האם לדעתכם יש דברים שאפשר לשפר בצורה משמעותית בתח"צ

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
יש לי זיכרון כמו של פיל


לא באמת אכפת לי, אין לי כוונה להמשיך בדיון; רק נזכרתי פתאום
שקראתי משהו לא נכון באינטרנט ורציתי לתקן את העובדות
(ואגב, הדברים שאתה זוכר לגבי בזק שונים מאוד מהזיכרונות שלי).
יש לי זיכרון כמו של פיל

אני זוכר כל דבר רע שאי פעם נעשה לי וגם את אלה שעשו לי את הדברים הרעים.
 
זה באמת כבר לא קשור לפורום , בוא נתמקד בתחבורה ציבורית.

הוויכוח הוא מה זה שרות "חיוני"
אספקת לחם זה שרות חיוני?
אספקת חשמל?
אספקת מים?
ומה לגבי שרותי תקשורת?

את יודעת למשל שאפילו ביטוח לאומי (שלכל הדעות מספק שרות ממשלתי) עושה מיקור חוץ לשרות לקוחות שלו?
מה את אומרת על זה?
זה באמת כבר לא קשור לפורום , בוא נתמקד בתחבורה ציבורית.
 

matrix200200

Active member
אבל על זה בדיוק הוויכוח

זה באמת כבר לא קשור לפורום , בוא נתמקד בתחבורה ציבורית.
אבל על זה בדיוק הוויכוח
האם תחבורה ציבורית היא שרות "חיוני" ואז משום מה יש סטיגמה ששרות חיוני צריך להיות מסופק על ידי מדינה.
אז יש פה שתי נקודות, האם באמת תחבורה ציבורית זה שרות חיוני ואם כן האם בגלל היותה שרות חיוני, היא חייבת להיות בידי הממשלה.
אני אומר שהתשובה לשתי השאלות היא כן ולא.
כן חלק זה שרות חיוני וכן חלק אולי צריך להיות ממשלתי.
יחד עם זאת, אני לא רואה שום בעיה בהפרטה חלקית של שרותי תחבורה ציבורית, איפה שהעניין כדאי כלכלית ויכול למנוע בזבזנות וחוסר יעילות שמאפיינת כל דבר שהוא ממשלתי.
 

Bus Nerd

Active member
אי אפשר להפריט מה שמעולם לא היה מולאם

אבל על זה בדיוק הוויכוח
האם תחבורה ציבורית היא שרות "חיוני" ואז משום מה יש סטיגמה ששרות חיוני צריך להיות מסופק על ידי מדינה.
אז יש פה שתי נקודות, האם באמת תחבורה ציבורית זה שרות חיוני ואם כן האם בגלל היותה שרות חיוני, היא חייבת להיות בידי הממשלה.
אני אומר שהתשובה לשתי השאלות היא כן ולא.
כן חלק זה שרות חיוני וכן חלק אולי צריך להיות ממשלתי.
יחד עם זאת, אני לא רואה שום בעיה בהפרטה חלקית של שרותי תחבורה ציבורית, איפה שהעניין כדאי כלכלית ויכול למנוע בזבזנות וחוסר יעילות שמאפיינת כל דבר שהוא ממשלתי.
אי אפשר להפריט מה שמעולם לא היה מולאם
שירותי האוטובוסים בישראל אף פעם לא היו בבעלות ממשלתית. אי אפשר "להפריט" אותם כי הם היו פרטיים מההתחלה.

מה שכן היה זה דואופול שהצליח לשכנע את המדינה לתת לו אקסלוסיביות. דווקא בשנים מאוחרות יותר, כשמשרד התחבורה לקח על עצמו לקבוע בעצמו את מסלולי הקווים במקום לתת למפעילות יד חופשית, השירות השתפר.

במקרה של רכבת - הפרטה של רכבת ישראל פשוט לא הגיונית, בעיקר עכשיו, כשלפי כל המדדים היא הולכת ומשתפרת - ולא, אני לא מדבר על מדדים של "אחוז דיוק", אני מדבר על הדוחות הכלכליים של הרכבת והעלייה הקבועה במספר הנוסעים. הרכבת היא בפירוש לא שירות שהמדינה כשלה בלספק.

