האם פיספסנו משהו (כן - עדיף ברבים)

hnc

New member
העולם מסודר בצורה מופתית?

חבל שאתה לא יכול לשאול את הדינוזאורים שנכחדו,או את ה-200,000 שנהרגו לפני כמה שנים כתוצאה מהצונמי, או את התינוקות שמתים כל הזמן ואת הוריהם המסכנים, האם בשבילם העולם אכן כל כך מסודר ואפילו בצורה מופתית כדבריך.
שמע, העולם גם מסודר וגם לא מסודר בו-זמנית. זה הכל עניין של דבר והיפוכו כמו הטוב והרע, האור והחושך וכאלה.
לגבי אלוהים, מתקבל הרושם שצודקים או המאמינים באלוהים של הדתות המונוטואיסטיות, או האתאיסטים שלא מקבלים לא את האלוהים הזה או כל אל אחר, אבל זה לא בהכרח ככה. הרוב דווקא נמצאים בין שני הקטבים האלה. הראש אומר להם שאין אלוהים כזה (לא יכול להיות אלוהים שהוא רחמן וחנון בעולם כל כך לא רחמן וחנון ועוד כאלה דברים...) אבל הלב או הרגש אומר שקיים משהו שאפשר לקרוא לו אלוהים ושאפשר לפנות אליו כשצריכים ללא מתווכים כמו רבנים, כמרים וכיוצא באלה.
 

pozetiv

New member
האם תוכל להגדיר למה כוונתך במילה *העולם* ?

אם אתה מתכוון לאנשים בעצמך כבר ענית הם נמצאים בשני קטבים ומטבע הדברים שיהיו אי אלו חיכוכים בינהם , בנוסף לכך יש בני תערובת שהם מיזוג של שני הקטבים שזה כבר חגיגה שלמה. אז בינתיים כבר ספרנו שלוש קבוצות, אולי יש יותר.
האם זוהי כוונתך בהגדרת *העולם* ? או שיש איזשהו משהו אחר .
 

hnc

New member
עולם...

כדור-הארץ וכל מה שבו, שלפי כותב ההודעה שעליה הגבתי מסודר בצורה מופתית, שאני חושב שזה רק חצי מהאמת כמובן....
 

יותם73

New member
בירורים שהאנושות עוברת

דינוזארים, מוות, סבל, זוועות - ולהגיד שיש כזה דבר שהעולם אינו אקראי אלא סוף מעשה במחשבה תחילה?
דווקא אותם הקטבים מקדמים את האנושות לאותו הבירור במשך אלפי שנות התפתחות, ודווקא התפתחות זו נותנת לנו את האפשרות להיות מחוץ לשליטת הבורא שפועל בנו בכל גרם של רצון, בכל חלקיק של כוונה ומחשבה.
כי מה אנחנו?
רצון לקבל לעצמו, תוכנה אוטומטית שבהכרח מבצעת פקודות.
איזה פקודות? אותם הפקודות הגורמות לה לברוח מסבל ולהתקרב למה שנראה לנו כתענוג.
 

hnc

New member
וואלה? שמע יותם,

אני מכיר כאלה שכבר הפסיקו עם הפקודות או שאפילו לא נתנו מעולם פקודות של לברוח מהסבל שלהם כי כבר אי-אפשר לברוח מהסבל הנוראי שלהם או בגלל שהם חשוכי מרפא או שנולדו חשוכי מרפא, ושלא נדבר על כך שהם אפילו לא חושבים על שום תענוג.
תראה, אני יודע שאתה מושפע ממקובלים לפי מה שאתה כותב כאן וכנראה מהרב הד"ר מיכאל לייטמן ועצה לי אליך, אל תאמין לכל מה שמחרטטים לך בעיקר אם זה מישהו שמחרטט בלי הפסקה בטלויזיה, ובאתר האינטרנט שלו עם כל "הקבלה ללא הפסקה" שלו...
 

יותם73

New member
עצה לי אליך

במקום לדחות כל מה שנראה לטבע שלך כ "חארטה", תבדוק, תתנסה, תתרשם - ורק אז, יהיו לך התנאים המתאימים שמתוכם תוכל להחליט.
 

hnc

New member
אני כבר לא ילד. בחיי הארוכים בדקתי, התנסיתי, התרשמתי,

ואפילו כתבתי לא מעט דברים שחלקם באינטרנט, ואני עדיין חושב שחרטטן ואפילו חרטטן רציני ביותר הוא זה שצריך אתרי טלויזיה ואינטרנט וכנסים פעם בשנה, ואם אני לא טועה גם איזו תחנת רדיו, ומקשקש בהם בלי סוף בלי שורה תחתונה שתספק את עדת מעריציו האומללים שבסה"כ רוצים תכלס ותשובות מספקות.
אם זה לא חרטטן במובן המלא של המילה אני לא יודע מי כן.
 

hnc

New member
ומה זה בכלל ה"קבלה ללא הפסקה" הזה של הרב הד"ר לייטמן?

יש לך משהו חשוב לומר לעולם? אז תגיד זאת. תוכיח. ואם לא תוכל להוכיח אז לפחות תתפוס את ההיגיון של האנשים שיאמינו לדבריך, וכל זה בתמציתיות כדי שלא תשעמם את האנשים, תבלבל אותם, ותבזבז להם ימים ולילות שלמים, וכך גם המסר יעבור בצורה חדה וחלקה, אבל כאמור הד"ר הרב לייטמן עושה בדיוק להפך ולכן הדברים שלו שאתה מביא את חלקם גם לפה לא עושים עליי שום רושם וכמו גם לרבים אחרים, למעשה לרוב המכריע.
 
למעלה