המלצה לזוג צעיר לקראת חתונה

fieten

New member
לגבי סעיף 2. זו דירה להשקעה שלכם שתניב 3000שח?

למה לא לגור בה במקום להשכיר אותה לאחרים?
 

SupermanZW

Well-known member
אפיקים סולידים מתאימים לאנשים שקרובים לפרישה ולפנסיונרים

בגיל 25 זה הזמן לחפש תשואה מקסימלית ולסמוך על העובדה שלטווחים ארוכים שוק ההון מניב יותר תשואה מכל האפיקים האחרים, אנחנו מדברים כאן על אופק השקעה של 42 שנים (בהנחה שירצה לפדות את ההשקעות כשיפרוש, כי יכול להיות גם שיפדה רק חלקים קטנים פעם בחודש וישאיר את רוב הכסף מושקע לשארית חייו), טווח ארוך מאוד. לו היו לו 5 שנים או פחות עד לפרישה הייתי אומר שעליו להשקיע בעיקר באפיקים סולידיים אבל זה טפשי לומר את זה לבחור בן 25 שטווח ההשקעה שלו גדול כל כך.
 

h a j b i

New member
אתם יודעים איפה אתם רוצים לגור בשנים הקרובות?

לדעתי אופציה 2 הטובה ביותר בהנחה שאתם יודעים איפה אתם רוצים לקנות דירה למגורים ולהשתקע בשנים הקרובות. לא הייתי מתחיל במספר דירות להשקעה, תתחילו באחת ותראו איך הולך לכם.
&nbsp
אם אתם לא יודעים עדיין איפה אתם רוצים לגור לכו על מגורים בשכירות ודירה אחת להשקעה ותחליטו בהמשך אם לרכוש עוד דירה להשקעה או דירה למגורים.
 
אני בעד אופציה 1

בכנות: זו הדרך שאני נהגתי בה.

בקצרה אומרים: עסק מביא בית, בית לא מביא עסק!!!

אם אתה חושב שאתה יכול ובנוי להשקיע בנדל"ן ולהתנהל עם כמות של נכסים, לפחות בהתחלה עם 2-3 נכסים כפי שאתה מתכנן.
זו יכולה להיות אחלה דרך.

השקעה בנכס אחד, זו השקעה.....השקעה בכמה זה כבר עסק (לא במיסוי אלא במהות והגישה).

אני מוצא שזו הדרך הנכונה יותר.

אתה עם נקודת פתיחה מעולה, אם תנהג בחוכמה תגיע רחוק....רחוק מאוד אפילו.

בהצלחה,

משקיע בב"ש
WWW.BIALIK2.COM
 

otherwise

New member


גם אני אוהב את הגישה, ובתהליכים בכיוון.
 

alef34

New member
לדעתי אופציה 2 הכי טובה

ככה תתכננו את עתידכם בצורה המיטבית.
לרכוש 2-3 דירות - גם יתן לכם נכסים שיכניסו לכם לשוטף, גם יתן לכם ביטחון כלכלי (נכס יתמוטט רק ברעידת אדמה, להבדיל מהבורסה לדוגמה...) וגם ימנפו את הכסף (בנקים ישמחו למשכן דירות להבדיל מכל דבר אחר...)
דרך אגב - לא חייבים את הכל בפריפריה. יש נכסים במעגל השני והשלישי שיכולים להיות רלוונטיים - לדוגמה בפרוייקט דירות לסטודנטים של פרי פלייס ברחובות - מחירים נמוכים, צפי לתשואה יפה ובמקום אטרקטיבי.
 

SupermanZW

Well-known member
ככל שהבורסה תתמוטט חזק יותר היא גם תתאושש חזק יותר

השפל הגדול בארה"ב התרחש בין 1929 ל1939 מי שיצא מהשוק בכל שלב באמצע נשאר כמעט בלי כלום, מי שהמשיך להשקיע הפך למיליונר בשנות ה50. לבחור הצעיר שפתח את השרשור יש לפחות עוד 42 שנים להשקיע, הוא לא צריך לדאוג מקריסת הבורסה. קריסה שתחול 10 שנים ומעלה ממועד פרישתו יכולה להוות עבורו הזדמנות להתעשר. מי שקונה מניות בשיא השפל על מנת למכור הרבה יותר מאוחר יש לו סיכויים גדולים מאוד להתעשר.
 

trhetrhe321

New member
תודה לכולם על התגובות

את ההון העצמי שלי עשיתי בהשקעה בנכס שקניתי על הנייר לפני 5 שנים ובמרץ ייגמרו 18 חודש של המס שבח ואז אני אממש את הרווחים. הדירה כיום מושכרת ב 5000 ש"ח לחודש. המס רכישה לא רלוונטי כי אני ניצלתי את הפטור הראשון שיש לי. מכיוון שרכשתי כבר דירה אחת והתעסקתי עם עו"ד, קבלן, רשויות המס, בנקים וכל מה שקשור בעניין אני מרגיש עם מספיק ניסיון כדי לנהל 2-3 נכסים. אנחנו מתכננים לגור בשנים הקרובות בירושלים, מקום העבודה של שנינו והלימודים של אישתי. אם נקנה בירושלים למגורים זה יהיה בסכום של 1.3-1.5 מיליון לדירה נורמלית בשכונות שאנחנו נרצה לגור.
לכל מי שכתב על "הסולידית", אני גם עוקב אחריה באופן קבוע, ולכן לא מתכנן לפרוש בגיל 67 אלא בגיל 37-40 עם כמות נכסים נאה שתספק לי הכנסה שוטפת (זאת המטרה הסופית).
 

SupermanZW

Well-known member
אם תפרוש בין גיל 37 ל40 תיאלץ לחיות כמו הסולידית

היא פרשה בגיל 31 אחרי שהרוויחה משכורות עתק באנגליה שמהן חסכה יותר מ90% וגם אז היא חייתה בתנאי עוני מבחירה. אתה ובת זוגך יחד מרוויחים בחודש פחות ממה שהסולידית הרוויחה לבדה באנגליה בחודש, כמו כן הסולידית בחרה להיות אל הורית ואני מניח שבת זוגך רוצה ילדים. אתה באמת רוצה לחיות כמו הסולידית? סתם שתדע, היא שווה למעלה ממיליון וחצי דולר וחיה מ3800 ש"ח לחודש, אתה חושב שתהיה שווה מיליון וחצי דולר בין גיל 37 ל40 ותוכל לחיות מ3800 ש"ח לחודש? משום מה לי קשה להאמין.
 

trhetrhe321

New member
ממש לא מתכוון לחיות כמו הסולידית

יכול להיות שהגזמתי בגיל 37-40, הכוונה שלי הייתה יותר בכיוון של לא להיות שכיר ותלוי בתלוש משכורת. יותר להיות תלוי בנכסים ובעסקים.
 

SupermanZW

Well-known member
אם כך אתה צריך לכוון את פרישתך למועד בו הכנסתך הפאסיבית תהיה

גבוהה מהמשכורות שלך ושל אשתך יחד בכל חודש (והכנסה פאסיבית מטבעה אינה זהה כל חודש, רוב המניות שמחלקות דיבידנדים אינן מחלקות כל חודש ולכן מתיק מאוזן תקבל הכנסות שונות כל חודש), רק אז תדע שתוכל לשמור על אותה רמת חיים גם בלי לעבוד (חשוב שתיקח גם טווח ביטחון מסויים, התנודתיות בבורסה לא תיעלם, תצטרך לחיות איתה)
 

SupermanZW

Well-known member
הפוך, היא מנסה לשכנע אותו לפרוש והוא לא מסכים

לא רק שהוא לא מממן אותה, היא מוכנה אפילו לממן אותו אם יפרוש.
 

d70

Well-known member
בראיון איתה התפלק לה שעל דברים מסוימים הוא משלם
זה לא חוכמה לספר לכולם שאפשר לחיות מכמה אלפים ולחסוך שבמציאות ההוצאות מתחלקות עם עוד מישהו.

המספרים פשוט לא מתחברים.לדעתי היא לא באמת חיה כמו שמתואר בבלוג.
 

SupermanZW

Well-known member
הוא משלם רק את חלקו בהוצאות משותפות

הוא משלם מחצית מהשכירות ומחצית מהחשבונות מכיוון שהם גרים יחד וזה הוגן. את כל הוצאותיה האישיות היא משלמת בעצמה והיא אמרה שהיא מוכנה לממן אותו אם יפרוש, הוא מסרב.

המספרים שלה דווקא מתחברים מצויין, היא פירטה במספר רשומות את הוצאותיה עם מחירים מדויקים. אני אפילו בדקתי את המחירים שיכולתי כדי לוודא, היא לא משקרת בהוצאותיה אבל אני מודה שלא הייתי מסוגל לחיות כמוה.
 

otherwise

New member
מאד מוזר, איך עם מיליון וחצי דולר היא חיה מ3800?

נניח שיש לה 5 מיליון שקלים (השארתי לה קצת כסף בצד), והיא מרוויחה 3% תשואה נטו על ההון עצמי. לפי החישוב שלי זה יוצר 12,500 שקלים לחודש.
וזה עבור השקעה הסולידית ביותר, שכל אדם יכול להשיג בלי שום הבנה בנדל"ן או שוק ההון, ובלי להניח עלייה של השוק.
בשנים האחרונות היה קל מאד להשיג בארץ תשואה ממוצעת של 10% בנדל"ן, משכירות ועליית ערך, שזה יוצא פי 3 מהסכום שציינתי.
בקיצור, ממש לא ברור, ונראה לי פשוט בחירה אישית שלה לחיות בתנאי צמצום קיצוניים.
 

SupermanZW

Well-known member
היא מינימליסטית קיצונית

היא מתקלחת במים קרים ומכינה משחת שיניים מסודה לשתיה וסבון מחומרי גלם (כבר לא זוכר איך, היא כתבה פעם) היא יודעת שהיא יכולה להרשות לעצמה לבזבז גם פי 4, היא פשוט מאתגרת את עצמה להוציא כמה שפחות כסף עד קצה גבול היכולת ונהנית מזה, זה המוטו שלה בחיים. כדי להבטיח שבכל תרחיש אפשרי היא לעולם לא תיאלץ לעבוד יותר (תרחיש קיצוני גמו השפל הגדול שהיה בין 1929 ל1939 בו הבורסה ירדה ב90% בשנה הראשונה בלבד, כל הסחורות ירדו בערכן והאבטלה עברה את ה30% וכו') אפילו אם היא תפסיד יותר מ90% מכספה. היא תצליח לשרוד אפילו אם מעתה ועד עולם התשואה הנומינלית על כספה תהיה 0 והיא תחיה עד גיל 140 (לא סביר שהיא תחיה עד 140 אבל אורח החיים שלה באמת חסין מפני כל אסון אפשרי ולא אפשרי).

מה שחשוב לזכור הוא שאם היא לא הייתה קיצונית כל כך היא לא הייתה מצליחה לפרוש בגיל 31 מיליונרית (בפאונד שטרלינג, לא בדולרים ארה"ב או בשקלים)
 
למעלה