ואם נצא מהבועה הישראלית, תראה מה קרה לשירותי האוטובוסים בבריטניה מאז הדירגולציה של שרותי האוטובוסים, שאסרה בחוק לערים שאינן לונדון לספק בעצמן שירותי תחבורה ציבורית. יש שם ערים שאת אותו קו מפעילים שלושה מפעילים שונים, עם כרטוס שונה בין המפעילות, אפליקציות שונות למפעילות השונות ותעריפים שונים לחלוטין - זה מצב מאוד לא נוח לנוסעים.

 

matrix200200

Active member
לא דיברתי ספציפית על מדינת ישראל

אי אפשר להפריט מה שמעולם לא היה מולאם
שירותי האוטובוסים בישראל אף פעם לא היו בבעלות ממשלתית. אי אפשר "להפריט" אותם כי הם היו פרטיים מההתחלה.

מה שכן היה זה דואופול שהצליח לשכנע את המדינה לתת לו אקסלוסיביות. דווקא בשנים מאוחרות יותר, כשמשרד התחבורה לקח על עצמו לקבוע בעצמו את מסלולי הקווים במקום לתת למפעילות יד חופשית, השירות השתפר.

במקרה של רכבת - הפרטה של רכבת ישראל פשוט לא הגיונית, בעיקר עכשיו, כשלפי כל המדדים היא הולכת ומשתפרת - ולא, אני לא מדבר על מדדים של "אחוז דיוק", אני מדבר על הדוחות הכלכליים של הרכבת והעלייה הקבועה במספר הנוסעים. הרכבת היא בפירוש לא שירות שהמדינה כשלה בלספק.

ואם נצא מהבועה הישראלית, תראה מה קרה לשירותי האוטובוסים בבריטניה מאז הדירגולציה של שרותי האוטובוסים, שאסרה בחוק לערים שאינן לונדון לספק בעצמן שירותי תחבורה ציבורית. יש שם ערים שאת אותו קו מפעילים שלושה מפעילים שונים, עם כרטוס שונה בין המפעילות, אפליקציות שונות למפעילות השונות ותעריפים שונים לחלוטין - זה מצב מאוד לא נוח לנוסעים.
לא דיברתי ספציפית על מדינת ישראל
אבל בוא נדבר על אגד ודן.
אתה אומר שהן היו חברות פרטיות.
האומנם?
מי הבטיח את התנאים לעובדי אגד ודן?
עם מי אגד ודן ניהלו משא ומתן בזמן השביתות?
האם היה זה ציבור הנוסעים?

לגבי אנגליה, אני לא רוצה לדבר על מה שאני לא מכיר, אבל עוד פעם המצב שאתה מתאר נשמע כמו כשלון של מדינה שלא עושה את תפקידה כרגולטור.
מה הפריע למדינה להנפיק כרטיס אויסטר ולהציב אותו כתנאי סף להפעלת קו של תחבורה ציבורית בכל עיר בריטית?
אז הממשלה הבריטית עשתה עבודה גרועה, אני מסכים.
מה בין זה לכשלון או הצלחה של תחבורה ציבורית פרטית?
זה כשלון של קביעת חוקים שנועדו להגן על צרכנים ורגולציה נכונה (שזה באמת תפקיד של המדינה).
 

Bus Nerd

Active member
המדיניות בבריטניה הייתה לתת לשוק החופשי לעשות את שלו

לא דיברתי ספציפית על מדינת ישראל
אבל בוא נדבר על אגד ודן.
אתה אומר שהן היו חברות פרטיות.
האומנם?
מי הבטיח את התנאים לעובדי אגד ודן?
עם מי אגד ודן ניהלו משא ומתן בזמן השביתות?
האם היה זה ציבור הנוסעים?

לגבי אנגליה, אני לא רוצה לדבר על מה שאני לא מכיר, אבל עוד פעם המצב שאתה מתאר נשמע כמו כשלון של מדינה שלא עושה את תפקידה כרגולטור.
מה הפריע למדינה להנפיק כרטיס אויסטר ולהציב אותו כתנאי סף להפעלת קו של תחבורה ציבורית בכל עיר בריטית?
אז הממשלה הבריטית עשתה עבודה גרועה, אני מסכים.
מה בין זה לכשלון או הצלחה של תחבורה ציבורית פרטית?
זה כשלון של קביעת חוקים שנועדו להגן על צרכנים ורגולציה נכונה (שזה באמת תפקיד של המדינה).
המדיניות בבריטניה הייתה לתת לשוק החופשי לעשות את שלו
אסרו בחוק על ערים להפעיל תח"צ בעצמן (משמע לבצע רגולציה ולבחור מפעילים במכרז), כדי "לעודד תחרות" כביכול. אני בטוח ש־CCyclist יכול להרחיב. אבל הנקודה של האנקדוטה הזו (ועוד רבות מרחבי העולם) היא שהשוק החופשי לא באמת יכול לספק תח"צ עירונית סבירה במצב של היעדר רגולציה, פיקוח וסבסוד.

