השנה היינו בהשאלת ספרים כך שהיתי פטורה מלהסתדר
אבל שנה שעברה ושנים קודמות (הגדילו וביקשו שני ספרים)
ולי שתי בנות באותה שכבה..
 
השאלתי מהספריה והן חלקו בספר.
לבדוק בשכבה מעל גם רעיון טוב
זה לא מדויק. אצלנו יש השאלת ספרים כבר שנים
ובכל זאת קנינו: מילון, אטלס, ספר תנ"ך. ספרי קריאה ליומני קריאה לא ניתנים במסגרת ההשאלה, אבל אף אחד לא מכריח לקנות אף ספר. כולם זמינים בספריה העירונית.
פרוייקט השאלת הספרים הוא אמנם מאוד מבורך (וחוסך המון ריצות, בין שאר הדברים) אבל הוא לא כולל הכול. בכל שנה היה עוד משהו שהתבקשנו לקנות (החל מ"מארז אביזרים לחוברת השבחה" ועד ספר תנ"ך מלא).
(והם עלו לי 300 ש"ח במקום 280 ש"ח אז לא היה לי כח להתווכח) וזה מתוך 31 שנים במצטבר.
אני לא יודעת לגבי תנ"ך מלא, אבל מארזי אביזרים ואטלס (למשל) חייבים להיות בפרויקט, נסי לחשוב על התיכון והבגרות בספרות, כמה ספרים כלולים בתוך השנתיים שהם ספרי קריאה/הגות/שירה מהמדף, הם יעקרו את פרוייקט ההשאלה אם לא יהיו בתוכו, ספר קריאה לחודשיים אפשר להבין, אבל ספר שיהיה כל השנה...http://cms.education.gov.il/Educati...sifreilimud/SfarimMeosharim/MictavLmnalim.htm
 
אבל הם לא, מה לעשות.. אנחנו כבר שנה שישית בפרוייקט
ובאופן קבוע יש בכל שנה ספרים ומארזים שאנחנו קונים באופן פרטי ולא כלולים בפרוייקט.
אין לי מושג כמה באמת היו עולים לי הספרים אם הייתי קונה לבד (המחירים שלהם כביכול רשומים ברשימה שאנחנו מקבלים בסוף השנה, אבל אף פעם לא בדקתי אם הם באמת משקפים את המציאות). מבחינתי זה פשוט הרבה יותר קל לגשת לבית הספר ולקבל את כל הספרים מאורגנים בשקית במקום להתרוצץ בין חנויות כדי לרכוש אותם. זה עוד משימה אחת שיורדת ממני, זה הכול.
אין לי מושג מה קורה בתיכונים או בחטיבות הביניים. ברור לי שאת צודקת, אני רק מספרת מהשטח מה קורה בבית ספר יסודי.
אצלנו בגדול יושבים בוועד הורים שרוב הזמן עסוקים ב
לדחוף את הלשון שלהם לאזורים מוצנעים בגופה של המנהלת. עוד ספר, פחות ספר, כן חוק, לא חוק - זה לא מעניין אף אחד.
מודה שאין בשכונה שלנו בעיה כלכלית וזו שכונה חזקה מהבחינה הזו, ועדיין - אופיו המתרפס של הוועד הוא הסיבה המרכזית. אין ועד חזק ואסרטיבי, יש ועד אינטרסנטי, הורים שמתנדבים לוועד מסיבה אחת בלבד.