הרכבת כנראה מנסה למצוא פתרון לבעיית קו הוד השרון - משה דיין

מצב
הנושא נעול.
למי שמגיע מדרום עדיף להחליף רכבת בהגנה מאשר לנסוע עד סבידור

וגם מי שצריך לאיזור יכול לקחת קו אוטובוס ממסוף ארלוזורוב
וגם מי שצריך לאיזור יכול לקחת קו אוטובוס ממסוף ארלוזורוב ליעד,
רבים הקווים שמגיעים לעזריאלי ולאיזור.
למי שמגיע מדרום עדיף להחליף רכבת בהגנה מאשר לנסוע עד סבידור
ולהחליף לאוטובוס.
אבל לא נראה לי שבאמת יהיה דילוג על תחנת השלום, הנתונים באתר הרכבת מוזרים ואם אכן יהיה דילוג על תחנות בכלל, נראה לי שיש באתר הרכבת טעות בשמות התחנות והדילוגים למעשה יהיו בכיוון צפונה על תחנת ההגנה ובכיוון דרומה על תחנת סבידור מרכז (שזה מוזר בפני עצמו).
הנתונים פשוט לא מסתדרים.
 

benshap2

New member
אז תסיים כבר את כל הרכבות מדרום בהגנה ומצפון במרכז

אתה מגזים. 3 רכבות מתוך ה-4 יעצרו בשלום ומהרביעית יהיה אפשר
להחליף בתחנת ההגנה עם זמן המתנה קצר.
אז איזו פגיעה עצומה בחלק עצום יש כאן?
אז תסיים כבר את כל הרכבות מדרום בהגנה ומצפון במרכז
ותעשה הרבה יותר רכבות בשעה לכיוון.
&nbsp
לא הבנתי בדיוק מדוע זה בלתי אפשרי, כאשר ביבנה מערב רכבת היתה מגיעה לרציף מסוים, וגם יוצאת ממנו לאחר מכן. האם אין אפשרות לעבור משתי המסילות שממשיכות דרומה, הן לרציף 5 והן לרציף 6?
&nbsp
בטווח, תריץ רכבות שאטל בין ההגנה דרך עזריאלי למרכז (ואולי אפילו תעשה מיני רציף ירידה בלבד בגשר יצחק שדה על הדרך)
 
א. בשביל זה צריך פי 2 צוותים וציוד נייד עבור פיצול הקו ל-2

אז תסיים כבר את כל הרכבות מדרום בהגנה ומצפון במרכז
ותעשה הרבה יותר רכבות בשעה לכיוון.
&nbsp
לא הבנתי בדיוק מדוע זה בלתי אפשרי, כאשר ביבנה מערב רכבת היתה מגיעה לרציף מסוים, וגם יוצאת ממנו לאחר מכן. האם אין אפשרות לעבור משתי המסילות שממשיכות דרומה, הן לרציף 5 והן לרציף 6?
&nbsp
בטווח, תריץ רכבות שאטל בין ההגנה דרך עזריאלי למרכז (ואולי אפילו תעשה מיני רציף ירידה בלבד בגשר יצחק שדה על הדרך)
א. בשביל זה צריך פי 2 צוותים וציוד נייד עבור פיצול הקו ל-2
ב. איך אפשר לדחוף ברציפים 4-5 בתחנת ההגנה וברציפים 5-6 בתחנת סבידור גם רכבות שמגיעות להגנה מדרום ולסבידור מצפון וגם רכבות שאטל ביניהן?
בין ההגנה לסבידור ממילא יש רכבות בתדירות גבוהה בקווים האחרים. לשפ מה רכבות שאטל?
או שאתה מתכוון לפצל את כל הרכבות בכל הקווים ואז סעיף א בכותרת מקבל משנה תוקף חזק עוד יותר וגם יהיה מדובר בהרעת שירות גורפת לכלל נוסעי הרכבת בגלל הבעיה בקו אחד. לא הגיוני בעליל.

בפעם ה-7657: אפשר לחפש מתחת לאדמה המון רעיונות, אבל בסופו של דבר יש פתרון אחד ויחיד: הכפלת המסילה הבודדת.

