הממסד הרבני ממאיס על הזוגות בישראל את מוסד הנישואים

poseidon111

Active member
לפי דעתי מי שמתחתן ברבנות כי "כך עושים היהודים",

שם את אושרו בכפו.
 
ואם ביהדות עסקינן, יגאל סרנה כתב היום משהו מעניין בנדון

"השלטון הזה, בנטרגביבי ושות, חבורת של חנפים ופנאטים. בקצרה חנפאנאטים, עם השקפת עולמו והתפצלותו מחדש לשבטים, מסמל את קיצה של הישראליות. בא זמנה של היהודיות או שמא יהודאות. עם הפנים לגטו, לא למערב. היתרון למי שלא אוהב את מה שיהיה פה, הוא שכיהודים ולא עוד ישראלים, יכול כל אחד מעתה להיות חלק מהקהילה היהודית שנוכחת ומתגוררת בכל פינה בעולם. תתגבר הנדידה של החכמים. המבוקשים. היהודי הנודד שעתה ינדוד גם מן הגטו החדש, החמוש, שפעם כונה ישראל שחתר, בהצלחה חלקית, לדבר מה אחר. "
 
עם הפנים למערב...

זה במילים יפות אומר:
'איני רוצה להיות יהודי, רצוני לחיות כנכרי לכל דבר'.
 
ממש לא!

עם הפנים למערב,
זה אומר 'אני רוצה להיות יהודי במקום שבו אני ארגיש טוב ולא רדוף בגלל השקפת עולמי'.
אנשים יהודים שמרו על יהדותם במשך אלפי שנים גם כשלא גרו בארץ ישראל.
אלפי יהודים גרים כרגע ברחבי העולם ושומרים על יהדותם.
אם מבחינתך להיות יהודי זה לקיים את כל תרי"ג המצוות או להיות חרדי, אז מהבחינה הזאת מרבית היהודים בארץ ישראל חיים כמו נוכרים. מדינת ישראל היא ארץ שבה יהודים רוצים לחיות. היא לא צריכה להיות ארץ שמחייבת אותנו לחיות כיהודים חרדים.
 
על מה שומרים?


המדינה הוקמה בשביל ליצור 'יהודי אחר'.
אלפי יהודים כתבת... - ידוע זה מכבר אחוזי ההתבוללות הגבוהים שיש בקרב היהודים בגולה (95% ~ רק בארה"ב הברית).
&nbsp
 
95% ? מאיפה הבאת את המספר הזה?

ונניח שזה נכון, למה זה צריך לעניין אותי כל כך?
יש לנו מדינה עם רוב יהודי וזה מספיק לי ולצאצאיי.
העולם משתנה. מי שחשוב לו להישאר יהודי נשאר יהודי.
אני לא אחזיק כאן אף אחד בעל כורחו.
 

superman1234

New member
אכן, "המדינה הוקמה בכדי ליצור יהודי אחר" מדויק בהחלט.

היהודי האחר הוא יהודי ציוני, חילוני, (לכל היותר מסורתי), מקיים את עצמו מעבודתו, תורם בבחרותו 3 שנים להגנת מדינתו. יהודי אחר , שמפריד הין דת ומדינה, שמכבד את חוקי המדינה, את דגלה ואת חגיה. חגיה - אלו שמקורם בהיסטוריה העתיקה שלו ואלו שנחקקו כחוק בדם בניה כמו יום העצמאות וזיכרון לחללי השואה.

האם אתה "יהודי אחר" ?

נ.ב את שאר הפרטים תמצא במגילת העצמאות.
 

ששון72

New member
למה ממאיס? בכדי לחוות דעה הייתי רוצה לדעת כיצד

או באיזה דרכים ממאיס הממסד הרבני את מוסד הנישואים על הזוגות בישראל?
 

ששון72

New member
הדרישה להוכיח את יהדותך חיונית בעיני!

ראי, יש המון ביקורת מוצדקת על הממסד הרבני. אך איני רואה שום חלופה אחרת זולתה.
האורתודוקסיה שמרה אותנו יהודים במשך 2000 שנות גלות! היא החבל המלכד בין העם היהודי כולו!
הערמת הקשיים על המנסים להתגייר חיונית בעיני, שכן ,איני מאמין בגיור קליל האורך בין מספר שבועות למספר קצר של חודשים!
הרי מה קורץ כל כך בלהיות יהודי? לכל אורך ההיסטוריה שנאו אותנו בשל יהדותנו, השפילו,עינו,רצחו......כיצד נדע שרצונו של מאן דהוא להפוך ליהודי הוא אמיתי או גחמה חולפת?
תארו לעצמכם אדם ( בעל אישה וילדים) שעבר גיור מקל (רפורמי או קונסרבטיבי) שלפתע החליט שנמאס לו מן היהדות והוא רוצה לעבור לנצרות....כיצד ישפיע מהלך זה על משפחתו...על זיקתם לדת?
אני חושב שהאורתודוקסיה מנסה למנוע מקרי בלבול כאלה בהערמת קשיים על המתגייר....לבדוק את נחישותו/רצונו של המתגייר ובכך לצמצם מקרי התבוללות המהווים סכנה להמשך קיומו של העם היהודי.
לאחר 2000 שנות גלות חזרנו למולדתנו ההיסטורית! המדינה קמה למען תת בית לעם הכואב והדואב הזה....אנו נמצאים כרגע במאבק דתי על ארץ זו, הדת היהודית היא הבסיס לתביעתנו על ארץ זו! אם נאבד את יהדותנו, ברבות הזמן נאבד גם את ארץ אבותנו!
אנו יכולים לשכוח את יהדותנו אך היו סמוכים ובטוחים שאף אחד לא ישכח לנו אותה....איני רוצה להפריד דת ומדינה....המדינה הזו קמה עקב הכמיהה הנצחית של יהודי הגולה במשך שנות הגלות הארוכות...."בשנה הבאה בירושלים הבנויה"!
הרצל (חוזה המדינה) שהיה יהודי שונא יהדות, טען שהפתרון לשנאת יהודים בארופה יהיה בכך שהיהודים יתנצרו....והרצל אף ניסה להקים תנועת התנצרות יהודית...הרצל סירב להכניס את בנו בברית אברהם אבינו (סירב לעשות לו ברית מילה)...תנועת ההתנצרות של הרצל נחלה מפלה קשה, לאחר מכן הרצל ניסה להריץ את תוכנית "אוגנדה" וגם תוכנית "אל עריש"...(תוכניות לקנית חבל ארץ שיהווה בית לעם היהודי,....עשירי ארופה כגון הברון הירש ורוטשילד היו אמורים לממן זאת)
אך היהודים הבהירו להרצל שהם אינם רואים עצמם מתגוררים בשום מקום זולת ירושלים היא ציון....מכאן המילה "ציונות"!!!
או אז הבין הרצל את הקשר בין הדת היהודית לארץ היהודית....והבנה זו הובילה אותו לכתיבת ספרו "אלטנוילנד" ארץ ישנה חדשה (כמדומני)....ולמסקנה הבלתי נמנעת שציון היא המטרה הסופית של העם היהודי!
לעניות דעתי הדת היהודית דחפה את הרצל למסקנה הבלתי נמנעת הזאת!
לכן הרצל קרוי "חוזה המדינה"....
בכל מקרה איני רואה שום אפשרות של הפרדת דת ומדינה...המדינה קשורה לדת ולהפך. אחת לא תתקיים לאורך זמן בלעדי השניה.....זו דעתי!
 
מכאן, שכפיה דתית היא כורח המציאות לשמירה על המדינה ???

אין בדברים הללו, הסיפא שלך, שום ענין מציאותי כלל ועיקר.
היהדות ככח מלכד היתה אך ורק כאשר היהודים רצו לכידות חברתית כאשר היו מפוזרים בכל הארצות, וחיו בעיקר בעליבות רבה ברמה אישית נחותה והיו למרמס לכל בר-בי-רב, העיקר שהיו ביחד.....

הקמת מדינת ישראל לא היתה קורית לעולם בהשקפה כזו.

אלא שהחל מהמאה ה-16 החלה לאט אבל בטוח לקום התנועה החילונית העולמית שמאסה בדתות ככח אפל שמתעלל בציבור, ואמנם, בזכות התנועה החילונית קמה גם התנועה הציונית (ציון היא אחת השמות של ישראל) שאנשיה שאפו לעלות ארצה ולהקים מדינה ככל המדינות.
באותה עת הכריזו החרדים מלחמה על החילוניים והקימו את התנועה החרדית נגד החילוניים, והם מתמידים להתנכל לחילוניים עד היום.

וכך אמנם בארצות מתורבתות, הוחלט על הפרדת הדת מהמדינה, הפרדה שעשתה רק טוב לשני הצדדים. כאשר המדינה מתנהלת על ידי נבחרים ואילו הכנסיה משמשת כמורת דרך רוחנית בלבד.

אני רואה זאת בכרתים למשל, אדם יכול לנסוע בדרך ולעבור ליד מאות כנסיות, אז מי שדתי יצטלב מאות פעמים בלי שזה יפריע לשיגרת חייו.
הכומר איננו מתפרנס על חשבון הקהילה, אלא מתפרנס מעבודות שונות ובכפרים מעבודת כפיים של ממש, והוא נותן שירות לקהילה מעבר לזמן עבודתו.
רק בקתדראלות גדולות הכומר מתפרנס מכספי הציבור.

ההפרדה בין הדת למדינה מוחלטת, אבל בימי ראשון ניתן לראות את הכנסיות מלאות, כיוון שהציבור נותן כבוד לכומר שיודע שמקומו כרועה רוחני בלבד.
לא כפוליטיקאי ותאוות בצע לכספים הנשאבים מהחילוניים, לא מעביד עם עסקים ומפעלים ולא אונס אחרים לעשות כרצונו.
מי שרוצה מתחתן בכנסיה ומי שלא , מתחתן רק בעיריה. כל אחד ונטיית לבו.
כך זה בדמוקרטיה.

ולכן הדת והציבור חיים זה בצד זה בשקט ובשלווה.
חוץ מאשר ארצות בהן השלטון כופה את רצונו על הציבור ולדת יש משקל חד משמעי בניהול אותן ארצות והאנשים שם בעצם הם עבדים של כוהני השקר הדתיים, כמו בכל ארצות המזרח התיכון.

אז היכן הדמוקרטיה ?
נקברת מתחת להלכות הזויות של מאמיני "החבר הדמיוני" שמוכנים להרוג ולהיהרג על אמונות הבל אלו. גם אם זו התנהגות התאבדותית בנוסח הסרטן והצב.....

צריך להחליט, או שאנחנו מדינה דמוקרטית שמתנהלת כמו מדינה דמוקרטית, או שאנחנו מדינה "מיעוטוקרטית" שבה המיעוט שולט ברוב באורח דורסני, וזה מה שקורה כעת וזה לא הולך להשתנות גם בגלל העסקנים שמוכנים למכור את המדינה עבור "כורסת הזהב" בכנסת או בממשלה, וגם משום שהחרדים השכילו משך השנים להידחף לכל צמתי החיים ובעצם הם שמנהלים היום את המדינה.

ולכן המצב בו אף אחד , למשל , לא יוכל רשמית להתחתן כמו שהוא רוצה ויהיה כפוף לחוקי הממסד הדתי וחוקיו המוזרים, גם אם הוא חילוני גמור ואוכל "שפק" ולא מאמין בכל דברי ההבל של אנשי "החבר הדמיוני".

אז אתה יכול להיות רגוע, ישראל משתלבת יופי במזרח התיכון.
אז למה כל כך שונאים אותנו ? אולי כי אנחנו תשקיף שלהם ?

 

ששון72

New member
כבר בתחילת דברי טענתי שיש הרבה ביקורת מוצדקת על האורתוקסיה.

אך היא האופציה הפחות גרועה בעיני {בדיוק כמו נתניהו...}
הדת היהודית היא הכח המלכד! האמונה באלוהיי ישראל היא זו שחיזקה אותנו כעם למרות היותנו גולים ומפורדים בארצות העולם!
חלק מיהודי אירופה היו נוהגים להתחתן בתוך המשפחה רק בכדי לא להתבולל ובעשותם כך הביאו על עצמם ברבות השנים מחלות גנטיות נוראיות שכל יהודי יוצא אשכנז נאלץ להכיר {בדיקות גנטיות} ברגע בוא הוא רוצה להביא צאצא לעולם.
יהודי אירופה היו אדוקים יותר בדתם מאשר יהודי המזרח.
אנו שרדנו כעם במשך 2000 שנות גלות אך ורק בגלל דת אבותינו. עם הטוב ועם הרע.
כפי שציינתי, אלמלא האמונה הבלתי מתפשרת היינו מתנצרים או עוברים להתגורר באוגנדה! הסיבה שהגענו דווקא לנחלת אבותנו נעוצה אך ורק בדתנו, בקשר הבלתי מתפשר בין ירושלים/ציון לאמונה היהודית!
אני מסכים עם הדוגמא שהבאת לגבי כרתים/ הסחיטה החרדית אך אין בה בכדי להניא אותי מקביעתי שהאורתודוקסיה היא האופציה הגרועה פחות!
נישואין צריכים להערך בעיני אך ורק ע"י הממסד הדתי האורתודקסי וזאת בשל החשש מהתבוללות שבסופו של דבר יכולה למוטט את הקשר בין היהודי לנחלת אבותיו ההיסטורית.
הדמוקרטיה נשמרת באופן מופתי במדינת ישראל.....יש ציבור דתי חרדי גדול המתרגם את כוחו האלקטורלי לכח פוליטי....גם זו דמוקרטיה ,ואם תשאל את רוב הציבור המסורתי חילוני שאינו חובש כיפה {כמוני} גם הם יאמרו לך שהם מעדיפים חתונה אורתודקסית בלבד!
לכן בני בריתם הפוליטים הטבעיים של הדתיים והחרדים הם מפלגות הימין היותר שמרניות ומסורתיות ממפלגות השמאל שכוחן האלקטורלי הולך ופוחת!
רוב דמוקרטי מוחלט שבא לידי ביטוי בהקמת קואליציות ימניות בעלות מצע משותף {עם סחיטה חרדית שלדאבוננו מגיעה לכח האלקטורלי העצום שבא איתן}
אולי, ברגע שמפלגות השמאל יצטמצמו אלקטורלית למינימום וכח הימין יגבר עד מאד נוכל לצמצם את הסחיטה החרדית....אך אם אני צריך לבחור בין המצע השמאלני לסחיטה החרדית? כרגע, אני מעדיף את הסחיטה החרדית!!!....חחחח
גם אני מאמין "בחבר הדמיוני" {כפי שאתה מציג אותו} וכך גם רובם המכריע של החילונים בישראל.
דמוקרטיה במיטבה!

כך שמדובר בענין דמוקרטי כשר לחלוטין
 
ברגע שלא משנה במי תבחר ותקבל חרדים, אין דמוקרטיה

גם לפי ההלכה היהודית אין דמוקרטיה ביהדות.

לא סתם יש כל כך הרבה חתונות אזרחיות במדינה, נמאס כבר להיות שבוי של העבדקנים שעושים צחוק מכולם, גונבים את כספי, מתבטלים בטיעונים מטופשים, אבל מסרבים להגן על המדינה ולהשתתף בכלכלתה, ועושים הכל על מנת לאלץ אותי להיכנע לרצונותיהם (ובזכות הפוליטיקאים המושחתים, הם גם מצליחים).

המדינה איננה מדינה ליהודים בלבד, וכל אחד יכול להתקבל ולהיות אזרח המדינה שווה זכויות, כך שהטיעון הדתי כבר לא תופס.
ההתנהלות הדתית היא של השתלטות על חיי החילוניים שלא מעוניינים בדת, באמצעות הפוליטיקה, וקביעת הדרך לאנשים לחיות על פי הכלל הדתי האפל למרות שהרוב חילוניים.

המצחיק הוא שהיהדות נקבעת לפי דת האם כאשר לפי הנצרות הדת נקבעת לפי דת האב.
כך שיש לי ידידה שנשואה לכרתי, מבחינת היהדות הבנות שלה יהודיות ומבחינת הנצרות הן נוצריות, ויש שקט בבית.....
אני מכיר רבים (בעיקר נשים) כשרואים את התלאות שצריך לעבור כדי להתגייר, מאבדים את הרצון לעבור את המסלול המתיש הזה, בעוד הנוכלים הדתיים תמורת שלמונים מגיירים שחקני כדורגל נוצרים בתוך מספר שבועות......

הגעה לישראל שהיתה משאת נפשם של העולים היתה לירושלים עבור הדתיים, וכל הארץ עבור החילוניים שבאו להקים מחדש את המולדת מהבחינה הלאומית, ורק מיעוט זעיר מהם השתקע בירושלים.

הענין של חתונה בתוך החמולות, וגרימת מחלות תורשתיות קשות, הינן בדיוק כמו שקרה לבנות צלפחד שלמרות שקיבלו את זכותן הטבעית, הלך משה שנכנע לדרישת ראשי השבטים ואילץ את הבנות להתחתן עם אנשים מהשבט שלהן בלבד.....

הענין הזה של הרבנות והדת עם החרדים שרוצים לקבוע לכולם איך לחיות ולהחזיר את כולם למאה ה-16 האפלה, הינו בניגוד לאופי המדינה כחילונית, וברגע שהדתיים על מליוני צאצאיהם יהיו פה הרוב, זה צעד לפני הקמת האינקויזיציה היהודית.
ותאמין לי שהם אומנים בלהסתכסך ולהתעמר באנשים.....
 

ששון72

New member
אנו אמנם חלוקים אך יש גם נקודות הסכמה בינינו!

בסה"כ העברנו דו שיח פורה ומענין.
אכן, יש ביקורת רבה שאני בהחלט מסכים איתה
 

RossieL

Active member
יהדות מלידה וגיור

שני דברים שונים.
מי שנולד לאם יהודיה הוא יהודי.
אבל ברבנות זה לא תמיד מספיק, בעיקר אם נולדת מחוץ לגבולות מדינת ישראל.

גיור, מה שאתה דיברת עליו, הוא נושא אחר, כואב לא פחות.
והטיעון שהבאת לקשיים שמערימים על המבקשים להתגייר, אתה תסלח לי על הבוטות, אבל זה הרי קשקוש בַּלַבּוּש.
"...אדם ( בעל אישה וילדים) שעבר גיור מקל (רפורמי או קונסרבטיבי) שלפתע החליט שנמאס לו מן היהדות והוא רוצה לעבור לנצרות..."
או הטיעון "...האורתודוקסיה מנסה למנוע מקרי בלבול כאלה בהערמת קשיים על המתגייר....לבדוק את נחישותו/רצונו של המתגייר..."
נו באמת, גיור ארוך, מסורבל, מתיש שכופה על המתגייר לאמץ לעצמו אורחות חיים דתיים, שאם לא כן לא יזכה בתואר 'יהודי' זו הערובה? מסופקתני
 

ששון72

New member
אני חולק עלייך עמוקות!

לגבי המקרה הראשון שהזכרת: ברגע שיהדותה של האם מוכחת לחלוטין (באמצעות מסמכים/תעודות) אין שום בעיה מבחינתה!
אך ברגע שהיהדות אינה מגובה בהוכחות חותכות...והמסמכים הבאים להוכיח את היהדות חסרים או חשודים כמזויפים....במיוחד כשמדובר במסמכים מארצות זרות שהאותנטיות שלהן חשודה מחייבת את הרבנות להערים קשיים, ובצדק רב לדעתי!
לגבי המקרה השני שהזכרת אומר כך: מה כל כך נפלא בלהיות יהודי? כל ההיסטוריה שנאו אותנו וניסו להשפיל לבזות לרצוח ועוד....אנו חיים במדינה מוקפת אויבים פיגועים ומה לא....מדוע להתגייר?
אז אם באמת לטענתך "גילית את האור" בוא תשכנע אותנו בנחישותך ודבקותך במטרה ותעמוד בתנאים אותם הרבנות מציבה.
לדעתי זה בא למנוע ענין של "אופנה"....משהו בדומה ל...."בתקופה זו של חיי בא לי להיות יהודי, אז אעבור גיור מקל...שבועות עד חודשים ..והנה הפכתי ליהודי. יכול להיות שעוד כמה שנים אחליט על "אופנה חדשה...ואמיר את דתי לדת אחרת...
הרבנות מערימה קשיים על אלו שלא נולדו יהודים ובצדק רב...זה צמצם ויצמצם התבוללות.
יש לי חבר איש קבע המועסק באחת מזרועות הבטחון...לדבריו במקום עבודתו שולחים צעירים טרם שחרורם משירות סדיר לגיור מטעם הצבא. גיור האורך מספר חודשים בלבד. לדבריו הוא נחשף לשיחה בין מספר צעירות העוברות גיור שהגיעו לבקר במקום שירותם. ובשיחה נאמרו ביטויים קשים מאד על הדת היהודית "המגעילה" ועל הסיבות האמיתיות לכך שהן עוברות תהליך זה....בהנחייתי ועזרתי הוא כתב מכתב שציין את שמות הצעירות ואת התבטאותיהן....גיורן בוטל!!! ואני מאד גאה על כך!
 
למעלה