המומחים של לאונרדו עונים

נפגשנו עם המומחים של לאונרדו לשאול את השאלות הכי חמות ורלוונטיות...



  1. האם ניתן להסיר שיער בקיץ?


ככלל, רצוי שבתקופה בה מתקיים טיפול הסרת השיער – העור לא ייחשף כלל להשפעת מכונות שיזוף וקרני השמש המזיקות.
שיזוף הוא מנגנון הגנה של הגוף מפני קרינת השמש. כאשר קרני השמש (UV-A, UV-B) פוגעות בעור, הוא מייצר מלנין, אשר גורם למראה השזוף.

שיזוף הוא סימן לכך שהעור נפגע מקרינת שמש מופרזת והוא מנסה להגן על עצמו. שיזוף מתרחש כאשר העור מייצר כמויות גדולות של פיגמנטים (צבענים), כדי להגן על עצמו מחשיפה מסוכנת לקרניים אולטרה-סגולות. לאחר חשיפה לשמש, העור רגיש ומגיב בקלות לגירויים חיצוניים אשר עשויים להגביר את הסיכוי לכוויות ואף לגרום לשינויי פיגמנטציה.

על מנת להגן על העור מפני כוויות ושינויי פיגמנטציה – יש להימנע מטיפול הסרת שיער על עור עם שיזוף טרי (עד 7 ימים) בטכנולוגיות המבוססות על קרני אור (IPL/Laser/ALT). הסיבה להמתנה נעוצה בכך שכאשר השיזוף טרי, קרן האור אינה מצליחה לעשות סלקציה (אבחנה) בין גוון העור לגוון השיער ומירב האנרגיה תקלט ע"י העור השזוף ו/או המגורה . מצב זה מסוכן ועלול לגרום להיווצרות כוויה .

עור עם שיזוף "ותיק", ישן, שאינו מגורה, פחות רגיש לגירויים חיצוניים כמו טיפולים בקרני אור. הטכנולוגיה שלנו תדע לטפל בצורה מיטבית גם כאשר גוון העור משתנה בימי הקיץ בזכות היכולת לשנות פרמטרים ולהתאים אותם באופן מדויק לגוון העור, כך שניתן להמשיך ולטפל גם בקיץ. מובן שהימנעות מלאה מחשיפת העור לקרני השמש היא כמעט בלתי אפשרית ועם זאת, אנחנו מפצירים בך לגלות אחריות ולהימרח במקדם הגנה בכל שעתיים לפחות.





האם ניתן להסיר שיער בזמן היריון?



בתקופת ההיריון, נשים רבות חשופות לשינויים הורמונאליים, אשר מתבטאים בין היתר בשיעור יתר וכתמי פיגמנטציה. שינויים אלו עלולים להשפיע על תוצאות הטיפול, אי הצלחתו ואפילו על רגרסיה. לעיתים יש צורך לשקול כדאיות טיפול ואם בכלל. יש לציין כי משרד הבריאות מתיר לנשים הרות לעבור טיפולי הסרת שיער ובכל זאת במידה והלקוחה מתעקשת לעבור טיפול בזמן ההיריון, עליה להצטייד באישור גניקולוג ולחתום על מסמך העדר תביעות.

משרד הבריאות מתיר שימוש בכל שיטות האפילציה השונות כולל: אלקטרוליזיס, לייזר, IPL-I SHR - לפרטים נוספים יש להיכנס לקישור https://www.gov.il/he/life-events/pregnancy-birth-family-life-event/being-pregnant

משרד הבריאות קבע – באף אחת מהשיטות הנ"ל אין חשיפה לקרינה מייננת והאנרגיה אינה מגיעה לעובר ולכן אינן מהוות סכנה למומים מולדים והפלות מעבר לסיכון הבסיסי הקיים באוכלוסייה הכללית. (מצ"ב אישור משרד הבריאות)

נשים עוברות במהלך ההיריון שינויים רבים בגופן. אחד השינויים המאפיין בעיקר את תקופת ההריון הוא שינוי האיזון ההורמונלי. להורמונים יש השפעה ניכרת על הגוף. כאשר ההורמונים נמצאים במצב מאוזן אין בעיה, אך במצב של חוסר איזון הורמונלי, הגוף נמצא בסטרס ועובר שינויים כמו נשירת שיער או תופעה הפוכה ממנה – שיעור יתר – הירסוטיזם.

בתקופת ההיריון זקיקים רבים יותר עוברים לשלב הצמיחה של השערה (שלב האנגן) ולכן קיימת הפחתה בתופעה של נשירת השיער (שלב הטלוגן) ולמעשה נוצרת תופעה של הגברה של שיעור יתר בגוף. הגורם אשר אחראי לשיעור יתר במהלך ההיריון (התעוררות זקיקים רדומים – צמיחה פרדוקסלית) הוא חוסר איזון בהורמונים שונים, כמו: אנדרוגנים, טסטוסטרון אשר משפיעים על שיעור על פני הגוף.

הורמונים הם חומרים שהגוף מייצר באופן טבעי כדי לווסת פעילות של תאים ואיברים שונים. רמות ההורמונים השונים עולות ויורדות במשך היום, לאורך החודש בשלבים מסוימים בחיים לדוגמא: נטילת תרופות, תזונה לקויה, התמודדות עם לחץ או בעיות בריאותיות, הריון או גיל המעבר.

בזמן היריון הגוף נמצא בסטטוס "הריוני" ולכן יחולו בגוף שינויים פיזיולוגיים/ביולוגיים והורמונליים אשר ישפיעו בהחלט על היווצרות נגעים "פיגמנטטיביים".







מה משמעות המילה קולגן?

קולגן הוא אחד מהחלבונים הטבעיים והחזקים הנמצאים בגוף האדם אשר נמצא ברקמות החיבור – גידים, עצמות, כלי דם ועור. בקוסמטיקה הדרמטלוגית לקולגן משמעות רבה משום שהוא משפיע באופן ישיר ומשמעותי על מראה העור. התאים הפיברובלסטים הם אלו המייצרים את הקולגן בשורה של תהליכים אנזימתיים. תהליך ייצור הקולגן מצריך כמות תקינה של ברזל וויטמין C. כל סוג של קולגן מורכב מ-3 סלילים.

מהו תהליך שחיקת הקולגן שנקרא – גליקציה?

תהליך חוץ תאי לא אנזימטי ECM – EXTRACELLULAR MATRIX המייצר תהליך ביולוגי הקשור במולקולות סוכר (גלוקוז, פרוקטוז).

תהליך זה מייצר את מולקולות ה-AGE's – ADVANCED GLYCATION END .PRODUCT מולקולות אלו קשורות בתהליך ההזדקנות יכולת ההתקשרות בין רשתות הקולגן נפגמות כמו כן גם יכולת ההתחדשות שלהם Remodeling. מולקולות אלו קשורות במחלת הסוכרת, אלצהיימר ואי ספיקת כליות. כמו כן חשיפה מרובה לקרני UVA גם כן משפיעה על ייצור ותפקוד של מולקולות

ה AGEs. במספר מחקרים הוכח כי אחד ממולקולות ה AGEs מצטבר על רקמת אלסטין ויוצר שינויים פנימיים ברקמה זו.

אלו סוגי קולגן נמצאים בשכבת הדרמיס?

קולגן סוג 1 – מרכיב 85%-80% מהמטריקס הדרמלי ואחראי על חוזקו של הדרמיס. זהו הקולגן משמעותי בתהליכי AGING

קולגן סוג 3 – נקרא גם קולגן עוברי מהווה 15%-10% קולגן דרמלי. המבנה שלו קטן יותר ולכן מאפשר יותר גמישות בעור ונמצא בריכוזים גבוהים סביב כלי הדם

קולגן סוג 4 – נמצא בבסיס הממברנה

קולגן סוג 5 – מופץ בצורה דיפוזית בדרמיס ומרכיב כ-5%-4% מהמטריקס

קולגן סוג 7 – מרכיב את הסיבים הנמצאים ב Dej ומייצב אותו – מושפע מאוד מקרני ה UV

קולגן סוג 17 – ממוקם ב Hemidesmosome








איך אני יודעת מה סוג העור שלי?

כ-80% מהאנשים טועים לגבי סוג העור שלהם. בד"כ אנשים מאפיינים את עורם כרגיל, שומני, מעורב או רגיש, על סמך תחושה או ע"פ מה שאומרים להם. אבחון בסיסי נכון משלב איסוף נתונים הקשורים בנטיה הטבעית של העור (גנטיקה) ונתונים הקשורים בסביבה החיצונית אורח חיים וכמובן גיל. חשוב לזכור – קיימות טכנולוגיות איבחוניות רבות וגימיקים שלא תמיד מספקים אבחון מדעי מדויק, לרוב יש צורך בשילוב של מספר שיטות אבחון על מנת להגיע לאבחון מדויק

שיטות אבחון נפוצות : face mapping ,פיצפטריק לקביעת גוון העור, מדד גלוגאו לפוטו אייג'ינג המתבסס על גיל והופעת סימני הזדקנות הקשורים בחשיפה מוגברת לשמש, אבחון ע"פ הרפואה הסינית, שיטת באומן , טכנולוגיות אבחנתיות כמו מנורות אולטרה סגולות ,מדדי לחות ושומן על עורי ועוד

אבחון מותאם הוא זה שמשלב הסתכלות מקצועית: צילום, תשאול מפורט הלוקח בחשבון גנטיקה, אורח חיים, אזור גיאוגרפי, תזונה ומחלות רקע מסייע בסופו של דבר לסווג את העור לא רק תחת הכותרות: עור יבש ,עור שמן ועור מעורב. דרכי האבחון מעניקות לנו מפה מפורטת המסווגת את העור ל-4 פרמטרים עיקריים המשולבים יחדיו ויוצרים מגוון רחב יותר של מצבי עור שונים כמו: (פאזל המכיל 16 סוגי עור)

  • עור שמן מול יבש / רגיל מעורב
  • עור יבש
  • עור מעורב נמצא בין שתי הקטגוריות
  • עור עמיד מול רגיש
  • עור רגיש
  • עור עם נטיה לפיגמנטציה / עור ללא נטיה לפיגמנטציה
  • עור מהודק ומתוח / מול עור שאינו כזה




 
נערך לאחרונה ב:
למעלה