עד אז הרכבת ומדינת ישראל פשוט צריכות להודות שהפעלת ארבע רכבות בשעה בכל כיוון בקו הזה הייתה מעבר ליכולת הרשת הרכבתית ויסודה בטעות.
 

benshap2

New member
למה צריך פי 2 ציוד?

א. בשביל זה צריך פי 2 צוותים וציוד נייד עבור פיצול הקו ל-2
ב. איך אפשר לדחוף ברציפים 4-5 בתחנת ההגנה וברציפים 5-6 בתחנת סבידור גם רכבות שמגיעות להגנה מדרום ולסבידור מצפון וגם רכבות שאטל ביניהן?
בין ההגנה לסבידור ממילא יש רכבות בתדירות גבוהה בקווים האחרים. לשפ מה רכבות שאטל?
או שאתה מתכוון לפצל את כל הרכבות בכל הקווים ואז סעיף א בכותרת מקבל משנה תוקף חזק עוד יותר וגם יהיה מדובר בהרעת שירות גורפת לכלל נוסעי הרכבת בגלל הבעיה בקו אחד. לא הגיוני בעליל.

בפעם ה-7657: אפשר לחפש מתחת לאדמה המון רעיונות, אבל בסופו של דבר יש פתרון אחד ויחיד: הכפלת המסילה הבודדת.

עד אז הרכבת ומדינת ישראל פשוט צריכות להודות שהפעלת ארבע רכבות בשעה בכל כיוון בקו הזה הייתה מעבר ליכולת הרשת הרכבתית ויסודה בטעות.
למה צריך פי 2 ציוד?
רכבת,במקום לנסוע עד הוד השרון, יכולה לחזור בחזרה. וכנל בצד השני.
&nbsp
ולגבי השאטל - להאריך את הרציף זה הרבה יותר מהיר מלמצוא מקום שם לעוד מסילה.
 

Rubim88

New member
לא פי 2 אבל עדיין צריך ציוד נוסף ל"רכבת שאטל"

למה צריך פי 2 ציוד?
רכבת,במקום לנסוע עד הוד השרון, יכולה לחזור בחזרה. וכנל בצד השני.
&nbsp
ולגבי השאטל - להאריך את הרציף זה הרבה יותר מהיר מלמצוא מקום שם לעוד מסילה.
לא פי 2 אבל עדיין צריך ציוד נוסף ל"רכבת שאטל"
ויש גבול לאורך של הרציפים שם(גם אחרי הארכה). שלא נדבר על זה שהנוסעים צריכים להחליף מ- ו ל- רכבות השאטל. אם רוצים לקבל מקסימום רכבות להפוך תחנת מעבר לתחנת טרמינל זה הדבר האחרון שצריך לעשות, פתרון הפלסטר הפרקטי ביותר כרגע זה להאריך הרכבות כמה שאפשר ולדאוג לצמצם למינימום את זמן החסימה של המסילה היחידה.
 

benshap2

New member
חייבים פתרון פלסתר בינתיים. אני באמת לא מצליח לחשוב איפה

לא פי 2 אבל עדיין צריך ציוד נוסף ל"רכבת שאטל"
ויש גבול לאורך של הרציפים שם(גם אחרי הארכה). שלא נדבר על זה שהנוסעים צריכים להחליף מ- ו ל- רכבות השאטל. אם רוצים לקבל מקסימום רכבות להפוך תחנת מעבר לתחנת טרמינל זה הדבר האחרון שצריך לעשות, פתרון הפלסטר הפרקטי ביותר כרגע זה להאריך הרכבות כמה שאפשר ולדאוג לצמצם למינימום את זמן החסימה של המסילה היחידה.
חייבים פתרון פלסתר בינתיים. אני באמת לא מצליח לחשוב איפה
יצליחו להכניס שם מסילה רביעית. קירוי מלא של נחל האיילון?
 
פתרון פלסתר זה לחזור למצב של שלוש רכבות בשעה בשעות השיא

חייבים פתרון פלסתר בינתיים. אני באמת לא מצליח לחשוב איפה
יצליחו להכניס שם מסילה רביעית. קירוי מלא של נחל האיילון?
פתרון פלסתר זה לחזור למצב של שלוש רכבות בשעה בשעות השיא
עם רכבות באורך המקסימלי.

