האם לדעתכם יש דברים שאפשר לשפר בצורה משמעותית בתח"צ

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
אני לא אנהל דיון תרבותי אם מי ששולח ידו לכיס שלי

ואני חושבת שאפשר לנהל דיון בלי צורךבוסגנון כזה ובתוקפנות
ומשכורות מופרזות בהרבה וללא קשר להישגים, כולל בחברות כושלות, יש גם בשוק הפרטי, כולל כאלו שדרשו וקיבלו הסדרי חוב.
אבל כל זה כבר מתרחק לגמרי מנושא הדיון ונראה לי שנעצור כאן.
אני לא אנהל דיון תרבותי אם מי ששולח ידו לכיס שלי
מי שעושה זאת צריך להתנדנד על המנוף עם חבל תלייה.
מה שקורה בחברות פרטיות לא איכפת לי, לא כסף שלי.
 

busrider

Member
הנה ביסוס מהנסיון שלי

אשמח לביסוס האמונות שלך בהבאת דוגמאות מהתחבורה הציבורית
במדינות רבות לאורך שנים.
אחרת הפרטה זו כמו עוד דת.
הנה ביסוס מהנסיון שלי
אני נוסע על בסיס יומי בתחבורה ציבורית וכבר יצא לי להתלונן על פשלות של מפעילים פרטיים . ויודע שהם נקנסים על כל תלונה שלי וגם מרגיש כשאני מדבר עם שירות הלקוחות שהם שיש להם סיבות טובות לתת שירות טוב . בעוד שברכבת , החברה שאני סובל ממנה הכי הרבה אני פשוט יכול לדבר עם הקיר . ולא אני אף פעם לא ביקשתי מהם לקנות עוד כמה קרונות ולהוסיף עוד כמה רכבות שיגיעו לפתח הבית שלי . אני עמידה בלו"ז לפי סטנדרטים הגיוניים ולא לפי הסטנדרטים שהם קובעים לעצמם , על תחזוקה ברמה נאותה שתמנע תקלות ואיחורים כל שני וחמישי , על אכיפת איסור העישון ברציפים במקום לצעוק בכרוז כל היום .
 

Bus Nerd

Active member
עמידה בלו"ז זה לא כזה פשוט

הנה ביסוס מהנסיון שלי
אני נוסע על בסיס יומי בתחבורה ציבורית וכבר יצא לי להתלונן על פשלות של מפעילים פרטיים . ויודע שהם נקנסים על כל תלונה שלי וגם מרגיש כשאני מדבר עם שירות הלקוחות שהם שיש להם סיבות טובות לתת שירות טוב . בעוד שברכבת , החברה שאני סובל ממנה הכי הרבה אני פשוט יכול לדבר עם הקיר . ולא אני אף פעם לא ביקשתי מהם לקנות עוד כמה קרונות ולהוסיף עוד כמה רכבות שיגיעו לפתח הבית שלי . אני עמידה בלו"ז לפי סטנדרטים הגיוניים ולא לפי הסטנדרטים שהם קובעים לעצמם , על תחזוקה ברמה נאותה שתמנע תקלות ואיחורים כל שני וחמישי , על אכיפת איסור העישון ברציפים במקום לצעוק בכרוז כל היום .
עמידה בלו"ז זה לא כזה פשוט
לא רואה איך מפעיל פרטי יוכל להתמודד עם צוואר בקבוק באיילון יותר טוב מרכבת ישראל.

לא רואה איך מפעיל פרטי יוכל להתמודד עם עיכובים בתחנות בגלל נוסעים שאין להם טיפת אתיקה יותר טוב מרכבת ישראל.

לא רואה איך מפעיל פרטי יוכל להתמודד יותר טוב עם קרונועי IC3 שנשרפים - שהתחזוקה שלהם אגב היום מופרטת (כך שאי אפשר להאשים את רכבת ישראל בתחזוקה לקויה שלהם)
 