בקשר לאגד ודן:
הן חברות פרטיות. בבעלות פרטית. הן מעולם לא היו בבעלות המדינה. גם אינטל מקבלת מהמדינה סבסוד על המפעל שלה בקריית גת - זה אומר שהיא חברה ממשלתית? המאפיות הגדולות מקבלות מהמדינה סבסוד על הלחם, זה אומר שהן חברה ממשלתית? ברור שלא.
 

matrix200200

Active member
על זה בידוק אני מדבר

המדיניות בבריטניה הייתה לתת לשוק החופשי לעשות את שלו
אסרו בחוק על ערים להפעיל תח"צ בעצמן (משמע לבצע רגולציה ולבחור מפעילים במכרז), כדי "לעודד תחרות" כביכול. אני בטוח ש־CCyclist יכול להרחיב. אבל הנקודה של האנקדוטה הזו (ועוד רבות מרחבי העולם) היא שהשוק החופשי לא באמת יכול לספק תח"צ עירונית סבירה במצב של היעדר רגולציה, פיקוח וסבסוד.

בקשר לאגד ודן:
הן חברות פרטיות. בבעלות פרטית. הן מעולם לא היו בבעלות המדינה. גם אינטל מקבלת מהמדינה סבסוד על המפעל שלה בקריית גת - זה אומר שהיא חברה ממשלתית? המאפיות הגדולות מקבלות מהמדינה סבסוד על הלחם, זה אומר שהן חברה ממשלתית? ברור שלא.
על זה בידוק אני מדבר
כן לשוק החופשי, אבל כן גם לרגולציה וקביעת כללי משחק ואכיפה שלהם.
מה כל כך קשה להפוך כרטיס כמו אויסטר לדרישת מינימום של הפעלת קו תחבורה ציבורית?
אם היתה רגולציה כזאת, עדיין זה היה נשאר שוק חופשי.
לגבי התעריפים, אין לי בעיה שלמפעילים שונים יש תעריף שונה כל עוד העניין שקוף וברור לנוסע.
כמו שלא מפריע לי שבחנות ירקות ליד ביתי קילו של תפוזים עולה פי שתיים מחנות סופרמרקט בקניון הקרוב.

לגבי אגד ודן, לא ענית על השאלות שלי

אני לא יודע לגבי המצב המשפטי של אגד ודן (כמדומני שניהן היו קואופרטיבים ואני לא יודע מה זה אומר מבחינה משפטית).
מה שכן ברור לי שאגד ודן היו חברות פרטיות בערך כמו שתעשיה אווירית היא חברה פרטית.
עובדיהם היו בעצם עובדי המדינה ונהנו מאותם תנאים שהמדינה הבטיחה.
באינטל לפי הידוע לי אין הסתדרות (תודה לאל) ועובדי אינטל לא מקבלים (וגם לא יקבלו) פנסיה מתקציב המדינה.
 

Bus Nerd

Active member
קואופרטיב לא אומר בעלות ממשלתית

על זה בידוק אני מדבר
כן לשוק החופשי, אבל כן גם לרגולציה וקביעת כללי משחק ואכיפה שלהם.
מה כל כך קשה להפוך כרטיס כמו אויסטר לדרישת מינימום של הפעלת קו תחבורה ציבורית?
אם היתה רגולציה כזאת, עדיין זה היה נשאר שוק חופשי.
לגבי התעריפים, אין לי בעיה שלמפעילים שונים יש תעריף שונה כל עוד העניין שקוף וברור לנוסע.
כמו שלא מפריע לי שבחנות ירקות ליד ביתי קילו של תפוזים עולה פי שתיים מחנות סופרמרקט בקניון הקרוב.

