החלטה דרמתית של בית המשפט בנוגע לפרשיית LG G4.

אבי לב50

New member
לעניות דעתי יש הבדל גדול מאוד בין רכב לבין מכשיר סלולרי

ושוק הרכב אינו פרוע ומשופע במיליון חנויות של יבואנים מקבילים.
ובעצם מה זה יבואן מקביל של מכשיר סלולרי?
זה אתה והוא והם שאין לכם בכלל רשיון לייבא מכשירים סלולריים ולרוב אתם (כלומר הם) מבריחים אותם לארץ.
אז מדוע ולמה שיבואן רשמי שמפסיד מהיבוא הפרוע והלא חוקי יצטרך לטפל בכל ה"ברארה" הזאת?
אני חולק על דעתך.
אם קניתי (וקניתי) מיבואן שאינו רשמי לא אבוא לעולם בטענות ליבואן רשמי.
אבל אולי זה רק אני...
 

enigo

New member
נקודת המוצא שלך שגויה - היבואן לא מפסיד כאן, אלא מעביר את

העלות ליצרן, שהוא זה שאמור לספוג את הנזק.
אם תרצה ממש להעמיק בתורת השיווק והמכירות, הרי שהיבואן מרוויח כאן כלי שיווקי חשוב - מעבר לפרטי הלקוחות (ואל תזלזל, זה מוצר ששווה הרבה מאוד כסף בימינו) הוא גם פוגש אותם בנקודת שפל, וקונה אצלם נקודות.
אם הוא מטפל בעניין כראוי, כמובן.
השאלה שנשארת היא האם בתחום הזה היבואן הרשמי, מבחינת ההסכמים שלו מול היצרן, באמת רק מתווך. כי לדרוש ממנו לשאת בעלויות התיקון בעצמו זה כמובן לא הגיוני.
 

אבי לב50

New member
אתה מתכוון שלדעתך נקודת המוצא שלי שגויה.

ואילו אני חושב שנקודת המוצא שלך שגויה, ודווקא הסיפא בתגובתך היא הקטע הנכון בכל תשובתך.
 

enigo

New member
נגיד את זה ככה - אני מכיר מקרוב יבואנים בכמה תחומים, כולל

אלקטרוניקה. בכולם במקרה של מותגים אמיתיים (ולא מוצרי מדבקה), כאשר יש תביעת אחריות - העלות מתגלגלת אל היצרן. זה נכון למצלמות, מכשירי קשר, טאבלטים ועוד.
אז בדרך כלל - העלות מתגלגלת ליצרן. הסיפא שלי מתייחסת רק לאפשרות שמשום מה רונלייט עובדים בצורה אחרת.
 

z1george

Member
מנהל
זה נכון למדינה מתוקנת (מוניטין, לקוח חוזר)

ברפוסליקת הבננות שלנו , ברגע שהיבואן הרשמי יטפל מצויין במכשיר שנמכר בגואטמלה והגיע במזוודה לארץ
הלקוח המרוצה יספר לכולם על כך
ונכון. כולם יקנו מעכשיו מכשירים מגואטמלה. למה לשלם פרמיה ליבואן הרשמי , הוא יתקן את המכשיר מגואטמלה ואז ישבור את הראש מול היצרן
 

BobboVilla

New member
אפילו לא חשבתי על זה

 
וכאן נשאלת השאלה מה קדם למה ? הביצה או התרנגולת ?

היבואנים שמתחמקים מכל שירות ואחריות או הלקוחות שמנסים קומבינות .
 

אבי לב50

New member
ג'ורג' מדבריך משתמע בצורה הכי ברורה שאתה לא מצדיק את השופט

וגם לא את עמיתך לשעבר לניהול הפורום, ועוד כמה אחרים, אלא אתה מצדיק בבירור את הדברים שבובו ואני כתבנו.
&nbsp
וממש אינני רואה כל ציניות בתשובתך !
 

z1george

Member
מנהל
אכן - אנחנו מסכימים מדי פעם


במקרה הזה אני מסכים איתך.

ברמה העקרונית
הישראלי הממוצע (לא אתה ) ינצל כל פרצה כדי לדפוק את החנות .
והחנות תעשה לו את אותו דבר רשמי או פרללי , SAME כולם (כמעט) מרמים
השרדות בג'ונגל הישראלי

אבל אל תשכח שעדיין יש תהום ביננו איפה לקנות
, אני , הייתי מזמין מקסיקני , שנמכר בקזחסטן ונשלח מנמיביה - בעיקר כדי לחסוך ברגע הקניה - ואם תהיה בעיה - אני אתמודד כבר עם התקלה ולא עם היבואן.
ואתה ההפך , היית קונה עם תעודת אחריות יפה של סאני ורונלייט וכן הולך להתמודד. עם היבואן וגם מצליח לנצח אותו

במקרה הזה - החכם ימנע מראש ממצב , שהערמומי יודע לצאת ממנו.
 

אבי לב50

New member
כן ולא...

ראשית אינני חושב שעדיין יש תהום בינינו איפה לקנות.
אבל על כך ארחיב בהמשך...
כי תחילה אני מנסה לרדת לסוף דעתך מי בינינו החכם ומי הערמומי...
ומכיוון שממש אינני ערמומי, ומצד שני לא ארצה להגיד שאתה יהיר, אקבל בשמחה את המחמאה שלך על מי החכם...


שמתי לב כבר מזמן לקריאתך הסלקטיבית ו/או להחלטתך להבין דברים בצורה סלקטיבית, ולכן אתה מאלץ אותי להרחיב בתשובה...

ראשית: אתה ועוד כמה שכמותך הולכים מראש עם הסטיגמה/המסקנה שהישראלי הממוצע ינצל כל פרצה כדי לדפוק את החנות, ושהחנות תעשה לו את אותו הדבר ושכולם (כמעט) מרמים
בניגוד אליך אני חושב שכולם זכאים עד שהוכחה אשמתם !

נמשיך הלאה...
אני בעד לקנות מכשירים של שתי החברות שהזכרת וכן שאר מכשירים יקרים מהיבואנים הרשמיים, והמקרה המדובר של LG הוכיח את כדאיות ההמלצה הזאת שלי, עד שהגיע פסק הדין של השופט, שגם אתה חולק עליו, ולכן ההמלצה שלי עדיין תקפה.

אתה קונה מקסיקני ונמיבי ולא משנה מה כי אתה מקצוען בתחום הזה ואתה ככל הנראה גם עושה כסף מקניה ומכירה של מכשירים אחרי שהכרת אותם. אתה הרי מספר כך מפעם לפעם, זאת לא המצאה שלי.
(הערת ביניים: אני מניח שאתה ככל הנראה עושה כסף מהקניה והמכירה, אלא אם כן אתה באמת אַלְטֵרוֹאִיסְט).
 
האם רונלייט יחזירו את ה400 שקל שהם דרשו על תיקון הלוח אם...

בLG G4 של צרכנים שרכשו את המכשיר מיבוא מקביל...???
 

אבי לב50

New member
לדעתי זה יהיה לא הוגן לדרוש זאת מהם.

כל ההחלטה של השופט היא כפי שבובו כתב: פופוליזם זול.
 

ז ק ו

New member
השופט קבע שהיבואן הרשמי חיב לתת שרות, לא בגלל

שהוא היבואן הרשמי, אלא כי הוא ראה ביבואן נציג של היצרן, כלומר הוא הזרוע הארוכה של היצרן כאן. ובפרקטיקה, היבואן נותן האחריות מקבל תשלום -אם מגולם במחיר שהוא משלם ליצרן עבור המוצר, או בהתחשבנות אחרת, עבור לקיחת האחריות על המוצרים שהוא ייבא. אבל על מוצרים שהוא לא ייבא אותם אלא יבואן אחר או 'יבוא אישי' הוא אמור לקבל את התשלום עבור מתן השירות שבתוקף "אחריות יצרן" מהיצרן. וכך נהוג גם במכוניות.
 

אבי לב50

New member
תענה לי בהגינות: האם אתה מסכים עם כל ההחלטות של השופטים?

האם אין לדעתך אנשים שלא חטאו ושיושבים או ישבו בבתי הסוהר?
ואנא אל תגיד לי שזה לא שייך.
זה שייך בדיוק ואולי אפילו יותר מענייני הרכב שהוזכרו כאן.
לדעתי השופט טעה במקרה הזה.
היבואן משלם עבור הזכיון הרשמי שלו ואינו הזרוע הארוכה של היצרן, לכן הוא לא יכול להיות אחראי למכשירים שהגיעו במזוודות מגוואטמלה, מבילרוס, ממקסיקו ומעוד מקומות ששמענו על מכשירים שהגיעו משם.
כשקניתי מכשיר סלולרי מיבואן מקביל והתברר שלי שהוא עם זבל של חברה סלולרית ממדינת עולם שלישי ונטול השפה העברית - לא באתי בטענות לאף אחד אלא רק לעצמי על רצוני לחסוך 200 ש''ח, ואת הלקח שלי למדתי.
 

ז ק ו

New member
יש מגוון רחב של הסכמים מסחריים בין גורמים שונים בשרשרת

היצור, השיווק והשרות שאחריו וכו'.
במקרה דנן היבואן אמר שהוא הזרוע של היצרן.

לפני שנים היה לי עט קרוס מוזהב שהתקלקל, חיפשתי ומצאתי מקום בת"א שמתקן קרוס. נסעתי לשם התענינתי באפשרות תיקון, האיש שמולי בחן את העט, ופסק "אפשר לתקן". שאלתי למחיר, ואם אפשר לתקן היום כי אני בא מרחוק. התשובה היתה: על קרוס יש אחריות לכל החיים. והעט יהיה מתוקן בעוד שעתיים.
אמרתי שלא קניתי הת המוצר אצלם ואני בכלל לא יודע אם נקנה בכלל בארץ. האיש אמר לי שזה לא חשוב, קרוס זה קרוס ואנו נותנים שרות ואחריות לכל המוזהבים, ולא חשוב היכן נקנו. וכך היה חזרתי אחרי כמה שעות, והוסבר לי והודגם לי עט שהחליפו לו את המנגנון הפנימי לחדש.

 

אבי לב50

New member
התשובה הזאת לא עונה בכלל על השאלה ששאלתי.

בלי קשר לסיפור שסיפרת שמעיד על הגינות ואמינות.
&nbsp
ובלי כל קשר לשאלה ששאלתי ולתשובה שלא קבלתי, אם נציג LG אמר את שאמר, מי אני שאסתור אותו?
&nbsp
יחד עם זאת דעתי לא השתנתה.
 
למעלה