הצלחה בלימודים...

oromer

New member
מנהל
הוואטסאפ זה כלי נוח

לא תמיד בשביל שאלה קטנה צריך להתקשר. הבעיה איתו שאנשים מרגישים שתבקידך להיות זמין להם כל הזמן. ואם ראו אותך נכנס ולא ענית אז בגלל "הלך עליך". בעיני אדם לא חייב להיות זמין כל הזמן.
היא צריכהלהרגיל שגם אם רואים שהיא בוואטסאפ היא חייבת לענות. זכותה לטייל בקניון או בכל מקום אחר, לנוח, לאכול להתעמל, ללמוד, מבלי שיפריעו לה.
אני לא חושבת שכדאי לך לאמץ גישה של אני לא עוזרת וזהו.... את לא יודעת מתי תצטרכי מה ומי, ותמיד כדאי להיות בצד הנותן ולא בצד המקבל. אם מישהו עצלן אל תעזרי לו.
בנוסף את לא צריכה לעזור למי שלא בקשר איתך... בלימודים היתה מישהי שבתה היינו מדברות אבל היא לא היתה חברה שלי. היא לא הייתה מגיעה לשיעורים ולפני מטלה להגשה היתה מתקשרת אלי שאסביר לה זה מעצבן...מי שמתקשר פעם ב רק לפני מטלות והוא לא מגיע להרצאות לא צריך לעזור לו
 

reasonforall

Active member
לימודים

נסי ליצור לעצמך קבוצה של חברים, תציעי לשבת ולעשות שיעורים יחד אחרי הלימודים. לאט לאט תצרי לעצמך חברים.
אני מצאתי את עצמי בקבוצה רק בסמסטר השני של השנה הראשונה, עד אז בעיקר עבדתי לבד.
&nbsp
אני מבין על מה את מדברת. יש אנשים שבקושי אומרים שלום בלימודים, אבל פונים בפייסבוק לבקשת עזרה. לרוב אני עוזר. לאט לאט תביני מיהם האנשים שאפשר לסמוך עליהם ומי לא, ושאם תבקשי מהם עזרה הם יעשו את זה בשמחה. נתקלתי בכאלה שעזרתי כשביקשו עזרה, וכשאני פניתי קיבלתי סטירה לפנים - אלא אנשים שלא יקבלו ממני יותר כלום.
&nbsp
כרגע כולם עדיין "צעירים" וחלק לא יודעים איך להתמודד עם הלימודים, אז הם פונים אל הטובים ביותר לבקשת עזרה.
תני לזה עד סוף הסמסטר וזה ילך ויפחת.
&nbsp
 

oromer

New member
מנהל
אני מכירה אנשים שתחילת הלימודים

היתה בינונית/ סבירה, וככל שעבר הזמן הם השתפרו. וסיימו בבמוצע די גבוה וחלקם אף בהצטיינות (רגילה לא יתרה).
אנחנו מדינה קטנה ואת ממש לא יכולה לדעת איפה תתקלי בהם בהמשך החיים. זה ממש לא מצדיק שתהיי פראיירית, אבל כן מחושבת שקולה ונחמדה. זה בסדר להיות אנשים טובים ולעזור במא יצא לנו משהו מזה. חשוב להגדיר גבולות ולעמוד בהם. את גם לא חייבת לעזור לכולם ובאותה מידה. בהמשך את תדעי יותר למי את רוצה לעזור. אני ממש לא אהבתי שפנו אלי אנשים שלא היו קרובים אלי במיוחד. חלקם בקושי דיברנו, הם לא היו מגיעים לשיעור ואז היו מתקשרים שאסביר להם. אם מישהו עצלן, מעדיף לעבוד ולא להגיע לשיעור, זה בהחלט מעצבן... בנוגע לתרגילים- תראי בסוף מי שמעתיק, יתקשה להתמודד במבחן.. אז מה ייצא לו מזה? וחוץ מזה, הם ממש לא חייבים לדעת שסיימת לעשות את שיעורי הבית. הם לא צריכים לדעת מה את עושה ומתי.
דבר אחרון, קחי בחשבון שמה שתרגילי אנשים הם יצפו לקבל בעתיד, והם עלולים לכעוס/ לעשות פרצוף/ לדבר מאחורי הגב.... מאת לא בטוחה לגביו אל תצרי ציפיות... אל תתי כל הזמן אל תעזרי כל הזמן...
 

newnewnew123

New member
אני הייתי כמוך עד האוניברסיטה

וקיבלתי את הכאפה של החיים כי הרחקתי את עצמי מאנשים בגלל שהייתי מצטיין ובקושי עוזר לאחרים, הרבה לא יצא לי מזה
והופ הגעתי לאוניברסיטה ואני "ממוצע", את האמת? יותר טוב לי ככה
וכן, אני יודע את החומר כמו המצטיינים או לפחות קרוב לזה אבל אני מנסה להפסיק להראות שאני יודע או לפחות משתדל
וכן, אני נותן לאחרים גם סיכומים שהכנתי למבחן או מגלה להם תשובות של ש"ב(למרות שגם ברור לי לפעמים או אולי נדמה לי שאני יודע מי "צבוע")
אבל אני זורם עם זה, למה? כי יש קורסים שאני צריך בהם עזרה של אחרים וגם כי זאת דרך יותר טוב
באופן כללי עצה, לא להשוויץ בידע יותר מדי, זה לא כ"כ טוב...
 

BluePotion

New member
מתי היית כמוני? בבי"ס?

אז זהו, שבבי"ס היו לי חברים שהיינו באותה רמה מבחינה לימודתית, והייתה עזרה הדדית.
היום אני לומדת במכללה, ויש תחושה שאף אחד לא באמת רוצה להתאמץ, ולקבל מקסימום עובר... וכדי לקבל את זה, הם לא עובדים לבד... אלא מתקשרים אליי לבקש עזרה.
&nbsp
שוב, אין לי בעיה לעזור לאנשים. אני לא חיה בבועה וברור לי שהעולם הוא עגול.
אבל אני לא רוצה שטיפוסים שלא יעזרו לי בעתיד, יחפרו לי בהווה...
 

oromer

New member
מנהל
גם אם לא יצא לך מזה כלום

תמיד טוב להיות אדם טוב ולעזור מידי פעם. אבל, את ממש לא חייבת לעשות שיעור פרטי בטלפון לאף אחד.אם מיד פעם תעזרי זה בסדר... אבל ממש לא 5 שיחות שלא נענו אחרי אימון. זה מוגזם.
 

S h a r k 1 8

New member
יש לי איזשהו טיפ בשבילך

יש למחזור שלך קבוצת פייסבוק/דרופבוקס שלשם אתם מעלים סיכומים ופתרונות של ש.ב. ?
אם כן, אז יאללה, תעלי לשם חומר. ככה תחסכי ממך את כאבי הראש וגם תהיי מאד פופולרית בקרב החברים שלך ללימודים.
תנקטי בגישה של "אני משחררת הכל לכולם, אבל תעזבו אותי בשקט". אם מישהו כבר מבקש שתסבירי לו משהו, אז עד חשבון הזמן שלך עד כאן.
&nbsp
 

oromer

New member
מנהל
אני חושבת

שהיא בכלל מתלבטת אם היא רוצה לעזור ולשתף את החומר.
בכל מקרה, אם יש מישהו שנסחף, ומתקשר כל פעם ורוצה שתסבירי, את יכולה להציע לעשות שיעור פרטי בתשלום. אולי אז יתחילו להעריך את הזמן שלה...
 

gingerie23

New member
מזדהה

גם אני כשלמדתי לתואר הראשון הגעתי לכל שיעור, כתבתי כל מילה, מאוד השקעתי בחומר שלי.
אני אישית בנאדם דיי מתבודד אז בדרך כלל לא היו מבקשים ממני אבל כשכן ביקשו הייתי מביאה סיכום אחד, שניים, ואם היו מבקשים כל סוף שיעור או בשיעור האחרון את כל הסיכומים לא הייתי מסכימה. לא הגעתי לאוניברסיטה כדי לרכוש חברים אלא כדי לרכוש השכלה, חברים זה בונוס וזה הפריע לי שאחרי שהשקעתי כל כך בחומר שלי (הייתי גם עוברת על ספרים וכותבת בסיכום תובנות מהם ולא רק מההרצאות) מישהו שלא עשה כלום כל הסמסטר או שאפילו לא טרח להגיע לשיעורים יקבל ככה בקלות חומר מאורגן ומסודר.
מצד שני, אם את חושבת שתצטרכי עזרה מאנשים אחרים להשלים חומר או שיסבירו לך חומר וכו' אין לך יותר מדיי ברירה לעזור. אני לא הייתי צריכה להסתמך על אף אחד כי הגעתי לכל השיעורים.

מה שכן, זה תמיד נחמד להתחבר לאנשים בסגנון שלך, שגם משקיעים, כי אז אפשר לעזור אחד לשני ובאמת בשנה השלישית שלי התחברתי לקבוצה כזאת ובתוך הקבוצה היינו מעבירים סיכומים אחד לשני.
 
תלוי מה הם מבקשים

אם הם מבקשים סיכומים או דברים שלא דורשים ממך השקעה או זמן (כי כבר יש לך אותם ממילא) וגם לא יכולים לסבך אותך (כמו להעתיק את התשובות) - תני להם חופשי.
אם הם מבקשים להעתיק את התשובות או להשקיע זמן כדי שתעזרי להם - תציעי להם את הסיכומים שלך, ותגידי להם שאת לא יכולה לתת תשובות לתרגיל כי את לא רוצה להסתבך ואין לך זמן לעזור לכולם כי את עסוקה בלימודים, אבל אם מישהו נראה לך בעל פוטנציאל את יכולה להציע לו לעבוד יחד על התרגיל הבא (כשעובדים יחד קל יותר לוודא שהתשובות לא נראות אותו דבר, וכו').
לסבך את עצמך או לכלות את הזמן שלך בעזרה לאחרים שלא אכפת להם ממך זו פראייריות - לתת משהו שלא גורע ממך כלום (כמו סיכומים) זה לא להיות פראיירית, ולא לעשות את זה זה די מגעיל.
 
למעלה