לגבי אגד ודן, לא ענית על השאלות שלי

אני לא יודע לגבי המצב המשפטי של אגד ודן (כמדומני שניהן היו קואופרטיבים ואני לא יודע מה זה אומר מבחינה משפטית).
מה שכן ברור לי שאגד ודן היו חברות פרטיות בערך כמו שתעשיה אווירית היא חברה פרטית.
עובדיהם היו בעצם עובדי המדינה ונהנו מאותם תנאים שהמדינה הבטיחה.
באינטל לפי הידוע לי אין הסתדרות (תודה לאל) ועובדי אינטל לא מקבלים (וגם לא יקבלו) פנסיה מתקציב המדינה.
קואופרטיב לא אומר בעלות ממשלתית
קואופרטיב זה תאגיד פרטי שבמקום להיות בבעלות אנשים בודדים (או בבעלות מחזיקי המניות), הוא בבעלות העובדים. זה הכל. אין למדינה שום יד בו ושום אפשרות למינויים פוליטיים. יש המון קואופרטיבים בעולם, אבל רובם קטנים בהרבה בהיקפם. גם אתה עכשיו יכול להקים קואופרטיב אם ייתחשק לך. אבל אתה לא יכול להקים חברה בבעלות ממשלתית.
 

matrix200200

Active member
סבבה אבל כל זה לא עונה על השאלה, מדוע אגד ודן (והסתדרות)

קואופרטיב לא אומר בעלות ממשלתית
קואופרטיב זה תאגיד פרטי שבמקום להיות בבעלות אנשים בודדים (או בבעלות מחזיקי המניות), הוא בבעלות העובדים. זה הכל. אין למדינה שום יד בו ושום אפשרות למינויים פוליטיים. יש המון קואופרטיבים בעולם, אבל רובם קטנים בהרבה בהיקפם. גם אתה עכשיו יכול להקים קואופרטיב אם ייתחשק לך. אבל אתה לא יכול להקים חברה בבעלות ממשלתית.
סבבה אבל כל זה לא עונה על השאלה, מדוע אגד ודן (והסתדרות)
באו לממשלה לדרוש כסף עבור העובדים כאשר העובדים דרשו העלאת שכר?
הרי אינטל לא מגיענ לממשלת ישראל (או ארה"ב לצורך העניין) לבקש מימון למשכורת של העובדים שלה?
העובדים רוצים לנהל את החברה שלהם?
שהיהי להם בכיף, אבל למה המדינה צריכה לממן להם העלאת משכורת או שיפור תנאי עבודה?
 

raminec

New member
סכסוך העבודה היה על גובה הסובסידיה

סבבה אבל כל זה לא עונה על השאלה, מדוע אגד ודן (והסתדרות)
באו לממשלה לדרוש כסף עבור העובדים כאשר העובדים דרשו העלאת שכר?
הרי אינטל לא מגיענ לממשלת ישראל (או ארה"ב לצורך העניין) לבקש מימון למשכורת של העובדים שלה?
העובדים רוצים לנהל את החברה שלהם?
שהיהי להם בכיף, אבל למה המדינה צריכה לממן להם העלאת משכורת או שיפור תנאי עבודה?
סכסוך העבודה היה על גובה הסובסידיה
שהמדינה תשלם לאגד ודן על מנת שאלו יסכימו לרגולציה שהמדינה מבקשת להשית עליהן.
למשל, הוצאת קווים (שמעולם לא באמת היו שייכים להן) למכרז או הכנסת מכשירי תיקוף לשימוש הנוסעים מול כל פתחי האוטובוסים בקווים עירוניים והצערת גיל האוטובוסים של החברה.
http://www.mako.co.il/finances-news/israel/Article-ceab53bf8993c51006.htm
 

matrix200200

Active member
אני לא דיברתי על הסכסוך שהיה בזמן אחרון.

