הסיכום השבועי

KallaGLP

New member
אגב, מסקרנות הלכתי לראות מה אחרים חושבים על ספרה.

מצאתי שתי דעות הפוכות, שאחת מהן די תואמת את שלי (לא קשה לנחש איזו).
כתבה 1
כתבה 2
 

siv30

New member
מעניין

אני חושבת שבסופו של דבר זה תלוי בטולרנטיות של הקורא לספר שהוא קורא.
 

Arana

Active member
מנהל
מקווה לסיים את "סטונר"

לא הגעתי אליו במהלך כל השבוע, אבל הוא מרתק ואני מניחה שברגע שאקח אותו שוב לידיים, לא אעזוב אותו כל כך מהר...
 
השבוע קראתי שניים:

* כל מה שלא סיפרתי/ סלסט אינג. ספר חדש שעתיד לצאת בקרוב בהוצאת תמיר//סנדיק. נהניתי ממנו מאוד. מצוין!
&nbsp
* בית יעקוביאן/ עלאא אל אסוואני. ספר טוב ומעורר מחשבה.
&nbsp
אמשיך לג'ן אוסטן- "אהבה וידידות".
 

siv30

New member
כל מה שלא סיפרתי

ספר מצויין, קראתי אותו די מזמן במקור ועדין זכורות לי סצנות מהספר בבהירות. ספר חזק, עצוב וגם מטריד על קשיי קליטה ואי יכולת הטמעות של מהגרים בחברה הומגנית גם בדור שני ושלישי
 
"עזראל", קארוי פאפ, קראתי את חציו השני אתמול במכה אחת

כ-100 עמודים, לאחר שעד אתמול קראתי יחסית לאט. (באמצע נכנסו גם שני סרטים שאחד מהם שאב את תשומת לבי, אני ממליצה למי שיכולות/ים, אם עדיין מקרין בסינמטקים עד ה-27.4, לרוץ לראות את הסרט "הלילה האחרון של 43" על פי סיפור של ג'ורג'ו בסאני שהשנה מלאו 100 להולדתו).

"עזראל" ספר מעניין, כותרת המשנה היא "ספר זה מספר על ילדותו של ג'רג' עזראל", ילדות מחולקת לשניים, שנים ראשונות בחסותו של סב יהודי אורתודוקסי פאנאטי שעמד על זכותו לשאול את הילד מהוריו, כדי להרביץ בו חינוך טוב ולהכשיר אותו להיות מבשר המשיח (כהנגדה לחינוך הקלוקל בעיני הסב, שעלול הילד לקבל בבית אביו הרב, ה-"נאולוג", כלומר רפורמי = אך לא במובן הרפורמי הנוכחי, מה שבלבל אותי בהתחלה, אלא המדובר ביהודים שהושפעו מתנועת ההשכלה ושאפו ליתר התמזגות בסביבה ההונגרית).

עם מות הסב חוזר הילד לבית הוריו ורוב העלילה נסבה סביב החיים הלא פשוטים שם. מדובר בילד דעתן ועקשן, הסובל עדיין מהטראומת נטישתו בידי הוריו בעבר, ומתמודד עם חינוך נוקשה בהווה. מאבקו לחופש, למרד. רמי סערי ממקם את הספר ברקע התרבותי וההיסטורי מסוים באחרית הדבר שלו ועל ידי כך מרחיב את היריעה ומעניק יתר-משמעות לספר. השפה ארכאית וגבוהה ולי היתה מהנה מאוד.

אני חושבת שאמשיך בקריאת תרגומים של סערי, לפחות עוד אחד מייד אחרי הספר הזה, כנראה גם כן מהונגרית.
 

דיאנה1

New member
ממשיכה עם "התריסר" ההמשך של "המעבר"

של ג'סטין קרונין. נהנית ממנו מאד.
 

בודלר

New member
עונה

1.אוליבר טוויסט אהבתי מאד את הספר את הביקורת שהטיח דיקנס בחברה האדישה והפוגעת בחלשים, אבל נראה שהספר הוא יותר בדורי והדמיות לא משתנות אוליבר לאורך הדרך לא מועד ונשאג טוב והגון פיגיין עד הסוף רשע ונוכל, קיצור אין התפתלות כאלח דיקנס ברא עולם של טובים ורעים וחבל אך נהנתי מאד וסיימתי מהר תוך יום וחצי קראתי בשקיקה.
&nbsp
2. אי המטמון ספר הרפתקאות נהדר השפה פשוטה וקולחת סיפור מעניין וזורם מאד אהבתי.
&nbsp
3. משחקי הכס אני עדיין קורא התחיל מציון אבל התחיל קצת להעיק זה שמרטין כותב כל פעם מנוקדת מבט אחרת ושל דמות אחרת זה מעניין אבל הסיפור עצמו התחיל לשעממם אותי. לא מוצא עניין בדמיות או מזדדה אבל הרעיון עצמו הוא מעניין. והוא ברא מתולגיה טובה אין לי הרבה מה להוסיף אני בעמוד 400 ומתקשה לקרוא אין לי ממד דעה מופרטת על הספר אבל יש בהחלט כשרון.
 
למעלה