הרי אם למשרד התחבורה לא הייתה באוגוסט 2015 את גחמת הכסת"ח בעקבות תחילת העבודות על התחנות של הקו האדום, הקו הזה היה נשאר עד היום עם שלוש רכבות בשעה ולא היינו מגיעים כלל לדיונים הללו.
עצם הוספת הרכבת הרביעית בכל כיוון יצרה את הבעיה.
אז במקרה הזה אין פתרון פחות רע מלהחזיר את הגלגל אחורה עם שלושה שינויים לעומת המצב שלפני אוגוסט 2015: 1. כל הרכבות עוצרות בכל התחנות. 2. שלוש הרכבות משרתות גם את תחנות יבנה מערב, אשדוד ואשקלון. 3. הרכבת עושה מאמצים גדולים שהרכבות בקו הזה יהיו באורך המקסימלי האפשרי.

ושינוי נוסף והחשוב ביותר לעומת המצב שלפני אוגוסט 2015: שהרכבת, משרד התחבורה, משרד האוצר והמדינה בכללותה יפיקו את הלקח ויסיקו את המסקנה הנדרשת - להעלות את פרויקט הכפלת המסילה הבודדת באיילון לראש סדר העדיפויות בפרויקטי התשתית של הרכבת באותה רמה עם פרויקט החישמול ומעל לכל פרויקט הרחבה אחר של הרשת המסילתית במדינה (ואני לא מתכוון לפרויקטים שכבר מבוצעים, אותם חייבים להשלים).

לא מסילה מזרחית, לא מסילת עירון, לא מסילה עוקפת לוד, לא מסילת הראשונים-ענבה, לא ריבוע מסילת החוף (שתתנקז לתוך צוואר הבקבוק באיילון), אלא הכפלת המסילה הבודדת בלב הרשת המסילתית במדינה.

אם האסימון הזה יפול - נרוויח מהפסד הרכבת הרביעית בטווח המיידי.
 

Ccyclist

Well-known member
אולי אפשר לאחד רכבת מהירה ואיטית לסלוט בודד באיילון

פתרון פלסתר זה לחזור למצב של שלוש רכבות בשעה בשעות השיא
עם רכבות באורך המקסימלי.

הרי אם למשרד התחבורה לא הייתה באוגוסט 2015 את גחמת הכסת"ח בעקבות תחילת העבודות על התחנות של הקו האדום, הקו הזה היה נשאר עד היום עם שלוש רכבות בשעה ולא היינו מגיעים כלל לדיונים הללו.
עצם הוספת הרכבת הרביעית בכל כיוון יצרה את הבעיה.
אז במקרה הזה אין פתרון פחות רע מלהחזיר את הגלגל אחורה עם שלושה שינויים לעומת המצב שלפני אוגוסט 2015: 1. כל הרכבות עוצרות בכל התחנות. 2. שלוש הרכבות משרתות גם את תחנות יבנה מערב, אשדוד ואשקלון. 3. הרכבת עושה מאמצים גדולים שהרכבות בקו הזה יהיו באורך המקסימלי האפשרי.

ושינוי נוסף והחשוב ביותר לעומת המצב שלפני אוגוסט 2015: שהרכבת, משרד התחבורה, משרד האוצר והמדינה בכללותה יפיקו את הלקח ויסיקו את המסקנה הנדרשת - להעלות את פרויקט הכפלת המסילה הבודדת באיילון לראש סדר העדיפויות בפרויקטי התשתית של הרכבת באותה רמה עם פרויקט החישמול ומעל לכל פרויקט הרחבה אחר של הרשת המסילתית במדינה (ואני לא מתכוון לפרויקטים שכבר מבוצעים, אותם חייבים להשלים).

לא מסילה מזרחית, לא מסילת עירון, לא מסילה עוקפת לוד, לא מסילת הראשונים-ענבה, לא ריבוע מסילת החוף (שתתנקז לתוך צוואר הבקבוק באיילון), אלא הכפלת המסילה הבודדת בלב הרשת המסילתית במדינה.

