הערוץ שעוזר לאנשים לצאת מ-OCD (חינם לגמרי)

אחרי שנים של צבירת נסיון ומתן תקווה מחודשת לאנשים לצאת ממעגל ה-OCD, אני שמח ונרגש לשתף אתכם במידע הזה באופן נגיש וללא כל תשלום!
כמובן שכל אחד וההתמודדות שלו, יש כאלו שיצאו משליטת ה-OCD רק באמצעות הסרטונים ויש כאלו שצריכים יותר עזרה... אבל החומר שאני מפרסם כאן באופן קבוע יתן לכם פוש וחיזוק משמעותי במה שעובר עליכם.
ערוץ היוטיוב של OCD
וזה הסרטון האחרון:
 
נערך לאחרונה ב:

DOCTOR W H O

Member
מנהל
ערב טוב אברהם ושמחה שאתה כאן בפורום.
אשמח שתתקן את ההודעה או אם אינך יודע תעלה אחת חדשה עם תיקון דברייך.
אוסידי זה לא משהו שיוצאים ממנו ונעלם. אוסידי אכן בהחלט יכול להגיע לרמות מינוריות כאילו אינו קיים ולא להפריע לאדם הסובל ממנו, אך הדבר לא מעלים אותו כמו שאי אפשר להעלים כל בעיה נורולוגית אחרת שקיימת.
מאמינה בסירטונים שלך ובכוח שלך כמטפל ושהם אכן נותנים פוש ותקווה ועצות טובות שמין הראוי רצוי שיפורסמו ויגיעו לכמה שיותר קהל רב שיוכל להנות מהם, אך כפי שציינתי, אבקש שתשנה את תוכן ופתיחת ההודעה, כי מעבר למידע מעט כוזב, הדבר גורם למי שאצלו צריך עבודה מעבר שזה כמעט רוב האוכלוסיה שסובלת מאוסידי לתחושת תיסכול, אכזבה ודיכאון כי אינו "מתרפא" כפי שמתבקש וחושב שהבעיה הינה בו שזה בעצם הרבה יותר מורכב ומסובך מזה.
 
שלום לך,
גם אני שמח לראות כיצד את מחזיקה את הפורום החשוב הזה לאורך השנים...
ערכתי את הפוסט (במקום "לצאת מאוסידי" כעת זה "לצאת משליטת ה-OCD"), כלומר למצב בו האדם שולט בעצמו ולא ההפרעה שולטת בו.
אגב, יש מתמודדים שמגדירים את התהליך שלהם כיציאה מאוסידי (גם בפורום הזה) ומשתפים את האחרים בתהליך שלהם.

מרגישה חובה לומר משהו בנושא.
אנשים שהתמודדו בעבר ולא מתמודדים איתה עוד - זהו לא מצב נדיר. במיוחד כשהיה מדובר ב-OCD לא חריף+טופל בזמן+סביבה תומכת+ברקע לימודים/תעסוקה משמעותית. חלק מהמתמודדים כאלו אפילו לא נשמע אליהם, עד שנפגוש במקרה או שיכתבו על זה ברשת.
רובם מאלו שנפגוש - מתמודדים כרוניים. וכאן נפגוש רמות, אפשר לומר רצף בטווח רחב מאד.
מתוכם, יש כאלו שייעזרו בטיפול יותר ויש שפחות.

לגבי עניין הנוירולוגי.
אכן יש ביטוי במבנה/פעילות האמיגדלה אצל מתמודדי ה-OCD.
עם זאת, עוד לא עלה בדעתו של אף פסיכיאטר להשוות את OCD למשל עם דמנציה, השלכות פרקינסון או פגיעת ראש.
גם אנשי מקצוע שוברית את הראש על השאלה "האם עניין נוירולוגי ב-OCD - זו 'תרנגולת' או ה'ביצה'?" (סיבה לתוצאה, או תוצאה של התמודדות עם אוסידי...)
אחרים טוענים שהמוח שלנו גמיש ונתון לשינויים בהתאם לשיפור תפקודי החיים. אני נוטה להאמין לסברה זו.

מובנת לגמרי תחושת התסכול ש"למה אני לא מתרפא כבר", במיוחד אם ההתמודדות היא לאורך שנים.
במקביל, כשאדם נמצא בתוך תהליך כלשהו הוא מרגיש שהוא הולך ולא עומד במקום...
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
מסכימה איתך בהחלט. מדע המוח וכל עוד הוא מבוסס רק על מעט מחקרים ולא עובדות מוכחות בשטח לעומת סכרת או דמנציה הם בהחלט מקור לא בטוח לכאן או לכאן. לכן אנו בתור מטפלים או לצורך העניין מנהלת פורום כתפקידי, אסור לנו לתפוס צד ודאי גם אם אנחנו מאמינים בו באמונה שלמה, כל עוד איננו רופאים ומנתחי מוח שיש לנו הסמכות לקבוע אם זה נורולוגי או תוצר סביבתי ובכל לגרום לבילבול למטופלים שלנו וכן הלאה.

ובהחלט, רבים מגיעים לרמה מינורית של התמודדות עם הבעיה, אפילו עד יום מותם שאינה חוזרת וזה נראה כאילו הם נפטרו מהבעיה, אך אני בתור למודת קרבות ושיחות עם אנשים ומטפלים, מעט סקפטית אני מודה שאכן זה נעלם לנצח ולא יבוא לתקוף בגיל השלישי כמו שקורה או בשלב אחר בחיים.

התפקיד של כולנו, מטפלים ומטופלים היא לתת תקווה אחד לשני שאכן אפשרי לנצח ולהתמודד עם האוסידי וזאת אומרת כבעלת ניסיון שהאוסידי אצלה היתה ברמה מטורפת והיום ברמה מינורית מינוס, ושמחה על הסירטונים שאתה משתף שמעלים את התקווה הזאת😊

ותודה רבה על העריכה והמחמאה, מעריכה את זה🙂🙏
 
למעלה