סכסוך העבודה היה על גובה הסובסידיה
שהמדינה תשלם לאגד ודן על מנת שאלו יסכימו לרגולציה שהמדינה מבקשת להשית עליהן.
למשל, הוצאת קווים (שמעולם לא באמת היו שייכים להן) למכרז או הכנסת מכשירי תיקוף לשימוש הנוסעים מול כל פתחי האוטובוסים בקווים עירוניים והצערת גיל האוטובוסים של החברה.
http://www.mako.co.il/finances-news/israel/Article-ceab53bf8993c51006.htm
אני לא דיברתי על הסכסוך שהיה בזמן אחרון.
אני דיברתי על היסטוריה של יחסים של החברות האלה עם המדינה לעורך כל שנות קיומה.
זה לא סוד שבעבר נהגי אגד (וגם דן) עשו שביתות והסתדרות באה ודרשה מהמדינה העלאת משכורת של העובדים.
הסתדרות לא באה להנהלת אגד או דן במקרים הנ"ל אלה לממשלה משום מה.
נדמיה לי שהסיבה ברורה.
אגד ודן לא באמת היו חברות פרטיות כמו שמנסים להציג פה.
במהות שלהם הם היו חלק מאותה אצולה של עובדים שקיבלו הרבה מאוד כסף על גבם של שאר תושבי המדינה.
הם היו חלק מאותו גוש ממעיר של חברות כמו בזק, חברת חשמל, הנמלים ועוד.
זה נכון שהיום הם כבר לא מה שהם היו פעם, אבל בכל מקרה עדיף להשמיד אותם, או לגל הפחות להקטין אותם כך שלא יבלטו בין שאר חברות האוטובוסים, כי כל עוד הם קיימים, הם עלולים לגדול שוב לאותן מפלצות שהם היו פעם.
 

iritilan

New member
אני לא בעד הפרטת של רווחה

הוויכוח הוא מה זה שרות "חיוני"
אספקת לחם זה שרות חיוני?
אספקת חשמל?
אספקת מים?
ומה לגבי שרותי תקשורת?

את יודעת למשל שאפילו ביטוח לאומי (שלכל הדעות מספק שרות ממשלתי) עושה מיקור חוץ לשרות לקוחות שלו?
מה את אומרת על זה?
אני לא בעד הפרטת של רווחה
כולל ביטוח לאומי או בכלל בעד השיטה שהמדינה מורידה ממנו אחריות על ידי הפרטת שרותים חיוניים, על ידי העסקת קבלנית וכו' אבל באמת שלא הייתי רוצה להיכנס כאן לדיונים בנושאים הללו, אלא להתמקד בתחבורה ציבורית.
לטעמי זה שרות חיוני ואני חושבת שהסיבות לכך והתועלת שבתחבורה ציבורית נידונו כאן בהרחבה על ידי אנשים יותר מקצועיים ממני. אז רק בקיצור צריך לדמיין מה היה אם לא היתה תחבורה ציבורית (במימון ציבורי) אלא מוניות ומוניות שרות ושאר הסעות פרטיות, יקרותיותר ופעילות רק בקווים העמוסים ביותר, מה הייתה ההשפעה על האבטלה, על זיהום אוויר, עומס בכבישים, תאונות דרכים ועוד.
&nbsp
 

matrix200200

Active member
אני אביא את הדוגמא האהובה עלי (שבטוח הספיקה להימאס לכולם)

אני לא בעד הפרטת של רווחה
כולל ביטוח לאומי או בכלל בעד השיטה שהמדינה מורידה ממנו אחריות על ידי הפרטת שרותים חיוניים, על ידי העסקת קבלנית וכו' אבל באמת שלא הייתי רוצה להיכנס כאן לדיונים בנושאים הללו, אלא להתמקד בתחבורה ציבורית.
לטעמי זה שרות חיוני ואני חושבת שהסיבות לכך והתועלת שבתחבורה ציבורית נידונו כאן בהרחבה על ידי אנשים יותר מקצועיים ממני. אז רק בקיצור צריך לדמיין מה היה אם לא היתה תחבורה ציבורית (במימון ציבורי) אלא מוניות ומוניות שרות ושאר הסעות פרטיות, יקרותיותר ופעילות רק בקווים העמוסים ביותר, מה הייתה ההשפעה על האבטלה, על זיהום אוויר, עומס בכבישים, תאונות דרכים ועוד.
&nbsp
אני אביא את הדוגמא האהובה עלי (שבטוח הספיקה להימאס לכולם)
סינגפור.
יש שם תחבורה ציבורית, אבל יש שם כמות בלתי רגילה של מוניות.
יש שם הרבה יותר מוניות מרוב מדינות העולם שבהם ביקרתי.
ראיתי שם מצב הזוי של רמזור עם עשרות מכוניות כשכל המכוניות הממתינות לירוק הן מוניות.
את יודעת מה?
המוניות שם זולות.
גם ביחס לתחבורה ציבורית, מוניות שם יותר זולות מאשר בארץ.
אז כנראה שהשד לא כל כך נורא.
לגבי זיהום אוויר, זה נושא שלא ממש קשור, אבל כפי שכבר אמרתי בפוסט אחר שלי כאן, בתוך הערים הגדולות צי מוניות ללא נהג עם הנעה חשמלית זה עתיד די קרוב.
אני סמוך ובטוח שכאשר השרות הזה יגיע, זה יהיה לא פחות מרעידת אדמה בתחום תחבורה ציבורית.
ואין לי צל של ספק שזה יהיה שרות פרטי (וגם רווחי מאוד).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ברור לי מה היתרון בהצפת הרחובות במוניות... נשמע די נורא

אני אביא את הדוגמא האהובה עלי (שבטוח הספיקה להימאס לכולם)
סינגפור.
יש שם תחבורה ציבורית, אבל יש שם כמות בלתי רגילה של מוניות.
יש שם הרבה יותר מוניות מרוב מדינות העולם שבהם ביקרתי.
ראיתי שם מצב הזוי של רמזור עם עשרות מכוניות כשכל המכוניות הממתינות לירוק הן מוניות.
את יודעת מה?
המוניות שם זולות.
גם ביחס לתחבורה ציבורית, מוניות שם יותר זולות מאשר בארץ.
אז כנראה שהשד לא כל כך נורא.
לגבי זיהום אוויר, זה נושא שלא ממש קשור, אבל כפי שכבר אמרתי בפוסט אחר שלי כאן, בתוך הערים הגדולות צי מוניות ללא נהג עם הנעה חשמלית זה עתיד די קרוב.
אני סמוך ובטוח שכאשר השרות הזה יגיע, זה יהיה לא פחות מרעידת אדמה בתחום תחבורה ציבורית.
ואין לי צל של ספק שזה יהיה שרות פרטי (וגם רווחי מאוד).
לא ברור לי מה היתרון בהצפת הרחובות במוניות... נשמע די נורא
ולא הייתי רוצה שזה יקרה כאן (במיוחד לנוכח תרבות הנהיגה של המוניות בישראל...).
 

matrix200200

Active member
גם אם זה היה מוריד מחירי מוניות עד כדי כך שיותר אנשים

לא ברור לי מה היתרון בהצפת הרחובות במוניות... נשמע די נורא
ולא הייתי רוצה שזה יקרה כאן (במיוחד לנוכח תרבות הנהיגה של המוניות בישראל...).
גם אם זה היה מוריד מחירי מוניות עד כדי כך שיותר אנשים
עניים היו יכולים להשתמש בהן?
בסינגפור בתוך העיר, לפי מה שזכור לי הנסיעה הכי יקרה שלי היתה באיזור ה5$ (האמריקאי).
לדעתי זה משהוא כמו חצי מחיר מהמחיר היה כבר אז בארץ.
את באמת לא רוצה מוניות זולות שיקלו חיים להרבה אנשים שהיום לא יכולים להרשות לעצמם להשתמש במונית באופן קבוע?
לגבי תרבות הנהיגה, זה לא גזירה משמים.
עניין של אכיפה ועבודה תקינה של משטרה.
זאת באמת תפקידה של המדינה

התפקיד שהיא די מזלזלת בו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא רלוונטי; מחירי המוניות בישראל נקבעים ע"י משרד התחבורה

גם אם זה היה מוריד מחירי מוניות עד כדי כך שיותר אנשים
עניים היו יכולים להשתמש בהן?
בסינגפור בתוך העיר, לפי מה שזכור לי הנסיעה הכי יקרה שלי היתה באיזור ה5$ (האמריקאי).
לדעתי זה משהוא כמו חצי מחיר מהמחיר היה כבר אז בארץ.
את באמת לא רוצה מוניות זולות שיקלו חיים להרבה אנשים שהיום לא יכולים להרשות לעצמם להשתמש במונית באופן קבוע?
לגבי תרבות הנהיגה, זה לא גזירה משמים.
עניין של אכיפה ועבודה תקינה של משטרה.
זאת באמת תפקידה של המדינה

התפקיד שהיא די מזלזלת בו.
לא רלוונטי; מחירי המוניות בישראל נקבעים ע"י משרד התחבורה
והבעיה אינה מחסור במוניות, להפך. לפני כמה עשורים היה קשה להשיג מספר מונית אבל אז פתחו את השוק ונכנסו עוד הרבה. הם טוענים שגם במחירים הנוכחיים הם לא מרוויחים מספיק (ע"ע מכרזים משדה התעופה, למשל), וזו אולי הסיבה שאין כיום הרבה קופצים נוספים על ה"מציאה".
 

matrix200200

Active member
בוודאי שכן רלוונטי.