אם האסימון הזה יפול - נרוויח מהפסד הרכבת הרביעית בטווח המיידי.
אולי אפשר לאחד רכבת מהירה ואיטית לסלוט בודד באיילון
אם האורך מאפשר זאת אפשר לתאם לו"ז כדי שיאפשר איחוד ופיצול רכבות ולחסוך סלוטים באיילון.
&nbsp
בכיוון דרום הרכבת האיטית יכולה להתחיל בקו השרון, או כמערך כפול או להתאחד כיחידה אחורית מאחורי יחידה לקו המהיר שתמתין באזור בני ברק, ובהגנה הרכבות יפוצלו, הקו המהיר ימשיך בלי לעצור והקו האיטי יעצור בכל התחנות שבדרך.
&nbsp
בכיוון צפון זה יותר מסובך כי צריך להיות תיאום בלו"ז ובגלל הרמפה להגנה יתכן שעדיף שהחיבור יתבצע בשער חולון. במקרה כזה עדיף שהרכבת המהירה מהדרום תתחבר לרכבת האיטית שלפניה לפני הכניסה לאיילון, תנותק ממנה בבני ברק, אולי הזדמנות לחדש את רציף 3 כרציף פעיל. יש בתחנה גם מסילות דיור.
&nbsp
בצורה כזו יעברו באיילון רק 3 רכבות קו חוף דרומי בשעה, אך קו החוף הדרומי יהנה מ4 רכבות לשעה. בשרון יהיו רק 3 רכבות והיחידה המהירה תסתיים בבני ברק.
 

benshap2

New member
לא ממש הבנתי

אולי אפשר לאחד רכבת מהירה ואיטית לסלוט בודד באיילון
אם האורך מאפשר זאת אפשר לתאם לו"ז כדי שיאפשר איחוד ופיצול רכבות ולחסוך סלוטים באיילון.
&nbsp
בכיוון דרום הרכבת האיטית יכולה להתחיל בקו השרון, או כמערך כפול או להתאחד כיחידה אחורית מאחורי יחידה לקו המהיר שתמתין באזור בני ברק, ובהגנה הרכבות יפוצלו, הקו המהיר ימשיך בלי לעצור והקו האיטי יעצור בכל התחנות שבדרך.
&nbsp
בכיוון צפון זה יותר מסובך כי צריך להיות תיאום בלו"ז ובגלל הרמפה להגנה יתכן שעדיף שהחיבור יתבצע בשער חולון. במקרה כזה עדיף שהרכבת המהירה מהדרום תתחבר לרכבת האיטית שלפניה לפני הכניסה לאיילון, תנותק ממנה בבני ברק, אולי הזדמנות לחדש את רציף 3 כרציף פעיל. יש בתחנה גם מסילות דיור.
&nbsp
בצורה כזו יעברו באיילון רק 3 רכבות קו חוף דרומי בשעה, אך קו החוף הדרומי יהנה מ4 רכבות לשעה. בשרון יהיו רק 3 רכבות והיחידה המהירה תסתיים בבני ברק.
לא ממש הבנתי
איך יוצא שיש 4 רכבות בשעה אבל רק 3 עוברות באיילון...?
רכבות יתחברו האחת לשניה באמצע הנסיעה?
&nbsp
תוכל להסביר את הרעיון קצת יותר בפירוט?
 
כן הוא מתכוון לחיבור רכבות בבני ברק ופיצולם בהגנה

לא ממש הבנתי
איך יוצא שיש 4 רכבות בשעה אבל רק 3 עוברות באיילון...?
רכבות יתחברו האחת לשניה באמצע הנסיעה?
&nbsp
תוכל להסביר את הרעיון קצת יותר בפירוט?
כן הוא מתכוון לחיבור רכבות בבני ברק ופיצולם בהגנה
ובכיוון ההפוך חיבור רכבות בצומת חולון ופיצולן בבני ברק.
הרכבת לעיתים מפצלת רכבות בין נהריה לבאר שבע בלוד.

אבל לא ברור מדוע צריך את החיבור והפיצול בבני ברק ולא פשוט שהרכבת הארוכה תתחיל ותסיים בהוד השרון.
הרעיון של הפיצול / חיבור בהגנה ובצומת חולון הוא להפוך רכבת אחת בקטע של האיילון לשתי רכבות בקע הדרומי יותר, כך שהיא תתפצל לרכבת מהירה ורכבת מאספת או תאחד רכבת מהירה ורכבת מאספת.
זה כמובן יעלה בזמן החיבור / פיצול ובזמן המתנה של אחת הרכבות לרכבת השניה.
 

