החזרים על טיפולים

dina199

New member
ענית לבד
. תטפלי בנוא הסייעת כי זה דחוף

ואין לך שליטה.
לגבי שאר הדברים אין מה למהר כי את בעצמך שאת צריכה זמן. קבוצות תמיד יהיו. עם הזמן גם תדעי עם צריך עוד טיפולים.

על סמך הם אמרו שהמצב חמור ? הרי הוא ממשיך ללמוד בכיתה רגילה .
 
מבחוץ הוא נראה תקין למדי

אבל הטענה היא שבפנים הוא אבוד לחלוטין, כל הזמן בלחץ, לא מתמודד עם החיים.
 

dina199

New member
האם 'אנשי מקצוע' אמרו לך דברים כאלה איומים ?

אין 'תקין' או 'לא תקין'. זה בן אדם ולא מכשיר חשמלי או מכני. לפי מה שסיפרת הבן שלך הוא תקין לגמרי , אפילו מדהים.
וזו תמיד קורה לא"סים כשאומרים למשל 'איך ילד כזה חכם לא יודע את זה ואת זה?' כי הרי זו בדיוק הסיבה לאיבחונו כא"ס. אם לא הייתה חוסר התאמה לסביבה נ"טית הרי בכלל לא הייתם פונים לאחבחון
וכשהסביבה הנ"טית לא מבינה אותו לא פלא שהוא בלחץ . הוא כן מתמודד עם החיים אבל הוא לא מצליח לעמוד בסטנדרטיים הנ"טיים. אז מה הפלא שהוא אבוד ?
מספיק שבזכות האבחנה את מתחילה להבין אותו וזה כבר יוריד חלק מהלחץ. לכן אין מה למהר עם עומס טיפולים. למשל אם היית עושה את האיבחון בעוד 4- 6 חושים (הרי יש תורים) זה לא היה משנה שום דבר.
 

ענתנוי

New member
אין לו קירקוע

הוא לחוץ, אבוד ולא מתמודד עם החיים כי אין לו במה להיאחז.
הוא נמצא בסביבה שלא עוזרת לו להבין את עצמו אלא בדיוק להיפך - מרחיקה אותו מעצמו והוא לא יכול להיאחז בשייכות חברתית כמו ה"נורמלים".
ל"אוטיסטים" יש זהות עצמית שמגדירה אותם, ולא זהות חברתית, ולכן הוא צריך למצוא את העוגן שלו בעצמו ולא בעזרת אחרים - לא חברים בכיתה, לא משפחה ובטח שלא אנשי מקצוע שלא מכירים אותו.
הוא צריך כיוון, מנטור, דמות להזדהות - שדרכה הוא יוכל לסלול את מסלול חייו בעצמו. מה מעניין אותו? מה הכישון הייחודי שלו? יש מישהו בסביבה שמבין אותו?
 
אין לו כישרון מסוים

גם אין לו אובססיה לתחום אחד, כמו שהבנתי קורה הרבה. הוא מאד אוהב מספרים ומדע, אז הוא הולך ליום שליפה למחוננים, וגולש באתרים כמו בריינפופ.
איך יודעים מי מבין אותו? יש לו חברים, אפילו קרובים. אבל ביחד הם גושלים באינטרנט ומשחקים, לא מדברים על מדע.
ולמה המנטור שהזכרת לא יכול להיות הפסיכולוג?
&nbsp
 

גור4242

New member
למה שהמנטור כן יהיה הפסיכולוג? אלה שני תפקידים שונים לגמרי.

 

ענתנוי

New member
כי זה הפוך

פסיכולוג מפריד את עצמו מהתקשורת כדי לשקף את האחר.
מנטור מגשר על הפערים בתקשורת כדי ללוות את האחר.
מנטור שיכול לחבר אותו לקרקע במסגרת הלימודים יכול להיות מנחה ללמידת חקר - מישהו שיוביל אותו מהשממון הנוראי של מערכת החינוך אל העולמות הקסומים של הלמידה העצמית...
 

גור4242

New member
אלא אם הפסיכולוג יודע להתעלות מעל להגדרת התפקיד שלו

זה נדיר מאוד, אבל לפעמים גם זה קורה.

בכל מקרה, ברור שבעניין הזה לא מומלץ לסמוך על המזל. וענת כבר הסבירה יפה למה אין הגיון לצפות מפסיכולוג למלא תפקיד של מנטור
 

ענתנוי

New member
תלוי

אם לבית הספר יש בעיה אז מישהו שלמד חינוך דמוקרטי יכול לעזור לו.
אם זה לא במסגרת הזו אלא בבית - זה יכול להיות כל אחד....
 

dina199

New member
בינתיים אל תחשבי איך להשיג מישהו (חוץ מהסייעת)

קחי לעצמך את הזמן.
 
ענת זה תלוי איזה פסיכולוג

הלכנו תקופה ארוכה לפסיכולוגית שעובדת בפלורטיים.
כל הטיפול איתה היה תקשורת אמיתית ולא שיקוף.
למדנו כולנו לתקשר ולשחק ועוד.
עשה רק טוב למשפחה.
גם פסיכולוגית שהלכנו אליה להדרכת הורים. לא הפרידה את עצמה מהתקשורת איתנו אלה להפך.
יצא לי גם להיתקל בטיפול שעזר לילד למפות לעצמו את סביבתו החברתית כדי שידע איך להתנהל.
זה מתן כלים. לא שום דבר אחר.
 

arana1

New member
אין דבר כזה

אין דבר כזה מתן כלים ולא שום דבר אחר.
אין.
בוודאי זה לא נכון לאוטיסט שמתקשה לתפקד בדיוק בגלל שזהותו מבוססת על אינטגרציה עמוקה מדי לטעמה של החברה בין הצורה לתוכן,
בין הכלי למהות.
 

dina199

New member
הוא נמצא בין מחוננים, גולש בבריינפופ, אוהב מספרים ומדע

ואת אומרת שאין לו כישרון מיוחד ?
.
לכמה ילדים בכיתה שלו יש רמה אינטלקטואלית כזאת?
לזה בדיוק אני מתכוונת כשאני אומרת שאנשי מקצוע מתמקדים בחולשות. ואת הדברים החזקים אף אחד לא מעריך כי זה 'נורמלי'.
וכישרון לא חייב להיות אובססיה לדבר אחד. קודם כל אצל א"ס לא חייבת להיות אובססיה בכלל. (אצל ילדים נ"טים קוראים לזה תחום עניין). ויכולות להיות כמה אובססיות/תחומי עניין.
 
היא דווקא כן ציינה את התכונות החזקות

היא אמרה שהבעיות הרגשיות נובעות מפערים עצומים בין שני תתי נושאים.
והילד גאון מתמטי, ואנחנו כן מחזקים את הנושא, בלי קשר לאבחון.
 

dina199

New member
אם הוא גאון מתמטי , בנוסף לדברים אחרים,

אז למה אמרת שאין לו כישרון מיוחד?. אני אעיז ואגיד שכנראה גם יש לו זיכרון מצויין.
אז המצב לא חמור , לא קטסטרופה ויש זמן לחשוב.
האיבחון באמת גילה את הפער, הילד אכן מרגיש כרגע לא טוב (הרי בגלל זה הלכתם לאיבחון) אבל כרגע כהכל ידוע אין שום צורך למהר.
 
למעלה