החופש מסתיים

gpa3

New member
השאלה אם למצוא סידור לפעמיים חודש לא יותר מסובך לפעמים,

לפחות כשמדובר בילדים צעירים, שאפשר אולי לחפש מטפלת עבורם.
גם לי לא היו בעיות מיוחדות עם סידור לילדים, כי אני לא עובדת הרבה שעות וגם כי ההורים שלי עוזרים מעל ומעבר, אבל מצד שני לא פעם לאותם ילדים שההורים שלהם עובדים יותר שעות יש גם סידור במהלך השנה כמו צהרונים שעובדים לרוב גם בקיץ. היום גם לכיתות א' וב' יש בית ספר קיץ (היה אמור להמשיך, אבל טוענים שהתקציב הלך לדברים אחרים). וכן, בשלב מסויים הילדים פחות צריכים את המעקב הצפוף.
כן חושבת שהחופש ארוך בשביל הילדים, אבל איכשהו על זה מדברים אחרי וגם זה לא נכון לחלק מהילדים. דווקא לא פעם הילדים שלא דורשים שעשועים ושמירה (בני נוער) מתחילים לעשות שטויות בחופש, רק שאז אנחנו פחות מתייחסים אליהם.
 
המסגרות האלו הן פשוט זוועתיות. נמוכות ברמה מזעזעת
כבר עדיף להתפטר מהעבודה ולהיות עם הילדים בבית, או לחילופין לשלם פי 20 למטפלת פרטית מאשר לשלוח לשם. הבן שלי היה השנה ב"בית ספר של הקיץ" או איך שלא קוראים למסגרת הזו. מעבר לשעמום הנוראי שהיה שם, רוב הצוות לא היה מיומן בהתמודדות עם הילדים, הכיתות היו גדולות מדי, והוא חזר ממש בוכה ברמה היומיומית. בסוף הקייטנה הצהיר שהוא "בחיים לא חוזר לשם".
הקייטנות של המתנ"ס אצלנו הן לא פחות קטסטרופליות מכל בחינה שהיא. כנראה אפילו יותר.
אני בהחלט מודעת לזה שיש ערים שבהן יש כנראה קייטנות יותר מוצלחות ואיכותיות (ומן הסתם גם הרבה יותר יקרות) אבל הפתרונות הללו שמשרד החינוך מייצר לא עונים על שום צורך מעבר לבייביסיטר הרדוד והבסיסי ביותר.
זה נכון שגם כשאנחנו היינו ילדים היו אותם החופשים, אבל כשאני הייתי ילדה - לפני 30 פלוס פלוס שנים - רוב האמהות לא עבדו (כולל האמא שלי), הרחובות היו פחות עמוסי מכוניות, אבל היום המצב מאוד שונה.
אותי אישית מאוד מרגיז שכל העולם משתנה, אבל משרד החינוך מתעקש להישאר בעבר, בכל ההיבטים כולל באופן חלוקת החופשים, רק בגלל הסכמים הזויים שאבד עליהם הכלח כבר לפני שני עשורים. אני הכי בעד להעלות מסיבית את שכר המורים (ועל הדרך למשוך חומר אנושי יותר איכותי מחלק מהמורות הצעירות שנכנסות אל המערכת) ובמקביל גם לקצץ בחופשות ההזויות האלו.
 

gpa3

New member
בסביבה שגדלתי, כך נראה לי, היו לא מעט אמהות עובדות

(כולל שלי), ונראה לי שאני יותר מבוגרת. אני גם לא בטוחה שהכבישים העמוסים הם בהכרח הסיבה. היום יש יותר מודעות לסכנות, עד גיל 9 לא מומלץ לתת לילדים לחצות את הכביש לבד וזה בסדר, רק ש"על הדרך" אנחנו גם מרגילים את הילדים שלנו להסעות (כן, גם אני) ולחוסר עצמאות (למרות שחושבים שלהיפך).
לגבי החופשים הארוכים, אישית לא סבלתי בבית הספר (די הייתי נוכחת), אבל אני מאמינה שלא מעט תלמידים חיכו לחופש הזה. ההורים הצעירים של היום קרובים יותר לתקופה הזאת. אז כן, אנחנו שוכחים מהר את עצמנו כילדים.
בעיני גם לא חובה לשנות את החופשים של המורים. לאור מצב התעסוקה בארץ לא היה מזיק להוסיף כוח אדם בשביל זה, אבל זה כנראה לא יקרה. הכל עניין של תקציב......
 

jessie7

New member
תגובה

אני יכולה לציין שאצלינו היו קייטנות מעולות " ביה"ס בחופש הגדול". וגם אמהות שלנו עבדו, לפחות אימא שלי וזה היה לפני כ 30 שנה. אימא שלי עבדה משמרות ולעיתים ראיתי אותה חצי שעה ביום כאשר הייתה לה משמרת צהריים.
 

michal@gal

Active member
מנהל
אני נהנת כשהם בחופש

אין לחץ בבוקר, פחות פקקים בדרך לעבודה, לא צריך לבדוק בערב אם הכינו שיעורים או התכוננו למבחנים.
&nbsp
אני חושבת שלילדים כבר נמאס החופש, בעיקר לצעיר שמתגעגע לביה"ס.
 

