האם המשיח בדרך למודיעין ?

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
התכוונתי דווקא להדר המושבות.

מאיזו שכונה?
אם אתה מתכוון להדר המושבות, דווקא לשכונה הזו יחסית אין בעיה, יש לה את קו 44 לתחנה המרכזית פתח תקוה ולתחנת הרכבת קרית אריה. השכונה הזו לא זקוקה ל-53 בשביל להגיע לשני היעדים הללו. לגבי 38 אני מסכים, אבל הוא לא קשור לבעיה עם קו 53. ולהדר המושבות לפחות יש את המעט של קו 38 אבל שפעיל כל היום .
הבעיה עם קו 53 היא בעיקר של שכונת כפר גנים ג' שזה הקו היחיד שמשרת אותה כל היום אבל לא מחבר אותה עם תחנת הרכבת. ולכפר גנים ג' כידוע יש חיבור ישיר לתל אביב 3 פעמים בבוקר מוקדם בלבד בדמות קו 350.
הלוואי שהמצב של הדר המושבות היה מתקיים בכפר גנים ג'.
התכוונתי דווקא להדר המושבות.
קו מיניבוסים אחד שעושה סיבובים בכל העיר ועוד קו מיניבוסים לתחנה המרכזית ולרכבת שפועל פעם בחצי שעה, זו תחבורה ציבורית עלובה למדי לשכונה שנמצאת במיקום אידיאלי כמו הדר המושבות.
 
ועדיין הלוואי התחבורה הציבורית העלובה הזו על

התכוונתי דווקא להדר המושבות.
קו מיניבוסים אחד שעושה סיבובים בכל העיר ועוד קו מיניבוסים לתחנה המרכזית ולרכבת שפועל פעם בחצי שעה, זו תחבורה ציבורית עלובה למדי לשכונה שנמצאת במיקום אידיאלי כמו הדר המושבות.
ועדיין הלוואי התחבורה הציבורית העלובה הזו על
שכונת כפר גנים ג'.
זו השכונה הפתח תקוואית שמצב התחבורה הציבורית בה הוא הגרוע ביותר, לא הדר המושבות.
וזו השכונה שקו 53 הוא היחיד שמשרת אותה במהלך כל היום.
בנוסף - הדר המושבות גם הרבה יותר קרובה הן לתחנת הרכבת והן לציר ז'בוטינסקי מאשר כפר גנים ג'.
כפר גנים ג', ולא הדר המושבות, זו השכונה שהכי זקוקה לשיפור מיידי בתחבורה הציבורית.
 

mister K

New member
הגבתי גם לגבי כפר גנים בתגובה נפרדת.

ועדיין הלוואי התחבורה הציבורית העלובה הזו על
שכונת כפר גנים ג'.
זו השכונה הפתח תקוואית שמצב התחבורה הציבורית בה הוא הגרוע ביותר, לא הדר המושבות.
וזו השכונה שקו 53 הוא היחיד שמשרת אותה במהלך כל היום.
בנוסף - הדר המושבות גם הרבה יותר קרובה הן לתחנת הרכבת והן לציר ז'בוטינסקי מאשר כפר גנים ג'.
כפר גנים ג', ולא הדר המושבות, זו השכונה שהכי זקוקה לשיפור מיידי בתחבורה הציבורית.
הגבתי גם לגבי כפר גנים בתגובה נפרדת.
לדעתי בשתיהן המצב גרוע.
 

mister K

New member
לגבי כפר גנים...

מאיזו שכונה?
אם אתה מתכוון להדר המושבות, דווקא לשכונה הזו יחסית אין בעיה, יש לה את קו 44 לתחנה המרכזית פתח תקוה ולתחנת הרכבת קרית אריה. השכונה הזו לא זקוקה ל-53 בשביל להגיע לשני היעדים הללו. לגבי 38 אני מסכים, אבל הוא לא קשור לבעיה עם קו 53. ולהדר המושבות לפחות יש את המעט של קו 38 אבל שפעיל כל היום .
הבעיה עם קו 53 היא בעיקר של שכונת כפר גנים ג' שזה הקו היחיד שמשרת אותה כל היום אבל לא מחבר אותה עם תחנת הרכבת. ולכפר גנים ג' כידוע יש חיבור ישיר לתל אביב 3 פעמים בבוקר מוקדם בלבד בדמות קו 350.
הלוואי שהמצב של הדר המושבות היה מתקיים בכפר גנים ג'.
לגבי כפר גנים...
אני חייב לציין שאני פחות מכיר את השכונה הזאת ואת מצב התח"צ שם.
מה שכן, אני כבר הרבה זמן אומר שצריך קו תדיר שייסע משכונות דרום פתח תקוה לתל אביב דרך מכבית ואלוף שדה.
יש קו לילה כזה והוא קו 599 המעולה, אז לא ברור לי מדוע אי אפשר להפעיל קו כזה גם ביום ולמה כל קווי האוטובוס מפתח תקוה חייבים לעבור דרך ז'בוטינסקי כולל 350 העלוב. וכל זה עוד אחרי רפורמה ששפכו עליה 20 מליון שקל...
נכון שאין קישור מכפר גנים ג' לרכבת, אבל מדובר בשכונה שנמצאת בצד השני של פתח תקוה ורחוקה מאוד משתי תחנות הרכבת שלה, שגם ככה הקישור אליהן מרוב חלקי העיר לא מי יודע מה (במיוחד תחנת קרית אריה).
לגבי 53, לדעתי היה עדיף אם הוא היה נוסע על דרך יצחק רבין עד ז'בוטינסקי ולא על קפלן. כך היה נוצר קישור לקניון הגדול גם מהדר המושבות וגם מכפר גנים ג'. הקישור לביילינסון לא היה נפגע.
 
599 גם הוא לא עובר בכפר גנים ג'

לגבי כפר גנים...
אני חייב לציין שאני פחות מכיר את השכונה הזאת ואת מצב התח"צ שם.
מה שכן, אני כבר הרבה זמן אומר שצריך קו תדיר שייסע משכונות דרום פתח תקוה לתל אביב דרך מכבית ואלוף שדה.
יש קו לילה כזה והוא קו 599 המעולה, אז לא ברור לי מדוע אי אפשר להפעיל קו כזה גם ביום ולמה כל קווי האוטובוס מפתח תקוה חייבים לעבור דרך ז'בוטינסקי כולל 350 העלוב. וכל זה עוד אחרי רפורמה ששפכו עליה 20 מליון שקל...
נכון שאין קישור מכפר גנים ג' לרכבת, אבל מדובר בשכונה שנמצאת בצד השני של פתח תקוה ורחוקה מאוד משתי תחנות הרכבת שלה, שגם ככה הקישור אליהן מרוב חלקי העיר לא מי יודע מה (במיוחד תחנת קרית אריה).
לגבי 53, לדעתי היה עדיף אם הוא היה נוסע על דרך יצחק רבין עד ז'בוטינסקי ולא על קפלן. כך היה נוצר קישור לקניון הגדול גם מהדר המושבות וגם מכפר גנים ג'. הקישור לביילינסון לא היה נפגע.
599 גם הוא לא עובר בכפר גנים ג'
דווקא השינוי שעשו עם 555 ו-599, מבחינת כפר גנים ג', הוא הרעה, כי 555 היה מתחיל בכפר גנים ג'. 599 לעומת זאת נוסע דרך רחוב דגל ראובן שהוא מצפון לשכונה.
לגבי הקישור מכפר גנים ג' לרכבת - לשאר השכונות של פתח תקוה יש קישור טוב יותר (או פחות גרוע) לתל אביב. לכפר גנים ג' יש 3 נסיעות של 350 בתחום זמנים של שעה וקצת, שסוטה בכביש 4 צפונה לכוון ז'בוטינסקי ושום קו ישיר לתחנת רכבת של פתח תקוה, כך שבכל היבט שהוא זו השכונה עם התח"צ הגרועה ביותר.
לגבי המסלול של 53 דרך אבי אורן וקפלן - יש לכך סיבה טובה לפחות בשעות תחילת הלימודים וסיום הלימודים - הוא עובר בסמוך לחט"ב רשיש, תיכון בינתחומי ב' ותיכון בן גוריון. כמו כן ברחוב קפלן נמצא בית חולים שניידר.
 

mister K

New member


האמת היא שמיניבוסים אינם זולים כל כך
נכון שהם עולים פחות מאוטובוסים, אבל עיקר עלויות התפעול הוא משכורות לנהגים. זה החלק הארי של ההוצאות של כל מפעיל תחבורה.

עם זאת, ממילא התדירות אינה גבוהה (פעם ב-15 ד'). במקרה זה עדיף אולי לתגבר את התדירות לפעם ב-12 ד' בשלב ראשון, במקום להגדיל את כלי הרכב. לגידול בתדירות יש נטיה למשוך נוסעים מכלי רכבם, ואפקט כדור שלג שיכול לגרום לצורך בהגדלה נוספת של תדירות עד שישתלם גם להפעיל אוטובוסים רגילים.

בנוסף, האמינות של המיניבוסים האלה היא הרבה פעמים נמוכה, מה שמביא את עלות התחזוקה שלהם להיות גבוהה מעלות תחזוקה של אוטובוסים. הפיאט M-20 ו-M-30 והגופלים של דן הם הדוגמה הטובה ביותר לכך.

זאת ועוד, לעניות דעתי שכונת אם המושבות בפתח תקוה זוכה לשירות תח"צ מחפיר. לחלוטין לא מספק ולא ראוי לשכונה גדולה וחדשה שנמצאת במיקום אידיאלי. התחבורה הציבורית היא הבעיה ב-ה' הידיעה של השכונה הזאת. כנראה שמי שתכנן אותה בנה על כך שלכל תושב יהיה רכב פרטי, מכיוון שהגעה אליה בפרייבט דווקא נוחה מאוד.
 
מסכים איתך חלקית. קו 53 משמש גם תלמידים

שישאירו מיניבוסים
קו 53 הוא קו מאסף משכונת אם המושבות לתחנה המרכזית.
תדירות גבוהה באמצעות מיניבוסים (שמן הסתם זולים יותר לתפעול מאוטובוסים גדולים) בשכונות מגורים צפופות, זו מדיניות מבורכת.
מי שרוצה לתפוס אוטובוסים גדולים במרכז העיר, שיקח קו אחר.
מסכים איתך חלקית. קו 53 משמש גם תלמידים
במהלך שנת הלימודים ולכן בשעות של נסיעה לבית ספר או חזרה מבית ספר יש מקום להפעיל אוטובוסים גדולים בקו. בשעות אחרות מספיקים מיניבוסים.
הקו הזה עובר סמוך לתיכון אחד העם, לתיכון הרב תחומי ב', לתיכון ישורון, לחטיבות הביניים רשיש ובן גוריון וגם לא רחוק מתיכון בן גוריון ומחטיבת הביניים עלומים ומשרת תלמידים רבים.
 
וגם צמוד לרשת בתי הספר של למרחב

מסכים איתך חלקית. קו 53 משמש גם תלמידים
במהלך שנת הלימודים ולכן בשעות של נסיעה לבית ספר או חזרה מבית ספר יש מקום להפעיל אוטובוסים גדולים בקו. בשעות אחרות מספיקים מיניבוסים.
הקו הזה עובר סמוך לתיכון אחד העם, לתיכון הרב תחומי ב', לתיכון ישורון, לחטיבות הביניים רשיש ובן גוריון וגם לא רחוק מתיכון בן גוריון ומחטיבת הביניים עלומים ומשרת תלמידים רבים.
וגם צמוד לרשת בתי הספר של למרחב
בי''ס בנים יסודי וחטיבה בנווה גן(זה שאני ןלמדתי בו)
בי''ס בנות יסודי ואולפנה ברח' נורדאו-מרחק הליכה מחיים עוזר
ישיבת בנים ברח' דב ימיני צמוד לת''מ פ''ת

אני עצמי הרגשתי כל הזמן את הבעיות של 53.למרות שמסלולו לא הפריע לי.צריך:
*להגדיל תדירות
*להאריך אותו לקריית אריה
*לפתוח קו חדש-53א במסלול 53 של היום (בתוספת ההארכה)
*53-קריית אריה,נווה גן,ייסע בגרינשפן ישר ושמאלה לרב מלכה,קפלן,אבי אורן,צבי שור,יפה נוף (הרמזור של אבי אורן\רבין קצר ופקוק+אין תחנות בקטע זה של רבין),והמשך במסלול הקו אל ת''מ פ''ת
 

רפול27

New member
מתי הם יתחילו לפעול?

האם המשיח בדרך למודיעין ?
הפתעה, למרות שמועות שחברת מטרופולין תזכה במכרז התח"צ במודיעין ותחליף את חברת ואוליה מפרסם אתר NEWS1 שחברת קווים היא הזוכה המאושרת.

ימים יגידו מה התושבים יחושו
מתי הם יתחילו לפעול?
 
"זכתה לציונים גבוהים במיוחד באשכולות אותן היא

האם המשיח בדרך למודיעין ?
הפתעה, למרות שמועות שחברת מטרופולין תזכה במכרז התח"צ במודיעין ותחליף את חברת ואוליה מפרסם אתר NEWS1 שחברת קווים היא הזוכה המאושרת.

ימים יגידו מה התושבים יחושו
"זכתה לציונים גבוהים במיוחד באשכולות אותן היא
מפעילה..."
???????

ועוד חוזים שם עלייה של 37% בשימוש בתח"צ בזכות חברת קווים!! היכן הסקר של משרד התחבורה שהראה שהאשכולות הכמעט יחידים בהם היתה ירידה דרסטית במספר ובאחוזי השימוש בתח"צ הם 2 האשכולות של קווים במרכז? וזואת למרות הפיתוח הרב והגדלת האוכלוסיה הניכרת בפתח תקווה, בראש העין, ובמידה פחותה גם בקרית אונו, שהיתה אמורה להביא לעלייה במספר המשתמשים

משרד התחבורה שוב מתנהג ללא היגיון.
חבל לי על תושבי מודיעין.
אולי ייצא מזה דבר טוב- קווים יעופו מהמרכז, לא ייתנו להם לזכות ביותר מדיי אשכולות.
 
האם חברת "קווים" תבצע את קו 381 ?

האם המשיח בדרך למודיעין ?
הפתעה, למרות שמועות שחברת מטרופולין תזכה במכרז התח"צ במודיעין ותחליף את חברת ואוליה מפרסם אתר NEWS1 שחברת קווים היא הזוכה המאושרת.

ימים יגידו מה התושבים יחושו
האם חברת "קווים" תבצע את קו 381 ?
מודיעין עלית - חיפה,
כיום סופרבוס מבצעת את הנסיעה.
 

רב קו 561

New member
לטובתך, אני מקווה מאוד שלא

האם חברת "קווים" תבצע את קו 381 ?
מודיעין עלית - חיפה,
כיום סופרבוס מבצעת את הנסיעה.
לטובתך, אני מקווה מאוד שלא
השירות שלהם בפ"ת הוא שערוריה מתמשכת. האוטובוסים נראים כמו אחרי מלחמת עולם. תחזוקה זאת מילה שלא מופיעה בלקסיקון שלהם.
 

ציוניסט

New member
יש לקווים בכלל אוטובוסים בין עירוניים?

האם המשיח בדרך למודיעין ?
הפתעה, למרות שמועות שחברת מטרופולין תזכה במכרז התח"צ במודיעין ותחליף את חברת ואוליה מפרסם אתר NEWS1 שחברת קווים היא הזוכה המאושרת.

ימים יגידו מה התושבים יחושו
יש לקווים בכלל אוטובוסים בין עירוניים?
או שהם הולכים לקנות אוטובוסים ישנים של דן ואגד כך שגם הגרוטאות של קונקס יהיו לימוזינות יחסית אליהם.
 
יש להם

יש לקווים בכלל אוטובוסים בין עירוניים?
או שהם הולכים לקנות אוטובוסים ישנים של דן ואגד כך שגם הגרוטאות של קונקס יהיו לימוזינות יחסית אליהם.
יש להם
דוגמא:
בקו 411/412 עפולה - בית שאן.
התמונה צולמה בעפולה.

אך להערכתי יצטרכו לרכוש עוד אוטובוסים בינעירוניים וחלקם יצטרכו להיות ממוגנים.
 

arielguelman

New member
ממוגנים??

יש להם
דוגמא:
בקו 411/412 עפולה - בית שאן.
התמונה צולמה בעפולה.

אך להערכתי יצטרכו לרכוש עוד אוטובוסים בינעירוניים וחלקם יצטרכו להיות ממוגנים.
ממוגנים??
אתה טועה שמואל..
קו 181 של אגד ממודיעין לבית אריה,ניל''י,נעלה וכל היישובים באיזור מודיעין רק אגד מפעילה אותם .
כל שאר הקווים של ויאוליה שהיו ימשיכו באוטובוסים רגילים
 

דניאל 130

New member
181 לא נכלל במכרז ולא קשור אליו

ממוגנים??
אתה טועה שמואל..
קו 181 של אגד ממודיעין לבית אריה,ניל''י,נעלה וכל היישובים באיזור מודיעין רק אגד מפעילה אותם .
כל שאר הקווים של ויאוליה שהיו ימשיכו באוטובוסים רגילים
181 לא נכלל במכרז ולא קשור אליו
 

mister K

New member
אף אוטובוס לא יצטרך להיות ממוגן.

יש להם
דוגמא:
בקו 411/412 עפולה - בית שאן.
התמונה צולמה בעפולה.

אך להערכתי יצטרכו לרכוש עוד אוטובוסים בינעירוניים וחלקם יצטרכו להיות ממוגנים.
אף אוטובוס לא יצטרך להיות ממוגן.
אין אף קו ממוגן ירי מבין כל הקווים שכולל המכרז.
 

mister K

New member
אין יותר רכישת אוטובוסים משומשים.

יש לקווים בכלל אוטובוסים בין עירוניים?
או שהם הולכים לקנות אוטובוסים ישנים של דן ואגד כך שגם הגרוטאות של קונקס יהיו לימוזינות יחסית אליהם.
אין יותר רכישת אוטובוסים משומשים.
כיום כל זוכה במכרז מחויבת לרכוש אוטובוסים חדשים בלבד.
השאלה היא רק אם יירכשו דגמים איכותיים או נחותים. במקרה של קווים מן הסתם אלו יהיו דגמי וולבו בלבד.
כיום יש לקווים מעט עירוניות. רובן באשכול עפולה ומעט בפתח תקוה ובקעת אונו.
 

GoldenEyes

Well-known member
בקרוב בקרוב, אוטובוסים וולוו של קוים נשרפים

אין יותר רכישת אוטובוסים משומשים.
כיום כל זוכה במכרז מחויבת לרכוש אוטובוסים חדשים בלבד.
השאלה היא רק אם יירכשו דגמים איכותיים או נחותים. במקרה של קווים מן הסתם אלו יהיו דגמי וולבו בלבד.
כיום יש לקווים מעט עירוניות. רובן באשכול עפולה ומעט בפתח תקוה ובקעת אונו.
בקרוב בקרוב, אוטובוסים וולוו של קוים נשרפים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה