המצב

אין דבר כזה

- עו"סים לא מחליטים אם ניתן לשחרר או לא ניתן לשחרר חולה מבית חולים. זה לשיקול דעת הרופא המטפל.
- עו"סים לא מקבלים שום תמורה כספית על כך שחולה נכנס לאשפוז סיעודי.
- רוב המיטות הסיעודיות הן בבעלות פרטית. יש אולי אינטרס של המוסד שחולה יתאשפז שם, אבל בתי החולים הממשלתיים, ועובדיהם אינם מרווחים שום דבר מזה.
- במידה והוא צלול הוא יכול להחליט להשתחרר על דעת עצמו להשתחרר הביתה. טיפול דחוף נגד רצונו של חולה רק במקרים של סכנת חיים מיידית (ראי סעיף 15 לחוק זכויות החולה).
 

אלזה7

New member
הם

יכולים לקבע לאן ואם הם חושבים שמתאים לו להיות מטופל בבית או לא
יש להם אינטרס להתמנות לאפוטרופוסים של רכוש להגיד שהם גובים את התשלום בעבור המוסד תרצה או לא יש המון מקרים כאלו, הם טוענים שבפצעי הלחץ שלו ברמה מסכנת חיים ובנוסף הוא גם בתת תזונה
 
את עושה סלט בלי להבין על מה את מדברת

אדם שבסכנת חיים מיידית לא הולך למוסד סיעודי אלא נשאר מאושפז. למוסדות סיעודיים אין אמצעי לטפל במחלות חריפות. הסכנה אצלו היא בטווח הרחוק יותר כי פצעי הלחץ עלולים להזדהם.
מינוי אפוטרופוס (במקרה של בגירים) זה רק כאשר אדם אין כשיר לקבל החלטות לגבי עצמו, קרי אינו צלול. זה דורש אישור בית משפט לענייני משפחה, ומה שמקובל שאחד מבני המשפחה הקרובה מתמנה לאפוטרופוס. מה שרלוונטי כאן זה דווקא אפוטרופוס גוף (אפוטרופוס רכוש לא עוזר בנוגע לקבלת החלטות רפואיות).
עובדות הסוציאליות של בתי החולים הן עובדות מדינה (או עובדות קופה במקרה של בתי חולים של הכללית) ואינן מקבלות אגורה אם מישהו עובר למוסד.
זה שתחזרי על זה שוב ושוב לא יהפוך את זה לנכון.
 

אלזה7

New member
זה

שתתקוף שוב ושוב לא יהפוך את הדברים שראיתי ושמעתי תאמין במה שבא לך ואני במה שאנ י יודעת נקודה
 
אינני תוקף, אני מציג את המידע

אני לא צריך להאמין או לא להאמין - אני פשוט יודע כיצד הדברים מתנהלים.
את לעומת זאת , זורקת תיאוריות קונספירציה ללא כל סימוכין.
 

אלזה7

New member
יש

דרך להציג דברים ושלך תוקפנית, לי אין עניין בויכוחים תמשיך לחשב כרצונך שהכל קונספירציה ואתה יודע , אני חווה לא צריכה לדעת, חווה על בשרי.
 
כיוון שיש לך מידע

אתה יכול להגיד לאלזה אם קיימת אפשרות להעניק לאביה את הטיפול שהוא זקוק לו - מבלי שהשהיה במוסד שמספק אותו תהיה לצמיתות?
 
לשם כך אני צריך מידע רפואי מלא

ניסיתי לקבל ממנה מידע , וזאת הסיבה ששאלתי מה הדיאגנוזה, אבל היא לא שתפה פעולה (זכותה כמובן, אלה דברים אישיים).
"כאבי גב" זאת לא דיאגנוזה. אין לי מידע על הגיל, מצב תפקודי, מחלות כרוניות, הסיבה העיקרית בגינה אושפז, חוות דעת של גריאטר/ פיזיותרפיסט.

ובכלל הרושם שקבלתי מההודעות האחרונות שהיא לא מעוניינת בכלל לקבל עזרה. היא מעוניינת רק לקטר (שזה גם לגטימי), לכן החלטתי להפסיק לענות לה.
 

MindfullEye

New member
צר לי.

