היום חברה הסירה אותי מהפייסבוק בגלל תמונה.

על החף מפשע

האם חייבים להרגיש משהו כלפי חף מפשע? לא ה אם חייבים לאהוב החף מפשע? לא והנה הצביעות כן גםשל אילו שצמחונים,רוב הצמחונים הם צבועים גדולים, מי שקרוב לליבם יישמרו עליו בכל מצב ואילו האחרים שרחוקים מליבם אותם אפשר להקריב כשצריך למען ה"ברירה" שלהם. פגשתי הרבה צמחונים בחיי, אוכלים מהצומח בלבד, רק 4 מהם היו אמיתיים עד הסוף כמוני,אנשים שלעולם לא ייפגעו במכוון באף אחד אחר חף מפשע שלא עשה להם דבר ולא חייב להם דבר. אינני חייב לאהוב אחר חף מפשע או להרגיש איליו משהו, אבל החובה של כל אדם, חובה מינימלית היא לא לפגוע באחרים חפים מפשע במכוון, זה חובה ובטח לא זכות, מה ששנוא עלינו לא נעשה לאחרים. אני לא ארצח חף מפשע עבור בעיותיי ככל שיהיו כשם שלהיפך אני לא מוכן להירצח עבור אחר בכפייה,הכי הוגן והכי צודק. אילו שנמצאים מאחורי פאגוד הם אילו שעדיין מתכחשים למציאות,הם אילו שעדיין מקלים ראש על הזוועות החומרות ביותר בעולם,זוועות שלאויב הכי גדול שלנו לא הינו מאחלים,אילו הם רחוק מהעין רחוק מהלב ומהשכל. הכל עובד על כל גיל, אבל יש מי שמפחד לראות כי אחר כך שינוי ייצטרך להגיע ממנו.
 
לא קראתי את כל התגובות

אבל אני יכולה להבין אותה. מנקודת המבט שלי, זה לא שאני לא רוצה לראות או לשמוע אלא שמאוד קשה לי לראות. כבר היו לי מיקרים בעבודה שהדמעות התחילו ליזול מהעיניים בגלל שקראתי או ראיתי תמונה וזה הדבר הכי לא מתאים למקום העבודה שלי. המראות האלו קשים ולא כולם מסוגלים להתמודד איתם
 
אז אל תכנסי לפייסבוק במקום העבודה.. את באמת

מאשימה עכשיו מה שמתפרסם ברשת חברתית? גם לי יוצא לראות תמונות מזוויעות של התעללות בפייסבוק, וזה מאוד עצוב לי, וכשאני מרגישה צורך אני משתפת, כן אני את וכולנו מודעים לזה אבל עד רמה מסויימת. לפעמים מחפשים את האשם ולפעמים יש עדויות ורמזים וכל דבר קטן יכול לעזור הרי זאת פלטפורמה עצומה! מראות קשים בהחלט, גם לי מאוד קשה להתמודד עם זה ואני בטוחה שלפותחת השרשור וכל מי שהגיב פה קשה. זה לא תירוץ מבחינתי, אלא דרייב לעשות כמה שיותר כדי לצמצם ולעצור כאלו זוועות!
 

l coyote l

New member
אז הגעתי לראשי. נו טוב.

חשבתי לפרט כמה שנות אקטיביזם יש מאחוריי כעזרה פיזית ושלל צורות מחאה, ואלו גלגולים עברתי בסוגי הסברה, אבל החלטתי שזה מיותר. השורה התחתונה לסיבה שלי לפרסום תמונות כאלה ואחרות היא ההבנה ש"רחוק מהעין, רחוק מהלב". נכון שכולם יודעים שיש התעללות בבע"ח, אלימות כלפי ילדים ושלל רעות חולות, אבל כל עוד לא רואים את זה, קל להרחיק את זה למקום נסתר באחורי המודעוּת. לכן יש לי מטרה להזכיר, שוב ושוב. כי כל אחד יכול לעשות משהו, ולו הקטן ביותר, כדי לסייע. אם זו התנדבות בבית מחסה, בחירה של מה לצרוך, דיווח על התעללות כשרואים כזו וכו'. אין סוף לדרכים שאפשר לתת יד לטוב, או פשוט לא לקחת חלק ברע. ולא מדובר רק בבע"ח, אלא גם בבני אדם. אגב, אישית אני פחות נוטה לפרסם תמונות מחרידות יחסית לטבעונים אחרים, ויש לי חיבה יתרה לפרסם גם את הצד הטוב שבטבעונות (האוכל!), כמו גם בדיחות של אוכלי בשר על טבעונים; ואפילו דברים אישיים מתחומי עניין אחרים שלי עולים לפייסבוק; אבל מה לעשות, מה שנחרט לאנשים בזכרון - לטוב ולרע - זה מה שמזעזע אותם, ובסופו של דבר נראה להם שכל הפוסטים שלי כאלה. כפי שאמרתי בתחילה, וכפי שהגיבו חלק מהאנשים כאן, אני לא רואה במחיקתי עלבון, ודאי שלא סיבה להפסיק ללכת בדרך שיש לי אמונה בה. המחיקה הזו רק משמשת לי כפילטר, כי זו אכן - שוב, כפי שנאמר - הצהרה. אין שום הקרבה מבחינתי אם אנשים מסוימים מחליטים שלא להיות איתי בקשר בשל דרך החיים שלי והשקפת העולם שלי. נהפוך הוא: אם אמצא עצמי במחשבה על ויתור עליהן מטעמים חברתיים/זוגיים/תעסוקתיים/אחרים - זו תהא עבורי נורת אזהרה להקרבה טוטאלית של העצמי שלי, ואין לי כל כוונה לדכא את העצמיות שלי.
 


 
למעלה