הקמת גינה חדשה

lili5

New member
הקמת גינה חדשה../images/Emo8.gif

ללארי שלום רב, ראשית, אני רוצה להחמיא לך על הפורום המקסים. כבר מההתחלה הוא תוסס וחי ומלא פריחה. מגיע לעם ישראל דבר נחמד שכזה... ולשאלתי: ציינת בהודעת המנהל מהי הדרך הלא נכונה להקמת גינה חדשה. מה אתה ממליץ כן לעשות כאשר מתכננים גינה? כלומר: מה הם הצעדים הראשונים שצריך לעשות כדי שהגינה אכן תשמח את כולם?
 

לארי

New member
לילי ברוכה הבאה ! ../images/Emo42.gif , הצעדים

שאני ממליץ לך לפני הקמת הגינה הינם: 1.קודם כל לחשוב והרבה על תכנון הגינה מראש, לפי כמה שאלות מנחות, לדוגמא: - האם הייתי רוצה לבסס את גינתי על צמחייה רב שנתית, עונתית או שילוב בינהם? -האם הייתי רוצה לתת בגינתי משקל רב יותר לצמחייה חסכונית במים? - האם ברצוני לבסס את גינתי על עצי פרי? - מהו משקל הדשא בגינה אם בכלל? 2. יש לשרטט את האזור המיועד לגינה ולבחון במשך זמן את שעות השמש בכל חלק של הגינה. צמחייה גדלה טוב יותר בתנאים האופטימליים של אור. 3. יש להגדיר פונקצייה לכל אזור בגינה: האם כאן ארצה צמחייה גבוהה להסתיר את השכנים או אולי לשים מחסן ואז ארצה מטפס או משתרעים למינהם, האם ארצה הצללה לפינת ישיבה או גינת תבלינים הקרובה לאזור המטבח. לסיכום, יש לחשוב על פונקציונאליות הגינה. 4.לאחר גיבוש הסקיצה והרעיונות ולאחר שיודעים מה רוצים בערך, אני ממליץ לרשום את הכל על תוכנית ראשונית ולגשת לראות את הצמחים שבחרנו על הנייר, בגינות וותיקות. לא יאמן פשוט , כמה הצמח הקטן שנראה חמוד במשתלה או בתמונה הופך למפלצת ענקית, המצריכה תחזוקה תדירה ומפריעה לשאר העצים להתפתח משום שהמקום והמרווח המתאים מראש לא נלקחו בחשבון. 5. כעת לאחר שראינו "בעיניים" את מרכיבי גינתנו העתידית , אני ממליץ ללכת לגנן מקצועי. לא כל בעל טנדר חבוט שמבצבץ מתוכו עלה של דקל הוא גנן. יש המון חלטוריסטים במקצוע וצריך לשאול על הסמכות, ידע , נסיון והכי חשוב-המלצות! לא להתעצל ולגשת לראות גינות שהוקמו ע"י אותו גנן, לדבר עם הבעלים ולראות את הגינה שהינה בת כמה שנים ולא ביום הקמתה , אז כמובן הכל נראה מקסים ותמים. 6. יש להקפיד יחד עם הגנן על תכנון מערכת השקייה יעילה, מבוקרת מחשב, על מנת לבצע שימוש יעיל במים. לאזורים שונים בגן יש להגדיר ברזים שונים בראש ההמערכת. הייתי ממליץ מאוד (למרות העלות הראשונית הלא זולה) על התקנת מדשנת( כולל מונע זרימה חוזרת=מז"ח). אביזר חיוני לגינה פורחת
! 7. לחשוב על גינה המשלבת טעמים, ריחות, פריחה וצבעים והמגרה את כל החושים. אלו הדברים הבסיסיים שיש לתת עליהם את הדעת לפני ההקמה. קל מאוד לדלג על השלבים ולהקים "במחיר מבצע" גינת אינסטנט, אבל ההנאה מגינה שתוקם לפי צעדים מובנים ותכנון מראש תספק הנאה גדולה יותר.
לארי
 
למעלה