אז חפש בפורום תלונות על חברות אוטובוסים בארץ

הנה ביסוס מהנסיון שלי
אני נוסע על בסיס יומי בתחבורה ציבורית וכבר יצא לי להתלונן על פשלות של מפעילים פרטיים . ויודע שהם נקנסים על כל תלונה שלי וגם מרגיש כשאני מדבר עם שירות הלקוחות שהם שיש להם סיבות טובות לתת שירות טוב . בעוד שברכבת , החברה שאני סובל ממנה הכי הרבה אני פשוט יכול לדבר עם הקיר . ולא אני אף פעם לא ביקשתי מהם לקנות עוד כמה קרונות ולהוסיף עוד כמה רכבות שיגיעו לפתח הבית שלי . אני עמידה בלו"ז לפי סטנדרטים הגיוניים ולא לפי הסטנדרטים שהם קובעים לעצמם , על תחזוקה ברמה נאותה שתמנע תקלות ואיחורים כל שני וחמישי , על אכיפת איסור העישון ברציפים במקום לצעוק בכרוז כל היום .
אז חפש בפורום תלונות על חברות אוטובוסים בארץ
ותראה שלרבים בכלל לא ענו, מי שכן עזר לעיתים זה משרד התחבורה ממשלתי.
שירות הלקוחות בחלק מהחברות לא משהו.
ולגבי הלוז"ים משרד התחבורה קובע גם לאוטובוסען וגם לרכבות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בדיוק השבוע עשיתי סדר במגירה ומצאתי תלונה שהגשתי ב-2014

אז חפש בפורום תלונות על חברות אוטובוסים בארץ
ותראה שלרבים בכלל לא ענו, מי שכן עזר לעיתים זה משרד התחבורה ממשלתי.
שירות הלקוחות בחלק מהחברות לא משהו.
ולגבי הלוז"ים משרד התחבורה קובע גם לאוטובוסען וגם לרכבות.
בדיוק השבוע עשיתי סדר במגירה ומצאתי תלונה שהגשתי ב-2014
למשרד התחבורה על אוטובוס שלא עצר בתחנה (באופן מקומם מאוד). איש לא חזר אליי ואין לי מושג מה נסגר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גישה קפיטליסטית שהפרטה היא פתרון...
זה פשוט לא נכון

הפרטת רכבת ישראל
כשהרכבת תנוהל ע"י חברה מסחרית במקום מקורבים ולשעברים . וכהרגולטור יגדיר לה רמת שירות ותנאים שמלווים בקנסות כמו בשאר מפעילי התחבורה הציבורית , , רק אז יהייה שיפור ברמת השירות . אני יודע שרמת השירות במפעילי התח"צ לא משהו אבל המנגנון הזה יגרום לשיפור בעוד ברכבת ישראל מה שיש כרגע זה מה שיהיה בעתיד .
גישה קפיטליסטית שהפרטה היא פתרון...
זה פשוט לא נכון
אולי לא רק קפיטליסטית אלא גם נאיבית... כאילו ניהול פרטי עדיף. יש אין ספור דוגמאות נגדיות, וגם אותן לא צריך; לא חסרות חברות פרטיות שידועות לשמצה ברמת השירות שלהן, הן בתחבורה הציבורית, הן מחוצה לה (מי אמר "הוט" ולא קיבל?
).
 

busrider

Member
תן לי דוגמא אחת לחברה ממשלתית מצליחה

גישה קפיטליסטית שהפרטה היא פתרון...
זה פשוט לא נכון
אולי לא רק קפיטליסטית אלא גם נאיבית... כאילו ניהול פרטי עדיף. יש אין ספור דוגמאות נגדיות, וגם אותן לא צריך; לא חסרות חברות פרטיות שידועות לשמצה ברמת השירות שלהן, הן בתחבורה הציבורית, הן מחוצה לה (מי אמר "הוט" ולא קיבל?
).
תן לי דוגמא אחת לחברה ממשלתית מצליחה
אתה חושב שחברת החשמל עם חובות של עשרות מיליארדים שבסופו של דבר אני ואתה נשלם אותם זה הצלחה . אולי הנמלים שהם כל כך בטוחים באיכות השירות שלהם עד כדי כך שהם רועדים מהרעיון שיהייה להם מתחרה פרטי , שמת לב , הם לא מודאגים מההפרטה אלה ממתחרה פרטי . על התעשיות בביטחוניות עדיף לא לדבר וכמובן רכבת ישראל שמחזיקה מנגנון מנופח על חשבון משלם המסים וגם מחזיקים עובדי קבלן בשכר מגוחך .
ולגבי הטענה שלך שהסקטור הפרטי נכשל , אז הסקטור הפרטי מחפש למקסם את הרווח שלו בכל דרך ולדעתי זה לגיטימי . תפקידו של הצרכן ובמקרים מסויימים המדינה בתור רגולטור להציב תנאים וכללים,לדאוג לסביבה תחרותית ככל שניתן ,לפקח ולהעניש במידת הצורך . ולשניהם , הלקוח והמדינה יש את הכלים .
אז רציתי שמי שנכשל בפיקוח שיהיה הבעלים והמנהל ?
 