Ccyclist

Well-known member
לא חייבים לפצל בבני ברק אם הרציפים ארוכים מספיק בשרון

כן הוא מתכוון לחיבור רכבות בבני ברק ופיצולם בהגנה
ובכיוון ההפוך חיבור רכבות בצומת חולון ופיצולן בבני ברק.
הרכבת לעיתים מפצלת רכבות בין נהריה לבאר שבע בלוד.

אבל לא ברור מדוע צריך את החיבור והפיצול בבני ברק ולא פשוט שהרכבת הארוכה תתחיל ותסיים בהוד השרון.
הרעיון של הפיצול / חיבור בהגנה ובצומת חולון הוא להפוך רכבת אחת בקטע של האיילון לשתי רכבות בקע הדרומי יותר, כך שהיא תתפצל לרכבת מהירה ורכבת מאספת או תאחד רכבת מהירה ורכבת מאספת.
זה כמובן יעלה בזמן החיבור / פיצול ובזמן המתנה של אחת הרכבות לרכבת השניה.
לא חייבים לפצל בבני ברק אם הרציפים ארוכים מספיק בשרון
במערכת הבריטית פיצולים כאלו הם או לקווי ענף שונים (איחוד ראשונים ובית שמש בלוד?) או לתגבור בקטע העמוס יותר (תוספת יחידה בחיפה כדי להתגבר על העומס בקו הראשי?) יש הבדל מסויים כי אלו רכבות חשמליות עם תא נהג בקצה הקרונות הראשונים והאחרונים במערכים וניתן לחבר את המערכים ואף לעבור ביניהם בעת הנסיעה (תא הנהג בנוי משלושה חלקים, וניתן לסגור דלתות לשני החלקים הצדדיים ולהשאיר פרוזדור המאפשר לנוסעים מעבר בין המערכים)
&nbsp
בארץ זה יהיה מסובך יותר כי נוסע שעלה למערך הלא נכון יצטרך להחליף מערכים ברציף, ואם צריך קטר דיזל בין המערכים זה בכלל יסבך את המצב ברציף (יתכן שאפשר לשים קטרים בקצות המערך המשולב ולהשתמש בקרונות ניהוג) מהסיבה הזו הצעתי שהאלמנט המסובך הזה שאינו מוכר כל כך בארץ יהיה רק בקטע העמוס ביותר באיילון.
&nbsp
אתמול הייתי על רכבת שקיבלה מערך נוסף אחורי בתחנה מסויימת וזו שאחריה מקבלת מערך קדמי בתחנה אחרת לחלוטין. זה מסבך את העניינים מבחינת הנוסע (ברציפים קצרים הירידה והעלייה היא מהמערך הקדמי בלבד אז צריך לבחור מקום במערך הבודד שמאפשר החלפה מהירה למערך הקדמי אחרי האיחוד). זה פתרון לא אידאלי למערכת צפופה שאין בה מספיק סלוטים.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה דוגמה לחיבור מערכים שנועדו לכך לרכבת אחת כפי שתיארתי

לא חייבים לפצל בבני ברק אם הרציפים ארוכים מספיק בשרון
במערכת הבריטית פיצולים כאלו הם או לקווי ענף שונים (איחוד ראשונים ובית שמש בלוד?) או לתגבור בקטע העמוס יותר (תוספת יחידה בחיפה כדי להתגבר על העומס בקו הראשי?) יש הבדל מסויים כי אלו רכבות חשמליות עם תא נהג בקצה הקרונות הראשונים והאחרונים במערכים וניתן לחבר את המערכים ואף לעבור ביניהם בעת הנסיעה (תא הנהג בנוי משלושה חלקים, וניתן לסגור דלתות לשני החלקים הצדדיים ולהשאיר פרוזדור המאפשר לנוסעים מעבר בין המערכים)
&nbsp
בארץ זה יהיה מסובך יותר כי נוסע שעלה למערך הלא נכון יצטרך להחליף מערכים ברציף, ואם צריך קטר דיזל בין המערכים זה בכלל יסבך את המצב ברציף (יתכן שאפשר לשים קטרים בקצות המערך המשולב ולהשתמש בקרונות ניהוג) מהסיבה הזו הצעתי שהאלמנט המסובך הזה שאינו מוכר כל כך בארץ יהיה רק בקטע העמוס ביותר באיילון.
&nbsp
אתמול הייתי על רכבת שקיבלה מערך נוסף אחורי בתחנה מסויימת וזו שאחריה מקבלת מערך קדמי בתחנה אחרת לחלוטין. זה מסבך את העניינים מבחינת הנוסע (ברציפים קצרים הירידה והעלייה היא מהמערך הקדמי בלבד אז צריך לבחור מקום במערך הבודד שמאפשר החלפה מהירה למערך הקדמי אחרי האיחוד). זה פתרון לא אידאלי למערכת צפופה שאין בה מספיק סלוטים.
הנה דוגמה לחיבור מערכים שנועדו לכך לרכבת אחת כפי שתיארתי