לא רלוונטי; מחירי המוניות בישראל נקבעים ע"י משרד התחבורה
והבעיה אינה מחסור במוניות, להפך. לפני כמה עשורים היה קשה להשיג מספר מונית אבל אז פתחו את השוק ונכנסו עוד הרבה. הם טוענים שגם במחירים הנוכחיים הם לא מרוויחים מספיק (ע"ע מכרזים משדה התעופה, למשל), וזו אולי הסיבה שאין כיום הרבה קופצים נוספים על ה"מציאה".
בוודאי שכן רלוונטי.
שר התחבורה לא מסוגל פוליטית לשחרר את הענף ולהכניס עוד נהגים לתחום.
גם להוריד מחירים הוא לא ממש מסוגל.
מספיק שתסתכלי על הסאגה של נתב"ג.
אם למשל השר היה מאפשר לאובר לעבוד, המחירים היו צונחים וכולנו היינו נהנים מזה.
הבעיה היא לא מספר מוניות, פה את צודקת, הבעיה היא התנהגות פושעת של ארגוני נהגי מוניות וכוח פוליטי שיש להם שהם מפעילים על שר התחבורה.
זאת בדיוק הדוגמא, למה התערבות מדינה יכולה להיות דבר שלילי ואף מושחט.
הרי זאת לא טובת הציבור שגרמה לישראל כ"ץ לאסור על כניסת אובר לארץ, או על הורדה משמעותית (או בכלל ביטול) של רשיון להיות נהג (מה שאת קראת מספר מונית).
הסיבה היא אינטרס פוליטי צר, כי לנהגי מוניות יש משקל רב במרכז ליכוד.
ואחרי כל זה את עדיין חושבת שמדינה היא תמיד לטובת האזרח?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא. שוב, הבעיה אינה כמות הנהגים או המחסור במוניות.

בוודאי שכן רלוונטי.
שר התחבורה לא מסוגל פוליטית לשחרר את הענף ולהכניס עוד נהגים לתחום.
גם להוריד מחירים הוא לא ממש מסוגל.
מספיק שתסתכלי על הסאגה של נתב"ג.
אם למשל השר היה מאפשר לאובר לעבוד, המחירים היו צונחים וכולנו היינו נהנים מזה.
הבעיה היא לא מספר מוניות, פה את צודקת, הבעיה היא התנהגות פושעת של ארגוני נהגי מוניות וכוח פוליטי שיש להם שהם מפעילים על שר התחבורה.
זאת בדיוק הדוגמא, למה התערבות מדינה יכולה להיות דבר שלילי ואף מושחט.
הרי זאת לא טובת הציבור שגרמה לישראל כ"ץ לאסור על כניסת אובר לארץ, או על הורדה משמעותית (או בכלל ביטול) של רשיון להיות נהג (מה שאת קראת מספר מונית).
הסיבה היא אינטרס פוליטי צר, כי לנהגי מוניות יש משקל רב במרכז ליכוד.
ואחרי כל זה את עדיין חושבת שמדינה היא תמיד לטובת האזרח?
לא. שוב, הבעיה אינה כמות הנהגים או המחסור במוניות.
א. בישראל יוקר המחיה שונה;

ב. אני לא רוצה שעניים יסעו יותר במוניות ואני לא רוצה שמוניות יסתמו את הרחובות. אני רוצה שתהיה תחבורה ציבורית זולה וטובה לכולם.

ג. אני נגד אובר, זו אותה בעיה של הצפת השוק במוניות, זה לא באמת פתרון. זה רק אומר יותר אנשים שעובדים במחיר נמוך, יותר זיהום אוויר, יותר צפיפיות... אין בזה שום דבר טוב בעיניי. אני בעד נסיעות שיתופיות אמיתיות, לא נהגי מונית דמיקולו שהם בעצם סוג של חאפרים.
 

iritilan

New member
ממש לא הייתי רוצה

גם אם זה היה מוריד מחירי מוניות עד כדי כך שיותר אנשים
עניים היו יכולים להשתמש בהן?
בסינגפור בתוך העיר, לפי מה שזכור לי הנסיעה הכי יקרה שלי היתה באיזור ה5$ (האמריקאי).
לדעתי זה משהוא כמו חצי מחיר מהמחיר היה כבר אז בארץ.
את באמת לא רוצה מוניות זולות שיקלו חיים להרבה אנשים שהיום לא יכולים להרשות לעצמם להשתמש במונית באופן קבוע?
לגבי תרבות הנהיגה, זה לא גזירה משמים.
עניין של אכיפה ועבודה תקינה של משטרה.
זאת באמת תפקידה של המדינה

