ככה :
יש משנה במסכת ברכות האומרת כך : "חייב לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה, שנאמר "ואהבת, את ה' אלוהיך, בכל לבבך ובכל נפשך, ובכל מאודך" (דברים ו,ה): "בכל לבבך"--בשני יצריך, ביצר טוב וביצר רע. "ובכל נפשך", אפילו הוא נוטל את נפשך. "ובכל מאודך", בכל ממונך. דבר אחר, "ובכל מאודך"--בכל מידה ומידה שהוא מודד לך, הוי מודה לו בכול מאוד מאוד." על בשורות רעות (כמו אם מישהו קרוב נפטר) מברכים : "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם דיין האמת". ועל בשורות טובות מברכים ברכת שהחיינו : "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". (או ברכת "הטוב והמטיב") המשנה אומרת כי "חייב אדם לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה" כלומר , באותה שמחה בה אדם מברך על דבר טוב , צריך גם לברך על הרע. הסיבה היא שלפי היהדות כל מה שעושה ה' זה לטובה גם אם איננו מבינים. לכן צריך להגיד תודה על כל דבר. כמובן על מה שנראה בעיננו טוב וגם על מה שנראה בעיננו רע. לעומת זאת לעתיד לבוא לא יהיה רע כלל , וגם מה שהיה רע נבין בדיוק כיצד היה לטובה.לכן לעתיד לבוא ברכת "דיין האמת" לא תהיה קיימת ותהיה קיימת רק ברכת "הטוב והמטיב" - כפי שכתוב בקטע שהבאתי למעלה.