית עם אירן

ואז הגבול לא יהיה איתם אלא עם אירן ואז יהיה קל מאוד לחתוך את ישראל לשניים במתניים הצרים שלה, ושלא נדבר על טיווח מרכז הארץ בקלות.
ואיך תהרוס כפרים וערים פלסטיניות? כמו שאתה הורס היום כאלה ברצועת עזה? שמע, ברגע שאתה נסוג אתה מסבך לעצמך את החיים עם הפלסטינים האלה.
 

waspaloy

Member
על מה לעזאזל אתה מדבר? על להזיז את צבא אירן לשטחים?

למה שלא פשוט יעשו את זה בסוריה או לבנון?. ממה שזכור לי אירן עושה מה שהיא רוצה בלבנון וגם אסד לא בדיוק חבר טוב שלנו.. לצבא אירן יש בעיקר טנקים מיושנים ולא בכמויות גדולות יותר מלישראל וגם ככה היא לא יכולה להוציא את כל צבא אירן מאירן. אתה ממציא תרחישים בדיוניים עם היגיון של משחק מחשב שמפשט את המציאות.

אפשר לירות למרכז טילים גם ממדינות ערב (למעשה גם היום האיום הרקטי החמור ביותר הוא דווקא ממקום "רחוק" יחסית מהמרכז כמו לבנון), ואנחנו לא צריכים לשלוט במקום בשביל למנוע ירי רקטות מימנו. מערכות הגנה קיימות מספקות פתרון מספק במקרה ואנחנו לא נותנים לצד השני להציק לתושבי הדרום במשך שנים עם "סבבים" הולכים וחוזרים ואת זה עושים באמצעות מה שאמרתי פה בעבר, על ידי הריסת מבנים ותשתיות מבלי לנסות לפגוע במטרות ספציפיות מתוך "בנק מטרות", וצה"ל לא עושה את זה כי הוא עדיין תקוע עם תורת לחימה מיושנת ומקובעת שכוללת בין היתר שימוש אוטומטי ומיותר בחיל רגלים פגיע בתוך אזורים ומבנים ממולכדים כמו מנהרות. הרבה יותר זול לפנות תושבים עם גז מדמיע(או גרסה חזקה יותר שלו כמו גז CR) ולהרוס מבנים בכמות גדולה מאד מאשר בלבזבז כסף על חימוש מדוייק ומודיעין באין סוף "סבבים" מיותרים.
וזה עוד מבלי להזכיר בכלל את העובדה שבעתיד עם תותחי לייזר ותותחים אלקטרומגנטים יהיה הרבה יותר קל ליירט רקטות לטווח קצר(אולי אפילו עוד בשטח הערבי מבלי להפעיל אזעקה) מאשר רקטות לטווח ארוך שנורות ממקום רחוק יותר מהגבול.

אתה מסבך לעצמך את החיים רק אם אתה מתפתה לחשוב שהתנחלויות וחיילים שמתפקדים בתור שוטרים בתוך שטח עויין מהווים פתרון אמיתי וקבוע לבטחון המדינה.
 

hnc

New member
לא למדתם כלום מהנסיגה מרצועת עזה ומהבלגן שהיא הביאה

אסל זה לא מפתיע אותי.
אם תגיד שזה היה בלי הסכם וביו"ש זה יהיה עם הסכם אז אומר לך מראש שההסכמים האלה לא שווים כלום כשבראש של הפלסטינים זה תכנית השלבים שלהם.
ובנוסף, תמיד יהיו אירגוני סירוב שימשיכו את המלחמה נגד ישראל ולא יקבלו שום הסכם ככה שתפנה את השטח ושלום לא תקבל, אז למה לכל הרוחות לא יותר פשוט להישאר בשטח?
 

waspaloy

Member
למה שקורה בעזה אין שום קשר לזה שלא עשינו הסכם אלה לזה

שלא עשינו את מה שאמרתי לך מקודם בתגובה שלי ובשרשור אחר פה בפורום בעבר [URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/54/184505156/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94[/URL]

הבעיה שלך ושל ה"ימין" באופן כללי זה שהחלטתם משום מה שאפשר להילחם בטרור רק באמצעות נוכחות תמידית בשטח והתנחלויות מיותרות שרק דורשות הגנה באופן לא פרופורציונלי לכמות התושבים.

אתה החלטת מראש שאני "שמאלני" עם דעות "שמאלניות" טיפוסיות מבלי להקשיב למה שאני אומר בכלל רק כי אני לא מסכים עם הקשקושים של ה"ימין".
 

hnc

New member
תראה מה ההבדל בין יו"ש שאנחנו יושבים בשטח

לבין רצועת עזה שאנחנו כבר לא שם.
ההתנחלויות אינן במטרה להילחם בטרור אלא כדי להציב עובדות בשטח (שהוא היסטורית שלנו) שאחרי זה כבר אף אחד לא יוכל להפוך, וראה לדוגמה בעיסקת המאה איך היו חייבים להתחשב בהתנחלויות שאף אחד לעולם לא יוכל לעקור אותן לפחות לא את הגושים שלהן.
 

waspaloy

Member
גם בזמן שהיינו בעזה היה ירי אל עבר ישובים ישראלים

ואנחנו לא יכולים לסמוך על לספח כל מקום מימנו יש איום ולהפוך למדינה ערבית בעצמנו מרוב סיפוחים ונוכחות בכל מקום עם אוכלוסיה ערבית. כמו שאמרתי קודם יש פתרון צבאי אמיתי למקומות כמו עזה אבל הבעיה היא שהממשלה והצבא שלנו מעדיפים ללכת על מה שנראה קל ובטוח("הרתעה" זמנית ומזוייפת שמובילה לאין ספור "סבבים") במקום על משהו שאפתני שרחוק ממה שעשינו עד עכשיו מבחינה צבאית.
&nbsp
במקרה ולא שמת לב בעסקת המאה קיבלנו התנחלויות עלובות שכלואות עמוק בתוך שטח ערבי ועם חיבור מוגבל לשאר המדינה בתמורה לישובים ושטחים ישראלים שיכלו בקלות להכיל את תושבי ההתנחלויות. אז אתה מקשקש לי על "להציב עובדות בשטח שהוא היסטורית שלנו" ואיך אף אחד לא יוכל לעקור את ההתנחלויות בזמן שאתה זורק ישובים ושטחים ישראלים כאילו הם שווים פחות מכמה התנחלויות מסריחות?.
אתה מדגים עד כמה ה"ימין" כל כך אובססיבי לעקרונות הילדותיים והמטופשים שלו בנוגע להתנחלויות עד שההתנחלויות עצמן הפכו למטרה העיקרית והם מוכנים להקריב את האינטרסים של המדינה ושטחים וישובים בתוך מדינת ישראל בשביל כמה התנחלויות עלובות שמוקפות בערבים.
 

hnc

New member
אתה משווה בין מה שקרה בעזה כשהיינו שם

לבין מה שקורה עכשיו, ויכל להיות יותר גרוע אם היו להם נמלי אוויר וים?
ארה"ב מכירה בהתנחלויות האלה ואתה כישראלי קורא להן "התנחלויות מסריחות", ואתה לא קורא לעצמך שמאלני?
ההתנחלויות שארה"ב הכירה בהן הן לא "התנחלויות עלובות" כדבריך אלא גרים שם מאות אלפים שהם החלוצים של היום, ואל תדאג, ההתנחלויות האלה יהיו מחוברות לישראל.
 

waspaloy

Member
אתה מתעלם מהעובדה שהאיום מעזה התפתח במשך שנים

ולא דווקא כי פינינו כמה התנחלויות. מנהרות ההברחה היו גם אז וגם אם היו להם נמלי אוויר וים הם היו חוזרים להשתמש רק במנהרות כי היו מיירטים את המשלוחי נשק לעזה או פשוט משביתים להם את הנמלים במקרה והם מנסים שוב ושוב להבריח נשק.
ארגוני הטרור בעזה לא באמת יכולים לפעול באופן גלוי והם צריכים מנהרות הברחה וגם לזה הצעתי פתרונות בעבר בין אם זה מנהרה שתיחפר מהגבול בישראל לאורך הגבול שבין רפיח למצרים ותהיה מלאה בחיישנים או פשוט סיפוח של רצועה צרה לאורך אותו גבול.
בסופו של דבר אם מתמודדים עם הטרור באופן יעיל זה כבר לא ישנה מה תיתן למדינה ה"פלסטינית" כי הם לא באמת יכולים לעשות משהו מעבר לטרור עלוב ונואש.

וההתנחלויות הן התנחלויות מסריחות בלי קשר למי או מה מכיר בהן. חוץ מכמה גושים ההתנחלויות הן לא יותר מישובים עלובים שכלואים מכל הצדדים ועם חיבור צר ומפותל לשאר המדינה. זה לא ניצול יעיל והגיוני של שטח ובשביל זה ה"ימין" רוצה לתת שטחים וישובים שיכלו בקלות להכיל ישוב משגשג שיכול לצמוח ולהיות מחובר לשאר המדינה כמו שצריך.
 

hnc

New member


 
למעלה