מקורות, לציבור בארץ יש מים ראויים לשתייה

תן לי דוגמא אחת לחברה ממשלתית מצליחה
אתה חושב שחברת החשמל עם חובות של עשרות מיליארדים שבסופו של דבר אני ואתה נשלם אותם זה הצלחה . אולי הנמלים שהם כל כך בטוחים באיכות השירות שלהם עד כדי כך שהם רועדים מהרעיון שיהייה להם מתחרה פרטי , שמת לב , הם לא מודאגים מההפרטה אלה ממתחרה פרטי . על התעשיות בביטחוניות עדיף לא לדבר וכמובן רכבת ישראל שמחזיקה מנגנון מנופח על חשבון משלם המסים וגם מחזיקים עובדי קבלן בשכר מגוחך .
ולגבי הטענה שלך שהסקטור הפרטי נכשל , אז הסקטור הפרטי מחפש למקסם את הרווח שלו בכל דרך ולדעתי זה לגיטימי . תפקידו של הצרכן ובמקרים מסויימים המדינה בתור רגולטור להציב תנאים וכללים,לדאוג לסביבה תחרותית ככל שניתן ,לפקח ולהעניש במידת הצורך . ולשניהם , הלקוח והמדינה יש את הכלים .
אז רציתי שמי שנכשל בפיקוח שיהיה הבעלים והמנהל ?
מקורות, לציבור בארץ יש מים ראויים לשתייה
גם חברת החשמל מצליחה בעובדה שכל השנה יש לציבור חשמל למעט תקלות נקודתיות.
בחברה פרטית סביר ש יהיו יותר תקלות.
 

busrider

Member
הצלחה זה עניין יחסי . לפי הסטנדטים שקבעת נראה לי שקשה להיכשל

מקורות, לציבור בארץ יש מים ראויים לשתייה
גם חברת החשמל מצליחה בעובדה שכל השנה יש לציבור חשמל למעט תקלות נקודתיות.
בחברה פרטית סביר ש יהיו יותר תקלות.
הצלחה זה עניין יחסי . לפי הסטנדטים שקבעת נראה לי שקשה להיכשל
גם במקולת השכונתית אני תמיד מוצא ארגזי מים . אז מה אם זה יותר יקר והמוכר תמיד עצבני .
חשבת פעם מי אמור לשלם את החוב של חברת החשמל ומי ממן את ההטבות ותנאי השכר הלא מצאותיים בנמלים , מקורות ,חברת החשמל והתעשיות הביטחוניות ?
חשבת פעם למה החברות הללו ועובדיהן מפחדים מתחרות ?
מה רע בעוד נמל ועוד יצרן חשמל פרטי והלקוחות יבחרו את הטוב ביותר
חשבת פעם למה התפוקה של העובד הישראלי היא מהנמוכות במדינות המתפתחות ?
תחרות זה מנוע צמיחה של הכלכלה ושיפור השירות לאזרח בעוד מונופולים ממשלתיים זה מקום לבטלנים שמקבלים תגמול ביחס הפוך לתפוקה שלהם .
חברה פרטית שמספקת שירות או מוצר ברמה נחותה זה בראש וראשונה כשלון של הרגולטור ושל כהל לקוחותיה של עומדים על חובתם וזכותם לקבל שירות טוב יותר
 
כלומר גם אם חברה פרטית כושלת אז זה לא כשלון שלה?

