האם טביב רציני?

BelaMirela

New member
תלמוד : "תנא אשה חמת מלא צואה ופיה מלא דם

והכל רצין אחריה " .
כך כתוב בתלמוד בבלי מסכת שבת דף קנב עמוד א . האם גם אחרי הזונה שהשריצה את התנא שכתב את הבריתא הזאת היו הכל רצין אחריה ? זה מה שיש לי לחפש בתלמוד
ואם לא די בזה נכתב בתלמוד הבבלי שאם אדם רוצה לדעת אודות המזיקין עליו להביא שליה של חתולה שחורה בת שחורה בכורה בת בכורה ולקלות את השיליה ולפזר ליד כרעי מטתו , כשיקום משנתו יראה עקבות רגלי תרנגול על האפר , ואם ירצה לראות את המזיקין עליו למלא באפר את עיניו ואת השארית לשמור בשפופרת ברזל ולחתום בחותמת ברזל כדי שלא יגנבו ממנו וכדי די שלא ינזק. רבי ביבי בן עשב כך חזה ונזוק בקשו חכמינו רחמים עליו והבריא". האם היה רבא מכשף וודו מהאיטי שיעץ לקים טקסי וודו ללומדי התלמוד
עבודה זרה שומו שמים על זאת
זה הכתוב במסכת ברכות דף ו עמוד א: "האי מאן דבעי למידע להו - לייתי קיטמא נהילא ונהדר אפורייה ובצפרא חזי כי כרעי דתרנגולא; האי מאן דבעי למחזינהו - ליתי שלייתא דשונרתא אוכמתא בת אוכמתא, בוכרתא בת בוכרתא, ולקליה בנורא ולשחקיה ולימלי עיניה מניהוחזי להו. ולשדייה בגובתא דפרזלא ולחתמיה בגושפנקא דפרזלא דילמא גנבי מניה, ולחתום פומיה כי היכי דלא ליתזק. רב ביבי בר אביי עבד הכי, חזא ואתזק; בעו רבנן רחמי עליה ואתסי."
אם לא היה הדבר כתוב בתלמוד היה כל טקס כזה נחשב בופן אוטומטי לעבודה זרה. וודו נוסח מכשפי האיטי. אבל כשזה נכתב בתלמוד הפך הדבר לעצה קדושה ומקודשת
ועוד בדיחות תלמודיות : במסכת זבחים דף קי"ג עמוד ב כתוב : "והאמר רבה בר בר חנה לדידי חזי לי אורזילא דרימא בת יומא והוי כהר תבור והר תבור כמה הויא ארבעין פרסי משכא דצואריה תלתא פרסי מרבעתא דרישא פרסא ופלגא רמא כבא וסכר ירדנא א"ר יוחנן ראשו הכניסו לתיבה והאמר מר מרבעתא דרישא פרסא ופלגא אלא ראש חוטמו הכניסו לתיבה"
תרגום: והלא אמר רבה בן בן חנה לעצמי נחזה לי ראם... בת יום והיה כהר תבור והר תבור כמה היה ? 40 פרסאות , משך צוארו 3 פרסאות ... של ראשו פרסה וחצי הטיל חרא וסכר הירדן".
ובמסכת בבא בתרא כתוב : "אמר רבה לדידי חזי לי אורזילא בר יומיה דהוה כהר תבור והר תבור כמה הוי ארבע פרסי ומשאכא דצואריה תלתא פרסי ובי מרבעתא דרישיה פרסא ופלגא רמא כופתא וסכר ליה לירדנא". תרגום: אמר רבה : לעצמי נחזה לי ראם בן יומו שהיה כהר תבור והר תבור כמה הוא ? 4 פרסאות ומשך צוארו 3 פרסאות והקף ראשו פרסה וחצי הטיל חרא וסכר לו לירדן.

אמר זמיר כהן מערוץ המטיפים שראה רבה בר בר חנה "דינוסאורוס"
כל המדענים היו מצדיעים לרבה בר בר חנה לו היה איזה שהוא דינוסאור חי בתקופת התלמוד היכן שהוא , עד היום מחפשים אחריהם ומצאו רק עצמות , עקבות , גם בישראל בבית זית , שרידי עור ביצים וקליפות ביצים , ביצים שלמות שנתן היה לצלם ברנטגן שלדים שלמים של עוברים , ואפילו חרא מאובן ממזונם. אבל כל השמועות על דינוסאורים חיים הניבו רק תגלית אחת, מן הלטאות דוקא, שנתגלתה בשנת 1912 באי קומודו באינדונסיה , ו 4 מבני מינה ראיתי ב 13.8.1997 שם , נסעתי 10000 קילומטר רק כדי לראות לטאה ששרדה לפי מחצית המדענים מאותו עידן אבוד אבל לפי כולם אינה דינוסאור חי, וגם לא צאצאית של דינוסאור . לתואר צאצאי דינוסאורים משיכים המדענים רק את העופות ! ולא שום זוחל בן ימינו. אם ימצא איזה שהוא דינוסאור חי , אמסור ד"ש לזמיר כהן , כדי שיצדיק את רבה בר בר חנה..
פעם כתוב שגובה הר תבור 40 פרסאות ופעם כתוב שגובה הר תבור 4 פרסאות . פרבה היא מדה קדומה שארכה 4 מילין שלפי אמדן חז"ל , ומיל כזה ארכו 2000 אמה. לאמה 2 אמדנות בקרב יהודים: הקטן 48 ס"מ והוא הקרוב למציאות , והגדול 57.6 ס"מ. אורך המיל בהתאם לאמה של 48 ס"מ הוא 960 מטר. אורך המיל בהתאם לאמה של 57.6 ס"מ הוא 1152 מטר. אורך הפרסה בהתאם לאמדן הקצר הוא 3840 מטר = 3.84 קילומטרים , ולפי האמדן הארוך : 4608 מטר = 4.608 קילומטר. 4 פרסאות הן : 15.36 קילומטר , או 18.432 קילומטר. 40 פרסאות הן 153.6 קילומטר , או 184.32 קילומטר. גובה הר תבור הוא 588 מטר , ראם ממוצע גבהו בסביבות 2 מטרים . נתן לראותו בחי בר בערבה. וכדי לענות לזמיר כהן , האמדן הגדול ביותר שנזכר אי פעם לאורכו של הגדול Cדינוסאורים הוא "בסביבות 73 מטר" , ומיוחס למין AMPHICOELIAS FRAGILIMUS רק מעט מאד מן השלד שלו נודע אי פעם חוליה אחת מעמוד השדרה של פרט אחד ואולי 2 עצמות רגל של פרט אחר. שניהם נתגלו בדצמבר 1877 בארצות הברית.
 

shay100m

New member
בסך הכל ציטטת כמה סיפורים מהתלמוד

הנקראים בלשוננו אגדתות(ספר עין יעקב מלקט את כל האגדתות בתלמוד), אין הכוונה ל"אגדה", כי אם לסיפור שיש עניין בלספרו ולהבין את המסר העמוק יותר שלו, בדומה ל"הגדה" של פסח.

בקיצור, שאלתי היא כזו: האם פעם למדת תלמוד ברמה של המשא ומתן ההלכתי? האם גם לא התרשמת מהפלפול,מהחתירה למציאת כל הצדדים הנוגעים לדין/לדיון? האם אתה לא רואה בדיונים התלמודיים שום ערך אינטלקטואלי?
 

jnus1

New member
ידעתי את כל מילות הסלנג אני לא עד כדי כך

לא מבין ערבית... אני מניח שיש יתרון לדוברי עברית, בכל זאת שתי שפות שמיות, הנקודה שלי שחשוב לדעת את שפת האויב על כל ניביה או לפחות באופן בסיסי להבין את התרבות, והשפה של האויב. באשר לתנ"ך לדעתי אם מסתכלים על התנך בתור יצירה ספרותית נטו, זו יצירת מופת אדירה, עשירה, ומלאה בסיפורים מעניינים. כאלה גם פחות אבל בגדול.
אין ספק שמי שכתב אותה אדם או ברבים בני אדם מאוד מוכשרים ובעלי עולם פנימי עשיר. משום שאני איני אתאיסט, אלא אגנוסטיקן (אבל הייתי בתקופה מסויימת אנטי כמוך, ואני מבין את אלה שמאוכזבים מהאל אחרי השואה למשל או אחרי אסונות) אני לא מזדהה עם השפה הבוטה בנוגע לאלוהים, ולקיומו. אני לא בטוח בכלום ואתה יודע שאני לא מתבייש להגיד את דעתי בקול רם וברור כשאני יודע. זו תעלומה לא פתורה צריך להמשיך לחקור ואין תשובה אולי עד המוות. בינתיים. לפי מחקרים, מי שכתב את התנ"ך היו איש או אנשים מחצר המלך יאשיהו ממלכת יהודה, פקידים של המלך שהחליטו להעלות על הכתב את האמוהנה באל אחד ובמסגרת ההרפורמה שהחליט לעשות המלך לרכז את הפולחן בירושלים ולהרוס את כל המזבחות ופולחן האלילים. לא סתם יש סתירות בתנ"ך, עפ"י התיאוריה הזו כנראה שהיו ארבעה מחברים מממלכת יהודה, ומממלכת ישראל. הן היו ממלכות יריבות למרבה הצער והעניין, בשבניהם היו יהודים... יש חזרות בגלל זה וגרסאות מסויימות לאותו סיפור. לא יודע אם זה מצביע על סתירה מובהקת או על גרה שונה לאותו סיפור וחיבור לא נורא מוצלח. אם כי אני חי בלצין, שיחסית כמ מחברים שהיו צריכים להיות עקביים מבלי שהטקסטק יישמע מגוחך מידי ושלם, עשו עובדה די טובה. יחסית לאמצעים של אז. בכלל לאחרונה גיליתי דברים מעניינים ועובדות מאוד מעניינות אודות העבר של ארץ כנען שלנו, ושל התושבים שהיו בה ומי דרך או לא בארץ הזאת. מסתבר, שפנתיאון האלים הכנעני מאוד דומה למילים בעברית... מגניב לא? והערבים עוד קוראים לעצמם "כנענים" ברוב חוצפתם כשהם מסתמכים כל כיבוש הארץ בידי יהושוע כלומר על סיפור מהתנ"ך שלנו... תתפלא לדעת שהמילה א-ל הינו מהאל הכנעני המרכזי ראש הפנתאיון הכנעני א-ל EL זה פסל שצלמיות שלו התגלו בכל רחבי ירושלים ויו"ש. גם באיזורים אחרים. הוא מיוצג כמו שור, או כמו אדם זקן מאוד. או אדם עם קרניים... שחר זה אל הזריחה... ענת זוהי אלה אחותו של שחר... והכי מעניין שירושלים נקראת בתנ"ך בתור ירו-שלם

שלם הינו אל השקיעה אחיהם של ענת ושחר. מות (עוד מילה בעברית) הוא גל אל כנעני וגם אשרה (מה שאדם דתי יברך אותך אשריך בתור מילה חיובית) היא אלה אשתו של אל. בקיצור- אין לי ספק שההנחה שדווקא עם ישראל נוצר מחלק מהכנענים הוא נכון. בערבית לא תמצא מילים כאלה בכתי והגייה לכל כך מדוייקת ובתנ"ך גם מופיע בעל בתור מתחרה ליהוה.

הערה: אני מכבד אותך ומתנסח כך גם בהודעות, אשמח אם לא תפנה אליי בתור "תלמיד" זה לא מכבד ומתנשא. תודה מראש.
 

BelaMirela

New member
סליחה שחשבתי שאתה סטודנט לערבית , עכשו

מובן לי שאתה מבין בהיסטוריה. ממה ששמעתי על אודות בקורת המקרא , ישנה טענה נפוצה שנכתבה התורה בימי יאשיהו מלך יהודה , ששלט בשנים 640 - 609 לפני הספירה הנוצרית. טענו שהסופרים שלו הם שאחדו את כל המקורות הקודמים שהיו בידיהם. מכיון שלא רצו להשמיט דבר , כתבו כל מה שהיה בידיהם , כולל גרסאות שונות על אותם ענינים לכן נוצרו סתירות. סביר להניח שהתנ"ך הוא יצירה של ממלכת יהודה , שהלא כל מלכי ממלכת ישראל מתוארים בספר מלכים ובספר דברי הימים כעובדי אלילים שהחטיאו את העם , תאורים שמי שמבין בחשיבה "בוליטית" שכדאי היה מאד לאנשים מאמינים ביהוה לטעון שממלכת יריביהם בני עמם תושבי ממלכת ישראל נשלטה בידי חוטאים שחטאו לאותו יהוה. כל הטענות על כתיבה מאוחרת של התורה מנוגדות מאד למה שכתוב בה ממש: המסורת מיחסת למשה את כתיבת התורה , כולל את 8 הפסוקים שלאחר תאור מותו בסוף ספר דברים. התנ"ך מזכיר את "מציאת הספר" בידי סופר בימי יאשיהו , מה שמתאים לכמה פרשנים מודרניים להסביר שמצא הסופר את ספר דברים. חוץ מזה נאמר בטענות של בקורת המקרא , שהיו שתי חטיבות של מקורות : "יהודי / יהודאי" , מטעם שלטון ממלכת יהודה , ו"כהני" , של הכהנים.
 

jnus1

New member
לא סטודנט לערבית באופן ספציפי

אבל בהתליכי למידה עצמית, קורס עולה סתם הרבה כסף ובזבוז זמן למי שלומד כבר גם כך. התחום שלי הוא מדעי הרוח בהחלט בין היתר-היסטוריה. זה לא סותר כמובן לימודי ערבית :)
יש כמה תיאוריות, ועוד כמה וכמה מחלוקות בענייין ביקורת המקרא אבל התיאוריה המרכזית שהתכוונתי אליה היא "תורת התעודות". היא מחלקת את הטקסט לארבעה מקורות ספרותיים עיקריים שסומנו באותיות על שם הזמן והאגנדה של הכותב המקור היוהוויסטי-J האלוהיסטי-E, דברימי-D, וכהני-P כשגם אלו נחלקים לעוד תעודות עתיקות יותר שאוחדו ביניהן מאוחר יותר. זה נכון, שנין לחלק את זה לשניים שניים יההוהיסטי/כהני אבל גם לישראלי ממלכת ישראל המקור האלוהיסטי מקורו כנראה בממלכת ישראל. מה שמדהים בתיאוריה הזו, שכשמפרידים בין החלקים היצירה של חמשת חומשי התורה לפחות עומדת כיחידה ספרותית עצמאית בפני עצמה ללא סתירות של הטקסט.
יותר דייקת בעניין כתיבת המקורות הקודמים (התעודות העתיקות יותר) שהיו בידיהם ככל הנראה (גם זו השערה), אבל בפירוש קראתי שלפי התיאוריה הזו, היו ארבעה מחברים או ארבעה מקורות ספרותיים שמהם מחוברים בעיקר חמישה חומשי תורה כולל ספר יהושוע, שהעורך/כים של התנ"ך איחד/ו את ארבעתם לכן יש לך סוגי כתיבה שונים, גרסאות שונות/קרובות לאותו סיפור הבריאה למשל... כנראה שאחת הסיבות גם של איחוד האלוהיות נוצר מזה שמס' מחברים מיהודה וישראל האמינו באלים שונים. תמיד תהיתי מדוע יש כל כך הרבה שמות לאלוהים אחד? יהוה+אל+אדוני הן איחוד של אלילים כאמור, שניים מהם בעלי צלמיות. יהוה כנראה הגיע ממדבר פארן בהשפעת מדיינים שהאמינו באל אחד ולכן אין לו צלמית. אבל לאל יש גם יש וגם לאדוני יש פסלים במצרים הוא השפעה של פרעה אחנתון שהנהיג בתקופתו את המונותאיזם במצרים לענייננו- אני לא יודע אם זה נכון ,אבל ברור שהתנ"ך לא נכתב בידי משה או בידי אלוהים. ספר דברים כנראה נמצא ראשון בימי ממלכת יאשיהו כפי שכתבת יפה.
אנו סטינו לגמרי מנושא הפורום, ובכל זאת נושא מרתק בהחלט.
 

shay100m

New member
מסתבר שדיונים על דת הם תמיד בלתי נגמרים

אז אם כבר נכנסנו לדיון על ביקורת המקרא.. וגם כדיי לתת קצת קונטרה לשיח הכפרני
... מה אתם חושבים על "שיטת הבחינות" של הרב ברויאר?
 

jnus1

New member
אכן, כשיהיה לי זמן אשתדל להמשיך תדיןו המרתק

הזה, בהזדמנות.
 

jnus1

New member
מה יש לנו לחפש בקן לוזונים הזה? יש לנו את טדי

האיצטדיון היפה ביותר בארץ, ואחרי השיפוץ לדעתי הוא גם ברמה בינלאומית לא פחות מאיצטדיונים באנגליה או בגרמניה. מאיפה המידע באמת?!
אם זה בגלל כמות הצופים שהגיעה סוף העונה, זה מטומטמם, משום שלמרות הצופים המעטים באופן חרגי ביותר, זה אל מצביע על כלום מעבר לאכזבה העמוקה שחש הקהל מהקבוצה ומהייאוש שתפס אפילו בלה פאדיחה. עובדה שמילאו את טדי מול הבועל, מול חיפה ות"א היו עשרים אלף בערך. זה סביר בהחלט. הגיע הזמן שיחזיר את בית"ר לצמתר הליגה, במחשבה שנייה, על אף התקציב הזעום אם ק"ש הקטנה ביחס לבית"ר (מועדון קטן ביחס לבית"ר) עם תקציב של 25 מיליון ש"ח עשו עונה נפלאה, מדוע טביב לא מסוגל בתקציב דומה להעמדי קבוצה נחושה+זרים חזקים ואיכותיים+צעירים כישרוניים שתרוץ בצמרת?

ק"ש הולכת לאירופה ואולי תיקח גביע. מה קורה פה?! אין להם קהל בכלל. התארים שלהם זעומים ביחס לבית"ר. ניהול שפוי, והם נגו ברוב הקבוצות פה כמו פיראנות. טוב לא בדיוק אבל לפחות כמו דולפינים טורפים. אז מה נסגר?
 

shay100m

New member
תעזוב.. חבל על העצבים, זה מה יש וזהו.

אין טעם לנסות להיות מודל מכבי תל אביב או מודל קרית שמונה. אפילו מודל מכבי חיפה כבר לא כזה מוצלח. בית"ר זאת בית"ר, שכונה היתה ושכונה תישאר, הדבר היחיד שבאמת הורס לנו יותר מאשר בעיות תקציב למיניהן הוא ההתנהגות של הילדים המפגרים ושל הערסים האלימים.
 

jnus1

New member
אבל לא ביקשתי להיות מודל של אף אחד...

בטח לא של ק"ש הקטנה. רק תהית אין זה ייתכן, שקבוצה בסדר גודל של בית"ר אחת מ4 הגדולות למי ששכח בכדורגל, לא יכולה להעמיד קבוצה ראוי לצמרת? התקציב של ק"ש העונה היה בערך כמו זה שצפוי לנו לעונה הבאה, אז מה הבעיה בעצם? אני אפילו מוכן לתת לקורצקי קרדיט יותר ממאמנים חסרי ניסיון אחרים. אבל לא בלתי מוגבל. עם רשימת קניות נכונה\ קיצוץ בחשקנים לא רואיים, ומכירת הנכונים+השאלת השאר. בית"ר חייבת לרוץ בצמרת. אולי בגלל שבק"ש אין ציפיות ואין קהל אז הכול שם מצליח כי אין ציפיות פסיכולוגית זה הרבה הרבה יותר קל.
 
למעלה