 

Rubim88

New member
הרכבת מפצלת רכבות מודו או IC3?

כן הוא מתכוון לחיבור רכבות בבני ברק ופיצולם בהגנה
ובכיוון ההפוך חיבור רכבות בצומת חולון ופיצולן בבני ברק.
הרכבת לעיתים מפצלת רכבות בין נהריה לבאר שבע בלוד.

אבל לא ברור מדוע צריך את החיבור והפיצול בבני ברק ולא פשוט שהרכבת הארוכה תתחיל ותסיים בהוד השרון.
הרעיון של הפיצול / חיבור בהגנה ובצומת חולון הוא להפוך רכבת אחת בקטע של האיילון לשתי רכבות בקע הדרומי יותר, כך שהיא תתפצל לרכבת מהירה ורכבת מאספת או תאחד רכבת מהירה ורכבת מאספת.
זה כמובן יעלה בזמן החיבור / פיצול ובזמן המתנה של אחת הרכבות לרכבת השניה.
הרכבת מפצלת רכבות מודו או IC3?
 

Rubim88

New member
אם כך מדובר במקרה שונה, לIC3 יש מחברים אוטומטים שמאפשרים

אני יודע על פיצול של IC3
אם כך מדובר במקרה שונה, לIC3 יש מחברים אוטומטים שמאפשרים
חיבור וניתוק מהיר(אחד היתרונות שלהם), הם גם מאיצים מהר יותר רכבות מודו ולכן זמן ההמתנה לעזיבת הרכבת מתקצר. במקרה של חיבור רכבות מודו יש צורך לחבר ידנית את מחבר הבורג על ידי עתק(או נהג בעל הסמכה) כולל צינורות לחץ האוויר והחשמל/תקשורת (ולמיטב ידיעתי גם בדיקת בלמים). כל העניין הזה וההמתנות השונות משמעו בזבוז זמן רב שהופך את הרעיון לחסר כל יתרון.
 

alantan

New member
יש לי תחושה שהדבר לא ממש ישים בתחנת ההגנה ולו בגלל שיקולי

אולי אפשר לאחד רכבת מהירה ואיטית לסלוט בודד באיילון
אם האורך מאפשר זאת אפשר לתאם לו"ז כדי שיאפשר איחוד ופיצול רכבות ולחסוך סלוטים באיילון.
&nbsp
בכיוון דרום הרכבת האיטית יכולה להתחיל בקו השרון, או כמערך כפול או להתאחד כיחידה אחורית מאחורי יחידה לקו המהיר שתמתין באזור בני ברק, ובהגנה הרכבות יפוצלו, הקו המהיר ימשיך בלי לעצור והקו האיטי יעצור בכל התחנות שבדרך.
&nbsp
בכיוון צפון זה יותר מסובך כי צריך להיות תיאום בלו"ז ובגלל הרמפה להגנה יתכן שעדיף שהחיבור יתבצע בשער חולון. במקרה כזה עדיף שהרכבת המהירה מהדרום תתחבר לרכבת האיטית שלפניה לפני הכניסה לאיילון, תנותק ממנה בבני ברק, אולי הזדמנות לחדש את רציף 3 כרציף פעיל. יש בתחנה גם מסילות דיור.
&nbsp
בצורה כזו יעברו באיילון רק 3 רכבות קו חוף דרומי בשעה, אך קו החוף הדרומי יהנה מ4 רכבות לשעה. בשרון יהיו רק 3 רכבות והיחידה המהירה תסתיים בבני ברק.
יש לי תחושה שהדבר לא ממש ישים בתחנת ההגנה ולו בגלל שיקולי
בטיחות. קשה לי לדמיין מצב שבו הרכבת המאספת מחכה בתחנת ההגנה, והרכבת המהירה יורדת בזהירות בשיפוע הדי תלול לקראת הרציף. אומנם הדבר אפשרי מבחינה טכנית, אבל במקום הזה נראה לי שיש יותר מדי סכנה לכשל בבלמים או טעות אנוש.
 