הצלחה זה עניין יחסי . לפי הסטנדטים שקבעת נראה לי שקשה להיכשל
גם במקולת השכונתית אני תמיד מוצא ארגזי מים . אז מה אם זה יותר יקר והמוכר תמיד עצבני .
חשבת פעם מי אמור לשלם את החוב של חברת החשמל ומי ממן את ההטבות ותנאי השכר הלא מצאותיים בנמלים , מקורות ,חברת החשמל והתעשיות הביטחוניות ?
חשבת פעם למה החברות הללו ועובדיהן מפחדים מתחרות ?
מה רע בעוד נמל ועוד יצרן חשמל פרטי והלקוחות יבחרו את הטוב ביותר
חשבת פעם למה התפוקה של העובד הישראלי היא מהנמוכות במדינות המתפתחות ?
תחרות זה מנוע צמיחה של הכלכלה ושיפור השירות לאזרח בעוד מונופולים ממשלתיים זה מקום לבטלנים שמקבלים תגמול ביחס הפוך לתפוקה שלהם .
חברה פרטית שמספקת שירות או מוצר ברמה נחותה זה בראש וראשונה כשלון של הרגולטור ושל כהל לקוחותיה של עומדים על חובתם וזכותם לקבל שירות טוב יותר
כלומר גם אם חברה פרטית כושלת אז זה לא כשלון שלה?
אם לא יהיה מים, חשמל, ביטחון תח"ץ או כל מה שחברה פרטית אמורה לספק אז הכשלון הוא של המדינה? אז לפי ההגדרה תמיד חברה פרטית תצליח
 

matrix200200

Active member
כשלון של חברה פרטית זה מאוד פשוט.

כלומר גם אם חברה פרטית כושלת אז זה לא כשלון שלה?
אם לא יהיה מים, חשמל, ביטחון תח"ץ או כל מה שחברה פרטית אמורה לספק אז הכשלון הוא של המדינה? אז לפי ההגדרה תמיד חברה פרטית תצליח
כשלון של חברה פרטית זה מאוד פשוט.
קוראים לו פשיטת רגל.
כל דבר חוץ מזה הוא לא באמת כשלון.
אני דווקא חושב בחברות פרטיות לא יכולות לתחזק את כל מערכת תחבורה ציבורית.
מה שכן בוודאי שיש דוגמאות של תחבורה ציבורית פרטית בעולם (ואפילו כאן בארץ) שהצליחו הרמה כזאת או אחרת.
מוניות למשל (לא מוניות שרות שלא תהיה אי הבנה) הן בהחלט עסקים פרטיים והם מצליחים לא רע.
ייתכן בהחלט שבעתיד קרוב מיזמים של רכב אוטונומי (מונית אוטומטית) יקחו חלק די גדול של תחבורה ציבורית בערים הגדולות ודי ברור גם שמיזמים כאלה יהיו הצלחה מסחררת.
וכל זאת בתנאי שמדינה תיתן להם להתקיים.
אין לי צל של ספק שאלה יהיו מיזמים פרטיים.
אם אני לא טועה (ואני אשמח לתיקון) שגם רכבת תחתית יכולה להיות עסק פרטי די מצליח (נכון צריך מימון די מאסיבי בשביל הבנייה).
נדמה לי שבלונדון למשל לא מעט קווים של הרכבת תחתית נבנו כמיזמים פרטיים.
אגב בארה"ב גם הרבה קווי רכבת נבנו במאה ה19 כמיזמים פרטיים.
 

Bus Nerd

Active member
במאה ה19 הקמה של רכבות בתור מיזמים פרטיים הייתה קלה יותר

כשלון של חברה פרטית זה מאוד פשוט.
קוראים לו פשיטת רגל.
כל דבר חוץ מזה הוא לא באמת כשלון.
אני דווקא חושב בחברות פרטיות לא יכולות לתחזק את כל מערכת תחבורה ציבורית.
מה שכן בוודאי שיש דוגמאות של תחבורה ציבורית פרטית בעולם (ואפילו כאן בארץ) שהצליחו הרמה כזאת או אחרת.
מוניות למשל (לא מוניות שרות שלא תהיה אי הבנה) הן בהחלט עסקים פרטיים והם מצליחים לא רע.
ייתכן בהחלט שבעתיד קרוב מיזמים של רכב אוטונומי (מונית אוטומטית) יקחו חלק די גדול של תחבורה ציבורית בערים הגדולות ודי ברור גם שמיזמים כאלה יהיו הצלחה מסחררת.
וכל זאת בתנאי שמדינה תיתן להם להתקיים.
אין לי צל של ספק שאלה יהיו מיזמים פרטיים.
אם אני לא טועה (ואני אשמח לתיקון) שגם רכבת תחתית יכולה להיות עסק פרטי די מצליח (נכון צריך מימון די מאסיבי בשביל הבנייה).
נדמה לי שבלונדון למשל לא מעט קווים של הרכבת תחתית נבנו כמיזמים פרטיים.
אגב בארה"ב גם הרבה קווי רכבת נבנו במאה ה19 כמיזמים פרטיים.
במאה ה19 הקמה של רכבות בתור מיזמים פרטיים הייתה קלה יותר
מבחינת נכונות של משקיעים להשקיע, מבחינת עלויות הקרקע, מבחינת עלויות העבודה, וכו' וכו'. היום המצב שונה לחלוטין - הקרקע יקרה, המשקיעים מעדיפים להשקיע בדברים רווחיים יותר, עלויות ההקמה והציוד הנייד גבוהות יותר כי מדובר בסטנדרטים גבוהים יותר של בטיחות ואמינות...

קריאה מומלצת בנושא: הספר The Subterrannean Railway של Christian Wolmar

בגלל זה אף אחד לא חושב היום להקים רכבת בתור יזם פרטי בלי מימון ממשלתי. כן יש קווים בעולם שמוקמים ב־PPP (שזה public-private partnership), אבל גם זה לא מתאים לכל פרוייקט - הרכבת הקלה בירושלים הוקמה כך וההתנהגות המחפירה של סיטיפס מוכיחה שזו לא תמיד השיטה הכי טובה.

בקשר לפשיטת רגל - חברה פרטית עם סבסוד ממשלתי לא ממש יכולה לפשוט רגל, אלא אם הניהול שלה נוראי ברמות קטסטרופליות, וברור לכולנו שתחבורה ציבורית לא יכולה לעבוד בלי סבסוד ממשלתי. כן, חברה יכולה להפסיד במכרז *ואז* לפשוט את הרגל, אבל מכרזים הם לתקופה ממושכת, ומיעוט המפעילות בענף גורם לכך שתנאי המכרזים גורמים לכך שהפסד זה לא דבר שהחברות עד כדי כך "מפחדות" ממנו - למשל קווים בתקופה שלה בפתח תקווה - השירות היה זוועתי, האוטובוסים במצב תחזוקה נוראי, ולחברה לא היה איכפת בכלל.

אני חושב שצריך מדד אחר חוץ מ"פשיטת רגל" כדי להחליט אם חברה מסחרית נכשלה או לא.
 

matrix200200

Active member
יפה, עכשיו זה כבר דיון ענייני.

במאה ה19 הקמה של רכבות בתור מיזמים פרטיים הייתה קלה יותר
מבחינת נכונות של משקיעים להשקיע, מבחינת עלויות הקרקע, מבחינת עלויות העבודה, וכו' וכו'. היום המצב שונה לחלוטין - הקרקע יקרה, המשקיעים מעדיפים להשקיע בדברים רווחיים יותר, עלויות ההקמה והציוד הנייד גבוהות יותר כי מדובר בסטנדרטים גבוהים יותר של בטיחות ואמינות...

קריאה מומלצת בנושא: הספר The Subterrannean Railway של Christian Wolmar

בגלל זה אף אחד לא חושב היום להקים רכבת בתור יזם פרטי בלי מימון ממשלתי. כן יש קווים בעולם שמוקמים ב־PPP (שזה public-private partnership), אבל גם זה לא מתאים לכל פרוייקט - הרכבת הקלה בירושלים הוקמה כך וההתנהגות המחפירה של סיטיפס מוכיחה שזו לא תמיד השיטה הכי טובה.

בקשר לפשיטת רגל - חברה פרטית עם סבסוד ממשלתי לא ממש יכולה לפשוט רגל, אלא אם הניהול שלה נוראי ברמות קטסטרופליות, וברור לכולנו שתחבורה ציבורית לא יכולה לעבוד בלי סבסוד ממשלתי. כן, חברה יכולה להפסיד במכרז *ואז* לפשוט את הרגל, אבל מכרזים הם לתקופה ממושכת, ומיעוט המפעילות בענף גורם לכך שתנאי המכרזים גורמים לכך שהפסד זה לא דבר שהחברות עד כדי כך "מפחדות" ממנו - למשל קווים בתקופה שלה בפתח תקווה - השירות היה זוועתי, האוטובוסים במצב תחזוקה נוראי, ולחברה לא היה איכפת בכלל.

אני חושב שצריך מדד אחר חוץ מ"פשיטת רגל" כדי להחליט אם חברה מסחרית נכשלה או לא.
יפה, עכשיו זה כבר דיון ענייני.
אתה צודק לגבי רכבות במאה ה19 ועל זה שהפרוייקטים הללו לא היו יוצאים אל הפועל היום.
אתה גם צודק על PPP שלא תמיד זה עובד.
מצד שני דוגמא של רק"ל בירושלים לדעתי היא לא דוגמא טובה לכשלון.
לדעתי הבעיה היא נקודתית שהמדינה "לא עשתה שיעורי בית" ולא כתבה חוזה טוב שימנע את המצב של היום.
זה נובע מחוסר נסיון בפרוייקטים האלה, אבל לדעתי PPP זה עדיין ראיון טוב בפרוייקטי תשתית ואיפה שניתן בהחלט צריך להשתמש במודל הזה.

לגבי כשלון של חברה מסחרית.
ברור שחברה מסחרית שמקבלת סובסידיות לא תפשוט רגל (בדרך כלל), אבל חברה שמקבלת סובסידיה זה לא באמת עסק פרטי.
זה יותר עסק ממשלתי שפשוט עושה מיקור חוץ.
בוסופו של יום שרות גרוע של חברה כזאת זה לא כשלון של חברה מסחרית אלה כשלון מדיניות של הממשלה, כי היא זאת שמשלמת והיא זאת שקובעת תנאים.
אם היא לא עושה זאת היטב, אז מה אשמתה של חברה פרטית?
קווים בדוגמא שהבאת זה בדיוק דוגמא למה שאמרתי.
זה כשלון של המדינה שלא הצליחה לאכוף רמת שרות נאותה שאותו הזמינה מחברת קווים כקבלן מבצע.
 

Bus Nerd

Active member
אז אתה בעצם אומר שבכל כישלון כזה אשמה המדינה?

יפה, עכשיו זה כבר דיון ענייני.
אתה צודק לגבי רכבות במאה ה19 ועל זה שהפרוייקטים הללו לא היו יוצאים אל הפועל היום.
אתה גם צודק על PPP שלא תמיד זה עובד.
מצד שני דוגמא של רק"ל בירושלים לדעתי היא לא דוגמא טובה לכשלון.
לדעתי הבעיה היא נקודתית שהמדינה "לא עשתה שיעורי בית" ולא כתבה חוזה טוב שימנע את המצב של היום.
זה נובע מחוסר נסיון בפרוייקטים האלה, אבל לדעתי PPP זה עדיין ראיון טוב בפרוייקטי תשתית ואיפה שניתן בהחלט צריך להשתמש במודל הזה.

לגבי כשלון של חברה מסחרית.
ברור שחברה מסחרית שמקבלת סובסידיות לא תפשוט רגל (בדרך כלל), אבל חברה שמקבלת סובסידיה זה לא באמת עסק פרטי.
זה יותר עסק ממשלתי שפשוט עושה מיקור חוץ.
בוסופו של יום שרות גרוע של חברה כזאת זה לא כשלון של חברה מסחרית אלה כשלון מדיניות של הממשלה, כי היא זאת שמשלמת והיא זאת שקובעת תנאים.
אם היא לא עושה זאת היטב, אז מה אשמתה של חברה פרטית?
קווים בדוגמא שהבאת זה בדיוק דוגמא למה שאמרתי.
זה כשלון של המדינה שלא הצליחה לאכוף רמת שרות נאותה שאותו הזמינה מחברת קווים כקבלן מבצע.
אז אתה בעצם אומר שבכל כישלון כזה אשמה המדינה?
אגד לא אשמה בכך שהיא מסרבת להתקדם למאה ה־21?
קווים לא אשמה בשירות הגרוע שהיה לה בפתח תקווה?
סופרבוס לא אשמה בבעיות התחזוקה באוטובוסים בעפולה?
סיטיפס לא אשמה בהתנהגות הזוועתית של הפקחים שלה?
MTS לא אשמה בכך שהיא לא הצליחה לגייס מימון בזמן?

עכשיו תיזכר בימים שבהם חברות האוטובוס קיבלו תשלום לפי כמות הנוסעים ולא לפי כמות הנסיעות שיצאו בפועל - התדירות הייתה נמוכה בהרבה, והצפיפות הייתה הרבה יותר גבוהה. כך זה יהיה אם יהיה היעדר רגולציה וסבסוד, גם אם תהיה תחרות.
 

matrix200200

Active member
לא, בוא נדבר על כל מקרה לגופו

אז אתה בעצם אומר שבכל כישלון כזה אשמה המדינה?
אגד לא אשמה בכך שהיא מסרבת להתקדם למאה ה־21?
קווים לא אשמה בשירות הגרוע שהיה לה בפתח תקווה?
סופרבוס לא אשמה בבעיות התחזוקה באוטובוסים בעפולה?
סיטיפס לא אשמה בהתנהגות הזוועתית של הפקחים שלה?
MTS לא אשמה בכך שהיא לא הצליחה לגייס מימון בזמן?

עכשיו תיזכר בימים שבהם חברות האוטובוס קיבלו תשלום לפי כמות הנוסעים ולא לפי כמות הנסיעות שיצאו בפועל - התדירות הייתה נמוכה בהרבה, והצפיפות הייתה הרבה יותר גבוהה. כך זה יהיה אם יהיה היעדר רגולציה וסבסוד, גם אם תהיה תחרות.
לא, בוא נדבר על כל מקרה לגופו
אגד שמסרבת להתקדם למאה 21, למה אתה מתכוון?
קווים שנותנת שרות גרוע, בהחלט מדינה אשמה שלא מבצעת אכיפה ופיקוח ואולי גם על כך שאין אינטרס לקווים לתת שרות ברמה טובה.
אם למשל היה כתוב בחוזה שיהיה קנס ענק של מאות אלפי שקלים על הדברים שאתה מדבר עליהם, אז אולי קווים היתה משפרת את השרות (או אולי לא היתה ניגשת למכרז).
לגבי סיטיפס, לא יודע מה סמכויות של פקחים וגודל הקנס המוטל על הנוסעים.
אני די בטוח שגם זה היה בחוזה של המדינה.
אותי יותר מעניין המחדל של סיטיפס שמעכב את בניית המשך הקו האדום וגם פה בהחלט המדינה אשמה בכך שהדבר היה תקוע בבתי משפט כל כך הרבה שנים.
לגבי MTS סבבה, MTS אכן אשמים פה כי אלה היו תנאי השוק באותו הזמן.
כאן המדינה אשמה בכך שלא פעלה בנחרצות והמתינה כל כך הרבה זמן.

לגבי הצפיפות וכל השאר, הפרטה פירושה לא חוסר רגולציה.
אפשר להפריט ועדיין לפקח.
 
סיטי פס שמעכבת את הרחבת הרקלת בירושלים ומקיימת שירות

הצלחה זה עניין יחסי . לפי הסטנדטים שקבעת נראה לי שקשה להיכשל
גם במקולת השכונתית אני תמיד מוצא ארגזי מים . אז מה אם זה יותר יקר והמוכר תמיד עצבני .
חשבת פעם מי אמור לשלם את החוב של חברת החשמל ומי ממן את ההטבות ותנאי השכר הלא מצאותיים בנמלים , מקורות ,חברת החשמל והתעשיות הביטחוניות ?
חשבת פעם למה החברות הללו ועובדיהן מפחדים מתחרות ?
מה רע בעוד נמל ועוד יצרן חשמל פרטי והלקוחות יבחרו את הטוב ביותר
חשבת פעם למה התפוקה של העובד הישראלי היא מהנמוכות במדינות המתפתחות ?
תחרות זה מנוע צמיחה של הכלכלה ושיפור השירות לאזרח בעוד מונופולים ממשלתיים זה מקום לבטלנים שמקבלים תגמול ביחס הפוך לתפוקה שלהם .
חברה פרטית שמספקת שירות או מוצר ברמה נחותה זה בראש וראשונה כשלון של הרגולטור ושל כהל לקוחותיה של עומדים על חובתם וזכותם לקבל שירות טוב יותר
סיטי פס שמעכבת את הרחבת הרקלת בירושלים ומקיימת שירות
דליל בשעות הערב ומכונות מכירת כרטיסים שלא נוחות לשימוש?
&nbsp
ואת חברת MTS שהקימה את הקו האדום בגוש דן (ציניות) ולא בזבזה מילאירדים לציבור בבקשות מהממשלה זוכר?
 
הדגמה של עשרות מקרים בנושא תח"ץ אפשר לראות?

הצלחה זה עניין יחסי . לפי הסטנדטים שקבעת נראה לי שקשה להיכשל
גם במקולת השכונתית אני תמיד מוצא ארגזי מים . אז מה אם זה יותר יקר והמוכר תמיד עצבני .
חשבת פעם מי אמור לשלם את החוב של חברת החשמל ומי ממן את ההטבות ותנאי השכר הלא מצאותיים בנמלים , מקורות ,חברת החשמל והתעשיות הביטחוניות ?
חשבת פעם למה החברות הללו ועובדיהן מפחדים מתחרות ?
מה רע בעוד נמל ועוד יצרן חשמל פרטי והלקוחות יבחרו את הטוב ביותר
חשבת פעם למה התפוקה של העובד הישראלי היא מהנמוכות במדינות המתפתחות ?
תחרות זה מנוע צמיחה של הכלכלה ושיפור השירות לאזרח בעוד מונופולים ממשלתיים זה מקום לבטלנים שמקבלים תגמול ביחס הפוך לתפוקה שלהם .
חברה פרטית שמספקת שירות או מוצר ברמה נחותה זה בראש וראשונה כשלון של הרגולטור ושל כהל לקוחותיה של עומדים על חובתם וזכותם לקבל שירות טוב יותר
הדגמה של עשרות מקרים בנושא תח"ץ אפשר לראות?
הייכן תחרות הייטבה עם התחץ, מתי חברות פרטיות ללא פיקוח טובות יותר מאשר חברות ממשלתייות. ועוד בנושא.
 

matrix200200

Active member
מקורות וחברת חשמל?

מקורות, לציבור בארץ יש מים ראויים לשתייה
גם חברת החשמל מצליחה בעובדה שכל השנה יש לציבור חשמל למעט תקלות נקודתיות.
בחברה פרטית סביר ש יהיו יותר תקלות.
מקורות וחברת חשמל?
אנחנו מדברים על אותה חברת מקורות שבנתה מתקן התפלה (היחיד יש לומר) שכשל מבחינה מסחרית וגם צריך לתקן אותו במיליארדי שקלים?
ועל אותה חברת חשמל שיש לה חובות של עשרות מיליארדים שמשלמי המיסים נאלצים לממן?
אם זה הצלחה, אני רוצה לראות מה זה כשלון בעיניך
 
כשלון, אין הספקת מי שתייה לאזרחים 365.24 ימים בשנה

מקורות וחברת חשמל?
אנחנו מדברים על אותה חברת מקורות שבנתה מתקן התפלה (היחיד יש לומר) שכשל מבחינה מסחרית וגם צריך לתקן אותו במיליארדי שקלים?
ועל אותה חברת חשמל שיש לה חובות של עשרות מיליארדים שמשלמי המיסים נאלצים לממן?
אם זה הצלחה, אני רוצה לראות מה זה כשלון בעיניך
כשלון, אין הספקת מי שתייה לאזרחים 365.24 ימים בשנה
כמו החברה MTS ש"בנתה את הקו האדום"
 

matrix200200

Active member
רגע אז כל פעם שאין לי מים בברז (ולו לשעה אחת בלבד)

כשלון, אין הספקת מי שתייה לאזרחים 365.24 ימים בשנה
כמו החברה MTS ש"בנתה את הקו האדום"
רגע אז כל פעם שאין לי מים בברז (ולו לשעה אחת בלבד)
אני יכול לומר שחברת מקורות זה כשלון חרוץ?
בו אני אתן לך מקרה יותר מעניין.
אם בסופרמרקט בארץ שבוע אין אוף טרי (היו הדברים מעולם) זה כשלון נכון?
אבל כשבברית המועצות היה לחם כל שנה, (המדינה סיפקה), אבל בשר היה בחנויות פעם בחודש זה הצלחה?

לגבי MTS היא בוודאי כשלון, חברות פרטיות לפעמים כושלות, מה רצית לומר בזה?
אם אתה אומר שעדיף שמדינה תעשה משהוא כי היא יותר "אמינה" ולא תיכשל כמו חברה פרטית, אז צר לי לאכזב אותך, ברוב תחומי החיים אני בהחלט מעדיף חברה פרטית שעלולה להיכשל לשרות הממשלתי "האמין" "והשוויני"
יש לי שאלה אליך ותקן אותי אם הבנתי אותך לא נכון,
נדמה לי שאתה מאמין שמים זה עסק חשוב מדי בשביל לשים אותו בידי חברות פרטיות (שעלולות להיכשל).
אז תגיד לי אוכל זה לא עסק חשוב מספיק שצריך גם אותו להעביר לידי הממשלה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה