הכפילה של מפת רכבת ישראל.

Ccyclist

Well-known member
Proposed_2018_Thameslink_service_pattern.jpg הספקתם למצמץ ולהבין למה כל השמות וחלק מהפרטים השתנו ?

זו לא מפה שלי אלא מפה רשמית של תוכנית מערכת הטמזלינק, "כפילה" של מערכת רכבת ישראל האיילונית החוצה את לונדון במנהרה ליד תוואי נהר הפליט ( Fleet ) הקבור.

ליבת המערכת היא בת 2 מסילות בלבד, מסילה לכל כיוון, וקיבולתה 24 רכבות חשמליות לכיוון לשעה.

זוהי רכבת פרברית בעלת היקף גאוגרפי דומה לרכבת ישראל, כ 200 ק"מ מצפון לדרום כאשר המוקד העיקרי של הרשת נמצא במרכזה.

כשתשפשפו עיניים אמשיך בפוסט שני.
 

Ccyclist

Well-known member
צפה בקובץ המצורף 100772 הספקתם למצמץ ולהבין למה כל השמות וחלק מהפרטים השתנו ?

זו לא מפה שלי אלא מפה רשמית של תוכנית מערכת הטמזלינק, "כפילה" של מערכת רכבת ישראל האיילונית החוצה את לונדון במנהרה ליד תוואי נהר הפליט ( Fleet ) הקבור.

ליבת המערכת היא בת 2 מסילות בלבד, מסילה לכל כיוון, וקיבולתה 24 רכבות חשמליות לכיוון לשעה.

זוהי רכבת פרברית בעלת היקף גאוגרפי דומה לרכבת ישראל, כ 200 ק"מ מצפון לדרום כאשר המוקד העיקרי של הרשת נמצא במרכזה.

כשתשפשפו עיניים אמשיך בפוסט שני.

הערך הויקיפדי:


דפוס ההפעלה המתואר הוא של 8 קווי שירות של 2 רכבות כל אחד, סך הכל 16 רכבות בשעות השפל, ותיגבור של כ 4-5 רכבות נוספות בשעות השיא, סך כולל של 21 רכבות לשעה על מסילה בליבת הקו. בתחנות הליבה 2 רציפים בלבד, אחד לכל כיוון. הקו מחושמל בצורה דואלית - מצפון לליבה יש חיווט עילי, מדרום יש מסילה שלישית מחושמלת. הסיבה לכך היא שבדרום אנגליה המסילות משתמשות בשיטת המסילה השלישית וקו הטמזלינק מחבר מסילות קיימות באזור זה ללונדון והלאה. במקטעים רבים המערכת חולקת את המסילות עם מפעילות אחרות וקווים ליעדים אחרים. מברייטון למשל יש הקבלה לרכבות של Southern לתחנת הטרמינל הלונדונית ויקטוריה.

אתר המפעילה:


אתר עם מפות הרשת והתוכניות להתפתחותה במשך השנים:

ליבת הקו מופיעה כבר כמה שנים על מפת התחתית בוורוד.

הסיפור של הקו מעניין. מנהרת סנו היל שמרכיבה את הליבה נפתחה ב 1866 ושימשה בעיקר למשא. הערך שלה:

נראה שהיו בה אי אלו שירותי נוסעים, אך אלו הסתיימו במהלך מלחמת העולם הראשונה והקו שימש למשא בלבד עד שנות השישים. בתחילת שנות השבעים המנהרה ננטשה והמסילה הוסרה.

בשנות השמונים היה למישהו בבריטיש רייל רעיון גאוני: מסילה חוצה יכולה להעביר רכבות ביעילות גדולה יותר מתחנות טרמינל. המנהרה שופצה, נוספה תחנה חדשה במנהרה - City Thameslink שהחליפה תחנת טרמינל עילית בשם Holborn Viaduct וב 1988 המנהרה נפתחה מחדש לשירותי נוסעים חוצי לונדון.

כשהגעתי לעיר בתחילת שנות האלפיים היו לטמזלינק שני קווים: קו בינעירוני בין ברייטון לבדפורד שפסח על מספר תחנות פרבריות בין קינגס קרוס לסט אולבנס, וקו פרברי על לולאה בדרום מערב העיר עם שירות מאסף בתחנות שהבינעירוני דילג עליהן צפונית לליבה והסתיים בעיירה לוטון. תוכנית ה"טמזלינק 2000" היתה קיימת כבר אז, אבל אם נתב"ג 2000 - טרמינל 3 היה פתוח לנוסעים כבר בסוף 2004, טמזלינק 2000 הראתה איך לאחר בסטייל כשנפתחה באמצע 2018 עם הקווים דרך פינסברי פארק, "המסילה המזרחית" או הענף הצפון מזרחי שלה.

אם תטוסו ללונדון לנמלי התעופה גאטוויק או לוטון - הרשת תהיה החיבור הזול והיעיל ביותר למרבית העיר, אפילו שהליבה טיפה ממזרח לאזור הבילויים העיקרי בווסט אנד, קווי התחתית מלונדון ברידג', בלאקפריירז וקינגס קרוס - סט פנקרס יחברו אתכם ליעדים מרכזיים ביעילות. תחנת ויקטוריה, על רכבות האקספרס היקרות מגאטוויק, מרוחקת יותר מדרום מערב לווסט אנד אף שיש לה חיבוריות טובה בתחתית. מלוטון הקו הוא האופציה העיקרית (יש לבחור ב" Luton Airport " בתור היעד כדי לקבל נסיעה משלימה בחינם על הרק"ל גרורת הכבל החדשה מתחנת Luton Airport Parkway המרוחקת כקילומטר וחצי מהשדה). לשכונות היהודיות בצפון לונדון הקו שימושי משום שיש לו תחנות על הקו הפרברי (מלוטון היעד הוא Sutton - סאטון) של המערכת. מיל היל, הנדון, מערב האמפסטד - כולן נסיעת אוטובוס משלים או הקפצה של 5-10 דקות מתחנות הקו הצפוני בענף אדג'וור ה"יהודי" של הקו הצפוני.

אני נוטה להקביל את הטמזלינק לרכבת ישראל ולאיילון כי למרות ההבדלים יש הרבה מהמשותף. אציין שההבדל הגדול הוא שמחוץ לליבה ישנם קווים אחרים המקבילים לקווי הרשת. חלקם מהירים יותר (קווי האקספרס של המידלנד'ס מסט פנקרס שמדלגים על מרבית תחנות הטמזלינק מצפון לסט פנקרס על סט מסילות אקספרס משלהם) וחלקם איטיים יותר (הקווים המאספים של Southern והאוברגראונד בין לונדון ברידג' / ניו קרוס גייט לאיסט קרוידן מול הטמזלינק בקו לברייטון שאינה עוצרת בין לונדון ברידג' לאיסט קרוידן ).
 

קבצים מצורפים

  • ThamesLink Network Map - Joe Andrews.jpg
    ThamesLink Network Map - Joe Andrews.jpg
    KB 947.6 · צפיות: 4
  • img_54-2_10.jpg
    img_54-2_10.jpg
    KB 63.9 · צפיות: 4
  • Screenshot_20240322-152355_TfL Go.jpg
    Screenshot_20240322-152355_TfL Go.jpg
    KB 794 · צפיות: 4
למעלה