אבל לא נשמע מדברייך שיש איזה הון עתק שהם יכולים בכלל לגנוב. את חוזרת על דברים שהרבה אנשים (לרוב ממוצא רוסי, מהנסיון שלי) שאין להם אמונה במערכת וקראו או שמעו כל מיני תאוריות קונספירציה מדברים עליהם.
&nbsp
יהיה לך יותר קל בחיים בלי כל האמונות האלה לא משנה כמה הן חזקות.
&nbsp
 

אלזה7

New member
אני

לא ממוצא רוסי וגם אין שייכות כאן אני מדברת על דברים שראיתי שמעתי ואני חווה שתתקל תדע קל להגיד לא נכון שאתה לא חווה על בשרך
 

אופירA

New member
מנהל
אלזה, הבנים בפורום לא תוקפים אותך

הם צודקים בהגדרות שלהם, והם כותבים לך בגלל הרצון שלהם לעזור לך למצוא פיתרון נכון ומועיל לאבא, כמו שאת בעצם רוצה.
הם מסבירים לך שאת טועה במושגים ולכן מתבלבלת בהסברים ובטענות שאת שומעת מהעובדים הסוציאליים בבית החולים, וחושבת שהם רוצים פתרונות גרועים עבור אביך, שיגרמו לרווחים כספיים לאפוטרופוסים או לאחרים.
הם גם מסבירים לך שאי אפשר לכפות על חולה כשיר בדעתו או על אפוטרופוס מהמשפחה את רצון העו"ס או הממסד. הם צודקים.

אני מבינה שלא תמיד העו"ס רואה עין בעין עם המשפחה את טובת החולה, ולא כל עצה של עו"ס הולמת את האינטרסים המלאים של החולה ומשפחתו.
אני מבינה שאת מותשת מהדיונים עם העו"ס, שהם דיונים הכרחיים משום שאבא נזקק לעזרה הרפואית של בית החולים.
את בהחלט צודקת שיש לכם בעיה קשה בנושא הזה. מחלקות סיעודיות בבתי חולים סיעודיים אמנם מיועדות לפצעים של אבא שלך, אבל הם מקומות מאוד מאוד גרועים וקשים.

אבל פה מנסים בסך הכל לעזור לך להבין מה שאת לא מבינה, כדי שתוכלי לפתור את הבעיה הטכנית בצורה היעילה ביותר. אם את לא מבינה את המושגים ואת האחריות של כל גורם, את נלחמת מלחמה מתישה שחלק ממנה מיותר ולא יעיל לחלוטין.
את כרגע צריכה עזרה סוציאלית כדי לקבל החלטות מיטביות על הטיפול באבא, ולשם כך את צריכה לפנות לעו"ס בקהילה (לא בבית החולים) דרך העירייה, ולהתייעץ בה.
כדי להבין את הייעוץ, את חייבת להבין את המושגים ולהשתמש במושגים הנכונים, וזה מה שניסו לעזור לך כאן. אולי יש אפשרות טיפול בבית ע"י מטפל צמוד 24 שעות וכד'. לא יודעת, צריך עזרה מקצועית.
תשתדלי ללמוד מכל גורם מה שאפשר, ולהצליב מידע, כדי לפתור את הבעיה הטכנית על הצד הטוב ביותר.
 

אלזה7

New member
אופירה

ראשית יש דרך להסביר, שלך נעימה של אחרים פחות, שנית בהחלט הם יכולים לכפות דעתם עובדי הרווחה פונים לבית המשפט וטוענים שהמשפחה טועה זה לא בתאוריה זה במעשי לגבי טיפול בבית הם מתנגדים וטוענים שהוא לא מתאים לאבא ופנו לבית המשפט כאילו שמישהו התכוון בכח לשחרר אות ו מבית חולים
 
אלזה, את מתארת כרגע התרחשות שקרתה בפועל, או שאת מפחדת שתקרה?

עובדים סוציאליים של הרווחה באמת פנו לבית המשפט כדי שיחייב את הכנסתו של אביך למוסד סיעודי מורכה, כי הטיפול בבית לא מתאים לו? מתי כל זה קרה, בימים האלה?
 

אופירA

New member
מנהל
אוקיי, חפשי מערכת אחרת עם עו"ס כדי להתייעץ בה

אולי שי"ל, אולי מחלקת הרווחה של העירייה.
ברור שאנשים בפורום זה לא הגורם להתייעץ בו, כי לא רק המצב הרפואי חשוב, אלא גם המצב המשפחתי והאינטרסים המשפחתיים.
אנו גם לא יודעים מי במשפחה שלכם מתקשר וקובע עובדות לגבי אבא - אבא עצמו? אמא? את? מי בקשר עם גורמי הרווחה ואיך הוא עושה את זה.

צריך גם להבין אם הרופא שמטפל בפצעים האלה יודע מתי הם נוצרו, וקיבל הוכחות מכם לכך שהם לא היו לפני שבוע וכד', כמו שאמרת. כי חשוב מאוד שלא תהיה לו טעות בנתונים.
סיפרת פה על האינטרקציה שלך עם אח אחד, בלתי משמעותי, שנתת לו משקל רב, אבל לא סיפרת על אינטרקציה עם הגורמים המשמעותיים כגון הרופא המטפל. שם צריך לתת את הדגש.
יכול להיות שאבא לא מתקשר, ואמא ואת לא יודעות לעשות את זה נכון, ולכן העו"ס לקחה פיקוד על גורלו של אבא?
אנו לא יכולים לדעת מה קורה שם.
נסי למקד את המאמצים שלך במה שצריך ויעיל, ולנפות הצידה את הכעס על התנהגויות של זה או אחר, עו"ס או אח. לא לתת לזה משקל כלל. לא כרגע.

במצבים האלה תמיד יהיו אנשים שלא יתנהגו יפה. כי בתי חולים זה מקומות שעובדים בהם אנשים במצבי לחץ, והם לא פנויים להתנהג יפה.
אני מכירה את זה טוב. כל מי שהתעסק בהורה חולה מכיר את זה.

באינטרקציה שלך בפורום הזה אני רואה משהו שכנראה קורה גם במחלקה -
את צודקת שמתנהגים כלפייך לא יפה. אבל ברגע שאת נפגעת ומתייחסת להתנהגות הלא יפה של מי שבא לעזור לך (למשל, העו"ס בביה"ח), אז לא רק שנוצר ביניכם מאבק במקום שיתוף פעולה יעיל, אלא שגם את לא פנויה בראש שלך ללמוד את המושגים והדרכים לעזור לאבא, ונשארת במצב שבו את לא מבינה את האבחנה, את הבעיה, ואת הדרכים לעזור לאבא.
יכול להיות שזה גדול עלייך להבין את זה, זה גם בסדר וזה אפשרי. אבל במקרה כזה את צריכה להקשיב לגורם המקצועי שמבין, ולא לחשוד בו באינטרסים זרים או להתעמת איתו על התנהגותו הלא יפה.
תחשבי על זה. תוותרי על הכעס, ותנסי לזהות מי מקצועי ולעבוד בשיתוף פעולה איתו, גם אם את לא מעדיפה את הכיוונים שהוא מציע, וגם אם הוא מתנהג כלפייך לא יפה - בהתנשאות, בזלזול וכד'. תתעלמי, אין לך ברירה.
 

אלזה7

New member
הרווחה

היא זו שהזמינה למשפטים וגורמת נזקים וצרות אולי לך לא אבל לנו בהחלט כן אף אחד לא אמא ולא אני לא רוצה לשלח את אבא למוסד והם שכל כך רוצים בטובתו שהרי כל החיים עזרו לו קובעים שמוטב שיגור במקום בחדר השינה המרווח שלו עם מטפל צמוד בחדר עלוב עם עוד 3 אנשים במקום שיתעלל בו כי זה יעזור לו לקראת סוף החיים
 

היי48

New member
היי אלזה

אולי כדאי לנסות להתייעץ עם עורך דין בנושא? כדי שמישהו שמכיר את החוק יוכל לעזור לכם, בעיקר אם כבר עירבו את בית המשפט.
חוץ מזה-האם יש סיכוי שאחיו של אבא שלך יוכל לעזור לכם?
 

אלזה7

New member
האח

האח המנוול של אבא הוא זה שעשה את כל הבלגן אני לא רציתי להכניס בכלל את הרווחה לתמונה הוא זה שאמר אין סכנה לא ישלחו את אבא אני פה ואח"כ צעק רק מוסד ואפילו לא בא לבקר אותו מנוול אחד בקרוב אצלו
 
למעלה