הדרך לאשר - שאלה לגולשים

span26king

New member
עוד רלטיביסט?

מה שיפה בשאלה שלך שהיא מבטלת את עצמה. השאלה שלך לא באמת קיימת, היא אשליה, אז אין מה להתייחס אליה.
 

שובטמה

New member
תשובה לספינ26קינג

גולש יקר - אני מאחל לך בכל לב שאת המציאות שאתה חווה אכשיו אתה חווה ממקום של אמת ולא אשליה , אשליה לגבי זה לבחור את הבחירות שלך בחיים ממקום שהוא נכון ואמיתי לגביך . אתה יודע האם אתה נמצא במקום הזה ? אני מאחל לך בכל ליבי שכן.
 
שוב צ'ואנג-דזה והפרפר

2,500 שנה מדברים על זה ולא שמעתי על התקדמות מיוחדת. אולי תנסה לקחת את הכדור האדום של מורפיאוס?
עכשיו ברצינות: הדבר הוודאי היחיד הוא הרצון לדעת את האמת. עכשיו תבדוק מי רוצה, למה דוקא את זה, ותמשיך משם.
 

שובטמה

New member
תשובה לצואנג והפרפר

הכדור האדום בשבילי הוא שעה של מדיטציה כל יום בישיבה בעצימת עיניים כדי שלא יהיו לך ספקות בקשר למצב התנועתי שאני עושה את המדיטציה. לא צריך לשמוע על זה , צריך לעבוד כדי להגיע לשם , לא עבודה פיזית כי אם עבודה מהמקום של להיות אמיתי עם עצמך , לתת דין וחשנון לעצמך, ולקבל אחריות על חיך . באהבה
 

טאוֹ

New member
החיפוש אחר האושר

שלום לך, טיפול חיצוני-לכאורה עוזר לריפוי בכמה רבדים; הגופני הוא רק אחד מהם. טיפולים ברפואה המשלימה תומכים ומסייעים לאדם גם בבריאותו הנפשית והמנטלית, ובחלקן הגדול של השיטות המטופל הוא שותף פעיל בתהליך ונוטל אחריות על בריאותו ועל חייו. איני בטוח שלכך התכוונת, אבל אם אתה נמצא במצב של חוסר סיפוק מתמשך, אי שביעות רצון או שיפוט עצמי, אתה עשוי בהחלט למצוא תועלת באחת השיטות האלה. כמו-כן, אולי תמצא עניין באחד הספרים האלה: אמנות האושר - "אני מאמין כי התכלית של חיינו היא חיפוש האושר. זה ברור. אין זה משנה אם אדם דתי או לא, אם הוא מאמין בדת זו או אחרת, כולנו מחפשים משהו טוב יותר בחיים. לכן אני חושב שהמגמה של חיינו היא להתקדם לקראת האושר..." (מתוך דבריו של הדלאי-למה בספר). חסד: האמנות המהפכנית של האושר - בספר זה מובא התרגול הבודהיסטי של תכונת החסד, כ"נתיב יעיל ביותר לפתיחת ההכרה והלב. טמונים בו זרעים לאושר עמוק, לתחושה פנימית טובה, ולריפוי לעצמנו ולכל היצורים, אנושיים ואחרים, מופלאים כולם, שעמם אנו חולקים את הפלנטה החיה והשברירית הזו" (מתוך ההקדמה). הספרים הללו נכתבו על ידי מערביים שמתארים מקרוב את הגישה הבודהיסטית לחיים. קראתי אותם ואני ממליץ על שניהם בחום רב. הספרים לא בהכרח יביאו לך אושר, אבל אולי יעוררו בך השראה למסע האישי שלך. בהצלחה וכל טוב.
 

שובטמה

New member
תשובה לטאו

טאו יקירי הדרך לא נמצאת בספרים אלא אצלך. האשר קיים אצל כל אחד ואחד מאיתנו ,ולכל אחד ואחד מאיתנו יש את הדרך שלו,על מנת להגיע אליו. את הדרך האישית האדם לא ימצא בספרים הדרך נמצאת אצל האדם עצמו
 

טאוֹ

New member
שובטמה היקר

סליחה, עניתי כי חשבתי שיש לך שאלה פתוחה, לא שאלה רטורית. אם כבר מצאת את התשובה שלך, אני שמח בכנות עבורך. לגבי הספרים והדרך האישית, מסכים בהחלט ולמעשה זה בדיוק מה שכתבתי בתגובתי הקודמת. ציינת את קורס הויפאסאנה שעברת בחצבה, וכמי שעבר אותו בעצמו גם אני יכול לחוות דעה אישית על כך שמדובר בטכניקה טובה. אני מכיר טכניקות מדיטציה נוספות, טובות לא פחות. רק כדאי לזכור ביחס לכל טכניקה, וכמו שציינת גם ביחס לספרים, שמדובר בכלי ולא במטרה. גם ס.נ. גואנקה וגם מורים אחרים מזהירים לא להיקשר לטכניקה ולחוויות מיסטיות; אחרת קל מאד ללכת לאיבוד. כמו שכתוב באחת האופנישדות (Isa Upanishad), ואת זה אני צריך להזכיר גם לעצמי - "באפלה גמורה מתנועעים להם המשתחווים לבורות, אך באפלה עמוקה עוד יותר שרויים המרוצים מן החכמה" בהצלחה במסע המופלא.
 

שובטמה

New member
תשובה לטאו

תודה על הדברים . לכל אדם יש מה שעליו פועל טוב יותר וזה אישי וזה בסדר גמור , אני לא שולל שום דבר אם אומר לי אדם שהוא מרגיש טוב יותר בדבר מסוים אז יופי לו, מה שחשוב זה שהוא חווה במציאות שיש שיפור בהתיחסותו אליה את זה האדם צריך לחוות ברגע רגע ברמת התוצאות שאליהן הוא מגיע בחייו ועד כמה הדרך נעשאת יותר קלה עבורו בבחירות שהוא בוחר בכאן ואכשיו, כאשר הוא בכיוון הנכון אזי הבחירות אמורות להגיע מבפנים ללא תלות בשום גורם חיצוני ? איך הוא יודע שזו הבחירה הנכונה ?
 
למעלה