זו דוגמה להסבר שאינני מקבל.
ואם אתה רוצה לראות כיצד ג'יקטליא למשל הסביר את זה , אתה יכול לראות בתחילת ספר "גינת אגוז". ההסבר שלי : "הוא ושמו אחד" - הגמרא כותבת : יש פסוק בזכריה : "והיה ה' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד" אטו האידנא לאו אחד הוא ? (=וכי עכשיו הוא לא אחד ?) אמר רבי אחא בר חנינא : לא כעולם הזה העולם הבא. העולם הזה על בשורות טובות אומר "ברוך הטוב והמטיב" ועל בשורות רעות אומר "ברוך דיין האמת". לעולם הבא כולו "הטוב והמטיב". "ושמו אחד" - מאי אחד ? אטו האידנא לאו שמו אחד הוא (= וכי עכשיו לא שמו אחד ?) א"ר נחמן בר יצחק : לא כעולם הזה העולם הבא העולם הזה נכתב ביו"ד ה"י ונקרא באל"ף דל"ת אבל לעולם הבא כולו אחד נקרא ביו"ד ה"י ונכתב ביו"ד ה"י." כלומר , יש הבדל בין העולם הזה לעולם הבא : בעולם הזה יש טוב ויש רע , ומברכים על הטוב ברכה שונה ממה שמברכים על הרע. בעולם הבא , לא יהיה יותר מוות ככתוב "בילע המוות לנצח" , ולכן נברך רק "הטוב והמטיב". ועל זה כתוב "יהיה ה' אחד". כי הכוונה הסופית של ה' בבריאה היא להיטיב , וכל עוד יש בעולם גם רע נראה כאילו יש בעולם שתי רשויות. לכן כשיהיה בעולם רק טוב , יהיה ה' אחד. ושמו אחד - היום ה' כאשר כותבים את שם השם כותבים אותו ביוד הי , וקוראים באדני. בעולם הבא הכל יהיה רק יהוה. כי השם אדני מציין אדון הכל , וזה מה שאנו מסוגלים להבין כרגע. ההבנה כיצד ה' מהווה את הכל , איננו מסוגלים להבין. ולעתיד נהיה מסוגלים להבין גם את זה. בפרקי דרבי אליעזר כתוב שקודם שנברא העולם היה הוא ושמו אחד , כלומר הדבר היחיד שהיה בעולם היתה הוויה - כהוויה. לא היה מושג של "אדני" - כי לא היה על מי להיות אדון. לא היתה התגלות של השמות האחרים , כי לא היתה שום פעולה חוץ מאשר ההוויה כמו שהיא. כאשר נברא העולם ונבראו בריות , אז התגלו גם כל שאר השמות. על זה כתוב : "אדון עולם אשר מלך , בטרם כל יציר נברא , לעת נעשה כחפצו כל אזי מלך שמו נקרא".