התפקיד שהיא די מזלזלת בו.
ממש לא הייתי רוצה
אולי אם כל המוניות הוא מופעלות באנרגיה סולרית או אנרגית רוח והיו גם מכוניות מעופפות.. ואפילו אז לא בטוח שתחבורה פרטית (ומונית לאדם אחד היא תחבורה פרטית) היא הדרך היעילה ביותר.
בכל אופן אם נניח מדע ביוני בצד לרגע, כל תחבורה פרטית תגרום לזיהום אוויר רב לעומת תחבורה שיכולים לנסוע בה עשרות אנשים במקביל. מכונית חשמלית היא לא פתרון, גם יצור חשמל גורם לזיהום אוויר, יצור הסוללות, יידרשו עמדות רבות לטעינת הסוללות. זה גם לא יפתור את בעיות העומס בכבישים, שדורשת סלילת עוד כבישים.. זה גם נושא בעייתי בוודאי כמקומות צפופים יחסית כמו ישראל (וסינגפור בוודאי). מכוניות אוטונמיות אולי, בתקווה, בעתיד יוכלו להפחית תאונות דרכים, אבל לא את שאר הבעיות.
אז השורה התחתונה, לא אני לא רואה הסעה פרטית, אפילו זולה יותר, כפתרון. זה יהיה טוב אם יהיו מוניות זולות יותר רק כהשלמה לתחבורה ציבורית במקומות שאוטובוסים רכבות וכו' לא יכולות לתת מענה טוב, בוודאי לא כתחליף ובוודאי לא רוצה לראות הצפה של מכוניות פרטיות נוספות, גם אם הן מוניות.
לגבי אכיפה בידי המדינה אני מסכימה, אכן חסרה כזאת בישראל, בתחומים רבים. נושא תאונות הבנייה הוא דוגמא כואבת במיוחד לזה.
אני גם לא חושבת שהמדינה מצטיינת בכל דבר שהיא עושה, להיפך. אני רק חושבת שהפתרון הוא לא לפתור את המדינה מאחריות, אלא להיפך לדרוש ממנו לקחת אחריות ולשפר.
 
הצעה בנושא מכירת כרטיסים/חוזים באופן אנושי

אני אביא את הדוגמא האהובה עלי (שבטוח הספיקה להימאס לכולם)
סינגפור.
יש שם תחבורה ציבורית, אבל יש שם כמות בלתי רגילה של מוניות.
יש שם הרבה יותר מוניות מרוב מדינות העולם שבהם ביקרתי.
ראיתי שם מצב הזוי של רמזור עם עשרות מכוניות כשכל המכוניות הממתינות לירוק הן מוניות.
את יודעת מה?
המוניות שם זולות.
גם ביחס לתחבורה ציבורית, מוניות שם יותר זולות מאשר בארץ.
אז כנראה שהשד לא כל כך נורא.
לגבי זיהום אוויר, זה נושא שלא ממש קשור, אבל כפי שכבר אמרתי בפוסט אחר שלי כאן, בתוך הערים הגדולות צי מוניות ללא נהג עם הנעה חשמלית זה עתיד די קרוב.
אני סמוך ובטוח שכאשר השרות הזה יגיע, זה יהיה לא פחות מרעידת אדמה בתחום תחבורה ציבורית.
ואין לי צל של ספק שזה יהיה שרות פרטי (וגם רווחי מאוד).
הצעה בנושא מכירת כרטיסים/חוזים באופן אנושי
המערכת מתקדמת להתמקדות הנהג בנהיגה ולמכירת כרטיסים והטענת רב קו במכונות. רעיון מבורך-אך קשישים עלולים להסתבך, ואף ליפול בעודם מתמודדים עם מכונה בעמידה באוטובוס נוסע.
אולי יהיה אפשר להטעין כרטיסי רב קו אצל קופאיות הסופרמרקט פנים אל פנים? או אצל כספרי הבנק או הדואר? הדבר בטח יעלה בעמלה לא מאוד גבוהה לגופים הללו-אך עדיין לדעתי כדאי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה