זו נגזרת של 20 ק"מ ממקום הקלפי, להלן הסבר>>>
האם כל התחבורה הציבורית ביום שלישי 17/9/19 היא בחינם
שלום רב לכולם אני רוצה להיות בטוח ולכן אני שואל
אז השאלה העיקרית האם האם ביום הבחירות הקרוב שלישי 17/9/19
תהיה כל התחבורה ציבורית בחינם גם כל הרכבות וגם חברות האוטובוסים או שיהו רכבות שהם יהו בתשלום וככה גם חברות האוטובוסים ?
תודה רבה
זו נגזרת של 20 ק"מ ממקום הקלפי, להלן הסבר>>>
במרוצת השנים, אדם אשר שוהה ביום הבחירות ביישוב המרוחק 20 ק"מ מהקלפי בו עליו להצביע, היה ניגש לסניף הדואר עם תעודה מזהה ומקבל כרטיס לנסיעות.
 
רצו לפשט את התהליך הזה והחליטו באופן מטומטם להחריד לאפשר נסיעה חופשית בכל הקווים שבין יישוב המוצא ליישוב היעד יש למעלה מ-20 ק"מ.
 
למה הדבר גרם? להלן מספר דוגמאות:
 
1. נסיעה מהוד השרון לתל אביב בקו 249 למשל אינה כלולה בנסיעה חופשית, אך נסיעה בקו 921 כן, כי יישוב המוצא שלו הוא חיפה ויישוב היעד תל אביב (למרות שאף אחד לא יסע איתו מחיפה לתל אביב).
2. הרכבת כולה בחינם, קרי אדם אשר רוצה לעשות נסיעה פנימית בתל אביב באמצעות רכבת ישראל - יכול. אדם שרוצה לבצע נסיעה פנימית בחיפה - יכול.
3. נסיעה בקו 201 תהיה בתשלום ואילו נסיעה בקו 301 ללא תשלום. גם אם אדם ירצה לבצע נסיעה בין רחובות לנס ציונה בקו 201 (ושאר הקווים שמוצאם רחובות ויעדם תל אביב) הנסיעה תהיה בתשלום ואילו בקו 301 - ללא תשלום.
 
המצב האבסורדי הזה מאפשר להשתמש בכל מיני קווים מאספים שמבצעים איסוף והורדה בכל תחנה שלהם לנסיעות פנימיות בערים מסויימות (קווי חיפה נצרת יאפשרו נסיעה פנימית בתוך נשר למשל ללא עלות, קווי מטרופולין יאפשרו נסיעה פנימית בתוך קרית גת ללא עלות) ומצב אבסורדי נוסף בו שני קווים או יותר שמבצעים קישור בין עיר מסויימת לעיר אחרת, אחד מהם יאפשר נסיעה ללא תשלום והשני לא. קח למשל קווי אופקים באר שבע יהיו בתשלום ואילו הקווים המגיעים מהמעוצה האיזורית אשכול, מנתיבות (דרך אופקים) ומצאלים יהיו ללא תשלום גם למי שיעלה עליהם מאופקים לבאר שבע.
 
דוגמא מובהקת תהיה בקווים המקשרים בין קסטינה לקרית גת. בין קרית מלאכי לקרית גת יש מספר נוסעים גבוה בשני כיווני הנסיעה באופן תמידי. מכיוון שמלבד קווי המושבים והקיבוצים הלא תדירים אין קישור איזורי אחר, כמעט כולם נוסעים בקווים הבין עירוניים המקשרים בין ערים שונות בארץ לבאר שבע דרך קסטינה וקרית גת. המצב הזה מאפשר נסיעות חופשיות בין קרית גת לקסטינה ולהיפך כל היום, למרות שמדובר בפחות מ-20 ק"מ מרחק בין שני היישובים.
 
ובקיצור, שיטת החינם לפי מספרי קווים היא שיטה דפוקה מהיסוד.