העברת כספים לתאילנד

yulypis

New member
העברת כספים לתאילנד

שלום רב, היום ניסיתי לברר בבנק שלי מה כרוך בהעברה של כספים מהחשבון שלי בארץ לתאילנד למטרת השקעה בחברה - הפיכה לשותף. מה שנאמר לי בקצרה זה : 1. 0.19% עמלת רכישת מט"ח מעו"ש שקלי - וזה חייב להיות דולר כי אי אפשר לרכוש בארץ באט תאילנדי. 2. 0.2% עמלת העברה לחו"ל. 3. הכי חמור : 25% מס הכנסה מגובה העיסקה - והסכום שאני רוצה להעביר הוא לא קטן בכלל. עכשיו אני פונה אליכם ושואל, זה נשמע לכם הגיוני? נתקלתם בזה בעבר? זה הנוהל הרגיל? או שמנסים לקחת ממני כמה שיותר? וגם העיניין של מס הכנסה בגובה 25% - מישהו ניתקל בזה? על מה אני צריך לשלם מס הכנסה? זה כסף שלי ששילמתי עליו מס הכנסה בארץ כבר כשקיבלתי אותו ועכשיו אני רוצה להעביר אותו לחו"ל. מישהו יודע מה ניתן לעשות במצב הזה? אני מודה מאוד לכל מי שיודע/ ניתקל במצב הזה ויודע מה ניתן לעשות.
 

Benkok

New member
מי אמר לך שתשלם 25%? הבנק??

זה נשמע לי תלוש לחלוטין... יש כמה דברים שאתה יכול לעשות, השאלה היא אם אתה חייב להראות את הכסף כאן כהעברה או שאתה יכול לשלם אותו במזומן. במקרה שאתה יכול לשלם אותו כאן במזומן אפשר או להיכנס איתו כשאתה מגיע (ולהצהיר עליו בכניסה לתאילנד) או לשלם אותו במזומן בארץ ולקבל אותו כאן במזומן (יש הרבה אנשים עם כסף כאן שרוצים להעביר אותו לארץ ולא ממש רוצים לעבור דרך הבנקים בארץ או כאן אז ככה שני הצדדים מרוויחים)
 

yulypis

New member
מייל תשובה רשמי של הבנקאית האישית שלי

כן, הבנק אמר את זה, בגלל זה אני דיי נסער, זה לא נשמע הגיוני בכלל... אני לא יודע אם צריך להראות את זה כהעברה, אבל נידמה לי שכן כי בתור משקיע זר שרוצה לשים כסף בחברה תאילנדית צריך להראות את המקורות של הכסף הזה וניראה לי שמזומן לא עונה על הקטגוריה הזו... אני חושב שאני יסע לשם היום או מחר לברר את זה יותר לעומק, אבל בכל מקרה, אתלה ביצעת פעם העברה מישראל לתאילנד וגבו ממך מס הכנסה או מע"מ ?
 

rambling

New member
אף פעם לא שמעתי על זה

העברתי מהארץ למדינות אחרות, ולא נדרשתי לשלם כזה דבר. רק עלות המרה לדולרים ועלות העברהTT. איזה מין מס הוא אמר שזה? מס רווחים? מס הכנסה? אין מס סתם. תיכנס לסניף אחר ותשאל שוב על העברה בנקאית מהחשבון שלך בארץ לחשבון שלך בחו"ל. לפי דעתי הפקיד שדיבר איתך לא יודע על מה הוא מדבר.
 

yulypis

New member
במייל נרשם לי שזה מס הכנסה

למרות שאין פה שום הכנסה, זו העברה פשוטה... אני מקווה שאתצה צודק, אני יפנה אל המוקד של הבנק וניראה מה הם יגידו לי. תודה בכל אופן :)
 

prizman

New member
העברתי כספים מישראל לתאילנד

לא סכומים גדולים אבל גם לא ממש קטנים, היו עמלות מעצבנות כמובן אבל לא נימקתי ולא מצאתי שום צורך להסביר לפקיד הבנק מה מטרת ההעברה. יש את חוק איסור הלבנת הון אבל המקרה הזה הוא לא רלבנטי לבנק הישראלי, נראה לי סתם חוסר ידע של הפקיד.
 

Bangkokian

New member
העברת כספים לתאילנד

פקיד הבנק לא טעה לגמרי אבל גם לא צדק לגמרי ומכאן נובע הבילבול שלו ושלך. אכן, ישנם מקרים בהם יש לשלם מס - והם מצויינים על טופס ההעברה. בטופס מצויין סיבת ההעברה ולמי מועבר הכסף. בכל מקרה, כאשר הכסף מועבר מחשבונך בארץ לחשבון בחו"ל שהוא תחת שמך - אין שום תשלום מס ואני אומר לך זאת בוודאות מוחלטת. דרך אגב - גם העמלות ניתנות למיקוח מול הבנק - בערך כמו מיקוח בדוכן בתאילנד רק שבמקרה הזה, האדם שאיתו אתה מתמקח לובש עניבה אבל בעקרון זה אותו דבר.... הכל מסחרה.
 

yulypis

New member
תודה רבה

על התגובה :) היום הייתי במס הכנסה והם פירטו לי את התהליך של הבאת מסמכים של החברה וכו' על מנת לקבל את הפטור מתשלום מס - הרבה מסמכים והצהרות ולוקח זמן... בכל מקרה אני עוזב את זה בנתיים. אני בודק מול הבנק את העיניין של העברת כספים לחשבון על שמי בחו"ל לראות אם גם על זה הם טוענים שאני צריך לשלם מס...
 

Bangkokian

New member
תוספת

כדאי לך להעביר לחשבון בנק בחו"ל על שמך ומשם תעשה מה שאתה רוצה. על העברה לחשבון על שמך אין מס ואין בטיח. טיפ נוסף: פתח חשבון דולרי בבנק בתאילנד כי ממילא אתה מעביר את הכסף בדולרים (אני מניח). אם הכסף מועבר לחשבון רגיל, הוא מומר אוטומאטית לבאטים. אם יש לך חשבון דולרי, הוא נשמר בדולרים ואז כאשר אתה רוצה להמיר לבאטים, בעזרת מיקוח ומסחרה עם הבנק, תקבל שער הרבה יותר טוב. אם אתה מתכוון לרכוש דירה, תוודא שהבנק ממנו אתה מעביר יציין במפורש שההעברה היא עבור קניית דירה.
 

yulypis

New member
כן, זה כניראה מה שאני אעשה

בכל אופן עדיין לא ענו לי מהבנק בקשר להעברה לחשבון על שמי בחו"ל - מעניין - למרות שאני בטוח שאתה צודק. מטרת ההעברה היא כסף לביזבוזים ואולי השקעה בעסק בתאילנד - כניסה בתור שותף. תודה בכל מקרה - אני יכתוב פה מה הייתה תשובת הבנק בסוף התהליך :)
 

Bangkokian

New member
תחליף בנק, ידידי

אם הם מטרטרים אותך בגלל פעולה פשוטה וטופס סטנדרטי שלוקח חצי דקה למלא - הייתי שוקל את זה .....
 

yulypis

New member
חשבתי על זה :)

אבל העיניין שאין לי כח אחריי זה להחליף את פרטי הבנק בכל המקוחמות שיש לי הוראות קבע/קבלת תשלומים... אבל במידה והם ימשיכן בדרך הזו זה כניראה יהיה בלתי נמנע.
 
למעלה