מורטלש

New member
אני נהינת גם מביהס וגם מהחופשה

משתדלת לא להילחץ לא מזה ולא מזה, מכיון שאני עובדת חלקית אז יותר קל לי בחופשה ומסתדרים מצוין. יש לי רק בת אחת כך שמרגישה אצלה דווקא יותר את שעות הלבד , לא רודפת אחרי אטרקציות כי זה גם פחות מעניין אותה אלא יותר מארחת חברות , לא יותר מידיי אלא במידה כי ילדים צריכים גם לדעת להכניס תכנים נוספים בחייהם מלבד חברים כמו לקרוא .... אני כן נותנת גם את שעות השעמום או הרביצה מולהטלויזיה, אי אפשר כל הזמן לתת לילדים תחומי ענין או לרוץ איתם ברחובות במיוחד בימים חמים אלו. בינתיים עבר בכיף וגם כאשר היא בבית הספר עובר בכיף. תלוי איך מתייחסים לזה.
 

יהלום29

New member
אוהבת את החופש אבל קשה!

יש לי 4 ילדים קטנים. כולם חייבים השגחה, זה לא שאני יכולה לתת להם להיות לבד בבית.
חופש של חודשיים, ולי ולבעלי חופש של שבועיים כל אחד. להיט.
אז לוקחים קייטנות כמה שאפשר (מי אמר 15000 ש״ח בחודש לקייטנות??)
ואחר כך מסנגרים סבתות (ולא לכולם יש) ואז בסוף בסוף קצת חופש, כי אנחנו רוצים גם חופשה כמשפחה, אז אני ובעלי לוקחים שבוע חופף.
אז מכל החופש הזה, יש לי תכלס כשבוע חופש אמיתי עם הילדים (ואני נהנית בחופש איתם!) וכל השאר זה תיזוזים.
&nbsp
 

אגוזים1

New member
מאוד אוהבת את החופש

וכך גם ילדי.
&nbsp
מודה שזה אכן תלוי משפחה ואיך הילדים מתמודדים עם חופשים. אצלנו הילדים נהנים בחופש ויודעים להעסיק את עצמם.
&nbsp
אגב, כשהם היו יותר קטנים האחות הגדולה עשתה ״קייטנה״ לקטנים וכשגדלו קצת האמצעית עשתה לקטן. זה יצר למעשה תעסוקה גם לאחות הבוגרת וגם לקטנים. היה מאוד מוצלח.
 

ICיילת

New member
נשמע קונספט מענין


סםרי קצת איך זה עובד שהגדולים עושים קייטנה לקטנים?
מדובר על משהו עם תכנון מדוקדק?
עם תשלום?
ו-איך מעודדים אותם לעשות את זה לעזאזל??
 

אגוזים1

New member
התשלום בהחלט מעודד


הרעיון הכללי הוא שהילד הבוגר רוצה ״לעבוד״/״להרוויח״ (אבל עדיין הוא צעיר מדי בשביל באמת לעבוד) והילד הצעיר כרוך אחרי הבוגר ורוצה לשחק איתו. הקונספט הזה עוזר לבכור להירתם לעניין ולהשקיע.
&nbsp
אצלנו בהחלט היה תשלום עבור הקייטנה אבל התנאי היה שזה לא ״סתם״ ביביסיטר, אלא צריך להיות מושקע ומתוכנן, כך שלפני תחילת הקייטנה הילדה עבדה ותכננה סדר יום למשך מספר ימים (לרוב זה החזיק כשבוע). סדר היום היה מאוד תלוי בילדה שתכננה את זה ובמה שהיא אוהבת לעשות. למשל הגדולה עשתה ״קייטנת מתמטיקה״ והכינה להם כל מני משחקים שקשורים לזה כגון חפש את המטמון וכדומה. השניה עשתה יותר פעילויות יצירה. בדרך כלל התוכנית כללה גם משחקי שולחן/קלפים, משחקי דמיון עם מכוניות ובובות (שהיו במיוחד אהובים על הקטן) יציאה לגן שעשועים והכנה משותפת של אוכל.
&nbsp
בעיקרון התשלום כלל גם הוצאות על הקייטנה כגון חומרי יצירה, או צ׳ופרים שהן רצו לקנות.
&nbsp
 

מיכל203

New member
אני רוצה שיזיזו את החופש
לספטמבר-אוקטובר, כך ש:
1. הוא יכלול כבר את חגי תשרי, בין אם הם נופלים על ספט' או אוק'
2. יהיה לפחות חודש אחד של חופש עם מזג אוויר קצת יותר שפוי. יולי ואוגוסט הם חודשים שעדיף להשאר בהם במזגנים - גם לתלמידים וגם להורים. מבחינתי חבל לבזבז חופשה על החודשים הללו :)
 
למעלה