שים לב שהוא הציע שבכיוון צפון האיחוד יהיה בצומת חולון

יש לי תחושה שהדבר לא ממש ישים בתחנת ההגנה ולו בגלל שיקולי
בטיחות. קשה לי לדמיין מצב שבו הרכבת המאספת מחכה בתחנת ההגנה, והרכבת המהירה יורדת בזהירות בשיפוע הדי תלול לקראת הרציף. אומנם הדבר אפשרי מבחינה טכנית, אבל במקום הזה נראה לי שיש יותר מדי סכנה לכשל בבלמים או טעות אנוש.
שים לב שהוא הציע שבכיוון צפון האיחוד יהיה בצומת חולון
אבל כנראה גם שם זה לא ישים בגלל ההתעקלות של המסילה.
 

Rubim88

New member
התחנה לא יושבת בעיקול רציני

שים לב שהוא הציע שבכיוון צפון האיחוד יהיה בצומת חולון
אבל כנראה גם שם זה לא ישים בגלל ההתעקלות של המסילה.
התחנה לא יושבת בעיקול רציני
בחלק הצפוני מזרחי מדובר ברדיוס של 2500 מ' ובדרומי מערבי 1150 מ', חוץ מזה עיקול(בסדרי גודל הקיים ברשת מסילתית) לא גורם לבעיה בחיבור/ניתוק קרונות מכיוון שההזחה הנגרמת בגללו היא זניחה לחלוטין במרחק האפסי שהרכבות נמצאות בו במהלך החיבור/ניתוק.(לדוגמא המפלג בעל העיקול החד ביותר של ר"י הוא ביחס 1:8 עם רדיוס של 190 מטר למיטב זכרוני, כלומר על כל 8 ס"מ בכיוון המקביל למסילה הישרה יש הבדל של 1 ס"מ בכיוון האנכי)
 

alantan

New member
עם כל המשתמע מכך מבחינת עיכוב הרכבת המהירה בתחנה משנית...

שים לב שהוא הציע שבכיוון צפון האיחוד יהיה בצומת חולון
אבל כנראה גם שם זה לא ישים בגלל ההתעקלות של המסילה.
עם כל המשתמע מכך מבחינת עיכוב הרכבת המהירה בתחנה משנית...
 

Rubim88

New member
לא הולכים להכניס לרצועה הקיימת מסילה רביעית

חייבים פתרון פלסתר בינתיים. אני באמת לא מצליח לחשוב איפה
יצליחו להכניס שם מסילה רביעית. קירוי מלא של נחל האיילון?
לא הולכים להכניס לרצועה הקיימת מסילה רביעית
היו יכולים לעשות זאת מלכתחילה אם בעבר כשסללו את זוג המסילות(ווכשהוסיפו מסילה שלישית) לא היו מגזימים(כרגיל) במרחקים בין המסילות כאילו מדובר במסילות למהירויות של 250 קמ"ש ומעלה, אלא ממקמים את המסילות במרחקים הנהוגים בעולם למסילות קונבנציונליות(ואף פחות מכך בגלל המהירות הנמוכה של הרכבות שנעות בציר) ואת מרחקי הבטיחות בהתאם. כיום זה כבר חלב שנשפך(אף אחד לא יזיז היום את המסילות בתוך הרצועה), ולכן מה שנדרש לעשות זה להרחיב בדרך כלשהיא(על גבי גשר/מחיצה/מילוי מלא) את הרצועה ב3-3.5 מטר שחסרים שם למעט בקטע של תחנת השלום שם אם רוצים רציף נוסף צריך להוסיף על זה עוד 6 מטר בערך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה