המלצה לזוג צעיר לקראת חתונה

otherwise

New member
נשמע מוגזם

לא החסכון כדי לפרוש כמיליונרית, אלא אורח החיים שלה לאחר מכן.
קודם כל, אף אחד לא חסין מפני המציאות ומכאוביה האפשריים, ולסבול ביומיום כדי למנוע איזשהו תרחיש קיצוני בעתיד עם סבירות נמוכה, לא נשמע כמו בחירה חכמה לחיים.
במקום להסתמך רק על שוק ההון היא יכלה להשקיע בנדל"ן בארץ ובעולם וכך להפחית את הסיכונים.
 

SupermanZW

Well-known member
אנשים רגילים מגיעים להישגים רגילים

אנשים קיצוניים מגיעים להישגים קיצוניים. הכל מתחבר מצוין.

לטענתה היא לא סובלת, היא כתבה שהיא נהנית להתקלח במים קרים אפילו בחורף ולהכין לעצמה את כל חומרי הניקוי (הן ניקוי הבית והן ניקוי הגוף), היא נהנית מאורח חייה. אתה בוחר להגדיר את חייה כסבל אבל לה טוב ונעים לחיות כפי שבחרה.
 

d70

Well-known member
החיים שלה הם לא "הישג"
סיפורים (מעשיות בעיני) ש 99.99% מהאנשים לא ילכו ויעשו,אבל מצד שני מביאים אותה בתור דוגמא לאיך לחסוך...

מי שרוצה לדאוג לפרישה,שיתחיל ממשהו יותר פרקטי כמו לשים בצד 5000-6000 ש"ח בחודש. עזבו בכלל את הדיון מניות / זהב / נדלן. עזבו תשואה.
לחסוך בצד 5000 ש"ח.יוצא 60 אלף בשנה 600 אלף ב 10 שנים ,1.2 מליון ב 20 שנה.
לדעתי יותר ראלי.
 

SupermanZW

Well-known member
1200000 ש"ח לא מספיקים לפרישה

אם נניח שהמחיה עולה לאותו אדם שפרש 5000 ש"ח לחודש (אי אפשר לחיות באורח חיים נורמלי מפחות מזה) הכסף יגמר לו תוך 20 שנים (בהנחה של תשואה 0 ואינפלציה 0) אם התחיל לחסוך בגיל 25 ופרש בגיל 45 יגמר הכסף בגיל 65. בלי מינימליסטיות קיצונית אי אפשר לפרוש מוקדם. צריך לבחור, או לחיות במינימליסטיות קיצונית ולפרוש מוקדם או לחיות באורח חיים חסכוני אבל סביר ולפרוש בגיל מעל 60 (פרישה מעל גיל 60 אינה נחשבת לפרישה מוקדמת גם במדינות שבהן גיל הפרישה מעל 60 וככה זה ברוב המדינות בעולם). בלי להיות מיליונרים (בדולרים ארה"ב) פרישה מוקדמת היא טעות ואפילו מיליון דולר כבר לא מספיקים לגמרי (למעשה היום ממליצים לפרוש עם לא פחות מ$1300000 אם רוצים להבטיח שלא יהיה צורך לרדת ברמת החיים ומניחים שיחיו עד גיל 90).
 

d70

Well-known member
זה רק אחרי 20 שנה,אפשר להמשיך עוד

חוצמזה אחרי 20 שנה אני לא לא באמת מסוגל להפסיק לעבוד לגמרי.אני הייתי יורד לחצי משרה.
בנוסף הזנחת את העובדה שבמקביל לחיסכון, המשכנתא נגמרת ככה שיש לך דירה ללא משכנתא (מתפנים אלפי שקלים לחודש למחייה) פלוס 1.2 (או יותר) שאיתם אתה יכול לייצר תזרים נוסף של עוד כמה אלפים.
להתכלב את כל השנים כדי להתחיל "לחיות" בגיל 60? סורי-לא מאמין בזה.מי שרוצה לפרוש צעיר צריך לעשות דברים בצורה אקטיבית ולקחת סיכונים כמו פתיחת עסק,השקעות וכו'
 

SupermanZW

Well-known member
מי שיש לו עסק לא פורש לעולם, עסק דורש מעורבות שוטפת

בשביל לפרוש צריך הכנסה פאסיבית שמכסה את כל עלות המחיה ונשאר קצת עודף למקרי חירום.

גם עם השקעות בדרך כלל אי אפשר לפרוש צעיר, אלא אם מתכלבים (גם לחיות מ5000 ש"ח לחודש זו התכלבות), כך בנויה המערכת בכוונה, אלמלא הייתה בנויה כך הייתה הכלכלה קורסת. הכלכלה המודרנית מושתתת על צריכה וקיטון ארוך טווח בצריכה יגרום בהכרח לקריסתה.
 

or7474

New member
היא נשמעת יותר פסיכית קיצונית, מסולידית. עם כל הכבוד...

 
למעלה